Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 09:39:16

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 138 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 13 4 5 6 710 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Re: Jaar 2012
BerichtGeplaatst: 13-04-2009, 08:59:00 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 08-04-2006, 20:17:39
Berichten: 745
Locatie: Utrecht
Vyumae schreef:
@ Flowwhenyouknow:

Citeer:
Wat er niet bij wordt gezegd is dat ons bewustzijn ook veranderd en rond 2012 je volop gebruik kan maken van intuitie om te weten waar je veilig bent. Mits je althans in deze bewustzijn meegaat. Je kan ook leuk zoals Sado in je 3D wereldje blijven zitten..
Hoe onderbouw en verklaar je zoiets als het spontaan veranderen van de menselijke psyche? Wat impliceert dat allemaal wel niet?

Weten wij wel hoe de menselijke psyche precies in elkaar steekt? Ik denk persoonlijk van niet, aangezien mensen anders wel op een juiste manier met de wereld om zouden kunnen gaan.
Het gaat dus niet om het veranderen van de menselijke pysche, maar om het verder ontwikkelen. Dat laatste kan m.i. alleen vanuit ieder mens zelf plaatsvinden en ik denk dat deze tijd daar ook voor bedoelt is.
Gewoon proberen jezelf te zijn...

_________________
You laugh at me because I'm different, but I laugh at you because you're all the same


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Jaar 2012
BerichtGeplaatst: 13-04-2009, 13:41:47 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 20-01-2009, 12:57:20
Berichten: 15
hallo allemaal,

Ik heb eens aandachtig alle reacties gelezen op deze topic. Vind het heel interresant en divers hoe de meeste mensen tegen dit punt aankijken. Mijn moeder en mij broer zijn al jaren bezig over deze beruchte 2012 en dat we moeten groeien in onzelf en probeerde een bepaalde druk op me te leggen. Tja, als ze mij een druk op leggen dan gooi ik automatisch de kont tegen de krib, alleen ikzelf kon mezelf druk opleggen. Ik heb altijd wel verder willen groeien in mijn zijn en wezen, maar op een gegeven moment kwam ik op een punt in mijn leven waarin het universum mij een druk op legde dit in combinatie met mijn zwangerschap. Uiteraard probeerde ik de kont tegen de krib te gooien want al die pijnlijke herbelevingen en ervaringen van dat moment zijn niet bepaald de dingen waar je op zit te wachten tijdens je zwangerschap. Ik moest doorgroeien in mijn bewust zijn. Ik was al licht telepatisch en heldervoelend, maar tijdens mijn zwangerschap (dat is ook bekend bij een zwangerschap) werd dit nog meer versterkt. (Om een lang verhaal kort te maken en het moraal uit mijn verhaal even op te maken. )

Als er een grote druk in de lucht hangt kun je er donder op zeggen dat het flink gaat onweren, de energie die je voelt voordat het gaat onweren maakt je onrustig, nerveus (in veel gevallen dan) en als het dan flink heeft geonweerd heeft is de lucht weer opgeklaard. Dit gebeurd ook in de mens, je word steeds bozer en bozer en in een keer kun je helemaal uitflippen en is de lucht weer geklaard.

Is het dan niet vanzelfsprekend dat ook de aarde een opschoning nodig heeft? Als wij bekijken hoe we met moeder aarde zijn omgegaan en nog steeds omgaan is dat zeer gevoelloos en onrespectvol. We kappen mooie bomen, dumpel afval in zeeen en rivieren, vervuilen de lucht. Moeder aarde is bezig met zichzelf op te schonen en daar heeft ze ook ons voor nodig, wij mogen ons bewust worden van een hogere dimensie en dat tijdperk gaan we volgens de beschavingen in in 2012. De demensie van licht en liefde. De overstijging van geld, materie en macht. Iedereen voelt deze verandering in zich. Kijk eens rond naar de mensen die je tegenkomt, je ziet als je goed kijkt bij iedereen een lichte frons want iedereen heeft het knoepe zwaar en werkt heel hard om deze energiestroom die nu op aarde is te bij te kunnen houden. En als je kijkt in jezelf zie je ook je eigen verandering en merk je ook dat als je niet mee wilt veranderen je het nog zwaarder wordt gemaakt.

Maak je maar niet druk over het vergaan van de wereld, de wereld zelf veranderd in positieve zin en iedereen werkt daar op het moment heel hard aan om dat te bereiken. En zoals het altijd in het leven is gegaan, als je iets op wilt bouwen ondervind je altijd, hierdoor wordt je alleen maar sterker in je persoonlijke groei !!

heel veel liefs, Chrystel


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Jaar 2012
BerichtGeplaatst: 13-04-2009, 13:47:35 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 20-01-2009, 12:57:20
Berichten: 15
chrystel schreef:
En zoals het altijd in het leven is gegaan, als je iets op wilt bouwen ondervind je altijd tegenwerking, hierdoor wordt je alleen maar sterker in je persoonlijke groei !!


tegenwerking was er per ongeluk tussenuit hahaha

liefs


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Jaar 2012
BerichtGeplaatst: 13-04-2009, 14:10:46 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 01-11-2007, 19:16:51
Berichten: 452
Locatie: Rozenburg
De aarde redden we heus niet als we met zijn allen gaan zitten wachten op de komst van een of ander jaartal. Daarmee stellen we juist de ellende uit en gaan we er van uit dat alles zichzelf wel oplost. Hogere dimensies, energetische frequentiewisselingen en mystieke ordeningen van planeten zijn heel leuk, maar zetten geen zoden aan de dijk.

Als je dus om het lot van de planeet geeft, doe je er beter aan om zelf te kijken wat je beter kunt doen. Vegetarier worden heeft al een gigantische impact. Fietsen in plaats van autorijden ook. Je ziet dat als je zelf verandert, je dingen heel anders gaat zien. Als je maar afwacht tot een mystiek principe ineens een magische omwenteling veroorzaakt, zul je nog bedrogen uitkomen.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Jaar 2012
BerichtGeplaatst: 13-04-2009, 15:12:38 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-10-2007, 20:26:29
Berichten: 1718
Locatie: Antwerpen
@ Flowwhenyouknow:
Ik wil er graag kritisch verder op ingaan, hoewel niet alleen naar jou toe, maar in het algemeen voor iedereen.

Citeer:
Weten wij wel hoe de menselijke psyche precies in elkaar steekt? Ik denk persoonlijk van niet, aangezien mensen anders wel op een juiste manier met de wereld om zouden kunnen gaan.
Als het op de menselijke psyche aankomt, is niets absoluut zeker. Maar het onderkennen en begrijpen van haar werking betekent niet per definitie een denkpatroon van moraliteit en duurzaamheid.

Citeer:
Het gaat dus niet om het veranderen van de menselijke pysche, maar om het verder ontwikkelen. Dat laatste kan m.i. alleen vanuit ieder mens zelf plaatsvinden en ik denk dat deze tijd daar ook voor bedoelt is.
Gewoon proberen jezelf te zijn...
Ontwikkeling lijkt mij wel per definitie verandering. Ik zie echter een behoorlijke paradox in het 2012-denken. Enerzijds zou er een massale collectieve grote sprong voorwaarts in het bewustzijn plaats moeten vinden, en anderzijds dient het vanuit ieder individu apart te komen. Hoe overbrug je deze tegenstelling?

Daarnaast stel je, en vele anderen, dat je gewoon jezelf moet zijn. Máár, in mijn ogen is het jezelf zijn toegeven aan je eigen behoeftes en ideeën a la minute. Dat houdt dus in jouw eigen inzichten, verlangens en impulsen beantwoorden in je doen en je laten. In wezen is het échte jezelf-zijn tamelijk asociaal (dus het staat los van de sociale code). Naar mijn idee sluit dat niet aan op massale verlichting, bewustzijnsontwikkeling, moreel besef en zeker niet op duurzaam denken. Want als dat zo is, dan hou je altijd rekening met andere factoren en met je (directe) omgeving. Dan ben je dus niet echt jezelf. Sterker: het individu is geen individu als het dient te beantwoorden aan wat ik even gemakshalve de grote sprong voorwaarts noem. Dit is al helemaal niet het geval in het scenario dat sommige anderen schetsen: dat aliens of profeten en engelen naar Aarde komen en de goeie mensen scheiden van de slechte.

Het individu is grillig, het werkelijk jezelf zijn deconstructief voor de samen-leving. In een utopie kan zoiets dus niet bestaan. Niet ieder 2012-scenario schetst natuurlijk een aanstaande utopie, maar ook in het geval van een grote sprong voorwaarts zou het dus het geval moeten zijn dat men een aanzienlijk deel van zijn menselijke aard (het oerwezen, het dierlijke) vaarwel dient te zeggen. Eenieder dient in één jaar tijd een stap verder te komen, waarmee ze dus feitelijk hun oude zelf ook vaarwel zeggen.
Dit laatste hoeft niet erg te zijn, maar het is 1: een zeer snelle en ingrijpende sprong, en 2: niet iedereen is hetzelfde, dus ook niet iedereen kan die sprong maken.
Vooral door punt 2 is een collectieve evolutie niet mogelijk, en kan geen utopie bereikt worden. en al zóú dat kunnen, dan nog worden er voortdurend nieuwe individuutjes geboren met een eigen psyche. Die zul je per definitie moeten indoctrineren (hoe goed bedoelt ook) om ze aan te laten sluiten bij het behaalde hoge bewustzijnsniveau. Aangetoond dat een hoog bewustzijnsniveau niet haalbaar is voor iedereen (omdat niet iedereen gelijk is), zal een verandering in staat, samenleving, economie en politiek op wereldschaal nooit kunnen voltrekken. Tenzij er mensen zijn zo boud zijn dat ze een scenario schetsen waarin Osama bin Laden en Nelson Mandela ineens kunnen begrijpen en vrienden kunnen worden, en een wereld zien waarin geen Hitlertjes meer geboren worden, geen Napoleonnetjes of Caesartjes (hoewel die best constructief waren in zekere zin) enzovoort.

En stél dat het bewustzijn veranderen zal, stel dat het bij iedereen zal voltrekken, en stel ook dat het niet in één jaar gebeurd, maar in vele jaren vanaf 2012, dan zal dat klaarblijkelijk door een hogere macht gebeurden. Dit kan volgens de diverse scenario's vanalles zijn: God, een broederschap van verlichte profeten, aliens, een stand van de sterren en planeten, Atlantis dat verrijst en nog wel meer. Blijkbaar zal iets in staat moeten zijn eenieders geest te prikkelen om het Goede na te streven. Dan rijzen werderom vragen:
1: wat is het Goede, en wie bepaalt dat?
2: zoals ik in een vorige reactie ook vroeg, wát impliceert dat? Wat ik hiermee bedoel is wat er met ons wereldbeeld gebeurd als het Foute/Slechte/Kwade niet meer bestaat, en wat het met ons bewustzijn doet dat niet alleen de onmisbare Yin gescheiden en ver-niet-igd wordt van de Yang, maar dat de mens klaarblijkelijk evenmin meer in staat is kwade dingen te denken. Ik garandeer je dat het voor mij af en toe fijn is om boos te zijn! Heel menselijk.
3: als de dualiteit wegvalt, wat impliceert dat voor onze menselijke evolutie? Waar blijft het persoonlijke karakter? Waar blijft het leren van fouten? Waar blijft het leren van elkaar? Waar blijft het nastreven van het goede omdat het kwade ons de schrik aan het hart jaagt?

Als ik Sado's laatste reactie er even bij haal, dan kan ik ook nog deze punten aansnijden: iedereen zal vegetariër worden (dat is immers ethisch en zo) en iedereen zal voortaan gaan fietsen i.p.v. autorijden. Wat betreft de massale omschakeling (hetzij binnen één jaar, hetzij binnen 20 jaar) zal de bioindustrie ineen storten lijkt mij. Dat houdt dus ook in massale werkloosheid. En wat doen mensen die werkloos zijn? Ze worden (hoe onverlicht) narrig, rumoerig, baldadig, en ze zijn een enorme financiële last voor de staat. en wat betreft het fietsen zullen de olie-producerende landen finaal op hun gat terecht komen. Dubai verwordt tot een ruïne, zogezegd. Wederom massale werkloosheid. Tenzij alle olie naar de plastic-, fietsbanden- en vliegtuigindustrie gaat. Maar al zou dat, dan blijft het feit staan dat alle industrie omtrent olie zwaar vervuilend is, laat staan het verwerken van alle uiteindelijke afval. Dus: oliekraantjes dicht in de utopie. Oké, ik kan leven zonder boterhamzakjes, en rijden op een fiets zonder banden gaat ook, maar lampolie is wel wenselijk vind ik, en een computer ook (anders kan ik niet meer op SJ komen!), en ik heb geen zin in een verwoest Midden-Oosten, want zoals we weten zijn economische en politieke instabiliteit een goeie voedingsbron juist voor radicale ideeën (ik verwijs ook eventjes naar de opkomst van het nazisme). Terrorisme en religieus onbegrip hebben we al genoeg.

En dat brengt me op nóg weer een ander punt:
Ieder 2012-scenario impliceert (onbedoelt) iets heel ingrijpends, namelijk het ombouwen en deels ontmantelen van industrie. Oei. De implicaties som ik maar niet op. En in enkele scenario's hebben we nog de 'scheiding' van de goeie mensen en de kwade/minder goeie mensen. Ofwel ze zullen gescheiden móéten leven (anders krijg je wederom kruisbestuiving van ideologiën en gebreken en morele codes etc.), ofwel de mindere mensen worden weggevoerd (door aliens of anderzijds). Dat laatste kan best lekker zijn voor de achterblijvers, maar... hoe vullen we ooit het immense gigantische tekort aan arbeidskrachten op? Kortom, hoe het ook zij, de economie zal finaal op zijn gat gaan. Niet rampzalig in een wereld waarin iedereen het goede nastreeft en weinig meer geeft om geld en materiële zaken, maar toch. Ik ben wel benieuwd hoe zich dat zal ontwikkelen.

Al met al is die magische factor die ons bewustzijn zal veranderen wel een heel bijzondere. En de grote sprong voorwaarts is geen sprong die ruimte biedt voor alle aspecten die erbij komen kijken, vermoed ik.

Ik zie dat dit een aardige lap tekst is geworden, en zal het erbij laten voor nu.

_________________
'The real act of discovery consists not in finding new lands but in seeing with new eyes.'
- Marcel Proust


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Jaar 2012
BerichtGeplaatst: 22-04-2009, 11:13:22 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 22-04-2009, 06:39:39
Berichten: 32
Locatie: Nijmegen
2012 en alles daaromheen is iets wat me, vooral de laatste jaren, steeds meer is gaan interesseren, maar ik proef -hier, en ook elders- dat dat wel voor meer mensen geldt. Logisch ook, want het is een redelijk ingrijpend fenomeen, vrij bekend ook (niet dankzij de slechte gelijknamige miniserie in ieder geval), en vooral nu het tijdstip nadert, neemt ook de interesse steeds meer toe, zoals je bv. ook in de aanloop naar het jaar 2000 zag.

Ikzelf geloof dat ieder individu voor zichzelf bepaalt hoe 2012 eruit zal zien... dat klinkt misschien enigszins 'vaag', maar dat is het eigenlijk op dit moment ook allemaal nog.. - maar concreet gezien wordt de wereld om ons heen voor een groot deel bepaald door onze waarneming en interpretatie: positieve blikken, negatieve beeldvorming, invalshoeken, enzovoorts.. en dat kan je zo ver doortrekken als je zelf wilt...

zo zal ook 2012 voor ieder ander anders gebeuren, volgens zijn eigen belevenis: geloof jij dat de wereld een nieuw bewustzijn bereikt? Dan zal dat gebeuren, en zal je de veranderingen nu ook al om je heen zien gebeuren (denk aan een groeiende spirituele interesse van mensen om je heen en overal); geloof je in het einde van de wereld? Dan zal de wereld in 2012 vergaan.. misschien niet zoals je verwacht, maar het zal gebeuren, en zal je de aanloop daarheen nu al zien (oorlogen, geweldscycli, enz). Geloof je in een nieuwe orde/maatschappij? Idem dito (en de gevolgen zie je al: creditcrisis, roep om verandering..). En geloof je dat er niks gebeurt? Dan vier je in 2012 lekker kerstmis en ga je, onbewust van grote spirituele veranderingen om je heen, lekker gezellig met vuurwerk 2013 in...


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Jaar 2012
BerichtGeplaatst: 22-04-2009, 15:57:52 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 25-12-2008, 15:21:10
Berichten: 289
Locatie: Kerkdriel
Sado schreef:
De aarde redden we heus niet als we met zijn allen gaan zitten wachten op de komst van een of ander jaartal. Daarmee stellen we juist de ellende uit en gaan we er van uit dat alles zichzelf wel oplost. Hogere dimensies, energetische frequentiewisselingen en mystieke ordeningen van planeten zijn heel leuk, maar zetten geen zoden aan de dijk.

Als je dus om het lot van de planeet geeft, doe je er beter aan om zelf te kijken wat je beter kunt doen. Vegetarier worden heeft al een gigantische impact. Fietsen in plaats van autorijden ook. Je ziet dat als je zelf verandert, je dingen heel anders gaat zien. Als je maar afwacht tot een mystiek principe ineens een magische omwenteling veroorzaakt, zul je nog bedrogen uitkomen.


Klopt, het creatieve punt is nu. Niet straks, of in het verleden, maar nu.
Hoe onzelfstandig is het om alsmaar acties van anderen te verlangen, dingen af te schuiven op anderen of op de toekomst? Ik vind dat behoorlijk gemakszuchtig en lui.

_________________
If you cannot find the truth right where you are, where else do you expect to find it?
Dogen


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Jaar 2012
BerichtGeplaatst: 23-04-2009, 12:12:11 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 08-04-2006, 20:17:39
Berichten: 745
Locatie: Utrecht
Vyumae schreef:
@ Flowwhenyouknow:
Ik wil er graag kritisch verder op ingaan, hoewel niet alleen naar jou toe, maar in het algemeen voor iedereen.

Ik zie dat je onlangs gereageerd hebt op mijn berichtje.

Als ik zo vrij zou mogen zijn om je mening in het kort samen te vatten: 'Jezelf zijn is in de praktijk niet haalbaar, omdat dit niet overeenkomt met het collectieve belang. Mensen zijn namelijk individuen met ieder hun eigen belangen. Deze belangen zouden alleen door een hogere macht bij elkaar gebracht kunnen worden. Dit kan alleen plaatsvinden d.m.v. indoctrinatie maar theoretisch gezien ook door god of een ander verlichte aanwezigheid'.
Daarnaast benadruk je de consequenties voor onze huidige maatschappij, die mogelijk in elkaar zou kunnen storten, het evt. tekort aan arbeidskrachten; enfin de boodschap is duidelijk.

Om even in te haken op je reacties op mijn eerdere berichten:
Vyumae schreef:
Citeer:
Weten wij wel hoe de menselijke psyche precies in elkaar steekt? Ik denk persoonlijk van niet, aangezien mensen anders wel op een juiste manier met de wereld om zouden kunnen gaan.
Als het op de menselijke psyche aankomt, is niets absoluut zeker. Maar het onderkennen en begrijpen van haar werking betekent niet per definitie een denkpatroon van moraliteit en duurzaamheid.

Dit is nogal een dooddoener, niet? Wat wil je hiermee zeggen? Dat niets zeker is (aangaande de menselijke psyche)?

Vyumae schreef:
Citeer:
Het gaat dus niet om het veranderen van de menselijke pysche, maar om het verder ontwikkelen. Dat laatste kan m.i. alleen vanuit ieder mens zelf plaatsvinden en ik denk dat deze tijd daar ook voor bedoelt is.
Gewoon proberen jezelf te zijn...
Ontwikkeling lijkt mij wel per definitie verandering.

Ontwikkeling is wel verandering, maar verandering hoeft niet ontwikkeling te zijn. (gezonde) ontwikkeling komt m.i. namelijk van binnenuit en is niet van buiten opgelegd. Verandering kan ook van buitenaf opgelegd worden.

Vervolgens een algemene reactie:
De menselijke psyche bestaat uit een bewust en een onderbewustzijn. Ik neem ten aanzien hiervan altijd graag een Jungiaans standpunt in. De bewuste kant zal veelal goede eigenschappen bevatten en het onderbewustzijn eerder negatieve eigenschappen (die je niet onder ogen wilt zien). Deze twee zijdes zijn vormgegeven door zogeheten archetypes. Ieder archetype staat voor een natuurlijke rol waar eenieder behoefte aan heeft. Denk hierbij aan bv. het moeder- of vaderfiguur. Deze rol wordt in onze maatschappij niet alleen meer aangenomen door bv. moeders en vaders, maar ook door instituten, overheden, etc.
Dat wil zeggen dat jouw omgeving in meer of mindere mate (afhankelijk van jouw eigen aard) jouw goede en slechte kanten vormgegeven heeft. Deze dualiteit is kwalijk omdat het niet alleen een illusie is, maar ook volmacht geeft aan instituten en/of machthebbers om jou te beinvloeden. Men kan hierbij bijvoorbeeld op angsten inspelen. Denk aan verdere staatsbemoeienis onder het motto van het voorkomen van een terroristische aanslag. :wink:
Onderdeel van een spirituele ontwikkeling zou dus moeten zijn om ook je slechte eigenschappen te leren accepteren en dit te integreren in wie jij werkelijk bent. Wanneer je immers 'schaduwgedrag' van jezelf kan accepteren en het kan herkennen, dan zal je ook minder vatbaar zijn voor een nieuwe Hitler en/of Osama Bin Laden.
Ik denk echter dat er altijd wel een bepaalde mate van dualiteit zal blijven bestaan en dat het een levensdoel opzich zal zijn om van je fouten (lees: schaduwgedrag) te leren en hier mee om te leren gaan. Zo niet, dan is de hemel werkelijk hier om aarde. Dat wil zeggen, dan zou er ook geen dualiteit meer zijn tussen stoffelijk en niet-stoffelijk/astraal.

Aangezien de hele maatschappij ingericht is op het beinvloeden van het bewustzijn (denk aan media, entertainment, reclame, etc.) zal een dergelijke ontwikkeling natuurlijk veel commotie, onrust en (materiele) armoede met zich mee brengen. Dat is echter de prijs die je ervoor zal moeten betalen.
Ik ben persoonlijk liever vrij, dan dat ik onderdrukt word. Zelfs als ik dat met mijn leven zou moeten bekopen.

Jij impliceert in mijn ogen dat een mens dergelijke archetypes nodig heeft om zijn bestaan zeker te kunnen stellen. Ik ben van mening dat er een natuurlijke ordening is die door 'god' gecreeerd is, waarin ieder een eigen rol heeft gekregen. Door afstand te doen van je natuurlijke aard, doe je in wezen afstand van wie je zelf bent.

Einde bericht

_________________
You laugh at me because I'm different, but I laugh at you because you're all the same


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Jaar 2012
BerichtGeplaatst: 27-04-2009, 17:11:39 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-10-2007, 20:26:29
Berichten: 1718
Locatie: Antwerpen
Ik had zojuist een uitvoerig bericht uitgeschreven, maar op het moment dat ik het wilde posten mocht ik me ineens opnieuw inloggen. Daarmee was het hele verhaal dus gewist, en ik heb even geen zin alles weer opnieuw uit te schrijven.
Nadere reactie volgt nog wel, als ik weer even zin heb.

_________________
'The real act of discovery consists not in finding new lands but in seeing with new eyes.'
- Marcel Proust


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Jaar 2012
BerichtGeplaatst: 27-04-2009, 18:35:47 
Offline
Kabouter
Kabouter

Lid geworden op: 03-03-2009, 22:48:40
Berichten: 139
Locatie: Tilburg
Ik denk dat we niet af moeten wachten op het jaar 2012. Maar onzelf moeten veranderen op de manier hoe we nu bezig zijn met de aarde.. Ik denk dat dat uiteindelijk heel veel zal veranderen..

_________________
night - boyfriend - fashion - pink - psychedelic drugs - philosophist - (performing) arts - party animal - nature - traveler
writer - parapsychology - 420... and more


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Jaar 2012
BerichtGeplaatst: 28-04-2009, 11:23:23 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 15-04-2009, 12:58:55
Berichten: 42
Locatie: West - Vlaanderen, België
Goed ; hier de synthese van alle informatie die ik hierrond heb gelezen en mijn persoonlijke gedachten die ik hierrond heb gevormd:

De veranderingen voor 2012 zijn al op gang sedert begin vorige eeuw. Meer en meer mensen begonnen zich toen opnieuw in te laten met spiritualiteit (zie het wetenschappelijk onderzoek naar reïncarnatie, de leer van Carl Gustav Jung, ...) en met het feit dat we moeten oppassen met de aarde. De jaren, generaties, eeuwen daarvoor waren er toen ook al mensen die meer in contact stonden met hun spirituele bewustzijn. Zij waren voorlopers die hun omgeving al wat moesten voorbereiden (stel je voor wat voor leed dit met zich meebracht). Zij waren als kiezels in een grote wilde waterstroom. je kan zeggen, een kiezel erin gooien haalt niet veel uit voor de stroom, maar als je jaren een kiezel op dezelfde plaats blijft gooien, dan stapelen zij en eerst begint de ondergrondse stroom al wat om te buigen en na een tijd kan die de hele stroom beïnvloeden. Dat denk ik dat er gebeurt. Typisch voor de voorfasen (laat het ons zo noemen) van 2012 zijn de tijdsversnelling en de onrust. Valt het je ook niet op dat iedereen maar blijft herhalen dat de tijd zo vlug gaat, precies vlugger dan vroeger? Men wijt het aan het ouder woredn, maar waarom merken jongeren dit ook op, dat de tijd zo vlug voorbij vliegt in vergelijking met enkele jaren geleden, dit zou volgens de voorspellingen van de Maya komen doordat de as van de zon veranderd. Voor de omwenteling van 2012 zou er veel onrust zijn wat zich uit in oorlogen, gevechten, ruzies, ontevredenheid, stakingen, rellen, mensen die flippenen opeens anderen doden, ... dit gebeurde vroeger ook al, de onrust was altijd al wat aanwezig, maar dit zou versterken in de laatste generaties voor 2012. Er zouden meer natuurrampen komen, epidemieën uitbreken, de economie zou niet meer draaien, omdat het op de verkeerde manier werkt... we zien alles rond ons heen gebeuren: de economische crisis, groeiende ontevredenheid, en werkloosheid, .... De aarde is zich aan het schoonmaken van al het vuil dat we op en in haar hebben aangericht.
De discussie rond, we moeten niet wachten tot 2012, we moeten nu zelf iets ondernemen: dat gebeurt ook... Is de mensheid nu al niet jaren op zoek voor milieuvriendelijkere opties, de flowerpower - betogingen in de jaren 60 en 70 voor vrede, liefde, natuur, .... We ondernemen iets en dit al jaren en het zal enkel maar opgedreven worden. We beginnen namelijk allemaal met een verandering bij onszelf: we willen eco - vriendelijker leven, gaan met de fiets werken, kiezen voor andere eetgewoontes, leefgewoontes, willen betere omstandigheden voor de dieren op de boerderijen, ... we maken al een individuele keuze, en doordat er zoveel individuen nieuwe eisen hebben, moeten de overheden hier aan toegeven en aan die eisen te proberen toekomen. Zo groeit het individuele gestaag maar zeker tot het collectieve. We moeten dus gewoon blijven werken aan onszelf en een voorbeeld geven aan de anderen en hen ook hierin stimuleren. Dat lukt niet door hen te dwingen, maar hen liefdevol tot een punt brengen tot ze zelf het punt van inzicht bereiken en op die manier ook zichzelf zullen bijsturen. Het feit dat we er hier al over discussiëren is al een bewijs dat we eraan werken, want zo wisselen we ideeën uit en bereiken we opnieuw meer mensen en inzichten.
2012 is een datum. Ik geloof niet dat het op een dag BOEM pats zal zijn, maar dat de ontwikkelingen dan gewoon op hun hoogtepunt zullen komen en zo verder evolueren. Ik merk nu al dat het "alternatieve" en "spirituele" meer weerga krijgt in Belgi¨en als gewoon wordt aanzien. Het "alternatieve" wordt gewoon en het gewone wordt "alternatief" bijna... Volgens een boek dat ik las, zou het hele proces zich in 7 dagen voltrekken. Zo zouden sommigen tot een hoger niveau gaan in die dagen en de anderen die nog niet klaar zijn zouden flauwvallen of in een soort coma belanden. Dan moeten de mensen die hoger van niveau zijn, voor die mensen zorgen en hen zo ook tot "bewustzijn" zien te krijgen tegen de zevende dag. Dat klinkt beetje als een doemscenario, wat mij de schrik aanjaagt. Mijn vriend is een heel goed mens, maar is erg rationeel en is totaal niet spiritueel bezig: dat wil dan zeggen dat ik verder zal moeten zonder mijn vriend... niet eerlijk toch... Nee, ik denk dat dit puur symbolisch moet worden gezien --> bij bewustzijn is misschien gewoon gelijk met bewust worden.
Ik las op dit forum dat er enkel nog liefde en vrede zal zijn en dat er zelfs geen DOOD meer zal zijn. Ik denk dat we ook moeten oppassen hoe we dit interpreteren. Ik denk dat het op die manier is dat we de dood gewoon als deel van het materiële leven zullen zien en gewoon allemaal zullen beseffen dat het spirituele leven nog maar is begonnen als ons fysieke lichaam het begeeft, dus op die manier beseffen we dat de mens in essentie niet dood gaat. Zo denk ik er althans over.

zo,
benieuwd hoe het zal gaan, maar ik heb er alle vertrouwen in en de tijd zal het wel uitwijzen. Dus mensen, besef dat ieder mens, ieder kiezelsteentje, belangrijk is in het veranderen van de stroom.

groeten,

Thanatos


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Jaar 2012
BerichtGeplaatst: 28-04-2009, 12:19:43 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 25-12-2008, 15:21:10
Berichten: 289
Locatie: Kerkdriel
Annisya schreef:
Ik denk dat we niet af moeten wachten op het jaar 2012. Maar onzelf moeten veranderen op de manier hoe we nu bezig zijn met de aarde.. Ik denk dat dat uiteindelijk heel veel zal veranderen..


Dat absoluut. De onwetende mens is in mijn ogen de mens die alleen maar denkt aan bezit, macht en geld. Het is niet meer in harmonie met de planeet en ziet zich als een overduidelijk
ik-wezen. Een ik die denkt dat het zo door kan gaan, dat het onuitputtelijk is. Het denkbeeld dat men los staat en buiten het leven staat, dat men controle kan krijgen over het leven en maar even kan bepalen hoe het moet gaan, zonder de consequenties te willen dragen van de acties en de gevolgen niet onder ogen te willen zien. Mijn ouders bijvoorbeeld. Ik had laatst een nogal heftige discussie omtrent het onderwerp geld. Geld zie ik als iets onbelangrijks, iets dat absoluut niet 'je' leven moet domineren. Mijn moeder ziet dit vooral als een enorm belangrijk iets, het gaat nog net niet tot aanbidden aan toe. En als je dan een suggestie doet is het van "maar wat kan ik er aan doen? "
De westerse maatschappij is in mijn ogen ook vooral armoede, en geen rijkdom wat het westen predikt. De massaconsumptie is planeet vernietigend, er wordt alleen maar genomen en niks gegeven.
Geld, welvaart, bezit, economie, het zijn goden geworden. En de onwetende mens onderwerpt zich eraan. het zijn lege zombies geworden, zombies van de massaconsumptie. het is voornamelijk een 9-5 mentaliteit wat er heerst in de westerse maatschappij. Men gaat 's morgens vroeg naar het werk om vervolgens door een leegzuigende sleur te gaan. Na de werkdag is men verdoofd, gesloopt, uitgeput. De verdovende trip is voorbij en er is geen levenslust meer te bekennen. men is op, leeg. Ik zou ook op en leeg zijn, vind het daarom ook niet zo gek dat de mens gestresst raakt en levensmoe raakt. De mens is namelijk niet onuitputtelijk. Zolang de mens niet gaat inzien waarmee ze bezig zijn, zal de vernietiging doorgaan. Zolang mensen bang zijn om nee te zeggen, want velen durven geen nee te zeggen omdat ze bang zijn voor de gevolgen, bang zijn wat er daarna gebeurt, bang voor het onbekende, zal deze maatschappij in stand blijven. de mens voed de maatschappij, en de maatschappij voed de mens. Ik weet dat harmonie met niet-harmonie samen gaat, het zou anders niet te defineren zijn, maar in mijn ogen is het flink uit balans. Ik heb er medelij mee eerlijk gezegd.
Wat dat betreft heb ik ook veel visies hoe het kan gaan..

_________________
If you cannot find the truth right where you are, where else do you expect to find it?
Dogen


Laatst gewijzigd door the 5th dimension op 29-04-2009, 16:29:25, 3 keer totaal gewijzigd.

Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Jaar 2012
BerichtGeplaatst: 28-04-2009, 14:45:31 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-10-2007, 20:26:29
Berichten: 1718
Locatie: Antwerpen
@ Flowwhenyouknow:

Citeer:
'Jezelf zijn is in de praktijk niet haalbaar, omdat dit niet overeenkomt met het collectieve belang. Mensen zijn namelijk individuen met ieder hun eigen belangen. Deze belangen zouden alleen door een hogere macht bij elkaar gebracht kunnen worden. Dit kan alleen plaatsvinden d.m.v. indoctrinatie maar theoretisch gezien ook door god of een ander verlichte aanwezigheid'.
Daarnaast benadruk je de consequenties voor onze huidige maatschappij, die mogelijk in elkaar zou kunnen storten, het evt. tekort aan arbeidskrachten; enfin de boodschap is duidelijk.
Ik denk dat je dat wel goed hebt samengevat. Of de boodschap werkelijk duidelijk is weet ik niet zeker. Wat ik doe is het kritisch beschouwen van uitspraken die tamelijk gangbaar zijn, om daarbij te wijzen op bepaalde punten die het overdenken waard zijn. Vooral de praktische, concrete, gevolgen van het 2012-scenario is bijvoorbeeld veruit onderbelicht. Dat, terwijl alles praktische gevolgen heeft. Meestal echter ligt de aandacht alleen op de menselijke verlossing e.d., zoals hier, maar ook in de bijbel (Openbaring v. Johannes).
Een mens is en blijft een praktisch organisme, en dat organisme heeft behoeftes. Men wil in stand gehouden worden, dat is simpele koek. Echter, een samenleving is eigenlijk niets meer dan een compromis, waarin iedereen probeert samen te leven in een stabiele en overzichtelijke vorm. Dat betekent dus inkadering en beperking van de driften. ‘Jezelf zijn’ moet je dan ook niet opvatten als een persoon die los staat van alle anderen, maar als het beantwoorden van de eigen verlangens, à la minute. Zoiets zal nooit stand kunnen houden in een heilstaat/utopie, dat moge duidelijk zijn. Dat houdt dan automatisch in dat o.a. het 2012-scenario grote praktische gevolgen heeft voor de mens en zijn maatschappij.

Citeer:
Dit is nogal een dooddoener, niet? Wat wil je hiermee zeggen? Dat niets zeker is (aangaande de menselijke psyche)?
Kennelijk is het voor jou een dooddoener. Wat ik ermee wil zeggen is dat de menselijke psyche niet absoluut is. Dit beaam je zelf eigenlijk in mijn quote van jou, maar stel je nu dan het tegenovergestelde?

Citeer:
Ontwikkeling is wel verandering, maar verandering hoeft niet ontwikkeling te zijn. (gezonde) ontwikkeling komt m.i. namelijk van binnenuit en is niet van buiten opgelegd. Verandering kan ook van buitenaf opgelegd worden.
Ik vind het interessant om te lezen dat je veronderstelt dat ontwikkeling letterlijk vooruitgang is en neigt naar het positieve. Ik denk dat deze redenering geen stand houdt, om deze redenen:
- Ontwikkeling (ont-wikkel-ing) is een neutraal begrip. Of het goed of slecht is kan alleen gezegd worden van de gevolgen van de ontwikkeling, en daarbij hangt dat oordeel geheel af van je eigen positie en perspectief.
- Ontwikkeling hoeft niet alleen van binnenuit te komen. Jouw docenten op school leren jou dingen, waardoor jij je ontwikkelt. Dat is dus invloed van buitenaf. Evolutie werkt net zo. Het is een ontwikkeling waarbij de fysieke verandering weliswaar binnenuit voltrekt, maar waarvan de stimulans vanuit het milieu gegeven wordt.
- De mens is verre van zelfgenoegzaam, en is zodoende volstrekt niet in staat tot volledig zelfstandige manipulatie van zijn innerlijk.
- Als iets zich ontwikkelt, dan verandert er per definitie iets. Dat is een objectief gebeuren waarbij goed en fout niet van belang zijn. Ik ontwikkel me tot een assertief persoon, en daarmee ben ik dus in zekere mate verandert. Positief voor mij, negatief voor de buurman die zijn hond op de stoep laat poepen.

Citeer:
Vervolgens een algemene reactie:
De menselijke psyche bestaat uit een bewust en een onderbewustzijn. Ik neem ten aanzien hiervan altijd graag een Jungiaans standpunt in. De bewuste kant zal veelal goede eigenschappen bevatten en het onderbewustzijn eerder negatieve eigenschappen (die je niet onder ogen wilt zien).
Het is juist het Freudiaanse standpunt dat je hier weergeeft. Sigmund Freud maakte de tweedeling van het bewuste-onderbewuste, en hij veronderstelde daarbij dat het onderbewuste een negatieve smeltkroes was van onderdrukte herinneringen, trauma’s, weggemoffelde instincten, driften enzovoort.
C. G. Jung daarentegen maakt een driedeling: bewustzijn, persoonlijk onbewuste en het collectief onbewuste. Daarbij is Jung optimischer over het onbewuste, en beschouwt het als een creatieve bron.

Citeer:
Deze twee zijdes zijn vormgegeven door zogeheten archetypes. Ieder archetype staat voor een natuurlijke rol waar eenieder behoefte aan heeft. Denk hierbij aan bv. het moeder- of vaderfiguur.
Daar wil ik aan toevoegen dat archetypes een filter zijn op onze geest, waarlangs indrukken verwerkt worden. Deze filter is erfelijk, waarbij het zo is dat het “niet gaat om erfelijke voorstellingen, maar erfelijke mógelijkheden tot voorstellingen”.

Citeer:
Deze rol wordt in onze maatschappij niet alleen meer aangenomen door bv. moeders en vaders, maar ook door instituten, overheden, etc.
Dat wil zeggen dat jouw omgeving in meer of mindere mate (afhankelijk van jouw eigen aard) jouw goede en slechte kanten vormgegeven heeft. Deze dualiteit is kwalijk omdat het niet alleen een illusie is, maar ook volmacht geeft aan instituten en/of machthebbers om jou te beinvloeden. Men kan hierbij bijvoorbeeld op angsten inspelen. Denk aan verdere staatsbemoeienis onder het motto van het voorkomen van een terroristische aanslag.
Dit vind ik wat kort door de bocht, maar oké. Het goede en het kwade komen voort uit begrip van het normale en het abnormale. Uiteindelijk is het standpunt uitstekend te verdedigen dat alles subjectief en een illusie is. Máár, het zijn in beginsel wel nodige illusies die hun functie hebben. Zonder het doortrekken van deze dualiteit zou een samenleving niet eens kunnen blijven bestaan (wetboeken, gevangenissen etc.). Het zijn dus de natuurlijke angsten en driften, de archetypische patronen, die maken dat instituutvorming noodzakelijk is om een groter geheel te bereiken (waarin het individu zijn behoeftes dus in moet dammen).
Dat autoriteiten (in de ruimste zin des woords) inspelen op het persoonlijke denken en voelen is zondermeer waar. Dat geldt evenzeer voor de autoriteiten op paranormaal of religieus gebied. Die spelen in op het oer-typische verlangen tot houwvast, invulling van het onbekende en verlossing (door een Paradijs, Bewustzijns-heilstaat, Utopie enz.).

Citeer:
Onderdeel van een spirituele ontwikkeling zou dus moeten zijn om ook je slechte eigenschappen te leren accepteren en dit te integreren in wie jij werkelijk bent. Wanneer je immers 'schaduwgedrag' van jezelf kan accepteren en het kan herkennen, dan zal je ook minder vatbaar zijn voor een nieuwe Hitler en/of Osama Bin Laden.
Dat zijn we met elkaar eens.

Citeer:
Ik denk echter dat er altijd wel een bepaalde mate van dualiteit zal blijven bestaan en dat het een levensdoel opzich zal zijn om van je fouten (lees: schaduwgedrag) te leren en hier mee om te leren gaan. Zo niet, dan is de hemel werkelijk hier om aarde. Dat wil zeggen, dan zou er ook geen dualiteit meer zijn tussen stoffelijk en niet-stoffelijk/astraal.
Er zal altijd een bepaalde mate van dualiteit blijven bestaan. Welk toekomstscenario je ook hanteert. Immers, Utopie impliceert Dystopie, en Hemel impliceert Hel. En daarmee zullen dus ook archetypische potenties en patronen blijven bestaan, net zolang als dat de mens zelf bestaat.

Citeer:
Aangezien de hele maatschappij ingericht is op het beinvloeden van het bewustzijn (denk aan media, entertainment, reclame, etc.) zal een dergelijke ontwikkeling natuurlijk veel commotie, onrust en (materiele) armoede met zich mee brengen. Dat is echter de prijs die je ervoor zal moeten betalen.
Ik ben persoonlijk liever vrij, dan dat ik onderdrukt word. Zelfs als ik dat met mijn leven zou moeten bekopen.
Wat je schrijft over de commoties, onrust en praktische gevolgen ben je dus met me eens.
Wat het vrij zijn betreft, dat kan alleen bestaan binnen een bepaald kader. Het is juist een gevangenis waarin we vrij (kunnen/moeten) zijn. Ik weet zo-even niet meer wie het schreef, maar hij schreef dit: de beste manier om iemand gevangen te houden is hem ervan doen overtuigen dat hij vrij is.
Praktisch gezien kan er wel een groep mensen vrij zijn, de zogeheten Übermenschen, waar Nietsche over geschreven heeft. Ook die Übermenschen zijn echter afhankelijk (dus niet volmaakt vrij!) van een grote massa mensen. Die massa zit dan vastgeroest (door b.v. de instituten en media waar jij over schrijft) in bepaalde patronen die de ontwikkeling belemmeren.

Citeer:
Jij impliceert in mijn ogen dat een mens dergelijke archetypes nodig heeft om zijn bestaan zeker te kunnen stellen. Ik ben van mening dat er een natuurlijke ordening is die door 'god' gecreeerd is, waarin ieder een eigen rol heeft gekregen. Door afstand te doen van je natuurlijke aard, doe je in wezen afstand van wie je zelf bent.
Archetypische potenties/patronen zíjn natuurlijk. Het (massaal) behalen van verlichting is juist tegennatuurlijk, en omdat afstand gedaan wordt van de menselijke natuur is men daarmee eigenlijk letterlijk een on-mens. Wat is het nut van het onmenszijn? Wat is de zin? Wat voor doel geeft het?
Laatst zei ik nog in de chatroom: verlichting (het afstand doen van jezelf/het loslaten van je ego ect.) is net zoiets als lichtsnelheid en het absolute nulpunt, want ze kunnen steeds net niet bereikt worden, hoe hard je ook gaat. En dat is misschien maar goed ook, als je over bovenstaande vragen na gaat denken.

Naar aanleiding van wat ik nu schrijf bij mijn laatste twee citaten van jou, is dit misschien het overdenken waard:
1. Jij en ik zijn het erover eens dat er altijd een bepaalde mate van dualiteit zal bestaan. Ik voeg daar dus nog aan toe het stukje over verlichting en archetypen.
2. Als dat klopt, dan volgt dit: als iedereen vrij wil zijn (volgens welk scenario dan ook), hoeveel mensen zullen dan daadwerkelijk vrij worden?




@ Thanatos:

Ik heb een paar aantekeningen.

Citeer:
Typisch voor de voorfasen (laat het ons zo noemen) van 2012 zijn de tijdsversnelling en de onrust. Valt het je ook niet op dat iedereen maar blijft herhalen dat de tijd zo vlug gaat, precies vlugger dan vroeger?
Dat is een typische gedachte van deze tijd. Periodes van stroomversnellingen en massale commotie zijn er al veel vaker geweest in de geschiedenis. Ik geef je o.a. de Volksverhuizing en de Franse Revolutie. Zulke bewegingen ontstaan, net als vandaag de dag, omdat de ene het idee van de andere overneemt (positief of negatief doet er niet toe).

Citeer:
Men wijt het aan het ouder woredn, maar waarom merken jongeren dit ook op, dat de tijd zo vlug voorbij vliegt in vergelijking met enkele jaren geleden, dit zou volgens de voorspellingen van de Maya komen doordat de as van de zon veranderd.
Ik denk dat de gemiddelde Eskimo of Bosjesman dit niet met je eens zal zijn. Ik heb dan ook een simpelere verklaring waarom de tijd voor jou en vele moderne westerlingen zo snel gaat: een grote complexe samenleving die stress geeft; door de overmaat aan mogelijkheden (transport, carrière, communicatie etc.) weet je niet meer welke kant je op moet.

Citeer:
Voor de omwenteling van 2012 zou er veel onrust zijn wat zich uit in oorlogen, gevechten, ruzies, ontevredenheid, stakingen, rellen, mensen die flippenen opeens anderen doden, ... dit gebeurde vroeger ook al, de onrust was altijd al wat aanwezig, maar dit zou versterken in de laatste generaties voor 2012. Er zouden meer natuurrampen komen, epidemieën uitbreken, de economie zou niet meer draaien, omdat het op de verkeerde manier werkt... we zien alles rond ons heen gebeuren: de economische crisis, groeiende ontevredenheid, en werkloosheid, .... De aarde is zich aan het schoonmaken van al het vuil dat we op en in haar hebben aangericht.
Ik dacht juist dat we in een tijd leven waarin internationaal recht hoogtij viert, en waarin we ons gezamenlijk steeds meer inzetten voor het verspreiden van welvaart, medische zorg, rechtspraak en democratie…

Wereldwijde economische crises konden tot 100 jaar geleden ook simpelweg niet plaatsvinden, juist omdat men nog in een veel kleiner wereldje leefde, en waarin nog helemaal geen sprake was van globalisering en wereldhandel. Maar los daarvan kende iedere beschaving die geld gebruikte ook problematiek, en ontevredenheid was er vroeger zeker niet minder. Toen had men niets te vertellen, had men geen luxe leventje, geen eerlijk proces als men protesteerde, stierf men op zijn 40e wegens ziekte.
Wat de natuurrampen en het schoonmaken van het vuil op aarde betreft, blijft de in Genesis vermeldde Zondvloed toch nog altijd onovertroffen.

Citeer:
Ik merk nu al dat het "alternatieve" en "spirituele" meer weerga krijgt in Belgi¨en als gewoon wordt aanzien. Het "alternatieve" wordt gewoon en het gewone wordt "alternatief" bijna...
Daar twijfel ik ook niet aan, maar dat is meer een psychologisch en sociologisch vraagstuk dan dat het iets zegt over een mogelijke aanstaande gebeurtenis.

_________________
'The real act of discovery consists not in finding new lands but in seeing with new eyes.'
- Marcel Proust


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Jaar 2012
BerichtGeplaatst: 29-04-2009, 18:00:37 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 15-04-2009, 13:32:23
Berichten: 29
Locatie: Limburg
ik zie vanzelf wel of er iets gebeurd en wat er gebeurd,
ik ben niet vanplan me druk te gaan maken over iets waar ik toch niets aan kan doen,
al helemaal niet als dit 3 jaar van te voren is xD


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Jaar 2012
BerichtGeplaatst: 29-04-2009, 18:33:27 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 25-12-2008, 15:21:10
Berichten: 289
Locatie: Kerkdriel
Azlynn schreef:
ik zie vanzelf wel of er iets gebeurd en wat er gebeurd,
ik ben niet vanplan me druk te gaan maken over iets waar ik toch niets aan kan doen,
al helemaal niet als dit 3 jaar van te voren is xD


Wat betreft 2012 niet nee, maar NU wel.
NU is het creatieve punt al is NU geen punt.
Wat je kan doen is zoveel mogelijk in harmonie leven en dan merk je vanzelf wel of andere mensen gaan volgen. Als we met zijn allen gaan zitten wachten gebeurt er zeker niks. Nouja, niks... Mensen doen in plaats van zijn. Ze doen teveel. Mensen moeten zoiezo eens stoppen met naar anderen te kijken en konstant van anderen verlangen. Druk maken kun je overigens ook weer op verschillende manieren interpreteren.
Druk maken in de zin van stressen, of druk maken in de zin van aandacht.
Het heeft in ieder geval geen nut je op te winden nee :P

"Is er een probleem, dan heeft het geen zin je op te winden
Is er geen probleem, dan heeft het geen zin om je op te winden"

Aldus de woorden van de Dalai Lama.

_________________
If you cannot find the truth right where you are, where else do you expect to find it?
Dogen


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 138 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 13 4 5 6 710 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl