Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 14:08:53

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 89 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 4 5 6 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Wat is heldervoelendheid?
BerichtGeplaatst: 01-01-2005, 20:10:23 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 01-11-2004, 14:36:05
Berichten: 1136
Locatie: Huizen
Afbeelding

De vermogens die gewoonlijk worden beschreven als paranormale gaven zijn in feite natuurlijke extensies van onze intuïtie. We hebben allemaal momenten dat onze intuïtie heel scherp is, en we kunnen daarnaar luisteren en ernaar handelen. Je intuïtie zegt je dat het een goed moment is om een vriendin te bellen; je hebt 'een gevoel' dat ze wat steun nodig heeft en voor je de kamer doorgelopen bent om de telefoon te pakken begint die te rinkelen: je vriendin is je voor geweest en belt jou.

Zo zijn er veel voorbeelden van juiste keuzes die wij maken door effectief te luisteren naar onze intuïtie. Als we over instincten, voorgevoelens of ingevingen praten, verwijzen we vaak naar een bepaald gebied van paranormaal bewustzijn: de gave van heldervoelendheid.

Heldervoelendheid komt veel voor. Als kind zijn we allemaal intuïtief en emotioneel heel open; bij het opgroeien kan het zijn dat we deze aspecten van ons bewustzijn af leren sluiten. Om een sterke heldervoelendheid te ontwikkelen moeten we de vooroordelen en beperkingen die ons bij het opgroeien zijn opgelegd afleren, om emotioneel en intuïtief 'kwetsbaar' te worden.

bron: David Lawson

_________________
"Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind."

-Dr. Seuss-


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Wat is heldervoelendheid?
BerichtGeplaatst: 01-01-2005, 20:24:30 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 13-10-2004, 19:42:50
Berichten: 1512
Locatie: Den Hoorn zh
Zo dan Kim :)


zie ook :

http://forum.spirituelejongeren.nl/viewtopic.php?t=130

Liefs Carina ;)

_________________
oog om oog maakt de wereld blind


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Wat is heldervoelendheid?
BerichtGeplaatst: 01-01-2005, 20:37:51 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 26-12-2004, 20:31:27
Berichten: 273
Heej!

Ik heb het stukje even gelezen, maar ik zit nog steeds met een vraag. Wat is nu het verschil tussen hoogsensitief en heldervoelendheid?

liefs,
Nina

_________________
Heel de wereld, begin bij jezelf.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Wat is heldervoelendheid?
BerichtGeplaatst: 01-01-2005, 20:42:12 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 01-11-2004, 14:36:05
Berichten: 1136
Locatie: Huizen
Een HSP (Highly Sensitive Person) is iemand die gevoeliger is voor indrukken van de buitenwereld dan gemiddeld. En een HSP kan dus heldervoelend zijn, maar dat is een paranormaal vermogen dat niet iedere HSP heeft ontwikkeld.

Beetje moeilijk uit te leggen maar nu misschien iets duidelijker?

_________________
"Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind."



-Dr. Seuss-


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Wat is heldervoelendheid?
BerichtGeplaatst: 02-01-2005, 15:05:51 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 26-12-2004, 20:31:27
Berichten: 273
Nou, eerlijk gezegd snap ik het nog steeds niet helemaal. :roll:
Ligt het verschil misschien in het feit dat je als heldervoelende stemmingen aanvoelt die anderen niet waarnemen?!

Ik heb vaak dat ik gevoelens van anderen aanvoel en overneem. Ook ben ik vaak om onverklaarbare reden doodmoe of voel ik me ellendig. Maar maakt dit mij hoogsensitief ( gevoelig voor stemmingen) of heldervoelend?

Ik vraag me ook af of het verstandig is om mijn eventuele heldervoelendheid verder te ontwikkelen. Want het lijkt me dat wanneer je er meer mee bezig bent je er automatisch meer voor open staat en meer 'last' van kan krijgen. Aan de andere kant leer ik er dan misschien beter mee om gaan en sta ik niet stil in mijn ontwikkelig. dilemma!!

_________________
Heel de wereld, begin bij jezelf.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Wat is heldervoelendheid?
BerichtGeplaatst: 02-01-2005, 18:55:34 
Nina je hoeft hier niet bang voor te zijn , je leert je vanzelf goed te beschermen zodat je het alleen kan gebruiken op momenten dat je het nodig hebt.

Ik ben er zelf mijn hele leven mee opgegroeid.
Als ik als Peuter zijnde huilend kwam aanrennen keek mijn moeder eerst in het rond of een ander kind zich pijn gedaan had. :)

Nu kan ik mij goed beschermen en gebruik ik het om mens en dier beter te begrijpen.

veel liefs Andrea


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Wat is heldervoelendheid?
BerichtGeplaatst: 06-01-2005, 11:34:04 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 22-10-2004, 16:15:55
Berichten: 2718
Locatie: krommenie
heldervoelendhied... ik weet het niet zeker hooor maar is dat wat ik weet zonder iemand al gezien te hebben weten hoe die persoon is?

liefs rogue

_________________
Begin de dag met een liedje, begin de dag met een lach, wie vrolijk is in de morgen die is het de hele dag.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Wat is heldervoelendheid?
BerichtGeplaatst: 06-01-2005, 11:52:12 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 13-10-2004, 19:42:50
Berichten: 1512
Locatie: Den Hoorn zh
VOELEN hoe die persoon is ;)


Liefs Carina ;)

_________________
oog om oog maakt de wereld blind


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Wat is heldervoelendheid?
BerichtGeplaatst: 06-01-2005, 12:07:18 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 22-10-2004, 16:15:55
Berichten: 2718
Locatie: krommenie
haha okee dan snap ik em :wink: dat heb ik ja...

plaats ik mezelf maar even in hokje "heldervoelend" haat hokjes :wink:

liefs rogue

_________________
Begin de dag met een liedje, begin de dag met een lach, wie vrolijk is in de morgen die is het de hele dag.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Wat is heldervoelendheid?
BerichtGeplaatst: 24-02-2005, 14:52:44 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 03-02-2005, 11:28:18
Berichten: 98
Locatie: Spijkenisse
Ook ik vind het heel lastig om het onderscheid tussen heldervoelend en hoog sensitief te maken. Naar mijn idee is het gewoon hetzelfde. Voor beide gaat toch op dat je extra gevoelig bent voor dingen?
Het enige onderscheid wat ik kan maken bij mijzelf is dat ik gevoelens van mensen over kan nemen, het denken van mensen kan aanvoelen en entiteiten kan voelen. Dit zou dan onder heldervoelend vallen.

Aan de andere kant heb ik ook een heel scherp gehoor, ben ik heel snel overprikkeld door bijvoorbeeld films, discussies en ruimtes waar veel mensen zijn. Is dit dan hoog sensitief?

Ik moet zelf nog beter leren om mij voor dit alles af te sluiten. Er komen te vaak te veel dingen bij mij binnen. Ik ben nu begonnen met oefeningen om mijzelf goed te aarden. Misschien dat het helpt....

Love Meilani o:)

_________________
Yigaquu o saniyu adanvto adadoligi nigo hilvi nasquv utloyasdi nihi.
(May The Great Spirit's Blessings Always Be With You)


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Wat is heldervoelendheid?
BerichtGeplaatst: 24-02-2005, 19:51:09 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 19-12-2004, 18:28:42
Berichten: 60
Locatie: Midden-limburg
Hoi,
Ja, Heldervoelen en HSP?
Ik ben er ook nog niet uit hoor, volgens mij ligt het toch heel vlak naast elkaar op de lijn van...
Zelf ben ik ook op het forum van HSP actief en probeer voor mezelf erachter te komen wat bij mij het meeste tot uitting komt, van toepassing is??
Och, eigenlijk maakt het ook niet uit,
ik ben gewoon mezelf: DUPKE!!
Ik pas ervoor om mezelf in een hokje te plaatsen..
Ik vind de uitleg van Kimminta wel heel mooi, hier kon ik mezelf in vinden

Mooie uitleg; Had het zelf niet mooier kunnen omschrijven!!


liefs dupke :wink:

_________________
.....Bedenk je leeft in het hier en nu.....


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Wat is heldervoelendheid?
BerichtGeplaatst: 25-02-2005, 23:06:24 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 25-02-2005, 15:12:52
Berichten: 31
Volgens mij is heldervoelend vooral het versterkt voelen van gevoelens. En dat zijn dan niet persé je eigen gevoelens. Ik weet bijvoorbeeld dat ik heldervoelend ben, maar dat ben ik nog aan het ontwikkelen. Bij mij is het zo dat ik dingen van anderen(meestal mensen die dicht om me heen staan) kan voelen, waarvan ze zelf niet weten dat ze dat voelen. Soms is dat best moeilijk, omdat het lastig uit te leggen is wat ik dan precies voel, en ik wil die persoon graag helpen, maar die is voelt zich dan aangevallen omdat ik hem confronteer met iets waar hij/zij eigenlijk niet mee geconfronteerd wil worden. Daarnaast wordt die persoon dan achterdochtig, over hoe ik dat weet zeg maar...Daarom ben ik altijd erg voorzichtig met laten merken wat ik voel....Hebben jullie iets aan deze uitleg?

Liefs, Joey

_________________
'Everything is possible, the impossible just takes longer'


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Wat is heldervoelendheid?
BerichtGeplaatst: 12-07-2005, 09:47:34 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 13-12-2004, 17:31:39
Berichten: 440
Locatie: Groningen
Ik heb een vraagje, ik dacht een paar week geleden gelezen te hebben dat je verschillende soorten had... Ik dacht dat dat er 5 waren, maar ik zou zelf niet verder komen dan:

- emoties aanvoelen
- pijn aanvoelen

Iemand die dat wel weet?"

Liefs
I Feel

_________________
Try to make a differents for the persons around you


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Wat is heldervoelendheid?
BerichtGeplaatst: 12-08-2005, 17:32:27 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 09-08-2005, 21:04:39
Berichten: 6
Meilani schreef:
Ik moet zelf nog beter leren om mij voor dit alles af te sluiten. Er komen te vaak te veel dingen bij mij binnen. Ik ben nu begonnen met oefeningen om mijzelf goed te aarden. Misschien dat het helpt....

Love Meilani o:)


Wat voor oefeningen zijn dat dan, is dat een soort meditatie? zou ook wel wat voor mij zijn, heb een beetje hetzelfde denk ik...


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Wat is heldervoelendheid?
BerichtGeplaatst: 13-08-2005, 09:54:28 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 03-02-2005, 11:28:18
Berichten: 98
Locatie: Spijkenisse
Hey Djonnie,

De oefeningen die ik bedoel zijn niet echt meditatie-oefeningen, al hoewel je er de tijd voor moet nemen. Het is ook heel handig als je zorgt dat je niet kan worden gestoord. Ik zet meestal ook zachte (instrumentale) muziek op. De oefening die ik doe met aarden is eerst al je chakra's na gaan en voelen of ze allemaal goed open zijn. De chakra's loop ik van boven naar beneden af en weer terug. Vervolgens richt ik mijn energie puur op mijn voeten, totdat ik een tinteling voel. Het is hierbij goed om te visualiseren. Bijvoorbeeld dat er wortels (van bomen) uit je voeten groeien de grond in, heel diep, maar niet alleen verticaal, ook horizontaal. Want een boom staat alleen stevig als zijn wortels ook horizontaal onder de grond lopen. Als je dan zo bezig bent met visualiseren richt je als vanzelfsprekend al je energie naar beneden. Als je heel gevoelig bent dan voel je ook je energie zakken naar de grond en zijn al je lichaamsdelen warm/op temperatuur.

Je kan deze oefening echt overal doen als je eenmaal een beetje 'getraind' bent. Ik doe hem bijvoorbeeld ook vaak als ik zit te wachten op de bus ofzo. Het gaat steeds makkelijker. Hetzelfde geldt voor het afsluiten (van bepaalde chakra's). Als je hier een tijdje mee oefent gaat dit ook heel gemakkelijk. Het sluiten/openen van chakra's kun je al rijdend (in de bus/trein) doen, het aarden kun je beter niet in een bewegend voertuig doen, is een stuk lastiger vind ik.

Mijn probleem wat afsluiten betreft gaat erom dat, ondanks het sluiten van bepaalde chakra's, ik soms toch te veel binnen krijg. Hier moet ik dus nog veel in oefenen. Ik ga waarschijnlijk aan het werk in de verslavingszorg en zal deze oefeningen dus heel erg hard nodig hebben ben ik bang.

Ik hoop je zo een beetje te hebben geholpen.

Love Meilani

_________________
Yigaquu o saniyu adanvto adadoligi nigo hilvi nasquv utloyasdi nihi.

(May The Great Spirit's Blessings Always Be With You)


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 89 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 4 5 6 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl