Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 20:47:09

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 13 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: kosmische schijf
BerichtGeplaatst: 20-01-2009, 13:06:33 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 03-01-2007, 13:10:01
Berichten: 131
Locatie: Nijmegen
Wie heeft er enig ervaring of kennis van de kosmische schijf? Ik ben al een aantal dagen er mee bezig om erachter te komen of ik deze behandeling aan wil gaan. Lees op het internet veel informatie maar weinig ervaringsverhalen. Wil me goed voorbereiden zodat ik bewust de behandeling in kan gaan.
zitten nogal consequenties aan vast dus wil er niet domweg in stappen.
Als iemand iets kan delen met me hoor ik het graag!

alvast bedankt!

grx


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: kosmische schijf
BerichtGeplaatst: 20-01-2009, 17:33:16 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 07-01-2007, 13:28:03
Berichten: 819
Locatie: Apeldoorn
Geen idee wat dat nu weer moet inhouden.

Ben erg benieuwd ...


"Het is niets anders dan een platte schijf met in het midden een gaatje. Er is een 2-kleurenschijf en een 4-kleurenschijf. Maar door het juiste gebruik is de Kosmische Schijf een sleutelcode tot transformatie. Het zet waterstof om in helium. En dat wat gevuld is met helium zal willen ontstijgen. Zal los willen komen. Zo kan met de Kosmische Schijf een ziel loskomen van haar problematiek. Maar een behandeling uitgevoerd met de Kosmische Schijf activeert ook Kosmische energie. En die energie zal eisend , maar liefdevol, een ziel terugvoeren naar haar oorsprong, terugvoeren naar het pad waarvoor ooit is gekozen. Daarom wordt een serie Kosmische Schijfbehandelingen meer dan terecht een regressiemethode genoemd, die niet – om het spektakel- iemand terugvoert naar het verleden, maar terugvoert naar ZICHZELF.
En daardoor kom je in een diep gevoel. En vanuit dat gevoel zal men WETEN, wat goed is en welke keuzes gemaakt dienen te worden.
Niet alleen de KLACHT, maar ook de OORZAAK van de klacht zal worden weggenomen door een serie behandelingen met de Kosmische Schijf. Want de Kosmische Schijf verast al datgene wat niet past bij de ziel. Maar omdat je daarmee ingrijpt in het Karma, is een grote verantwoordelijkheid vereist in het gebruik en toepassen van de Kosmische Schijf."

Bron: http://www.bvmt.nl/malvatherapie.html (Beroepsvereniging van Malva Therapeuten)

Tja ... zet waterstof om in helium ...
Mooie omschrijving maar als ik eerlijk ben ... ofwel snap ik er niets van, ofwel ben ik te kritisch ofwel is het pure nonsens.


Ben erg benieuwd naar ervaringen van mensen die deze behandeling hebben ondergaan ...

groet, DT/Nico

_________________
** Mijn uitspraken zijn, tenzij anders vermeld, mijn mening en dus geen absolute waarheid **

Het leven is maar kort,
eeuwigheid duurt eeuwig
en toch moet je in DIT leven
leren voor de eeuwigheid.

Mijn homepage: http://www.CCG-NicoSmits.nl


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: kosmische schijf
BerichtGeplaatst: 20-01-2009, 19:22:31 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-10-2007, 20:26:29
Berichten: 1718
Locatie: Antwerpen
Citeer:
ofwel snap ik er niets van, ofwel ben ik te kritisch ofwel is het pure nonsens.
Ofwel alledrie? :mrgreen:

_________________
'The real act of discovery consists not in finding new lands but in seeing with new eyes.'
- Marcel Proust


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: kosmische schijf
BerichtGeplaatst: 20-01-2009, 20:08:13 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 07-01-2007, 13:28:03
Berichten: 819
Locatie: Apeldoorn
* grin *

Hey Vyu,
die was me even ontgaan maar allez ... daar opteer ik voor. De eerste 2 weet ik zeker (alhoewel ... kun je TE kritisch zijn? Ik denk het wel maar ... in deze zaken? Neuhhhhhhhhh) van dat die kloppen en de 3e ... och ... grote kans.

_________________
** Mijn uitspraken zijn, tenzij anders vermeld, mijn mening en dus geen absolute waarheid **

Het leven is maar kort,
eeuwigheid duurt eeuwig
en toch moet je in DIT leven
leren voor de eeuwigheid.

Mijn homepage: http://www.CCG-NicoSmits.nl


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: kosmische schijf
BerichtGeplaatst: 22-01-2009, 00:05:01 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 03-01-2007, 13:10:01
Berichten: 131
Locatie: Nijmegen
hmm had toch meer op ervaringsverhalen gehoopt 8) maar goed misschien moet ik die zelf maar erop zetten als ik beslis dat ik het ga doen... vind het trouwens wel fijn dat er beetje skeptisch op gereageerd wordt want dat zet me dan weer aan het denken, wat ik al de hele tijd doe. Ik heb er wel een goed gevoel over maar ben er nog erg over aan het dubben.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: kosmische schijf
BerichtGeplaatst: 22-01-2009, 09:49:34 
Offline
Moderator
Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 02-01-2009, 11:43:33
Berichten: 3556
Locatie: Zuid-Holland
Voor mij klinkt het als een heleboel onzin om mensen weer geld af te troggelen.

_________________
Chatpromo

[Tut] 17:57: Vrouwen...
[Tut] 17:57: Labiele wezens
[Misoyama] 17:57: idd Tut
[Misoyama] 17:57: jij snapt t kerel
[Butterfly12] 17:57: hahaha
[Tut] 17:57: Ja he
[Tut] 17:58: Wij mannen, wij zijn anders


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: kosmische schijf
BerichtGeplaatst: 22-01-2009, 12:50:37 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 03-01-2007, 13:10:01
Berichten: 131
Locatie: Nijmegen
ik zie het vooral als regressie therapie zonder terug te hoeven gaan naar vorige levens. Ik weet dat er nog problemen zitten vanuit mijn vorige levens en zie weinig manieren om het op te lossen als ik niet weet wat er op te lossen valt. Zijn maar aantal mogelijkheden, dat is in regressietherapie gaan, wat niet voor mij weggelegd is omdat ik het gevoel heb dat het niet de bedoeling is om terug te gaan naar vorige levens van mij, daarnaast kan ik het laten en hopen dat er ooit een keer de tijd komt dat ik het op kan lossen (ofwel later in dit leven ofwel na mijn aardse overlijden), Ik kan proberen om wat ik denk te verkrijgen dmv de kosmische schijf zelf aan te gaan (al ben ik al met zoveel therapieen, cursussen en al nog meer in de weer geweest wat nog steeds niet tot de situatie geleid heeft waarin ik in wil zitten) maar mss dat het nu wel lukt :?: of de kosmische schijf behandeling aan te gaan...

Als iemand anders nog een optie heeft hoor ik hem graag!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: kosmische schijf
BerichtGeplaatst: 23-01-2009, 00:34:11 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 17-06-2008, 21:07:13
Berichten: 2689
Hallo Lizzgekko,

Je zegt: "Ik weet dat er nog problemen zitten vanuit mijn vorige levens en zie weinig manieren om het op te lossen als ik niet weet wat er op te lossen valt."

Je hebt dus geen duidelijk beeld van je probleem...

Kan het zijn dat je de onzekerheid over de herkomst van het probleem hebt omgevormd tot iets wat binnen jou referentiekader ligt?

oei... dat klinkt wat vaag zie ik nu...

je hebt geen duidelijk beeld van het probleem maar hebt een 'gevoel' dat het uit een van je vorige levens komt... Hoe kom je op dat idee? Kan het zijn dat je deze verklaring geeft bij gebrek aan beter?

Vorige levens, problemen, karma, erfzonde... Wie kan het zeggen? Kan het niet zo zijn dat er iets mis is in dit leven waar je mee worstelt? Iets wat in het onderbewustzijn plaatsvindt?

Je zegt: "al ben ik al met zoveel therapieen, cursussen en al nog meer in de weer geweest wat nog steeds niet tot de situatie geleid heeft waarin ik in wil zitten"

Is het wel duidelijk in welke situatie je wilt zitten? weet jij precies waar je wilt zijn? wie je wilt zijn? en beter nog: waarom je dat of diegene wil zijn?

Mijn laatste vraag: zijn reguliere therapieën ook langs de revue gekomen? Veel mensen gaan bij 'vage' klachten al gouw naar de wat 'vagere' therapieën.

Ik stel je deze vragen zonder naar de achtergrond te vragen omdat ik het idee krijg dat je niet helemaal bereidwillig bent je problemen op een publiek forum te gieten... Zeer begrijpelijk. Je hoeft dus ook geen antwoord te geven... denk er alleen even voor je zelf over na... en als je wilt, dan is een antwoord natuurlijk altijd welkom :)

Wat betreft de therapie... Vaak kunnen dit soort dingen niet veel kwaad. Let bij het kiezen van een therapie er altijd op in hoeverre de 'geest' het 'mentale' ofwel de 'denkwijze' wordt beïnvloed. Veel van de wat 'vage' therapieën gaan uit van het brainwashing principe... ergo het verplaatsen van de zogenaamde 'slechte' gedachten met zogenaamde 'goede' gedachten. Als dat soort therapieën niet binnen een zwaar en streng gecontroleerde setting worden uitgevoerd zou ik het absoluut niet vertrouwen!

Ik wens je veel succes en blijf kritisch in je keuzen, hoe hoog de nood ook is!

_________________
If it looks like a duck,
and quacks like a duck,
we have at least to consider the possibility that we have a small aquatic bird of the family anatidae on our hands.”

Douglas Adams


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: kosmische schijf
BerichtGeplaatst: 23-01-2009, 06:21:40 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 03-01-2007, 13:10:01
Berichten: 131
Locatie: Nijmegen
Hoi Truitje,

thanx voor je antwoord, zal er later wat dieper op in gaan.
wat bedoel je precies met je laatste zin:Als dat soort therapieën niet binnen een zwaar en streng gecontroleerde setting worden uitgevoerd zou ik het absoluut niet vertrouwen!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: kosmische schijf
BerichtGeplaatst: 23-01-2009, 13:38:57 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 07-01-2007, 13:28:03
Berichten: 819
Locatie: Apeldoorn
@ truitje:

Het grootste deel van je opmerkingen/adviezen kan ik wel in mee gaan.


Citeer:
Wat betreft de therapie... Vaak kunnen dit soort dingen niet veel kwaad.

En evenzoveel kunnen wel kwaad. Zelfs veel van de geaccepteerde en de 'reguliere' therapieën kunnen (zeker bij misbruik) kwaad. Deze grens is vaak en in veel gevallen nauwelijks aan te geven.
Bovendien vind ik het gebruik van de term 'dit soort dingen' nogal oordelend.


Citeer:
Let bij het kiezen van een therapie er altijd op in hoeverre de 'geest' het 'mentale' ofwel de 'denkwijze' wordt beïnvloed. Veel van de wat 'vage' therapieën gaan uit van het brainwashing principe... ergo het verplaatsen van de zogenaamde 'slechte' gedachten met zogenaamde 'goede' gedachten.

Die doelstelling komt enorm veel voor. Zelfs (of: JUIST) bij de reguliere en geaccepteerde behandelwijzen.
Neem bijvoorbeeld psychologie/psychotherapie: origineel bedoeld om goed te doen, heeft een enorme tak ontwikkeld waarin juist brainwashing de kern vormt en het daarmee bruikbaar maakt voor minder menslievende doeleinden.
Enne ... in hoeverre kun je het wijzigen van negatieve gedachten over jezelf of gebeurtenissen in positieve of acceptatiegedachten ook onder die noemer scharen? Ook hier blijft de grens wel enorm dun.


Citeer:
Als dat soort therapieën niet binnen een zwaar en streng gecontroleerde setting worden uitgevoerd zou ik het absoluut niet vertrouwen!

Zoals je uit jouw eigen crea-bea-therapie (niet negatief bedoeld) zult kennen, vinden de meeste behandelingen in een een-op-een setting plaats. Ook de reguliere en geaccepteerde. Waar blijf je dan met je 'zwaar en streng gecontroleerde setting'? Of moet ik concluderen dat geen enkele therapie dus te vertrouwen is tot op het niveau waarop je de therapeut op zich vertrouwd (lijkt me de enige juiste benadering)?

Je laatste opmerking vind ik dan wel weer enorm veel 'hout snijden' en terecht.

groet, DT/Nico

_________________
** Mijn uitspraken zijn, tenzij anders vermeld, mijn mening en dus geen absolute waarheid **

Het leven is maar kort,
eeuwigheid duurt eeuwig
en toch moet je in DIT leven
leren voor de eeuwigheid.

Mijn homepage: http://www.CCG-NicoSmits.nl


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: kosmische schijf
BerichtGeplaatst: 23-01-2009, 18:59:55 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 17-06-2008, 21:07:13
Berichten: 2689
DT schreef:
Zoals je uit jouw eigen crea-bea-therapie (niet negatief bedoeld) zult kennen, vinden de meeste behandelingen in een een-op-een setting plaats. Ook de reguliere en geaccepteerde. Waar blijf je dan met je 'zwaar en streng gecontroleerde setting'? Of moet ik concluderen dat geen enkele therapie dus te vertrouwen is tot op het niveau waarop je de therapeut op zich vertrouwd (lijkt me de enige juiste benadering)?


Hey Nico, geen probleem met het crea-bea gebeuren :) ik ben zeer crea-bea :D

Deze vraag kan ik enkel vanuit mijn vakgebied beantwoorden aangezien ik niet in andere 'alternatieve' therapieën ben onderwezen.
KT gaat bij voorbaat niet uit van een verandering van de denkpatronen... het "brainwash" principe wat ik hierboven beschreef is dus niet van toepassing op deze vorm van therapie.

Ja! ook reguliere therapieën gaan uit van het brainwash principe. Ik zeg ook niet dat het bij voorbaat slecht is, ik doel erop na te gaan op welke manier de behandelaar gecontroleerd wordt. Is er een vakgroep? is er een 'standaard' waaraan de therapeut moet voldoen? is er een controlecommissie? wat is de achtergrond van de therapeut? binnen welke setting vind de therapie plaats? enzovoorts... Ik ben van mening dat al deze vragen de revue moeten passeren voordat de keuze voor een therapeut wordt gemaakt...

Ik heb nooit gezegd, en zal nooit zeggen dat de reguliere therapieën beter of betrouwbaarder zijn dan alternatieve of aanvullende therapieën...
Ikzelf ben echter wel van mening dat een therapie genoten binnen een gecontroleerde setting (zoals een therapeuticum, ziekenhuis, trainingencentrum ofwel bij therapeuten aangesloten bij een dergelijke instelling) betrouwbaarder is dan een therapie genoten bij een persoon die aan geen enkel controleorgaan hoeft te antwoorden.

Waarom? omdat het jezelf moeten kunnen verantwoorden een groot deel van slordigheid en wangedrag tegen houd.

Ik moet zeggen dat ik mijn woorden (zwaar en streng gecontroleerde setting) nu wat overdreven vind... Mag ik nuanceren naar: Streng gecontroleerd?

De grenzen in dit soort discussies zijn altijd dun DT, dat is een feit.

_________________
If it looks like a duck,
and quacks like a duck,
we have at least to consider the possibility that we have a small aquatic bird of the family anatidae on our hands.”

Douglas Adams


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: kosmische schijf
BerichtGeplaatst: 23-01-2009, 19:50:00 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 03-01-2007, 13:10:01
Berichten: 131
Locatie: Nijmegen
als je dat bedoelt dan ben ik het met je eens, het lijkt mij ook niet verstandig om naar een therapeut te gaan die nergens bij aangesloten zit omdat iedere therapeut die een degelijke opleiding tot zijn vak genoten heeft m.i. zich altijd wel bij een beroepsvereniging kan aansluiten, meestal zijn die beroepsverenigingen gecontroleerd en je kan je er niet zomaar bij aanmelden. Ik vind ook dat je je daar zeker mee bezig moet houden voordat je een therapeut kiest. vind dan weer niet zoals jij het omschrijft dat een therapeut perse bij een ziekenhuis trainingscentrum oid aangesloten hoeft te zitten, een betrouwbare beroepsvereniging vind ik voldoende maar mss dat jij dat ook onderandere bedoelde? Wat wel soms lastig is voor bepaalde alternatieve therapeuten is om de juiste beroepsvereniging erbij te vinden en al helemaal een ziekenhuis of trainingscentrum dus kan me goed voorstellen dat een therapeut niet altijd ergens aangesloten bij kan zijn wat ook door het ziekenfonds geaccepteerd wordt.
Over het brainwash principe er zijn idd verschillende therapieen die hier mee bezig zijn en vind het ook nogal een wat zwaar op de handliggende omschrijving. Als ik kijk naar NLP bijvoorbeeld wordt er vooral vanuit gegaan om op een andere manier met je gedachtes om te gaan, is het trouwens niet zo dat er bij veel therapieen juist het doel ervan is om op een andere manier met je problemen om te gaan en je gedachtes om te vormen. dat zou je ook brainwash kunnen noemen maar vind het zeker niet positief vooral als je al genoeg gebrainwashed bent in het dagelijkse leven wat er lekker ingestamd wordt door de buitenwereld al van kleins af aan. ben zelf 3 jaar bij de gelderse roos onder behandeling geweest waardoor ik op een andere voor mij betere manier met gedachten en emoties om kon miste daarin alleen toch een heel stuk van het holistische denkbeeld en vond het veel te veel in hokjes stoppen waar ze bij mij toch flink de plank mis geslagen hebben en ik ze daar moeilijk op andere gedachten over kon brengen omdat het nou eenmaal op papier stond dat ik in dat hokje paste.
Voor mij is het vrij zeker dat problemen uit vorige levens komen, weet tegenwoordig vrij goed wie ik ben en waar ik voor sta. Wat ik bedoel over dat ik niet precies weet wat ik op heb te lossen komt omdat ik nu niet bij de ervaringen uit m'n vorige levens bij kan dus kan het probleem niet concreet oplossen. Weet wel welk gevoel ik op wil lossen en wat ik ermee wil bereiken, weet ook dat dit gevoel niet vanuit dit leven is ontstaan. Weet dit al vrij lang alleen vertel dat maar eens aan een reguliere therapeut... past niet in een van hun hokjes, ja mss schizofreen maar goed :duh:

Dus dat is een beetje de reden dat ik er mee bezig ben om het hierin te zoeken, bij een gerenomeerde therapeut, waar ik al zeer goede ervaringen mee heb.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: kosmische schijf
BerichtGeplaatst: 23-01-2009, 19:56:58 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 03-01-2007, 13:10:01
Berichten: 131
Locatie: Nijmegen
truitje schreef:

Kan het zijn dat je de onzekerheid over de herkomst van het probleem hebt omgevormd tot iets wat binnen jou referentiekader ligt?
oei... dat klinkt wat vaag zie ik nu...


vond het niet vaag klinken hoor vond hem juist erg mooi geformuleerd en zou ook zeker een optie kunnen zijn geweest :wink:


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 13 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl