Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 23-12-2024, 20:59:28

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: .
BerichtGeplaatst: 30-01-2009, 13:09:01 
Groentje
Groentje

.

Laatst gewijzigd door mirrirocks op 03-02-2009, 21:56:30, 1 keer totaal gewijzigd.

BerichtGeplaatst: 30-01-2009, 22:21:42 
Feniks
Feniks

Citeer:
"Unfortunately, they don't come with a clear and coherrent instruction manual"

Hmz... Natuurlijk niet verd*mm het is een kind geen magnetron!
Citeer:
"We struggle to make sence of those extreme traits that are common to Indigo children"

Welke kenmerken? welke kinderen? wat zijn deze kenmerken, wie zijn deze kinderen? wat maakt dat het abnormale kinderen zijn? of hadden we dat allang moeten weten?....

Sorry, even terug spoelen... Ik vermoede dat er wellicht een paar dingen waren waar ik wat op wou zeggen maar na het bereiken van bladzijde twee van het boek?!

Dit boek geeft vrijwel/precies de zelfde raad en hulp als dat ieder opvoedkundig boek doet... Iedere ouder is een fenomenoloog! De ouder kijkt (tenzij er iets grondig mis is) altijd naar zijn/haar kind als zijnde het een fenomeen... niets nieuws daar...

Good god mensen!

Als men geïnteresseerd is in ontwikkelingspsychologie lees dan Erikson, Piaget, Freud, Jung en desnoods Vygotsky...

Indigo kinderen... Alsof de jongeren en kinderen van deze dag nog meer naast het normale leven moeten worden gezet dan dat er al gebeurt...

Het spijt me Mirrirocks, het is geen aanval tegenover jou! Zo moet je het ook absoluut niet opvatten... Dit boek is alleen absoluut een totale ripoff van vrijwel iedere denkbaar boek over ontwikkelingspsychologie die je tegen kan komen zonder dat er ook maar een enkele verwijzing in de tekst of in de voetnoten wordt gegeven (ik bezit het boek niet dus ik kan niets zeggen over bibliografie)

Ik ben benieuwd hoe andere mensen dit lezen... en naar de ideeën over het concept "indigokind"

Douglas Adams

BerichtGeplaatst: 01-02-2009, 12:42:19 
Nimf
Nimf

@ Mirrirocks:

Ik heb over dit onderwerp al eerder reacties geschreven maar goed ... een meer of minder maakt niet uit.

Citeer:
Soms kom je van die boeken tegen, die je gewoon raken. Dat je weet: wow dit klopt, dit is cool. dit is vet, dit gaat over mij!!

Met de hoeveelheid boeken die inmiddels geschreven is, zal er absoluut voor iedereen een boek te vinden zijn waarin je jezelf herkent.

Citeer:
Dit is echt een van de beste boeken die ik ooit heb gelezen over mij en onze generatie!

Waarmee je wilt aangeven dat jij en jouw generatie fundamenteel anders is dan andere/eerdere generaties?
Helaas zal ik je dan moeten teleurstellen: die verschillen bestaan niet.
Natuurlijk zijn de laatste generaties anders opgevoed omdat er meer informatie beschikbaar is, internet voor iedereen open ligt en alles besproken kan worden. Maar dat maakt niet dat er FUNDAMENTEEL iets anders is.

Vergis je niet, ik wil je niet aanvallen en in/op mijn site gebruik ik ook de term NTK omdat die nu eenmaal tegenwoordig IN is en door veel mensen herkend wordt. Maar dat maakt niet dat ik geloof in fundamenteel andere kinderen.

Mijn vrouw heeft voor haar afstuderen een prachtige thesis geschreven over dat onderwerp (waaraan ik stiekem lekker meegewerkt heb), waarin ze juist probeert aan te geven dat er NIETS nieuws onder de zon is.
Ik heb haar destijds nogal ondersteund en gezamenlijk hebben we zo'n beetje elk boek dat over dit onderwerp geschreven is, door geworsteld. Soms met een glimlach en soms met verbijstering.
Centraal in het werkstuk van mijn vrouw staat JUIST de vergelijking/overeenstemming met wat de hedendaagse ontwikkelingspsychologen schrijven om duidelijk te laten zien dat er NIETS nieuws onder de zon is.

Wat dat betreft ben ik het geheel met Truitje eens:
Dankzij allerlei boeken en informatie op internet MOETEN hedendaagse kinderen opeens MEER zijn, ANDERS, en natuurlijk een BELANGRIJKE TAAK hebben op deze wereld.
Veel therapeuten grijpen de wens van ouders aan om kinderen in allerlei vormen van begeleidingssessies, coaching en bewustwordings therapieen BEWUST te maken van hun BIJZONDER ZIJN en hun TAAK op Aarde.

Het boek van Lee Carroll dat je noemt ken ik (nog) niet maar zal ongetwijfeld een vervolg zijn op eerdere boeken.
Indigo kinderen, kristal kinderen, kinderen van het licht, de prachtige namen die vooral moeten aangeven dat kinderen tegenwoordig ANDERS zijn en MEER kunnen (vooral vaak op paranormaal gebied) vliegen je om de oren en maken ouders van alles wijs. Als ze maar genoeg boeken lezen komen ze vanzelf bij de specifieke informatie die bij hun kind past en dan kunnen ze op verjaardagen en partijtjes melden hoe bijzonder hun kind is.

Persoonlijk (en ik sta daar gelukkig en bepaald niet alleen in) zie ik het als volgt:
Als je ALLE kinderen neemt (verzameling), kun je daaruit groepjes zoeken met overeenkomstige trekjes (deel-verzamelingen). Hoe meer 'bijzonderheden' je als selectiecriterium neem, hoe bijzonderder de deelverzameling wordt. Je kunt dat als volgt voorstellen:
Afbeelding
De grote cirkel stelt ALLE kinderen voor, de kleinere uiteraard de deelverzamelingen (groepen met mooie namen).

In wezen wat Caroll (en de meeste andere schrijvers over dit onderwerp) doen, is een klein aantal kenmerken samenbrengen en daar een mooie naam aan hangen, er vervolgens een stel mooie bijzonderheden, taken en gaves aan hangen en er een leuk boek over schrijven. Als er eenmaal gestart wordt met zo'n proces (Caroll is bekend geworden als een van de eersten die een dergelijk boek schreef) volgen er meer en bijgevolg zitten we nu met stapels boeken over uiteenlopende deelverzamelingen kinderen die allemaal beticht worden van bijzonder-zijn en het bezit van gaves.

Geweldig!

Jazeker: geweldig. Maar NIET voor die kinderen. Die MOETEN immers (onder invloed van de de ouders die al sinds mensenheugenis vinden dat hun kind iets bijzonders is: terecht) naast alle andere dingen (waaronder in deze generaties vreselijk vroeg naar school en nog eerder naar kleuter/peutergevangenis [excuus: kinderdagverblijf] omdat de ouders zo nodig beiden moeten werken, weinig spelen en vooral veel leren) OOK nog eens bijzonder zijn en gaves ten toon spreiden.
Wat we echter in werkelijkheid zien is heel normale kinderen die, onder invloed van de huidige beschikbare mogelijkheden, misschien iets eerder ontwikkelen maar verder NIETS bijzonders zijn .... (totdat ze AANGEPRAAT wordt DAT ze bijzonder zijn).

Het eerste dat IK in mijn praktijk doe als ik ouders met 'bijzondere' kinderen over de vloer krijg, is die kinderen lekker zichzelf laten zijn en de ouders aanleren dat het NORMAAL is dat ouders hun kind bijzonder vinden maar dat hun kind in 1e plaats een heel normaal en gewoon KIND is. Niks geen gezeur over paranormale gave, de Aarde moeten redden of wat dan ook: gewoon lekker laten spelen en zichzelf laten zijn. Wil het later uit zichzelf de Aarde gaan redden is daar nog tijd genoeg voor.

En die boeken? Denk je dat die voor ouders geschreven zijn? Nope: ze zijn geschreven ten behoeve van het inkomen van de schrijver!
Caroll's boek was destijds in Amerika een bestseller en kaskraker. Ze is er steenrijk van geworden en heeft daarna nog meer van die boeken geschreven waardoor ze alleen maar rijker is geworden.
Zoals Truitje al zegt: overduidelijk heeft ze wat boeken van ontwikkelingspsychologen gelezen en daar een paar leuke, makkelijk leesbare rip-offs van gemaakt. Maar dat maakt nog niet dat hetgeen ze schrijf ook iets nieuws inhoud. Bekende informatie in een leuk nieuw jasje, leuke verhaaltjes van trotse ouders erbij en weer een boek klaar. Ik heb wel eens gezegd: stom dat ik de informatie zo maar weg geef: ik had er een boek over moeten schrijven. Was ik ook steenrijk geworden. (misschien).

Sorry dat ik misschien een deuk in je overtuiging sla maar helaas ... mijn ervaringen laten zien dat er weinig nieuws onder de zon is.

groet, DT/Nico

Het leven is maar kort,
eeuwigheid duurt eeuwig
en toch moet je in DIT leven
leren voor de eeuwigheid.

Mijn homepage: http://www.CCG-NicoSmits.nl

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 3 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00