Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 23-12-2024, 00:34:59

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 65 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Re: Aliens & UFO's
BerichtGeplaatst: 26-03-2008, 17:40:43 
Reus
Reus

Citeer:
Dan MOET er toch haast wel een soort onderliggende kracht/bewustzijn/god zijn die dat mogelijk heeft gemaakt? Het beschrijven van de chemisch/biologisch/wetenschappelijke kans is dan toch ook onzin? Die onderliggende kracht/bewustzijn/god is echt niet gelimiteerd tot de aarde.
Wie zal het zeggen? Waarom zou god de moeite nemen om nog meer planeten tot leven te wekken? Dat Hij het één keer doet (op aarde dus) kan ik me nog voorstellen, maar overal... Wie weet.

BerichtGeplaatst: 26-03-2008, 17:47:56 
Elf
Elf

Vyumae schreef:
Citeer:
Dan MOET er toch haast wel een soort onderliggende kracht/bewustzijn/god zijn die dat mogelijk heeft gemaakt? Het beschrijven van de chemisch/biologisch/wetenschappelijke kans is dan toch ook onzin? Die onderliggende kracht/bewustzijn/god is echt niet gelimiteerd tot de aarde.
Wie zal het zeggen? Waarom zou god de moeite nemen om nog meer planeten tot leven te wekken? Dat Hij het één keer doet (op aarde dus) kan ik me nog voorstellen, maar overal... Wie weet.

Ik bedoel niet god in persoon. De personificatie van God is m.i. een verkeerde interpretatie van wat God echt is. Ik heb trouwens een hekel aan het woord God. God is eigenlijk het tegenovergestelde van wat ik bedoel. Ik wil het ook best Stefke noemen maar dat komt weer zo hoogmoedig over :twisted:

Even zonder gekheid. Ik denk dat 'god' een veld is dat overal is. Dat is niet onderwerp van discussie in dit onderwerp, maar dat is wel de basis voor mijn theorie over ET's. Dat veld is overal en is de intelligentie achter het leven. De fysieke wereld is SLECHTS een gevolg van dat veld van bewustzijn. Ik heb wel het gevoel dat ik wat offtopic ga :mrgreen:

BerichtGeplaatst: 18-08-2008, 20:43:38 
Kabouter
Kabouter

Dat vind ik inderdaad een mooie omschrijving van 'godheid'. :)

Vandaag was er iets op National Geographic over buitenaardse wezens en ik vond het heel interessant. In het kort wat ik gezien/gehoord heb:
- Buitenaardse verschijningen zijn te verklaren door oa PTSS, angstaanvallen en/of elektromagnetische velden. Alle verschijningen lijken op elkaar en lijken gebaseerd op SFfilms.
- Het is mogelijk via wormgaten te reizen.
- Het zou ook mogelijk kunnen zijn te reizen zonder te bewegen, om de ruimte voor je te vernietigen en de ruimte achter je te verwijden en zo met een ruimteschip te reizen.
- Buitenaardse wezens moeten met een van bovenstaande methodes reizen om de aarde te bereiken, zo kunnen ze de relativatietheorie omzeilen.
- Het is goed mogelijk dat zuurstof giftig is voor buitenaardse wezens.
- Waarschijnlijk hebben buitenaardse wezens hier ook moeite met de zwaartekracht.
- Omdat de bacterien op verschillende planeten verschillend zijn zouden buitenaardse wezens ons kunnen besmetten en wij hen.
- Misschien willen buitenaardse wezens wel helemaal niet met ons communiceren, maar vinden ze mieren of bultruggen (die de ingewikkeldste vorm van communicatie op aarde hebben) veel interessanter!
- Het is mogelijk dat wijzelf buitenaards zijn; het zou kunnen dat er een meteoriet hier is ingeslagen met bacterien van een andere planeet. Bacterien kunnen zo'n meteorietinslag overleven, dus het zou kunnen dat ze hier tot evolutie zijn gekomen.
Dat was het zo'n beetje. :) Ik vond het wel heel interessant.
Hebben jullie er eigenlijk een voorstelling van hoe een buitenaards wezen eruit ziet? Ik kan me er niets bij voorstellen. Ik denk niet dat het groene mannetjes zijn. :P Misschien zijn ze velen malen groter of juist kleiner dan wij. Misschien gebruiken ze geen ogen om te zien, maar iets heel anders...

BerichtGeplaatst: 18-08-2008, 22:06:41 
Reus
Reus

De genoemde punten zijn redelijk bekend, en ik kan me er ook in vinden, aangenomen dat het soms om mogelijkheden gaat.

Toch zijn er dingen die mij bezighouden. B.v.: een ruimteschip bestaat uit synthetische materialen (o.a. plastic) en metalen. Om die te kunnen vervaardigen heb je vuur nodig. Dat impliceert dus een planeet met soortgelijke condities als op aarde. Willen we intelligent en hoogontwikkeld leven, dan willen we een aarde. Volgens mij is het zo simpel als dit. Maar hoe groot is de kans dat er een planeet gevormd wordt die min of meer aan condities gelijk is aan de aarde? Ongetwijfeld zullen ze in ieder geval ergens in het heelal zijn.

Dat terzijde. Ik denk dat een intelligent ruimtewezen toch wel enkele fundamentele eigenschappen moet hebben. In welke vorm die zich manifesteren is een ander verhaal.
- verteringsorganen; er zijn voedingsstoffen nodig om te kunnen functioneren. Die gaan er via een opening aan de voorkant in en komen er via een andere opening aan de achterkant weer uit.
- circulatiestelsel; om stoffen van a naar b te brengen. Daarom zal er ook iets van een hart moeten zijn.
- het besturingsstelsel (zenuwen e.d.): een organisme moet per slot van rekening bewust iets kunnen doen, zeggen, denken enz. Hersenen zijn in deze ook belangrijk, hoewel misschien niet noodzakelijk.
- zintuigen; wellicht bijelkaar gegroepeerd bovenop of vooraan het lichaam. Dit is de meest logische locatie om efficient te kunnen functioneren en te reageren in en op de omgeving.
- ledematen; er moeten immers wel metalen geproduceert worden en ruimteschepen bedient worden.

Daarom zal een intelligent ruimtewezen dat ons met een bezoekje vereerd er niet uitzien als een grote groene slijmerige snottebel; dat is volslagen onlogisch. Tevens zal het lichaam een enigszins bescheiden en verfijnd postuur moeten hebben, om de nodige bewegingen te kunnen maken (al dan niet binnen een ruimteschip). Dieren die geen armen of benen hebben (of iets aanverwants) zullen nooit vuur kunnen hanteren, en dus nooit een zwaard kunnen hanteren, laat staan smeden. Een humanoide ruimtewezen zal er ook nooit visachtig uitzien, omdat in een waterwereld geen vuur gehanteerd kan worden. Een vogel met vleugels en klauwen zal misschien intelligent kunnen worden, maar hij zal nooit een gecompliceerde beschaving op kunnen bouwen.
Dit alles in acht genomen zijn sommige sciencefiction-creaturen te gek voor woorden. Een voorbeeld is Jabba the Hutt uit StarWars: Return of the Jedi.

Groetjes,
Vyumae

BerichtGeplaatst: 19-08-2008, 05:59:22 
Kabouter
Kabouter

Wie zegt dat een ruimteschip van sytetische materialen is? Je weet niet wat voor materialen ze op een andere planeet ontwikkeld hebben met misschien iets heel anders dan vuur. We hebben nooit een echt ruimteschip gezien, dus weten ook niet hoe het eruit ziet of waar het van gemaakt is.

BerichtGeplaatst: 19-08-2008, 07:17:41 
Reus
Reus

Synthetisch wil zeggen kunstmatig. Het lijkt me logisch dat organische natuurlijke materialen niet zullen volstaan bij het vervaardigen van een ruimteschip. Zeker niet, als we kijken naar alle stralingen en schadelijke stofdeeltjes die in de ruimte rondhangen. Daar heb je ´speciale´ middelen voor nodig. En met natuurlijke materialen kun je geen elektronika (of een buitenaards equivalent) vervaardigen, geen apparatuur; en hoe een buitenaards toestel ook werkt, er is toch apparatuur voor nodig om wormgaten e.d. te kunnen 'aanmaken' of benutten.

Vuur hoeft niet het enige te zijn. Kernfusie kan ook. Lijkt me alleen minder fijn...
Vuur is een element dat in staat is chemische verbindingen (gecontroleerd) te veranderen. We weten allemaal dat 'vuur' dingen vloeibaar maakt. Geen ander element doet dat; alleen vuur. En de mineralen die we op aarde hebben, bestaan uit dezelfde bouwstoffen als het gehele heelal, dus als vuur aardse stoffen kan transformeren, dan gaat dat elders ook op.

BerichtGeplaatst: 29-08-2008, 13:37:22 
Elf
Elf

Citeer:
We weten allemaal dat 'vuur' dingen vloeibaar maakt. Geen ander element doet dat; alleen vuur.

'Energie' maakt dingen vloeibaar. Niet vuur. Als je een blok ijs in de zon legt wordt het vanzelf vloeibaar, zonder dat daar vuur op aarde voor nodig is. Indirect misschien het 'vuur' van de zon. Maargoed, dat de energie van andere zonnen andere planeten bereikt dat is logisch, want zonder energie is uberhaupt geen leven mogelijk

BerichtGeplaatst: 29-08-2008, 15:58:12 
Reus
Reus

@ Stev:

Je hebt gelijk. Ik zette 'vuur' ook expres tussen aanhalingstekens. :)

BerichtGeplaatst: 29-08-2008, 16:06:51 
Elf
Elf

mijn excuses. Maar je zegt nu in principe dus dat aliens energie ('vuur') nodig hebben om hun schepen te maken. Maar zonder dat 'vuur' is het leven niet eens mogelijk dus dat lijkt me vrij logisch. Dat zegt niks over de codities op andere planeten. Of praten we nu langs elkar heen?

BerichtGeplaatst: 29-08-2008, 16:12:10 
Reus
Reus

Ik dank dat we elkaar begrijpen.
Ja, ruimtewezens hebben volgens mijn visie 'vuur' nodig om een ruimteschip in elkaar te flansen, aangenomen dat het desondanks hypothetisch mogelijk is dat zo'n buitenaards ras tot bestaan komt, al dan niet dankzij 'vuur'.
Persoonlijk zie ik echter ook niet in hoe een buitenaards ras tot (hoogontwikkeld) bestaan moet komen zonder 'vuur', dus vervalt eigenlijk meteen al de mogelijkheid tot interstellaire transportatie.

BerichtGeplaatst: 22-12-2008, 16:03:15 
Reus
Reus

Hey Lucas,

Je schreef:
Citeer:
Ik houd me in mijn vrije tijd veel bezig met conspiracy theories en dergelijken. Een aanzienlijk deel daarvan gaat over buitenaardse wezens. Ik vroeg me af hoe mensen hier over denken, bestaan ze en zo ja, met welk doel zijn ze hier??
Gaat de bewustzijnsverandering van 2012 gepaard met contact met buitenaards leven?

Dan zou ik eens een kijkje nemen op de site van David Wilcock op www.divinecosmos.com, waar ik me ook wel in kan vinden, zie volgende link:
http://divinecosmos.com/index.php?optio ... Itemid=115

David gaat er vanuit dat buitenaards leven bestaat en veronderstelt zelfs een massale UFO-landing en interventie door Buitenaardsen tegen het eind van 2012 om het hele ascensieproces te begeleiden. Deze massale landing was ook al voor 14 oktober dit jaar voorspeld en hij legt in zijn artikel met de titel: "why nothing happened on 14 october" (zie eerdergenoemde link) uit waarom er nog geen ufo-landing kon plaatsvinden, maar wanneer we wel contact met buitenaardsen kunnen verwachten.
Bovendien schrijft hij dat buitenaardsen met ons "communiceren" door middel van graancirkels.
Als je toch op zijn site bent, check dan ook zijn reeks over : 2012 Politics. Erg boeiend.

groeten Nico

IT'S IS ALL ABOUT BALANCE.

BerichtGeplaatst: 27-01-2009, 19:24:04 
Groentje
Groentje

:mrgreen:

Laatst gewijzigd door Eleven op 24-10-2011, 13:45:27, 1 keer totaal gewijzigd.

BerichtGeplaatst: 27-01-2009, 19:34:06 
Groentje
Groentje

:mrgreen:

Laatst gewijzigd door Eleven op 24-10-2011, 13:45:20, 1 keer totaal gewijzigd.

BerichtGeplaatst: 29-01-2009, 13:02:42 
Nimf
Nimf

@ Junipertje:
Deze berichten komen vaker te voorschijn en hebben nog enige realiteits waarde. In veel gevallen gaat het om AANNAME's die een verdere verklaring op basis van die aanname's mogelijk maken.
Sommige zaken zijn zelfs wel opmerkelijk, zoals het verschijnsel dat (zelfs voor wereldbrede TV en internet) mensen die aliens hadden gezien of beweerden ontvoerd te zijn geweest tekeningen maakten van aliens die opmerkelijk veel overeenkomst vertoonden.

@ Vyumae:
Heerlijk nuchter redenerend. Gewoon lekker nadenkend kom je op een aantal zaken die logischerwijs zo ongeveer moeten kloppen en dus behoorlijk als uitgangspunt kunnen dienen.
Ergo: geen slijmerige snottebellen als alien maar in ieder geval iets dat (in de verte) op ons zal lijken.

Daarnaast: reizen via zwarte gaten en wormholes lijkt een leuke verklaring maar het probleem dat er door de graviteitskrachten in een zwart gat alle materie tot kilometers lengte wordt uitgerekt waarna ze weer tot een enkel punt in elkaar gedrukt wordt levert toch wel een behoorlijk probleem op voor levende wezens. Althans ... wij mensen zouden er niet zo best tegen kunnen om van ons ruimteschip maar niet te spreken.
Ergo: het idee is goed maar de praktische uitvoerbaarheid lijkt me lastig.

@ Nico:
Tja ... niet alleen moet de Aarde dus op 21-12-2012 ophouden te bestaan maar vooraf krijgen we ook nog massaal aliens op bezoek?
En die aliens communiceren met ons via graancirkels? Op zich al een beetje lachwekkend aangezien we mogen verwachten dat ze wel een slimmere communicatiemethode kunnen bedenken als ze de moeite nemen helemaal hiernaartoe te komen.

@ Eleven:
Lachen, zo'n ET-manual.
Altijd leuk om te zien dat er mensen zijn die beweren iets te ontvangen van/via aliens dat ons moet helpen bij de contacten met aliens. Een soort 'handleiding' in het contact inclusief woordenboeken en dergelijke.
Misschien leuk naast de woordenboeken met Klingon en andere "talen" en vast enorm vermakelijk maar eerlijk gezegd ... weinig basis.

De vage foto die je daarna plaatst kan bij mij van alles zijn. Het is meer de suggestie die (in de tekst) gewekt wordt dat het hier een alien-ontvoeringspoging betreft zodat je dat ook gaat zien als realiteit. Met mijn ogen een beetje gesloten kan ik er van alles in zien maar nergens een alien.
Het filmpje dat je aangeeft is dermate onduidelijk dat er helemaal niets in te zien is. Een beweging, mogelijk een vertekening als gevolg van licht inval ... Laten we wel zijn: als het werkelijk een alien zou zijn geweest, heb je enig idee hoe hard die knaap gerend zou hebben om weg te komen? Die hadden we dus nooit meer terug gezien.
En mensen die beweren in area 51 te werken, te hebben gewerkt of wat dan ook zijn er ook bij de vleet. Ergens heb ik nog wel het gevoel dat wellicht area 51 gewoon bestaat en er een bron van waarheid in zit. Of dat ook aliens betreft valt echter niet te onderbouwen (alhoewel ik wel leuke filmpjes heb gezien).

groet, DT/Nico

Het leven is maar kort,
eeuwigheid duurt eeuwig
en toch moet je in DIT leven
leren voor de eeuwigheid.

Mijn homepage: http://www.CCG-NicoSmits.nl

BerichtGeplaatst: 29-01-2009, 18:02:12 
Reus
Reus

@ DT:
Citeer:
Een soort 'handleiding' in het contact inclusief woordenboeken en dergelijke.
Misschien leuk naast de woordenboeken met Klingon en andere "talen" en vast enorm vermakelijk maar eerlijk gezegd ... weinig basis.
Waar kan ik een alien-woordenboek vinden? Ik bedoel, een woordenboek van aliens. Als taalliefhebber zou ik dat wel eens onder ogen willen krijgen; eens kijken hoe waarschijnlijk die alien-taal is. Vast niet net als het Sindarijns, Quenyaans e.d. van J. R. R. Tolkien, die erg leuk zijn. Maar dan, zijn context was geheel anders...

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 65 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00