Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 18:15:08

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 68 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 26-01-2009, 16:10:57 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 15-12-2005, 19:45:49
Berichten: 1407
Locatie: Westland
Beste Miracle/Gert-jan

Mooie woorden van inspiratie.
Kamme goed vinden in wat je schrijft.
Citeer:
Het probleem zit hem in het feit dat mensen spiritualiteit niet begrijpen en dus misbruiken
.
Het heeft m.i. o.a. met onwetendheid en afhankelijkheid/onzekerheid te maken.
Mensen dénken spiritualiteit te begrijpen. Mensen denken op hun eigen manier te weten wat spiritualiteit inhoudt en wat het betekent en wat het is om spiritueel te ZIJN.
Maar wat er dan gebeurt, is “misunderstanding” van spiritualiteit en van daaruit het “misbruiken” daarvan: en dan spiritueel gaan "doen".
Zelf zullen ze het natuurlijk ZO (nog) NIET zien.
Deze mensen stellen zich afhankelijk op ten opzichte van wat een ander denkt of vindt of wat ze van de cursusleider in één of andere cursus geleerd krijgen, vaak omdat ze zelf zo onzeker zijn om een eigen mening hierover te vormen of om zichzelf kritisch op te stellen en zich hierin te verdiepen, of om maar niet met zichzelf aan de slag te hoeven, omdat ze (te) angstig zijn om naar zichzelf te kijken en dan wellicht te zien wat er dan met hen mis zou zijn (negatief zelfbeeld?), terwijl ze voorbij gaan aan de schitterende diamant die iedereen van ons in zich heeft cq is: een prachtziel.

De valkuil waar zij instappen is het zoeken van spiritualiteit/het spirituele BUITEN zichzelf in idd wat jij schrijft door o.a. te "vluchten" uit de "werkelijkheid". Bezig zijn met uit je lichaam treden, te zoeken naar "geesten", te zoeken naar "engelen" en allerlei berichten die gechanneld zijn.
En dat is nou juist net NIET waar het bij spiritualiteit om gaat. Daar gaat het niet om het buiten je zelf te zoeken, maar de beweging naar binnen te maken en van daaruit weer naar buiten te treden om hier een balans in te vinden.

Spiritualiteit draait eerder om eenvoud dan om complexiteit. En dat is ook vaak wat mensen misvatten. Ze denken dat je om spiritueel te zijn van alles moet doen zoals jarenlang hard werken, veel investeren en sleutelen aan jezelf om een bepaald niveau van spiritualiteit te bereiken of juist investeren om maar paranormaal te worden. Maar daar gaat het bij spiritualiteit niet om.
Het gaat m.i. juist om inzicht en bewustwording en bewustzijn cq bewust-zijn.
En dat is iets wat meteen en direct in het Hier en Nu voor handen is; de kracht van het Nu. Bewust-zijn van wie je bent en wie/wat je niet bent. Het gaat om het doorzien van de illusie van het ego, het ontwaken uit de droom die wij het aardse leven noemen en het transformeren van het ego. Het dichter tot je Zelf komen en Licht, Liefde, Wijsheid, Respect etc te cultiveren en uitdragen in je dagelijkse leven en dan niet zo zeer als vaardigheid (als doen) maar meer vanuit je wezen/ziel (vanuit je ZIJN).

Kamme jouw kwaadheid wel voorstellen, maar ik zou daar niet te veel kwaad om worden. Zonde van de energie. Wel mooi dat je van de FUNCTIE van je kwaadheid gebruik hebt gemaakt om deze topic te schrijven! :wink:
Tevens kunnen we deze situaties als kansen benutten om die ander oordeelsvrij te benaderen in hun eigen proces. Immers: Niet iedereen is in zijn/haar spirituele ontwikkelingsproces even ver als jij. Elk spirituele proces is uniek, daar kunnen we geen oordeel over geven. Ieder heeft zo zijn eigen ontwikkelingsniveau en ontwikkelingstempo, welke van persoon tot persoon duidelijk verschillen, wat niet wegneemt dat het jouw goed recht is om je eigen mening daarover te geven en daarmee hopelijk weer als eye-opener kan fungeren.

Ik ben het met je eens. Spiritualiteit is geen spelletje en al zeker géén hobby.
Die ongerustheid die je beschrijft lijkt me dan ook niet onterecht.
Regelmatig bespeur ik de idee dat veel mensen hier "spiritueel zijn" en “paranormaal zijn” op één hoop gooien en met elkaar verwarren. Beide zaken zijn 2 totaal verschillende dingen. Zo kan je heel goed spiritueel zijn zonder dat je paranormaal bent. Of soms ontmoet ik jongeren op dit forum met paranormale “gaven”, maar waar het aan spiritueel ZIJN nogal wat aan ontbreekt.
En ja, sommigen op dit forum zijn alleen spiritueel, maar absoluut niet paranormaal en zo zijn er ook mensen die zowel spiritueel als paranormaal zijn. Ook goed, maar dit wil niet zeggen dat wanneer je niet paranormaal bent dat je dan minder waardevol bent. Absoluut niet. Het is ook niet iets wat er persé bij moet horen. Nee. Wat ik laatst op het forum tegenkwam is de vraag: hoe kan ik in contact komen met mijn gids?
Dan denk ik, kom eerst eens in contact met jezelf. Ga niet aan je zelf voorbij, maar ga van jezelf cq van je ZELF uit. Maak eerst eens contact met jezelf. Luister naar je innerlijke stem, je intuitie, je gevoel. Ontdekt jezelf, leef oprecht vanuit liefde en respect. Benader jezelf oordeelsvrij en liefdevol en doe datzelfde ook met je medemensen.
Wees hulpvaardig/behulpzaam, maar help ook jezelf, cijfer jezelf niet weg. Want dat heeft niks met spiritualiteit te maken: jezelf wegcijferen en altijd maar eindeloos voor een ander klaarstaan en de ander overal en ten alle tijden helpen.
Het is wat Gert-jan zo mooi schreef:
Citeer:
Spiritualteit gaat om JOU! Wie Jij bent, Wat jij bent, Wat goed voor jou is. Laat alle randverschijnselen los dat is absoluut niet belangrijk. Dat jij gelukkig wordt hangt niet af van gidsen, engelen e.d. Het hangt af van hoe je in het leven staat.

Spiritualiteit zoeken veel mensen buiten zichzelf, terwijl het juist erom gaat om het onder andere in jezelf te zoeken. In contact te komen met je ware kern, die liefdevol en non-dualistisch is en dit uit te dragen in je dagelijkse leven, zodat het een manier van leven wordt, een staat van zijn, en geen hobby of kunstje of nog erger inderdaad een vlucht. Want dan vlucht je voor jezelf, dan sluit je jezelf af en dat is jammer want alleen door je open te stellen kan er licht vallen op je innerlijke diamant die dan prachtig kan schitteren waarmee je anderen op jouw beurt weer kan verlichten.
Namasté.

Liefdevolle groeten Nico

_________________
EQUILIBRIUM

IT'S IS ALL ABOUT BALANCE.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 26-01-2009, 17:52:25 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 03-08-2008, 19:26:18
Berichten: 570
Locatie: Heerlen
hey miracle

wat dit betreft sluit ik me compleet aan bij wat sado al eerder vermelde :D

je slaat wat mij betreft de spijker op zijn kop.

_________________
-Your task is not to seek for love, but merely to seek and find all the barriers within yourself that you have built against it.
-Every situation, properly perceived, becomes an opportunity to heal.
-Nothing real can be threatened. Nothing unreal exists.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 26-01-2009, 18:22:54 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 23-01-2009, 16:46:49
Berichten: 7
Locatie: 's-Gravenzande
Hey nico

Voor mij sla je bijna de spijker op zijn kop :)
Ik vind dat je helemaal gelijk heb als het gaat om het in jezelf zoeken. Want als je niet in jezelf zoekt zal je ook niet echt groeien je spiritueel zijn. Maar ik denk dat paranormaal en spiritueel (ik ben hier nog niet lang mee bezig maar als jij mij het verschil goed kan uitleggen scheeld dat misschien een grote ''fout'' / veel tijd) toch wel een beetje in de zelfde richting liggen. (ik weet ook niet precies wat het verschil is, wegens een paranormale ervaring heb ik dit forum opgezocht om te kijken hoe andere mensen hier mee omgaan , als ik jou stukje lees en het bij mezelf naga weet ik aldat iedereen er op zijn eigen goede manier mee omga. (ik moet dus nog het één en ander in mezelf zoeken omdat ik hier eigelijk pas mee ''begonnen'' ben)..
Ja spirituele dingen zijn geen spelletje ook daar sla je de spijker op zijn kop. Net zoals het programma (ow ik ben de naam kwijt :shock: ) over die mensen die een ''gave '' hebben en daar dan de '''beste'' van uit zoeken terwijl er eigelijk geen mens is wat daar het best in is omdat iedereen die zijn paranormale kant ontwikkeld ehm zegmaar goed is. Er hoeft er geen één beter te zijn..

Groetjes sunflower (K)

Zo vrij als een vogel
Hoog in de lucht
Zo vrij wil ik zijn
Heel de vlucht


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 26-01-2009, 18:30:14 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 05-05-2006, 13:37:45
Berichten: 1046
Amen.

Miracle&Nico , zo is het maar net! Ben het compleet met jullie eens.

_________________
Love is a Verb!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 27-01-2009, 08:16:09 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 11-03-2005, 10:17:16
Berichten: 522
sunflower schreef:
Hey nico

Voor mij sla je bijna de spijker op zijn kop :)
Maar ik denk dat paranormaal en spiritueel (ik ben hier nog niet lang mee bezig maar als jij mij het verschil goed kan uitleggen scheeld dat misschien een grote ''fout'' / veel tijd) toch wel een beetje in de zelfde richting liggen. (ik weet ook niet precies wat het verschil is, wegens een paranormale ervaring heb ik dit forum opgezocht om te kijken hoe andere mensen hier mee omgaan , als ik jou stukje lees en het bij mezelf naga weet ik aldat iedereen er op zijn eigen goede manier mee omga. )
Groetjes sunflower (K)

Paranormaal is naar mijn mening een ervaring die ondersteunend kan zijn aan je leven hier op aarde. Spritualiteit is een levenswijze die uitgaat van jou. Van binnenuit naar buiten en omgekeerd. Nico maakt dan ook een terechte opmerking dat iemand die paranormaal begaafd is niet spiritueel hoeft te zijn en iemand die wel spiritueel is niet paranormaal hoeft te zijn. De reden waarom deze begrippen vaak doorelkaar worden gehaald is omdat spiritualiteit niet meetbaar is en paranormaliteit (ook nog niet altijd) meetbaar is. Voor het gemak gooien mensen het dan op een hoop en dat is niet terecht.

Mijn vriend is paranormaal begaafd. Deze gave ondersteund hem in zijn levenstaak en bewustwording van zichzelf. Ik daarin tegen ben niet paranormaal begaafd omdat ik dat op dit moment niet nodig heb op mijn levenstaak te vervullen. Mijn zelfgroei is dus niet afhankelijk van deze gave terwijl dat voor mijn vriend anders is, anders had hij die gave niet. Het klinkt allemaal ingewikkeld, maar het belangrijkste is dat paranormaal zijn geen doel moet zijn/worden. Het gaat om de acceptatie van wie je nu bent en wat je zult worden komt dan vanzelf.

_________________
Alle antwoorden zitten in jezelf en zijn direct voor jou beschikbaar. Vertrouw daarop!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 27-01-2009, 16:30:21 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 15-12-2005, 19:45:49
Berichten: 1407
Locatie: Westland
Hey sunflower,

Wat leuk om weer eens iemand uit het westland te ontmoeten hier!
Uit 's gravenzooie nog wel. :wink: :lol:

Miracle is mij voor geweest zie ik. Bondig uitgelegd, Gertjan. (y)

W.s. is het verschil hiermee al wat duidelijker geworden, Sunflower.

Het enige wat ik dan nog zou kunnen toevoegen is in mijn visie dat paranormale gaven meer te maken hebben met vaardigheden/met doen/ met iets wat je kan, terwijl spiritualiteit meer te maken heeft met het ZIJN(sniveau), een staat van zijn of manier van in het leven staan.
Paranormaal zijn heeft m.i. ook wat meer met de ander te maken, je gaat meer van de ander uit (en spiritualiteit wat meer met jezelf cq Je Zelf en vervolgens hoe je vanuit je Zelf met anderen omgaat.)
Je bent afhankelijk van de ander in het toepassen van je "gaven". Je "ziet" iets bij de ander of je "krijgt iets door" over de ander. Je kan daar zo druk mee bezig zijn of steeds maar voor gevraagd worden, dat je alleen nog maar met de ander bezig bent en aan jezelf voorbij gaat, of in een ander geval geen stap dichter bij je (ware) Zelf komt.
Bij sommigen is de paranormale gave eerder iets waarmee mensen hun Ego "verkopen" , verder vormgeven of zelfs nog wat aandikken: "Kijk eens wat ik kan!"
In dit geval betekent het dus niet automatisch dat wanneer je paranormaal begaafd bent, dat je ook meteen spiritueel bent. Bezoek maar eens een paranormaalbeurs en ga maar eens met verschillende mensen een praatje maken. Dan zal je merken, dat lang niet alle paranormale mensen ook meteen spiritueel zijn. Terwijl het mooie van spiritueel zijn, is dat je dat kan zijn onafhankelijk van een ander.
MAW: Je kan heel goed spiritueel zijn zonder dat je paranormaal bent en andersom.
Verder hoeven paranormale gaven lang niet altijd ervaringen te zijn die ondersteunend zijn aan je leven hier. Zolang je d'r niet mee om weet te gaan, wordt het doorgaans als iets lastigs/moeilijks ervaren. Soms kan het zeker wel je leven verrijken als je naast spiritueel ook paranormaal blijkt te zijn. Als dat niet zo mocht zijn, dan is het zo.
Laat je vooral niet gek maken hier op het forum door mensen die (zeggen) wel paranormaal (te) zijn, of dat je gaat denken dat je dat zou moeten ontwikkelen.
Het maakt je in ieder geval zeker niet minder spiritueel! :wink:
Je bent goed zoals je bent, met of zonder paranormale gaven.
Namasté.

spirituele groeten Nico

_________________
EQUILIBRIUM

IT'S IS ALL ABOUT BALANCE.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 29-01-2009, 15:11:15 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 07-01-2007, 13:28:03
Berichten: 819
Locatie: Apeldoorn
@ Miracle: heerlijk, zo'n schrijfsel. Uit mijn hart gegrepen!
Doet me goed dat er mensen zijn die voor zichzelf denken, dat verwoorden en zich zelfs boos maken over de wijze waarop spiritualiteit misbruikt wordt.
Dank je wel voor deze bijdrage.

Overigens: De reacties zijn ook fijn om te lezen en sluiten mooi aan.

De reactie van Nico over spiritualiteit // paranormaliteit is me ook uit het hart gegrepen. Ik heb daar eerder al eens wat over gepost in antwoord op wat vage topics maar het kan (wat mij betreft) niet vaak genoeg gezegd worden.
Natuurlijk is het vermakelijk te lezen welke paranormale gaves sommige leden van dit forum (en andere fora) nu weer pretenderen te hebben (wat dat betreft lees ik die voorstelstukjes ook zelden omdat ook daar al gestart wordt met het opsommen wat men vermeent te kunnen) en wat vaak volkomen tegen alle natuurkundige wetten ingaat. Niet dat die wetten heilig zijn maar soms ...

Spiritualiteit is een weg om JEZELF te leren kennen en te ontwikkelen. Paranormale begaafdheden hebben daar hooguit zijdelings mee te maken maar vormen geen onderdeel van spiritualiteit.
Pochen over welke gaves je allemaal bezit hoort zeker niet bij spiritualiteit.

groet, DT/Nico

_________________
** Mijn uitspraken zijn, tenzij anders vermeld, mijn mening en dus geen absolute waarheid **

Het leven is maar kort,
eeuwigheid duurt eeuwig
en toch moet je in DIT leven
leren voor de eeuwigheid.

Mijn homepage: http://www.CCG-NicoSmits.nl


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 29-01-2009, 16:18:31 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 15-12-2005, 19:45:49
Berichten: 1407
Locatie: Westland
Hey DT,

Citeer:
De reactie van Nico over spiritualiteit // paranormaliteit is me ook uit het hart gegrepen
.
Das mooi. Bemme van geen kwaad bewust. :D

Jouw oneliner vond ik wel treffend en mooi. Poetisch bijna.
Citeer:
Spiritualiteit is een weg om JEZELF te leren kennen en te ontwikkelen.

Je zou zelfs kunnen zeggen:
Spiritualiteit is een weg om jezelf te leren kennen en te ONT-wikkelen en om tevens je ZELF te leren kennen en te ontwikkelen.

Maar tegelijkertijd: Kan een weg jou dichterbij brengen bij wie je al bent,DT? :wink:
Namasté

groeten Nico

_________________
EQUILIBRIUM

IT'S IS ALL ABOUT BALANCE.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 29-01-2009, 17:51:34 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 11-03-2005, 10:17:16
Berichten: 522
DT schreef:
[color=#004000]@ Miracle: heerlijk, zo'n schrijfsel. Uit mijn hart gegrepen!
Doet me goed dat er mensen zijn die voor zichzelf denken, dat verwoorden en zich zelfs boos maken over de wijze waarop spiritualiteit misbruikt wordt.
Dank je wel voor deze bijdrage.


Dank je wel DT.

Leuk trouwens dat er zoveel gereageerd wordt op dit topic!! Keep on posting!

groeten,
Miracle

_________________
Alle antwoorden zitten in jezelf en zijn direct voor jou beschikbaar. Vertrouw daarop!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 29-01-2009, 18:40:47 
Offline
Power Moderator
Power Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 22-10-2006, 21:09:21
Berichten: 7371
Locatie: Amsterdam
Iedereen lijkt het wel met je eens te zijn hier..
Dan zou er toch geen probleem zijn, zou je denken? :lol:

_________________
You think you're better than me and I agree..


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 29-01-2009, 19:54:11 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-10-2007, 20:26:29
Berichten: 1718
Locatie: Antwerpen
Oei...

_________________
'The real act of discovery consists not in finding new lands but in seeing with new eyes.'
- Marcel Proust


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 29-01-2009, 20:44:43 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 07-01-2007, 13:28:03
Berichten: 819
Locatie: Apeldoorn
@ Nico:

Citeer:
Je zou zelfs kunnen zeggen:
Spiritualiteit is een weg om jezelf te leren kennen en te ONT-wikkelen en om tevens je ZELF te leren kennen en te ontwikkelen.

Mooi!
Helaas zijn wij (als mens) zo inge-wikkeld dat wij ons moeten ont-wikkelen om onszelf te leren kennen.


Citeer:
Maar tegelijkertijd: Kan een weg jou dichterbij brengen bij wie je al bent,DT? :wink:

Goeie. De weg is natuurlijk een metafoor ...
In het ont-wikkelen van mijn inge-wikkeldheid leer ik mijn ware ik steeds beter kennen. Dat brengt me niet dichter bij mezelf dan ik al was maar laat me wel zien waarom ik doe wat ik doe (en geeft me de kans dat bij te sturen).

@ Julia:


Citeer:
Iedereen lijkt het wel met je eens te zijn hier..
Dan zou er toch geen probleem zijn, zou je denken? :lol:

Dat ZOU je denken maar ... alleen leden die het met deze stelling eens zijn hebben hier gereageerd. Er zijn nog een paar honderd andere leden. Enne ... de leden die het hier niet mee eens zijn zullen ook niuet reageren omdat ze bang zijn 'door de mand' te vallen.

groet, DT/Nico

_________________
** Mijn uitspraken zijn, tenzij anders vermeld, mijn mening en dus geen absolute waarheid **

Het leven is maar kort,
eeuwigheid duurt eeuwig
en toch moet je in DIT leven
leren voor de eeuwigheid.

Mijn homepage: http://www.CCG-NicoSmits.nl


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 30-01-2009, 00:20:21 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 14-06-2007, 22:30:09
Berichten: 366
Locatie: Amsterdam
@DT

Citeer:
Dat ZOU je denken maar ... alleen leden die het met deze stelling eens zijn hebben hier gereageerd. Er zijn nog een paar honderd andere leden. Enne ... de leden die het hier niet mee eens zijn zullen ook niuet reageren omdat ze bang zijn 'door de mand' te vallen


ben ik het niet helemaal met je eens ik persoonlijk heb het heel erg druk en heb dus niet de mogelijkheid om lange verhalen te gaan lezen daar heb ik het dan te druk voor, (de tijden dat ik waker ben is van 5:45 tot 1:30 tel maar uit hoe druk ik dus ben) maar dit is mijn mening

kort samengevat: somige mensen hebben dus niet de mogelijkheid om groote verhalen/lappen teksten te lezen

mvg Lenny

_________________
You know what imagion can do....
_________________

Alle wegen leiden naar de bron.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 30-01-2009, 07:21:52 
Offline
Power Moderator
Power Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 22-10-2006, 21:09:21
Berichten: 7371
Locatie: Amsterdam
DT schreef:
@ Julia:

Citeer:
Iedereen lijkt het wel met je eens te zijn hier..
Dan zou er toch geen probleem zijn, zou je denken? :lol:

Dat ZOU je denken maar ... alleen leden die het met deze stelling eens zijn hebben hier gereageerd. Er zijn nog een paar honderd andere leden. Enne ... de leden die het hier niet mee eens zijn zullen ook niuet reageren omdat ze bang zijn 'door de mand' te vallen.

Dat was natuurlijk precies wat ik met die post bedoelde.. Alleen de mensen die het ermee eens zijn reageren op het topic :wink: Ik hoop dat "die andere mensen" het topic ook lezen en toch eens erover na gaan denken, ook al reageren ze niet.

_________________
You think you're better than me and I agree..


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 30-01-2009, 08:41:50 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 11-03-2005, 10:17:16
Berichten: 522
Tja, maar stel nu dat je, jezelf in het verhaal herkent. Wat doe je dan? Je ogen sluiten en doorgaan of ga je reageren. Ik hoop echt dat iemand het niet met mij eens is. Want ik wil graag ook nog wat leren :) Shoot me haha.

_________________
Alle antwoorden zitten in jezelf en zijn direct voor jou beschikbaar. Vertrouw daarop!


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 68 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl