Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 22-12-2024, 23:06:16

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 50 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Re: NEXUS 2012 EVENT
BerichtGeplaatst: 28-01-2009, 16:22:51 
Moderator
Moderator

Bij een prestatie hoor je ook open te staan voor vragen tijdens je presentatie.

[Tut] 17:57: Vrouwen...
[Tut] 17:57: Labiele wezens
[Misoyama] 17:57: idd Tut
[Misoyama] 17:57: jij snapt t kerel
[Butterfly12] 17:57: hahaha
[Tut] 17:57: Ja he
[Tut] 17:58: Wij mannen, wij zijn anders

BerichtGeplaatst: 28-01-2009, 16:25:23 
Groentje
Groentje

:mrgreen:

Laatst gewijzigd door Eleven op 24-10-2011, 13:32:39, 1 keer totaal gewijzigd.

BerichtGeplaatst: 28-01-2009, 16:33:25 
Dwerg
Dwerg

Afbeelding

BerichtGeplaatst: 28-01-2009, 16:36:46 
Reus
Reus

BerichtGeplaatst: 28-01-2009, 16:37:44 
Moderator
Moderator

Arme kat! O.O

BerichtGeplaatst: 28-01-2009, 17:17:18 
Elf
Elf

geen negativiteit bedoelt hoor en ook niet als voorbarig. ik vroeg me gewoon af wat je van plan was met dit alles.

BerichtGeplaatst: 28-01-2009, 18:39:58 
Power Moderator
Power Moderator

Ontopic weer, alsjullieblieft..
De Forumregels schreef:
Als je ..
.. een topic niet gelooft
.. een topic vaag vindt
.. vindt dat er een topic gesloten moet worden
.. vindt dat er een topic verplaatst moet worden
.. vindt dat een topic niet serieus is

Ga dit dan niet in dat desbetreffende topic zetten maar ga ermee naar een moderator.

BerichtGeplaatst: 28-01-2009, 19:18:32 
Nimf
Nimf

Ik wordt eerlijk gezegd altijd een beetje (erg) moe als ik dit soort berichten zie. Doorgaans neem ik niet eens de moeite ze te lezen omdat het barst van de onbewezen en onbewijsbare kretologie en uitgaat van het 'weten' wat vroegere beschavingen allemaal aan kennis hadden terwijl ook daar weinig tot geen kennis van beschikbaar is (hooguit in termen van 'hoge/hoogstaande beschaving', 'kenden artsen, astrologie, ...').
Maar goed ...
Ten aanzien van die enorme lap tekst (in ieder geval heb ik het record lappen tekst nu niet meer) waarmee je dit topic begin (en die ik grotendeels vaker voorbij heb zien komen):

Citeer:
Ik ben zelf erg geïnteresseerd in het scenario van 2012 (1) en ik heb hierover veel informatie gevonden en gekregen (2). De presentatie bevat punten waarover er in de wetenschappelijke gemeenschap nog wordt gediscussieerd (3), maar is grotendeels gebaseerd op werkelijke feiten (4).

ten aanzien van (1): Dat is mooi en ik begrijp dat je dat wilt delen.
ten aanzien van (2): Op internet? Tja, genoeg te vinden maar in hoeverre is het betrouwbaar?
ten aanzien van (3): Dat is zacht gezegd. Het overgrote deel van wat beweerd wordt in dit soort info heeft geen enkele wetenschappelijke basis.
ten aanzien van (4): Feiten? Als het berust op feiten, geef dan aan waar die feiten te vinden zijn. Ik vind namelijk wel beweringen maar geen FEITEN.

Daarna start je met een opmerking over Sagitarius A die ongetwijfeld klopt maar dan ga je meteen daarna over op een hele zooi losse en ongefundeerde opmerkingen betreffende "Oude Wijzen" die de Maya hun info gegeven zouden hebben. Helaas is daarover geen enkele fatsoenlijke bron te vinden (we tellen "Waren de goden kosmonauten" en de opvolgers daarvan even niet mee).

Citeer:
Er bestaat een grote kans dat het zwarte gat in het middelpunt van ons sterrenstelsel een poort is naar een ander Universum ... een ander Universum waarin de werkelijkheid compleet anders is.

KANS maar geen FEIT! Andere universa worden wel aangenomen als bestaand in meerdere benaderingen maar er is nog geen enkele onderbouwing voor het bestaan ervan.

Citeer:
Vanuit een kosmisch perspectief wordt er in de wetenschappelijke gemeenschap beweert dat zwarte gaten punten vormen van penetratie tussen dit Universum en een ander Universum, en ook dat alle zwarte gaten als poorten met elkaar in verbinding staan.

Van zwarte gaten wordt AANGENOMEN dat ze IN PAREN met elkaar verbonden zijn via een zogenaamd WORMHOLE maar er is geen wetenschapper die aangeeft dat het poorten tussen universa zouden zijn (tenminste: IK ken ze niet maar als jij ze kent zie ik graag bronvermelding)

Daarna ga je weer een stukje verder met losse opmerkingen en aanname's.

Citeer:
Er verdwijnen sterren in het zwarte gat, maar tegelijkertijd komen er ook nieuwe sterren vandaan. Hedendaags is er door verschillende astronomen bevestigd dat het centrum van de Melkweg eruit ziet als een platte schijf met een zwart gat in het midden.

Deels correct maar voor de rest ontbreekt het (zoals in je hele presentatie) aan fatsoenlijke bronvermeldingen voor je beweringen.

En hup ... je gaat weer verder met losse opmerkingen en aanname's.

Citeer:
Beiden termen worden overvloedig gebruik om het einde aan te duiden van ons fysieke bestaan in 2012. Maar ook het “Begin” van een nieuw Bewustzijn, een nieuw bestaan in een hogere dimensie van ons Universum.

Misschien werden de termen 'Ahua' en 'Ajpu' daadwerkelijk gebruikt om het begin en einde (alpha en omega en meer van dat soort kreten) aan te geven. Of het ook aangeeft dat ons bestaan in 2012 eindigt waag ik nogal te betwijfelen maar als jij een bron kunt aangeven die dat netjes onderbouwd ... neem ik vast vakantiedagen op.

Dan kom je met een leuke opmerking dat we de Maya kalender ontcijfert hebben en heel opmerkelijk komt hun einde der tijden precies overeen onze datum 21-12-2012. Bijna te mooi om waar te zijn maar het ZOU natuurlijk kunnen. Heel goed dat Lizzgekko daar vragen over stelt (die je niet beantwoord). Maar goed ... als je even laat zien wie dat waar en hoe heeft berekend ...

Hier en daar een enkele verwijzing naar een obscure site waar al evenveel en meer niet-onderbouwde informatie staat die we dan maar klakkeloos moeten accepteren en waarin we ALWEER er op gewezen worden dat we 21-12-2012 toch ECHT het einde mee gaan maken.
Tuurlijk, er is goede informatie dat er tegen die tijd een nogal unieke constellatie van sterren en planeten zal plaats vinden. Dat zal ongetwijfeld enige gevolgen hebben. Maar, tenzij je je adem gaat zitten inhouden in afwachting van het einde, verwacht ik dat we na 21-12-2012 nog gewoon leven.

Mooie plaatjes, dat wel. Maar verder ...

Herhalingen/vertalingen van teksten van anderen die evenmin voor onderbouwing zorgen.
Ook op dit forum komt deze muk regelmatig tevoorschijn en komt er ondanks vragen nooit onderbouwing.

Sterker nog: een aantal van de onheilsprofeten die ons bewust wilde maken van het naderende einde was na korte tijd weer vertrokken (ik zie met achterlating van 'leeggemaakte' topics die nu alleen nog onbegrijpelijke teksten bevatten). Weer werk voor de modi's om die muk te verwijderen.
Loo-o-look was onlangs nog een van de presentatoren van dit materiaal en daarvoor JerK en meer ...

Je zegt geen discussie te willen, geen welles-nietes spelletjes omdat je alleen wilt DELEN.
Okay ...
Hoewel ik me afvraag of je zo'n onderwerp zou kunnen bespreken zonder discussie ... begin dan eens met goede onderbouwing, goede betrouwbare bronvermelding, goede uitleg over bijvoorbeeld berekeningen en andere zaken die nu als een soort kreet opgenomen zijn maar helaas volkomen onduidelijk blijven.
Je zegt dat het een presentatie is die nog niet af is. We mogen dus aannemen dat je het dan hier plaatst om JUIST reacties te krijgen zodat je het af kunt maken?
Enne ... voor wie of wat is die presentatie bedoeld dan?
Je stelt dat hier op het forum te snel voorbij gegaan wordt aan INHOUD ... Naar mijn bescheiden mening gaan de reacties JUIST over de inhoud ... maar dat kan ik fout hebben hoor.

Dus ... deel 2 gaat nu de volledige onderbouwing van deel 1 geven?
Dan wacht ik nog even.

Tja ... als ik zo nog even verder denk ... waarom zou ik vakantiedagen opnemen?
Als dit soort berichten waar zou zijn ... ga ik morgen de groostst mogelijke lening opnemen en zeg daarna tegen mijn baas dat hij wat mij betreft in de s...t kan zakken. Ik vertrek naar een lekker zonnig land en ga me te buiten aan vrouwen, drank, zon, zee, vrouwen, drank , vrouwen ...
Laten we wel wezen: als het waar is zijn we toch belazerd want niemand van ons zal in de tussentijd nog de verlichtte staat bereiken dus de hele spirituele ontwikkeling is dan nutteloos.
Helaas heeft een waarzegster me voorspeld dat ik 102 ga worden en die datum ligt ver voorbij 2012 ... en jammer genoeg geef ik de waarzegster meer kans dat haar voorspelling uitkomt dan dat ik verwacht dat het eind 2012 allemaal afgelopen zal zijn ...

Nee, ik geloof deze berichten niet, ik vind deze berichten vaag en absoluut niet serieus. Maar wat mij betreft mag het blijven staan omdat het een kans geeft andere meningen te plaatsen, vragen te stellen en te laten zien dat het wel meevalt met het komende armageddon. Zo krijgen veel twijfelende jongeren de kans te zien dat ze niet lichtzinnig achter nonsens aan moeten lopen.

hikkend van het lachen, groet, DT/Nico (ik ga nog maar even door met spiritueel kritisch te zijn)

Het leven is maar kort,
eeuwigheid duurt eeuwig
en toch moet je in DIT leven
leren voor de eeuwigheid.

Mijn homepage: http://www.CCG-NicoSmits.nl

BerichtGeplaatst: 28-01-2009, 19:45:53 
Dwerg
Dwerg

Sado :hart: DT

BerichtGeplaatst: 28-01-2009, 19:52:55 
Groentje
Groentje

Laatst gewijzigd door Eleven op 24-10-2011, 13:31:34, 1 keer totaal gewijzigd.

BerichtGeplaatst: 28-01-2009, 20:00:23 
Groentje
Groentje

Laatst gewijzigd door Eleven op 24-10-2011, 13:31:20, 1 keer totaal gewijzigd.

BerichtGeplaatst: 28-01-2009, 20:07:01 
Kabouter
Kabouter

*zucht* ok

BerichtGeplaatst: 28-01-2009, 20:09:48 
Moderator
Moderator

DT schreef:
Ik wordt eerlijk gezegd altijd een beetje (erg) moe als ik dit soort berichten zie.

Toch neem je wel heel veel moeite om te antwoorden. :p
Echt geweldig. xD

BerichtGeplaatst: 28-01-2009, 23:26:04 
Reus
Reus

DT, je reactie is er weer een naar m´n hart. Ik zou me bijna schamen dat ikzelf de moeite niet nam om dit te zeggen...

BerichtGeplaatst: 28-01-2009, 23:32:14 
Groentje
Groentje

Seih schreef:
DT schreef:
Ik wordt eerlijk gezegd altijd een beetje (erg) moe als ik dit soort berichten zie.

Toch neem je wel heel veel moeite om te antwoorden. :p
Echt geweldig. xD

Sommige mensen moeten toch eens tegoei op een plaats worden gewezen als er onware dingen worden verteld hé Seih

of their dreams ...

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 50 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00