Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 14:29:08

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 9 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Chakra massage
BerichtGeplaatst: 05-02-2009, 18:30:05 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 30-07-2007, 23:50:07
Berichten: 6
Locatie: Velsen
Namaskar,

Wellicht gevoelig onderwerp:

Chakra massage. Is er iemand die daar ervaring mee heeft? Een belangrijke overweging bij mij is om een chakramassage te geven of te ontvangen dat ie NIET erotisch wordt ervaren, is dat (on)mogelijk?

_________________
"Dance with me to the end of love"


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Chakra massage
BerichtGeplaatst: 05-02-2009, 20:27:01 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 07-01-2007, 13:28:03
Berichten: 819
Locatie: Apeldoorn
@ Elrond:

Citeer:
Wellicht gevoelig onderwerp

Niet gevoeliger dan andere onderwerpen. Tenzij het voor jou gevoelig ligt. :D

Citeer:
Een belangrijke overweging bij mij is om een chakramassage te geven of te ontvangen dat ie NIET erotisch wordt ervaren, is dat (on)mogelijk?

Waarom die vraag?
Ben je zelf als gever bang dat je in je massage iets erotisch verwerkt?
Of ben je bang dat je als ontvanger iets erotisch ervaart?

Bij mijn weten heeft een chakra massage niets met erotiek te maken. Erotiek en chakra massage zijn 2 verschillende dingen. Alhoewel je alles natuurlijk kunt combineren.

Ik vermoed dat de basis ligt in wat de 'gever' en de 'ontvanger' verwachten van de massage. Als je beiden gericht bent op de chakra's zal het geen probleem zijn.

Overigens: het 1e chakra wordt doorgaans niet in een massage 'meegenomen'. Hooguit wordt (als beiden elkaar goed kennen en vertrouwen) een deel van het staartbeen en/of een deel van het schaambeen 'meegenomen'. Maar dat vraagt al erg veel zelfbeheersing en vertrouwen van beiden dus ...
Als je bang bent dat het uit de hand gaat lopen of zou kunnen lopen, zoek dan andere mogelijkheden. Zo kun je heel goed zonder fysiek contact de chakra's masseren ...

groet, DT/Nico

_________________
** Mijn uitspraken zijn, tenzij anders vermeld, mijn mening en dus geen absolute waarheid **

Het leven is maar kort,
eeuwigheid duurt eeuwig
en toch moet je in DIT leven
leren voor de eeuwigheid.

Mijn homepage: http://www.CCG-NicoSmits.nl


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Chakra massage
BerichtGeplaatst: 06-02-2009, 17:52:44 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-10-2007, 20:26:29
Berichten: 1718
Locatie: Antwerpen
Ik zie het verband eigenlijk ook niet zo. Tenzij je je meteen richt op de onderste chakra bij je kruis richt met masseren... :wink:

Voor de rest heb ik er geen ervaring mee, tenzij synergene massage op hetzelfde neerkomt (d.i. op auralagen, chakra's en energieën/energiecentra in het lichaam).

_________________
'The real act of discovery consists not in finding new lands but in seeing with new eyes.'
- Marcel Proust


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Chakra massage
BerichtGeplaatst: 06-02-2009, 18:11:23 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 17-06-2008, 21:07:13
Berichten: 2689
Je kan vrijwel iedere handeling erotisch maken, het enige wat je hoeft te doen is er erotische ideeën bij te hebben.
zo kan de afwas erotisch worden als je gaat nadenken over het warme water en hoe het je huid beroerd. Zo kan tuinieren erotisch worden als je je indenkt hoe je in de pas geschoffelde aarde zou kunnen gaan rollebollen...

Je hersenen zijn de grootste erogene zone van het lichaam. Seks kan zeer on-erotisch zijn als je hoofd er niet naar staat... Normale handelingen kunnen enorm erotisch zijn als je hoofd er wel naar staat.

Massage blijft een lastig punt omdat je (ongetrainde) hersenen (waarscheinlijk) denken: Naakt = grens weg = makkelijk = erotiek... of naakt + mijn handen = erotiek...

Als je de associatie tussen naakt/contact en erotiek weg leert denken zouden er geen problemen aan jou kant moeten zijn. Je cliënten daarentegen... daar heb je weinig invoed over. Goede voorlichting en een duidelijk (zakelijk) gesprek voorafgaande aan de massage zal veel misverstanden kunnen voorkomen.

_________________
If it looks like a duck,
and quacks like a duck,
we have at least to consider the possibility that we have a small aquatic bird of the family anatidae on our hands.”

Douglas Adams


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Chakra massage
BerichtGeplaatst: 07-02-2009, 00:45:00 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 30-07-2007, 23:50:07
Berichten: 6
Locatie: Velsen
Namaskar,

@ allen
bang? Ik ben nergens bang voor. En, het lijkt mij juist heel normaal om erotiek te ervaren, zolang het maar uit mag gaan van het doel, namelijk de chakra's masseren. Je geeft het al zelf een beetje aan bij je opmerking over het 1e, "oh, dat masseren we maar niet", geschreven naar hoe ik het lees hoor. Vreemd dat er in mijn praktijk vaak mannen bellen voor een afspraak voor alleen het 1e en 2e chakra (dan weet ik meestal genoeg trouwens) en maak die afspraak niet. Vrouwen laten wel alle chakra's behandelen het trouwens ook (vaker) prettiger om de chackra's via buikligging te behandelen. Ik en mijn partner (lees: gemasseerde), kunnen daar prima mee overweg, meestal benader ik de massage op een reiki-achtige manier, waardoor er een aangename rust ontstaat, de aanrakingen zijn eerder het neerleggen van de handen maar er is wel degelijk sprake van een massage.

Als ik ga zoeken op het internet naar een chakra-massage dan kom ik "strijk en zet" terecht bij erotische massages, dus volgens mij zit daar heel veel onduidelijkheid in, of je zou ook kunnen concluderen dat ik niet goed kan zoeken :cry: Dat was de enige bedoeling met mijn vraag, als er nu iemand zou zijn die alleen maar positieve ervaringen zou hebben met een dergelijke massage, enfin, dan zou ik wel doorvragen.

Bedankt alvast voor de heldere, opbouwende antwoorden.

Arthur

_________________
"Dance with me to the end of love"


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Chakra massage
BerichtGeplaatst: 07-02-2009, 01:15:10 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 17-06-2008, 21:07:13
Berichten: 2689
Hoewel ik niet zo van de massage ben weet ik wel dat als ik naar een masseur ga (of dit nu een masseur is die zich richt op mijn chakra's of op mijn aura of op mijn ronddwalende alterego) ik gewoon een massage wil en geen erotiek, of seks of iets waat daar op lijkt...

Ik weet niet hoe dat zit met mannen die vooral het eerste en tweede plekje betast willen hebben... Het klinkt mij in de oren van... nouja laat maar.

Ik wou niets suggereren Elrond, ik hoop niet dat je dat dacht...

Ik wou alleen duidelijk maken dat het brein meer doet dan alleen maar de som van 7 x 7 berekenen...

Ik hoop dat je iets hebt gehad aan onze reacties. Ik heb nog nooit een dergelijke massage mee gemaakt. Ik kan je er dus uit ervaring niets over zeggen.

_________________
If it looks like a duck,
and quacks like a duck,
we have at least to consider the possibility that we have a small aquatic bird of the family anatidae on our hands.”

Douglas Adams


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Chakra massage
BerichtGeplaatst: 07-02-2009, 02:44:48 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 30-07-2007, 23:50:07
Berichten: 6
Locatie: Velsen
@truitje

het leest allemaal heel oprecht van je, dus ik "denk" er niets bij evenals dat je iets anders zou suggereren. Maak je geen zorgen, ik lees je bericht(en) oprecht. Ben heel blij met je (jullie) opmerkingen en commentaar.

Tipje van de sluier! Ik sluit m'n massagepraktijk. Ik heb het wel gehad, met de belastingdienst, buma/stemra, waterleidingbedrijf en welke andere organisatie die ook maar denkt een belasting of aanslag op mij te kunnen leggen. Nu ga ik verhuizen, dus heb er ook de ruimte niet meer voor. Nu ga ik zelf eens een massage ondergaan. Dus ga ik zoeken en laat het dan maar gewoon een ontspanningsmassage zijn, maar wel een met kwaliteit. Maar ik heb zoveel gewerkt met energieën (Reiki, chakra, esalen), dat ik die nu ook wel eens wil beleven.

En overigens. De massages deed ik alleen maar in de avonduren, overdag zit ik gewoon voor een computer allerlei "interessante" berekeningen te maken. Maar ik ben tevens Tai Chi leraar, dus...daar gaat m'n aandacht nu naar uit. In volgorde: verhuizen, massage, Tai Chi, massage.....en werken doe ik dus ook gewoon.

Namaskar

Arthur

_________________
"Dance with me to the end of love"


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Chakra massage
BerichtGeplaatst: 08-02-2009, 23:18:26 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 05-03-2006, 06:08:57
Berichten: 263
Locatie: Almere
Hoop dat je dan lekker ontspannen terug komt van de massage.
Les geven in thai chi is en zal ook wel een zeker ontspanning vanuit gaan.

_________________
Ik ben diegene die ik in de loop der tijd ben geworden.
Als men eens wist hoe mooi het is om jezelf teleren kennen zoals je daadwerkelijk bent (AL dat IS) wat er nog in het verschiet ligt.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Chakra massage
BerichtGeplaatst: 09-02-2009, 17:17:38 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 15-12-2005, 19:45:49
Berichten: 1407
Locatie: Westland
Hey Arthur,

Natuurlijk is het mogelijk om een chakramassage te geven/ontvangen zonder dat het nu meteen erotisch of sexueel ervaren wordt.
Ik heb daar vanuit mijn eigen praktijk ervaring mee. Je kunt de Reiki heel makkelijk en eenvoudig toepassen tijdens een chakramassage door je handen op de desbetreffende chakra's te leggen. Je kunt je ene hand op het ene chakra (bijv kruinchakra) en je andere hand op het volgende chakra (derde oog) leggen en dan de chakra's afwerken door steeds je handen één chakra te verplaatsen, of wat ik bijna altijd doe is de complementaire chakra's tegelijkertijd behandelen. Dan leg ik mijn ene hand op het stuitchakra en de andere op het kruinchakra. Vervolgens verplaats ik mijn ene hand een chakra hoger en die andere tegelijkertijd een chakra lager. Totdat je alle chakra's gehad hebt. Het hartchakra heeft geen complementaire chakra, dus eindig ik altijd met 2 handen op het hartchakra.
Je kunt ook de massage toepassen door heel rustig en langzaam de chakra's te masseren. En wat betreft de onderste chakra's die behandel ik ook gewoon. Die hoort er ook bij en is een hele belangrijke juist.
Het handigste is dat door de recipient, de ontvanger, op zijn/haar buik te laten liggen.
Als je professioneel handelt en vertelt wat je gaat doen/doet, dan hoeft het helemaal niet vreemd of gek te zijn of ongemakkelijk te zijn als je de wortelchakra behandelt voor je zelf niet en voor de recipient ook niet, en zeker niet als je de recipient op zijn/haar buik laat liggen.
succes.

groeten Nico

_________________
EQUILIBRIUM

IT'S IS ALL ABOUT BALANCE.


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 9 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl