Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 23-12-2024, 00:07:30

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 113 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 4 58 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 07-05-2009, 19:15:17 
Nimf
Nimf

Ik probeer het nog maar eens een keer. Misschien worden er nu wel mensen wakker en gaan reageren.
Aangezien ik tenminste beoog mensen zelf aan te zetten om na te denken, mag dat vast wel onder "Hoger Bewustzijn"(waar immers al een ander topic over dit onderwerp staat (de combinatie 2012 en varkensgriep).

Ik hoop, dat jullie zo ver willen gaan om "out-of-the-box" te durven denken, alhoewel dat natuurlijk geen absolute noodzaak is, en die wens niet wil aangeven dat jullie dat normaliter niet doen. Als je de bronnen doorneemt loop je vanzelf tegen een aantal opmerkelijke zaken aan.
Daar gaat ie ...

HET "VARKENS"-griepvirus afkomstig uit 'Mexico' bestaat volgens de 'deskundigen' uit een combinatie van EEN "VOGEL"-griepvirus, EEN "VARKENS"-griepvirus en EEN "HUMAAN"-griepvirus .....

Nu even voor de doordenkers onder jullie:
- FEIT: het is dus een virus dat uit een mix van maar liefst 3 VERSCHILLENDE virussen bestaat;
- FEIT: het is een virus dat uit een mix van griepvirussen uit verschillende BRONNEN bestaat;
- FEIT: het is een virus dat deels HUMAAN van oorsprong is (1/3 deel) en deels DIERLIJK (2/3 deel);
- FEIT: het DIERLIJKE deel van deze mix bestaat niet alleen uit 2 VERSCHILLENDE virussen maar komt weer uit 2 verschillende DIEREN.

Nu even denken ...
- WAT is de KANS dat 2 verschillende virussen spontaan in de natuur een mix vormen?
- WAT is de KANS dat virussen uit verschillende bronnen in de natuur een mix vormen?
Om even en idee te hebben ... een 1 met een stuk of 6 nullen erachter? (dus een kans van 1 : 1.000.000 (en waarschijnlijk nog veel minder!!!)).

Maar nu ...
- WAT is de KANS dat 3 verschillende virussen spontaan in de natuur een mix vormen?
- WAT is de KANS dat virussen uit 3 verschillende bronnen in de natuur een mix vormen?
Zou dat de kans meer dan exponentieel doen toenemen? Waarschijnlijk wel.
We komen dan al snel op een kans van 1 : 1.000.000.000.000 !!!!!

WAT is in vredesnaam de kans dar deze combinatie SPONTAAN in de natuur zal ontstaan?
Naar mijn bescheiden mening (die ik graag aanpas op grond van een goede onderbouwing) is die kans "nul komma niks", ofwel volkomen theoretisch (alhoewel dat niet betekend dat het niet ZOU kunnen gebeuren).

Het bovenstaande doordenkend kan dat alleen maar leiden tot een enkele conclusie: het virus is GEMAAKT, ofwel van mensenhand !

We denken nog even verder (om de paniek nog groter te maken OF om tot iets zinnigs te komen).

FEIT: Nu komt rond OKTOBER al een vaccin tegen deze combinatie op de markt !

Maar: om een (genees-)middel op de markt te kunnen brengen (met alle onderzoek en onderbouwing, proeven op dieren en daarna mensen, enz) duurt minimaal 10 tot 15 jaar (FEIT: dit is informatie die de farma's zelf publiceren).
HOE is het dan in vredesnaam mogelijk dat een paar maanden na het uitbreken al een vaccin op de markt komt?

ZOU het wellicht zo kunnen zijn dat de farma's dit combi-virus allang in handen hadden en er wellicht mee hebben geëxperimenteerd (in Mexico?), een experiment dat spijtig genoeg uit de hand is gelopen maar gelukkig: men was al jaren bezig met een vaccin dus zijn we mooi op tijd. Er vallen wat slachtoffers, de angst groeit en iedereen wil het vaccin. Da's pas verdienen, dat is pas de markt bewerken.

Zo SLECHT zullen de farma's toch niet zijn, zeg je?
Maar ... de enige andere mogelijkheid is ... dat over een paar maanden een vaccin op de markt komt dat niet voldoende is getest, onderbouwd, enzovoort.
Zo ONVERANTWOORDELIJK zullen de farma's toch ook niet zijn?
En toch ... moet het een van die twee zijn.

We denken nog even verder ...

Er is tot op heden nog GEEN goed werkend vaccin tegen het vogelgriepvirus voor mensen (FEIT). Maar NU opeens is er over een paar maanden wel een vaccin tegen een mix van virussen waarin het vogelgriepvirus aanwezig is? En DAT zou werken? Vanwaar dan die angst toestanden rond het vogelgriepvirus?

Maar nu even een stukje verklaring ...
Vaccins worden gemaakt door een virus te kweken in bijvoorbeeld EIEREN (FEIT).
Als de kip die deze gelegd heeft besmet was met het vogelgriepvirus (slordigheidje in het labo) dan is het virus dat ontstaat MOGELIJK een combi van een humaan- en een vogelgriepvirus.
Als we nu gaan testen op varkens (die per slot van rekening aardig op mensen lijken en om die reden het eerste slachtoffer, excuus: testobject zijn: FEIT) en dat varken was besmet met een varkensgriepvirus ... dan ZOU er een combi kunnen ontstaan van de 3 virussen (humaan, vogel en varken).
Het BLIJFT dan de vraag welke GEK juist bloed van dat varken heeft afgetapt voor onderzoek en dat PER ONGELUK bij de voorraad waaruit vaccin werd gemaakt heeft gezet !!
Daarna heeft een sufkop ook nog eens zonder veel controle dat bloed gebruikt en er daadwerkelijk een vaccin uit gewonnen, de zooi gemengd met eerder gewonnen vaccin en kijk daar: ons Varkensgriepvirus is geboren.
We vaccineren nu bij wijze van proef een zootje niets vermoedende Mexicaantjes en er hoeft er maar EEN niet te reageren (of liever: verkeerd te reageren) en in plaats van de beoogde (twijfelachtige) bescherming krijgt dat Mexicaantje de nieuwe trio-combinatie griep en gaat dan lekker zijn omgeving besmetten.
De rest van het verhaal kunnen jullie zelf wel invullen.

Maar ... WAAROM dan? WAT is de reden dat dit gebeurt?
Bedenk even dat per ampul vaccin gemiddelde rond de 150 tot 250 euro betaald (FEIT) moet worden (als jouw ziekenzorgverzekering het niet zou betalen)! Terwijl de kosten beperkt zijn tot enkele EUROCENTEN (kosten eieren, ampullen, apparatuur die miljarden ampullen maakt, gebouw dat duurzaam is waardoor 1 fabriek met maar enkele wernemers voor de gehele wereld voorraad kan produceren) (FEIT).
Het waarom is dus ook beantwoord: WINST ! (FEIT: vaccinproducenten zijn geen liefdadige instellingen maar op winst beluste ondernemingen die op de EERSTE plaats staan van meest-winstgevende organisaties ter wereld!)

En WERKT een eventueel vaccin nu?
Als het even goed werkt als alle andere vaccins die momenteel geleverd worden, mogen we verwachten dat het op zijn best een beetje bescherming in de zin van een MILDER ziekteverloop veroorzaakt maar net als bij alle vaccins zal het overgrote deel van de mensheid er amper iets van merken. In ieder geval VOORKOMT het de ziekte NIET.

Mag ik je nog angstiger maken?
Onlangs is een vaccinatie gestart tegen baarmoederhalskanker. Meisjes werden zelfs gelokt met een ipod (FEIT: kans op 1 van de 3!, dat zal er met die winsten (FEIT: dit vaccin kost ruim 250 euro per ampul en je moet 3x gevaccineerd worden) wel uit kunnen.
Maar ... het is een bekend gegeven dat juist in DAT vaccin onderdelen van (jawel) het vogelgriepvirus aanwezig zijn (FEIT).
Per ongeluk? Opzet? Wie zal het zeggen.
Maar ... wat als je nu beide vaccins krijgt (of een vaccin en de andere ziekte, bv de griep)? Zou dan de combinatie van vogelgriepvirus-delen misschien wel eens te veel kunnen zijn?
Och ... dan hebben ze DAAR vast ook wel weer een vaccin voor klaar liggen ... toch?

O ja ...
Voor ik het vergeet ...
Voor de risicogroepen zal het ongetwijfeld zinnig zijn om een dergelijke vaccinatie te halen (even los van mijn persoonlijke mening daar over) maar voor de rest ... waarschijnlijk heb je meer kans met een gezond lichaam!
En stel je eens voor dat je misschien al besmet bent als je gevaccineerd wordt. Dat levert bij de diverse nu beschikbare (kinder-)ziekten al enorme problemen, complicaties, ziekenhuisopname en overlijdenskans op. Stel je eens voor wat het zou doen in een geval als bij deze prachtige varkensgriep met een mexicaanse tongval ...

groet, DT/Nico

Het leven is maar kort,
eeuwigheid duurt eeuwig
en toch moet je in DIT leven
leren voor de eeuwigheid.

Mijn homepage: http://www.CCG-NicoSmits.nl

Laatst gewijzigd door DT op 13-05-2009, 13:41:48, 3 keer totaal gewijzigd.

BerichtGeplaatst: 08-05-2009, 06:50:25 
Power Moderator
Power Moderator

Dit was ik even niet van jou gewend.. Wat een tunnelvisie lees ik hier ineens! Je haalt argumenten aan die je zelf nodig hebt voor je standpunt, maar vergeet de rest. Normaal zie ik veel betere stukken van jou hand, moet ik zeggen.
Je gaat me toch niet vertellen dat je zelf de tegenargumenten niet kan verzinnen? Of moet ik toch de tijd gaan nemen uitgebreid te gaan reageren (jou kennende, waarschijnlijk wel :wink:).

Nee, ik post dit om je hier even over te laten nadenken. Je drijft het wel errug ver door. En begrijp me niet verkeerd, ik ben het eens met je standpunt over het HPV-vaccin. Maar dit gaat me toch net iets te ver. Nergens op gebaseerd, tot nu toe.

BerichtGeplaatst: 08-05-2009, 10:22:50 
Reus
Reus

Hallo DT,

Ik kan je betoog goed volgen. Ieder weldenkend mens zal kunnen begrijpen dat het hier om een "knutselvirus" moet gaan, net zoals het zeer waarschijnlijk OOK het geval was met de vogelgriep en de SARS. Immers: in heel mexico zou er geen één varkentje gevonden zijn dat besmet/ziek was. En dat is op zijn zachtst gezegd al merkwaardig.
Ik heb dit hele varkensvirusgebeuren ook gevolgd en ik vind zeker niet, zoals Julia het stelt ,dat jij zou doordraven of een tunnelvisie zou hebben. Prima dat jij het hier aansnijdt om mensen hier eens goed over na te laten denken en vooral ook wakker te schudden en op onderzoek uit te laten gaan. Op het internet is hier namelijk al aardig wat over te vinden: ook verschillende wetenschappers zijn het met elkaar overeens dat dit geen natuurlijk virus kan zijn. Zie ook de site van David Wilcock www.divinecosmos.com
De macht van de farmaceutische industrie is er één die er niet om liegt. De overheidsinstantie die zich met medicatie/vaccinatie bemoeit krijgt iets van 2 miljoen euro van de staat en iets van het tienvoudige wordt betaald door de farmacie. De overheid is een speelbal van de farmacie.
ALs het vaccin er is/komt, dan laat ik me mooi niet vaccineren.

griepvirusvrije groeten Nico

IT'S IS ALL ABOUT BALANCE.

BerichtGeplaatst: 08-05-2009, 14:32:42 
Nimf
Nimf

@ Julia:
Citeer:
Wat een tunnelvisie lees ik hier ineens!

Oeps ...?
Ik heb voor de duidelijkheid in mijn originele stukje nog even het woordje "FEIT" geplaatst bij elk onderdeel dat feitelijk klopt en waarvan de informatie via internet en andere (zelfs wetenschappelijke) bronnen na te zoeken is.

Daarnaast heb ik in mijn stukjes MIJN EIGEN VISIE verwoord, gebaseerd op die feiten. Dat ZOU je een tunnelvisie kunnen noemen, als je echt niet verder wilt denken want het IS natuurlijk geen mooi beeld dat ontstaat. Toch is er voldoende reden om aan te nemen dat mijn visie niet zo ver naast de waarheid zit. Maar daarvoor moet je wel "out of the box" durven denken.

Citeer:
Je haalt argumenten aan die je zelf nodig hebt voor je standpunt, maar vergeet de rest.

Nope. Ik plaats FEITEN en trek daar een (eigen) conclusie uit. Die wil ik niet eens onderbouwen omdat ze bedoeld is om anderen aan het denken te zetten en een discussie te starten. Bovendien: Als ik al het werk ga doen, wie zal er dan nog zelf gaan denken of meedoen in de discussie? En verder: de gegeven feiten leiden als vanzelf naar de conclusies die ik trek! Maar daarover daag ik je juist uit na te denken en te discussieren.

Citeer:
Je gaat me toch niet vertellen dat je zelf de tegenargumenten niet kan verzinnen? Of moet ik toch de tijd gaan nemen uitgebreid te gaan reageren (jou kennende, waarschijnlijk wel ).

Heel goed gezien: DAT is de bedoeling.
Maar dan wel graag een beter tegenargument als "vaccinaties redden levens" want dat is een argument dat zelfs de meeste wetenschappers niet meer in de mond durfen nemen, het is hooguit het verkooppraatje van de farma's (FEIT). Ook het tegenargument dat "dankzij vaccinaties een aantal ziekten nu niet meer voorkomen" kan niet meer aangehald worden want het is niet waar, hetgeen bewezen wordt door de ziektecijfers van notabene ons eigen CBS (FEIT). Dat "dankzij vaccinaties een aantal ziekten grotendeels is teruggedrongen" is al een even onbenullige als onware bewering en kan dus ook niet gebruikt worden. Al voor de vaccinaties uberhaupt gestart waren, waren de meeste ziekten al teruggedrongen tot marginaal (dankzij bv hygienische maatregelen en verbetering van de voeding). Helaas is het totaal weinig verder afgenomen 'dankzij' vaccinaties (FEIT).

Citeer:
Je drijft het wel errug ver door.

Mogelijk nog lang niet ver genoeg. En bedenk wel: er zijn voldoende (ook wetenschappelijke) bronnen die mijn denkwijze ondersteunen en er zijn voldoende denkers (ook wetenschappers) die veel verder gaan als ondergetekende.

Citeer:
Maar dit gaat me toch net iets te ver. Nergens op gebaseerd, tot nu toe.

Die opmerking laat uitsluitend zien dat je NIETS van wat ik geplaatst heb, hebt proberen na te zoeken. Ga eens op zoek naar informatie en als je weer bij gekomen bent van de schok praten we verder.

Citeer:
Normaal zie ik veel betere stukken van jou hand, moet ik zeggen.

Ik vond het zelf wel een goed stuk om mensen over een serieus onderwerp aan het denken te zetten.

@ Nico:
Citeer:
Ieder weldenkend mens zal kunnen begrijpen dat het hier om een "knutselvirus" moet gaan, net zoals het zeer waarschijnlijk OOK het geval was met de vogelgriep en de SARS.

Helaas blijkt dat niet waar te zijn OF er denken te weinig mensen wel :shock: . Mensen denken blijkbaar NIET (ofwel: niet voor zichzelf).
De informatie is overal te vinden maar hhet overgrote deel van de mensen laat zich liever bang maken en geloofd vervolgens wat de belanghebbenden (in deze vooral de farma's) zeggen.

Citeer:
Prima dat jij het hier aansnijdt om mensen hier eens goed over na te laten denken en vooral ook wakker te schudden en op onderzoek uit te laten gaan.

Nu hopen dat tenminste HIER WELdenkende mensen aanwezig zijn. Zou je toch mogen verwachten.

Citeer:
Op het internet is hier namelijk al aardig wat over te vinden [...]

Als je wat simpele zoektermen intoetst vind je al snel 100.00 hits per term (FEIT). Vooral uit Amerika (ook al ben ik ook geen voorstander van de werkwijze daar) komen enorm veel papers en onderzoeksresultaten die er niet om liegen maar die hier gewoon niet bekeken worden (FEIT). Gelukig beginnen er ook steeds meer Nederlandstalige resultaten te komen (FEIT).

Citeer:
De macht van de farmaceutische industrie is er één die er niet om liegt.

En de gemiddelde Nederlander heeft geen idee HOEVER die macht gaat!
bedenk even, dat de minister zich laat adviseren door de GezondheidsRaad (FEIT) en dat die gezondheidsraad voornamlijk bestaat uit ... vertegenwoordigers van de farma's (FEIT). Daarbij is de Staat der Nederlanden een belanghebbende ten aanzien van (belasting-)inkomsten (FEIT)!

Groet, DT/Nico

Het leven is maar kort,
eeuwigheid duurt eeuwig

BerichtGeplaatst: 09-05-2009, 10:05:11 
Nimf
Nimf

Het topic wordt wel gelezen maar er wordt weinig gereageerd. Jammer.

Voor een ieder die daar interesse in heeft: over de winsten rond vaccinaties heb ik al eerder stukjes geplaatst. Een stuk met een berekening op basis van aangenomen maar zeker niet onrealistische getallen, staat in het topic "Overige Fora" >> "Actualiteiten" >> "HPV en vaccinatie: een vraagstuk zonder eerlijke informatie" ( http://forum.spirituelejongeren.nl/viewtopic.php?f=58&t=10825 ).
Voor de aardigheid misschien wel 'leuk' om in dit kader ook even te lezen?

Kom op mensen, ik heb de casus lekker hard gesteld, er zijn dus veel aangrijpingspunten om mijn redenatie te weerleggen of te onderbouwen. Laat eens zien dat jullie voor jezelf denken zoals het werkelijk spirituele mensen betaamt.

groet, DT/Nico

Het leven is maar kort,
eeuwigheid duurt eeuwig

BerichtGeplaatst: 09-05-2009, 11:08:51 
Power Moderator
Power Moderator

DT schreef:
@ Julia:
Citeer:
Wat een tunnelvisie lees ik hier ineens!

Oeps ...?
Ik heb voor de duidelijkheid in mijn originele stukje nog even het woordje "FEIT" geplaatst bij elk onderdeel dat feitelijk klopt en waarvan de informatie via internet en andere (zelfs wetenschappelijke) bronnen na te zoeken is.

Daarnaast heb ik in mijn stukjes MIJN EIGEN VISIE verwoord, gebaseerd op die feiten. Dat ZOU je een tunnelvisie kunnen noemen, als je echt niet verder wilt denken want het IS natuurlijk geen mooi beeld dat ontstaat. Toch is er voldoende reden om aan te nemen dat mijn visie niet zo ver naast de waarheid zit. Maar daarvoor moet je wel "out of the box" durven denken.

Citeer:
Je haalt argumenten aan die je zelf nodig hebt voor je standpunt, maar vergeet de rest.

Nope. Ik plaats FEITEN en trek daar een (eigen) conclusie uit. Die wil ik niet eens onderbouwen omdat ze bedoeld is om anderen aan het denken te zetten en een discussie te starten. Bovendien: Als ik al het werk ga doen, wie zal er dan nog zelf gaan denken of meedoen in de discussie? En verder: de gegeven feiten leiden als vanzelf naar de conclusies die ik trek! Maar daarover daag ik je juist uit na te denken en te discussieren.

Citeer:
Je gaat me toch niet vertellen dat je zelf de tegenargumenten niet kan verzinnen? Of moet ik toch de tijd gaan nemen uitgebreid te gaan reageren (jou kennende, waarschijnlijk wel ).

Heel goed gezien: DAT is de bedoeling.
Maar dan wel graag een beter tegenargument als "vaccinaties redden levens" want dat is een argument dat zelfs de meeste wetenschappers niet meer in de mond durfen nemen, het is hooguit het verkooppraatje van de farma's (FEIT). Ook het tegenargument dat "dankzij vaccinaties een aantal ziekten nu niet meer voorkomen" kan niet meer aangehald worden want het is niet waar, hetgeen bewezen wordt door de ziektecijfers van notabene ons eigen CBS (FEIT). Dat "dankzij vaccinaties een aantal ziekten grotendeels is teruggedrongen" is al een even onbenullige als onware bewering en kan dus ook niet gebruikt worden. Al voor de vaccinaties uberhaupt gestart waren, waren de meeste ziekten al teruggedrongen tot marginaal (dankzij bv hygienische maatregelen en verbetering van de voeding). Helaas is het totaal weinig verder afgenomen 'dankzij' vaccinaties (FEIT).

Citeer:
Je drijft het wel errug ver door.

Mogelijk nog lang niet ver genoeg. En bedenk wel: er zijn voldoende (ook wetenschappelijke) bronnen die mijn denkwijze ondersteunen en er zijn voldoende denkers (ook wetenschappers) die veel verder gaan als ondergetekende.

Citeer:
Maar dit gaat me toch net iets te ver. Nergens op gebaseerd, tot nu toe.

Die opmerking laat uitsluitend zien dat je NIETS van wat ik geplaatst heb, hebt proberen na te zoeken. Ga eens op zoek naar informatie en als je weer bij gekomen bent van de schok praten we verder.

Citeer:
Normaal zie ik veel betere stukken van jou hand, moet ik zeggen.

Ik vond het zelf wel een goed stuk om mensen over een serieus onderwerp aan het denken te zetten.

Tunnelvisie heeft in feite (wat een woordkeus) niks te maken met of je feiten gebruikt of niet. Dat liet ik wel een beetje doorschemeren, mijn feit (eh, fout..). Dus inderdaad, je gebruikt feiten, maar wel alleen de feiten die jij nodig hebt. Wat natuurlijk gebeurt bij veel theorieen, maar dat was ik niet gewend van jou persoonlijk. Vandaar de wat heftige reactie (en de fout van mij dat ik zei dat het nergens op gebaseerd was).
Maar goed, ik weet vrij veel van vaccinaties, mede doordat ik tegenstander was van het hpv-vaccin. Ennn, dat is gebeurd mede door JOU stuk over die vaccinatie! Dat is de reden waarom ik dit dus veel te ver vond gaan. Je andere stuk vond ik goed, mooi geschreven, daar heb ik van geleerd. Ik heb inmiddels wat meer opgezocht over de varkensgriep etc, maar blijf nog bij mijn standpunt. Out of the box denken, dat kan ik wel, ik neem niet zomaar klakkeloos iemand anders mening over. Maar dus ook niet die van jou, ik zet hier ook mijn vraagtekens bij.

Citeer:
Het topic wordt wel gelezen maar er wordt weinig gereageerd.

Veel mensen klikken het aan en lezen het nauwelijks omdat het een lang stuk is. Echt geinteresseerden lezen het wel, even geduld :)

De reden dat ík niet uitgebreid erop in ben gegaan met argumenten, is omdat ik het te ver vind gaan en het een discussie zonder einde vind (ik reageer ook al niet meer op godsdienstige discussie, bijvoorbeeld). Misschien lui van mijn kant...
Ik vind ook dat je iets te graag wilt. Dat je misschien wel een standpunt hebt ingenomen waar je het zelf niet helemaal mee eens bent, maar wat lekker radicaal is. Dat blijkt een beetje uit je vorige bericht. Voor mij een reden om er niet al te veel aandacht aan te besteden, eigenlijk.

Zoals je ziet, dit is niet zo erg inhoudelijk op je topic, maar ik wilde het gewoon even gezegd hebben. :wink: Hoop dat je het kunt volgen, want ik ben net wakker.

BerichtGeplaatst: 09-05-2009, 12:47:08 
Nimf
Nimf

@ Julia:

Citeer:
Tunnelvisie heeft in feite (wat een woordkeus) niks te maken met of je feiten gebruikt of niet. Dat liet ik wel een beetje doorschemeren, mijn feit (eh, fout..). Dus inderdaad, je gebruikt feiten, maar wel alleen de feiten die jij nodig hebt. Wat natuurlijk gebeurt bij veel theorieen, maar dat was ik niet gewend van jou persoonlijk. Vandaar de wat heftige reactie (en de fout van mij dat ik zei dat het nergens op gebaseerd was).

Geen probleem, elke reactie is een reactie.

Citeer:
Dus inderdaad, je gebruikt feiten, maar wel alleen de feiten die jij nodig hebt.

IS dat zo? Zijn er nog andere feiten? FEITEN zijn toch FEITEN?
Dat ik er een aantal uitpik is een keuze die je maakt bij het starten van een discussie. Je haalt immers feiten aan die jouw standpunt onderbouwen (zoals algemeen te doen gebruikelijk).
Als jij kennis hebt van FEITEN die mijn standpunt bestrijden dan hoor ik die juist graag. DAT is waar ik naar op zoek ben.

Citeer:
Wat natuurlijk gebeurt bij veel theorieen, maar dat was ik niet gewend van jou persoonlijk.

Om te beginnen is het geen (echte) theorie maar een standpunt dat ik gebaseerd heb op een enorme hoeveelheid feiten die dat standpunt onderbouwen. Net als iedereen doe ik dat ook.
Wat ik echter ook doe (soms, niet altijd) is het op een forum zoals dit plaatsen van mijn standpunt om een discussie los te trekken en te kijken of er nog meer of voldoende tegenargumenten komen om ofwel mijn standpunt verder te onderbouwen (en er wellicht een echte theorie van te maken) ofwel mijn standpunt te herzien.
Wat dat betreft gebruik ik dus een bijna wetenschappelijke methodiek (ook al durf ik dat bijna niet te zeggen).

Citeer:
Maar goed, ik weet vrij veel van vaccinaties, mede doordat ik tegenstander was van het hpv-vaccin. Ennn, dat is gebeurd mede door JOU stuk over die vaccinatie!

Dat is zonder meer een goed ding: zorgen dat je weet waarover het gaat. Dat mijn stuk daar iets in betekend heeft stemt mij ontzettend gelukkig.

Citeer:
Dat is de reden waarom ik dit dus veel te ver vond gaan.

Grappig. Als je stap 1 accepteert, waarom durf je dan niet verder te kijken naar het vervolg daarop?

Citeer:
Ik heb inmiddels wat meer opgezocht over de varkensgriep etc, maar blijf nog bij mijn standpunt.

Heb je dan ook verder gekeken dan de sites van de reguliere (gereguleerde) geneeskunde, het ministerie en de gezondheidsraad?

Citeer:
Out of the box denken, dat kan ik wel, ik neem niet zomaar klakkeloos iemand anders mening over. Maar dus ook niet die van jou, ik zet hier ook mijn vraagtekens bij.

GOED ZO! Dat is wat ik graag zie. Neem niemands mening over en vooral die van mij niet, DENK ZELF! Dat is wat ik (bijna altijd) nastreef met mijn stukjes.

Citeer:
Dat je misschien wel een standpunt hebt ingenomen waar je het zelf niet helemaal mee eens bent, maar wat lekker radicaal is.

Nou nee. Het komt volkomen overeen met mijn standpunt, ik sta hier helemaal achter. Wat mij betreft mogen vanaf vandaag alle vaccinaties tegen kinderziekten, het baarmoederhalskanker gebeuren en ga zo maar door, direct verboden en tot kwakzalverij bestempeld worden.

Het is voor een groot deel te wijten aan de (steeds vroegere) vaccinaties (en het ongelimiteerd voorschrijven/gebruiken van geneesmiddelen die niet de echte ziekte genezen maar hooguit de symptomen bestrijden) dat we richting menselijke ondergang gaan.

Een gezond en niet met rotzooi verpest lichaam is de beste bescherming die we gedurende duizenden jaren evolutie hebben opgebouwd en dat we dankzij de farma's die pas tientallen jaren bestaan in snel tempo aan het vernietigen zijn.

Citeer:
Hoop dat je het kunt volgen, want ik ben net wakker.

Goedemorgen! :D Ja hoor, ik kan het uitstekend volgen en heb er geen enkel probleem mee. Jouw standpunt is jouw standpunt en daar ben je vrij in. Wil ik ook niet vervangen door mijn standpunt. Ik hoop alleen anderen aan het denken te zetten (soms met een beetje een radicaal gesteld stukje).

groetjes, DT/Nico

Het leven is maar kort,
eeuwigheid duurt eeuwig

BerichtGeplaatst: 09-05-2009, 22:25:55 
Elf
Elf

Beste DT,

Sinds het uitbreken van de mexicaanse griep lees ik regelmatig topics van jouw hand over het wel of niet vaccineren.
Deze conspirancy theorie die jij bedacht hebt zou waar kunnen zijn, maar...... toch ben ik het niet met je eens.
Het duurt namelijk altijd gemiddeld 6 maanden om een vaccin te maken voor een influenza!!! virus. Het vogelgriep virus was een ander type evenals Sars. Daarom is daarvoor nog geen goed vaccin. Bovendien is het virus niet overdraagbaar van mens op mens, anders was er nu wel een vaccin geweest.

Afgezien van het feit dat ik mij ook ongerust maak over zelfgemaakte virussen denk ik niet dat dit virus bewust zelf gemaakt is. Daarvoor is het virus "te dom". Er zijn teveel partijen betrokken bij onderzoek naar dit virus. Voor een conspiracy zou dit veel slimmer worden uitgedacht en zou er zeker niet gekozen worden voor een relatief simpel virus als het influenza.

Verder worden er al jaren mensen gevaccineerd zonder ernstige bijwerkingen en ter voorkoming van erg. Wanneer je weer terug gaan naar die Farma industrie, dan zouden ze eerder tegen een vaccin zijn dan voor.. Met tamiflu valt veel meer te verdienen. Wat dacht je van nazorg in het ziekenhuis of zelfhulp middeltjes die toch niet werken.

Er zijn ook nog veel economische belangen. Er is geen enkele industrie bij gebaat als de halve bevolking op bed ligt of dood gaat. De krediet crisis heeft al duidelijk gemaakt dat als 1 tak (banken in dit geval) aangetast wordt dit ook gevolgen heeft voor iedere andere industrie tak. Wat is er nu beter dan mensen zo lang mogelijk in leven houden, zodat ze oud worden en nog meer hulp behoefend... Er wordt genoeg verdient in die industrie.

grt.
Miracle

BerichtGeplaatst: 10-05-2009, 11:55:59 
Nimf
Nimf

Hoi Miracle:

Heerlijk, een reactie waaruit blijkt dat je zelf hebt nagedacht!
Vooral blijven doen.

Dit gaat een heel lange reactie worden, dus ik knip hem even in stukjes. Dat leest gemakkelijker.

Citeer:
Sinds het uitbreken van de mexicaanse griep lees ik regelmatig topics van jouw hand over het wel of niet vaccineren.

Ik schrijf al veel langer over dit onderwerp. Zeker niet alleen maar vanaf deze Mexicaanse griep.

Citeer:
Deze conspirancy theorie die jij bedacht hebt zou waar kunnen zijn […]

Hm, het was niet mijn bedoeling om het als een ‘conspiracy theory’te brengen maar nu je de term op tafel legt: Het is juist mijn bedoeling om anderen te laten nadenken over alle MOGELIJKHEDEN, een conspiracy theory hoort daar wel degelijk bij. Ik kom daar zeker nog op terug.

Citeer:
[…] maar...... toch ben ik het niet met je eens.

Mooi zo. Als je het met me eens zou zijn, is er namelijk geen discussie mogelijk en kan ik mijn standpunt niet toetsen.
Bovendien heeft niemand er iets aan als je klakkeloos mijn mening overneemt. Het enige dat ik daar natuurlijk wel aan verbind is, dat je even kritisch moet kijken naar de zogenaamde reguliere (gereguleerde) beweringen. En juist DAT wordt te weinig gedaan.

Citeer:
Het duurt namelijk altijd gemiddeld 6 maanden om een vaccin te maken voor een influenza!!! virus.

Ik zat al te wachten of iemand met die opmerking zou komen. Heel goed!
Dat geeft mij namelijk de kans een stapje verder te gaan.

Alleen al het FEIT dat een vaccin tegen een griepvirus maar 6 maanden kost, geeft impliciet aan dat het dus NIET om een GENEESMIDDEL gaat (even los van het feit dat ik die term bij voorbaat al onjuist en misleidend vind) .
Bedenk even dat alleen al de registratie van een geneesmiddel MINIMAAL 1 jaar duurt! Dat is dus de periode vanaf het inleveren van alle (bewijs-)materiaal tot het inschrijven als geneesmiddel. Voorafgaand is natuurlijk al het hele traject van
- ontwikkeling van het middel,
- het in vitro testen en
- daarna het in vivo testen (eerst op varkens omdat die voldoende op mensen lijken en voldoende en eenvoudig beschikbaar zijn, daarna op apen en ten slotte op mensen, inclusief het herhalen van al die testen om te bewijzen dat de resultaten herhaalbaar zijn) ,
- dan het uitwerken van de rapportages zodat bewezen kan worden dat op tenminste 60% van de proefpersonen ENIGE werking bewezen kan worden (dat staat los van de BEDOELDE werking) en er niet teveel mensen ziek van worden of zelfs dood gaan bij gebruik,
- het onderbouwen via afzonderlijke rapportages van ELK afzonderlijk ingrediënt en het aantonen dat dit noodzakelijk is en OP ZICHZELF niet teveel schade aanricht (er hoeft overigens niet te worden aangetoond dat combinaties van ingrediënten schadeloos zijn) ,
- het aantonen dat er geen andere, goedkopere middelen beschikbaar zijn die dezelfde werking hebben,
- enzovoort.
Dit is het proces waarvan de farma’s aangeven dat het minimaal 10 tot 15 jaar duurt.
Na inlevering van zo’n slordige 1,5 meter papier, gaat de beoordelingscommissie aan het werk en heeft dan MINIMAAL een jaar nodig om tot een oordeel te komen.

Voor bijvoorbeeld een griepvaccin hoeft dat allemaal niet, het is immers GEEN geneesmiddel!
Eigenlijk berust de werking van een griepvaccin op een natuurkundig principe, namelijk dat van de isoden of nosoden (die beiden dankzij de vroegere minister van gezondheidszorg , mw. Borst, verboden zijn) .
Het principe is simpel: je tapt bij een besmet persoon bloed af en isoleert daaruit via relatief simpele technieken het virus. Dat virus spuit je in eieren (vroeger werden veelal paarden, varkens of runderen gebruikt) en laat ze dan lekker in dat ei bij 37,5 graden Celsius vermenigvuldigen. Daarna breek je het ei en isoleert weer met dezelfde eenvoudig technieken het virus zodat je een grote hoeveelheid hebt. Dat (levende) virus haal je even door de vlam of gooit er een chemisch middel bij om het te doden: je hebt dan een zogenaamd ‘dood vaccin’. Deze vaccins zijn minder werkzaam.
De andere mogelijkheid is dat je het vaccin kweekt in bevruchte en bebroede eieren. Je kweekt dan een zogenaamde MUTATIE (!!!) van het originele virus. Deze gemuteerde vorm spuit je levend of verzwakt (met chemische middelen) in bij mensen waardoor het NIET werk bij de originele ziekte maar doordat het er wel op lijkt HOPELIJK een afweer reactie veroorzaakt. Dit is de best werkende methode die echter nooit volledig werkzaam is omdat het vaccin een gemuteerde vorm is en niet de originele vorm (de afweerstoffen die gevormd worden richten zich namelijk op de mutant en niet/minder op het origineel).
Bedenk daarbij wel, dat bij het isoleren NOOIT alle vervuiling weggehaald kan worden en dat (als de kip die het ei legde al besmet was met iets anders en dat hoeft dus nog lang niet aantoonbaar actief te zijn in het bloed van die kip!) , er dus een geheel andere mutatie ontstaat (bijvoorbeeld een combi van het gebruikte griepvirus en vogelgriep). Omdat vooraf al bekend is dat het resultaat een mutant zal zijn en er weinig gericht onderzoek word (kan worden) gedaan op het resultaat dat in 6 maanden beschikbaar moet zijn, kan deze nieuwe mutant heel eenvoudig over het hoofd gezien worden en de ampullen vaccin bereiken!

Kortom: in MIJN visie is deze werkwijze onvoldoende veilig en word nieuwe mutaties eenvoudig de kans gegeven de mensenwereld te bereiken. Onverantwoordelijk dus van de farma’s.
Daarbij roepen de op deze wijze geconstrueerde vaccins op het best een afweerreactie op tegen een mutant, waardoor de werking tegen het origineel minder of geheel afwezig is. In de ‘dode vaccins’ wordt bij voorbaat al een reactie opgeroepen tegen een dood virus, hetgeen weinig werkzaam is en geen blijvende antistoffen maakt OF het roept een minimale reactie op die mogelijk ernstiger is als de gevaccineerde al besmet is.

ZIE VERVOLG

Het leven is maar kort,
eeuwigheid duurt eeuwig

Laatst gewijzigd door DT op 10-05-2009, 12:01:59, 2 keer totaal gewijzigd.

BerichtGeplaatst: 10-05-2009, 11:57:51 
Nimf
Nimf

VERVOLG

Citeer:
Het vogelgriep virus was een ander type evenals Sars

Zo verschillend zijn ze niet. Het belangrijkste verschil is, dat beiden (wat mensen betreft) exogeen zijn, ofwel niet van menselijke oorsprong. Maar dat geld voor veel ziekteverwekkers.

Citeer:
Daarom is daarvoor nog geen goed vaccin.

Bij SARS bestaat nog geen vaccin vanwege de vele mutaties en de brede besmettingsmogelijkheden, bij vogelgriep bestaat nog vaccin omdat er nog geen intermenselijk-overdraagbare vorm bestaat.
Zie ook hieronder.

Citeer:
Bovendien is het virus niet overdraagbaar van mens op mens, anders was er nu wel een vaccin geweest.

Even je kennis opfrissen: SARS is, evenals het griepvirus, airborn (overdraagbaar via de lucht) , maar ook via lichaamsvloeistoffen, huiscontact en zelfs via andere media zoals besmet water, voedsel, enzovoort. Sars is daarmee niet alleen onder mensen overdraagbaar/besmettelijk maar is dat ook nog eens via veel meer wegen.
Vogelgriep (of vogelpest) zou je de AIDS-vorm onder vogelachtigen kunnen noemen vanwege de constant muterende vorm. Mutaties treden (net als bij AIDS) sneller op dan er een middel tegen kan worden ontwikkeld. Overdracht (besmetting) onder mensen is nog niet aangetoond maar mensen worden wel relatief eenvoudig besmet via vogels (en zelfs via varkens, waarbij die varkens zelf de ziekte niet krijgen !!!) . De verwachting is echter dat, naarmate meer mensen besmet worden, de mutaties ook besmetting tussen mensen mogelijk zullen maken. Verder is het virus al airborn, dus een mens-mens-besmettelijke mutatie zal ongetwijfeld ook airborn zijn.

Citeer:
Afgezien van het feit dat ik mij ook ongerust maak over zelfgemaakte virussen denk ik niet dat dit virus bewust zelf gemaakt is.

Om een zo werkzaam mogelijk vaccin te maken (de zogenaamde ‘levende vaccins’) worden ALTIJD mutaties gemaakt. Die zijn dus al bewust ontwikkeld. Daarnaast is juist het griepvirus uitermate eenvoudig manipuleerbaar via relatief simpele technieken.

Citeer:
Daarvoor is het virus "te dom".

Dat zou IK niet durven beweren. Het is een, in de basis eenvoudig, virus maar het heeft bereikt wat veel andere virussen NOOIT zullen bereiken: het is airborn geworden EN het muteert dermate snel dat in een jaar tijd wel tientallen varianten kunnen ontstaan, zelfs ZONDER menselijk ingrijpen.

Citeer:
Er zijn teveel partijen betrokken bij onderzoek naar dit virus.

UITERAARD.
Als je ook maar IETS van virussen wilt leren/weten, ga je op bezoek bij het griepvirus. Dat is snel, eenvoudig en goedkoop te kweken en heeft kenmerken die je bij andere virussen ook vind maar dan wel: allemaal in dit ene virus.
Daarbij verspreidt het zichzelf razendsnel en lig je binnen heel korte tijd na besmetting al anderen te besmetten en daarna minimaal en week uitgeteld.
Het is daarmee een van de meest interessante virussen! Het is JUIST het griepvirus dat het meest voor onderzoek naar virussen gebruikt wordt!

Citeer:
Voor een conspiracy zou dit veel slimmer worden uitgedacht en zou er zeker niet gekozen worden voor een relatief simpel virus als het influenza.

Juist wel!
Het virus is in een gemuteerde vorm bijna niet te bestrijden, een vaccin kost je 6 maanden, het verspreidt zich snel, het immobiliseert hele bevolkingsgroepen, enzovoort. Het maken van een nieuwe mutant kost bijna niets en duurt maar een paar weken! Je zou het bij wijze van spreken op je aanrecht kunnen doen al je een hete lucht over hebt die je goed kunt instllen!
Als je het leger van een ander land lam wilt leggen is besmetting met een nieuwe griepvorm eenvoudiger, sneller en effectiever dan welk ander virus dan ook en de kans dat gedacht wordt aan een (biologische) aanval is gelijktijdig bijzonder klein. Handig wapentje toch?.

Citeer:
Verder worden er al jaren mensen gevaccineerd zonder ernstige bijwerkingen en ter voorkoming van erg.

Ik neem aan dat je bedoeld dat vaccinatie erger moet voorkomen?
WELK erger?
De meeste ziekten waartegen wordt gevaccineerd (neem bijvoorbeeld de kinderziekten) kennen allemaal een mild verloop en zijn zeer belangrijk in de ontwikkeling van je immuunsysteem.
Daarnaast is vaccinatie van mensen die al een ziekte-besmetting hebben opgelopen (ongeacht welke besmetting) buitengewoon gevaarlijk (zelfs het RVP waarschuwt hiervoor in uitermate kleine lettertjes).
Daarnaast is inmiddels ruimschoots aangetoond dat het voorkomen van allerlei (onbehandelbare !/?) ziekteverschijnselen als eczeem, allergie, longziekten waaronder astma, meerdere darmziekten, meerdere psychische problemen waaronder autisme en hyperactiviteit, ofwel zijn ontstaan ofwel een sterke groei doormaakten korte tijd nadat het Rijks Vaccinatie Programma gestart was. Elke keer, kort na, het vervroegen van de vaccinatie leeftijd en/of na het toevoegen van meerdere vaccinatie, zie je een scherpe groei/vermeerdering van deze problematiek.
Persoonlijk (en veel wetenschappers en artsen met mij) betwijfel dus sterk dat vaccinatie erger voorkomt.
Het voorkomt de ziekte al NIET maar veroorzaakt wel extra problemen. Daarbij is de werkzaamheid uitermate dubieus: bijvoorbeeld zijn (bijna) alle vrouwen die zwanger worden heden ten dage gevaccineerd tegen Rode Hond (uitermate kwalijke ziekte tijdens het eerste trimester van de zwangerschap) maar blijkt maar ergens rond de 28% van de vrouwen bij bloedonderzoek bij het eerste contact met verloskundige of gynaecoloog antistoffen tegen Rode Hond te bezitten! Alleen bij vrouwen die daadwerkelijk Rode Hond hebben doorgemaakt is met zekerheid antistoffen tegen deze ziekte aanwezig (dat geldt overigens voor ALLE kinderziekten) .

ZIE VERVOLG

Het leven is maar kort,
eeuwigheid duurt eeuwig

Laatst gewijzigd door DT op 10-05-2009, 12:04:37, 2 keer totaal gewijzigd.

BerichtGeplaatst: 10-05-2009, 11:58:48 
Nimf
Nimf

VERVOLG

Citeer:
[ Wanneer je weer terug gaan naar die Farma industrie, dan zouden ze eerder tegen een vaccin zijn dan voor.. Met tamiflu valt veel meer te verdienen.

IS dat zo?
Tamiflu kost op de markt maar rond de 80 euri. De winstmarge is minimaal.
Vaccinaties tegen griep kosten om te produceren bijna niets en kosten op de markt rond de 25 euri dankzij de bijdragen van het Rijk en je zorgverzekeraar. De winstmarge is daardoor enorm!

Citeer:
Wat dacht je van nazorg in het ziekenhuis […]

Aan ziekenhuisopname of nazorg via ziekenhuis verdient de farma niets.
Hooguit als daarbij medicatie noodzakelijk is en aangezien die groep erg klein is, is dat voor de farma’s helemaal niet interessant.

Citeer:
[…] of zelfhulp middeltjes die toch niet werken.

De zelfzorgmiddeltjes van de farma’s hebben (net als Tamiflu) een heel kleine winstmarge. Niet interessant dus in dit licht bekeken.

Citeer:
Er zijn ook nog veel economische belangen.

ABSOLUUT. Vooral economische belangen van de farma’s.

Citeer:
Er is geen enkele industrie bij gebaat als de halve bevolking op bed ligt of dood gaat.

Op zich heb je daarin gelijk. Echter: als angst/pressie/marketing middel zijn veel zieken gunstig voor de farma’s. Immers: de vraag naar vaccinaties stijgt enorm.
Aan doden heeft natuurlijk niemand iets.
Bedenk echter wel, dat BEDRIJVEN (zoals de farma’s) uit zijn op WINST, niet op het helpen van bevolking of het voorkomen/genezen van ziekte. Stel je voor dat ziekten genezen worden … dan verdienen de farma’s immers niets meer.
Daarbij … de voordelen van de ene industrie en de winsten die dat oplevert maken dat ze niet bepaald geïnteresseerd zijn in wat dat binnen andere industrieën voor een gevolgen heeft.

Citeer:
De krediet crisis heeft al duidelijk gemaakt dat als 1 tak (banken in dit geval) aangetast wordt dit ook gevolgen heeft voor iedere andere industrie tak.

Mee eens. Maar … denk je echt dat als een bepaalde tak winst kan maken (en DAT is wat de aandeelhouders EISEN) ze zich druk maken om wat elders gebeurt? Nope.
DAT is juist een groot probleem in onze huidige maatschappij.

Citeer:
Wat is er nu beter dan mensen zo lang mogelijk in leven houden, zodat ze oud worden en nog meer hulp behoefend...

Spijker op z’n kop!
Farma’s zijn helemaal niet geïnteresseerd in ziektebestrijding of zelfs genezing. Ze zijn eerder uit op in stand houding van ziekte omdat dat de winsten garandeert.
Ze hebben belang in het in leven houden van mensen, ze vooral veel ziekten laten doormaken en heel oud laten worden met veel ziekteverschijnselen zodat er veel medicatie geleverd kan worden.
De precieze gegevens weet ik niet uit mijn hoofd (zijn vast wel op internet te vinden) maar de gemiddelde gepensioneerde gebruikt dacht ik iets van 8 medicijnen gemiddeld per persoon voor de rest van zijn/haar leven! KASSA!

Citeer:
Er wordt genoeg verdient in die industrie.

In mijn visie zelfs te veel. Bedenk even dat de farmaceutische industrie op de eerste plaats staat van winstgevende bedrijven, ver voor de wapenindustrie!
Maar wat is wat de aandeelhouders willen? Die willen MEER winst, meer geld en hoe dat gebeurt is niet belangrijk.
Juist vandaar mijn standpunt dat de farma’s (met achterliggende aandeelhouders) zeer wel mogelijk die winsten beïnvloeden door het creëren van ziekte of tenminste door het in stand houden ervan.

Op het moment dat wereldwijd (ik weet het: utopie) het onmogelijk wordt gemaakt om patent te krijgen op een geneesmiddel en geneesmiddelen worden ontwikkeld door niet op winst beluste instituten en tegen kostprijs beschikbaar worden gesteld zal enerzijds een groot deel van de economie instorten (veel erger dan het instorten van de banken) maar ook de gezondheidszorg aanzienlijk goedkoper worden.

Groetjes, DT/Nico

Het leven is maar kort,
eeuwigheid duurt eeuwig

BerichtGeplaatst: 10-05-2009, 20:24:48 
Elf
Elf

Citeer:
Laat eens zien dat jullie voor jezelf denken zoals het werkelijk spirituele mensen betaamt.

mmm...ok?

laat ik er even kort op reageren,

wat je stelt is even gruwelijk als dat het wellicht realiteit is. ik voel me niet geroepen er inhoudelijk op in te gaan omdat ik ook wel weet dat veel dingen in deze wereld heel dubbel zijn. overal kan iets achter worden gezocht, overal kan op doorgedacht worden, en overal kun je een 'conspiracy' achter zoeken.

mocht het waar zijn wat je zegt (wat mijns inziens tot de waarschijlijkheden behoord) wat dan? je stelt een interessante theori waar je bijna wakker van zou kunnen liggen. maar zoals gezegd als je dit soort gedachtenkronkels (vergeef me het woord, niet verkeerd bedoeld) ook op andere gebieden toepast kun je straks helemaal niet meer slapen.

ik ben me bewust van dit soort praktijken of in ieder geval de mogelijkheid dat ze plaatsvinden, en daar houd het voor mij mee op. vandaar dat ik ook niet inhoudelijk op dit soort onderwerpen in ga. ik houd me meer bezig met mijzelf (is al druk genoeg), minder met de situatie zoals hij in de 'buitenwereld' ergens zou kunnen zijn.
waar dan nog bij hoort de vraag: dit wetende, wat moet ik doen?

dus eigenlijk ook mijn vraag dan: wat wil je bereiken met dit stuk?

groeten

Teun

ps. van alle 'feiten' die je noemt, kun je daar ook een bronvermelding van geven? of moeten we dat zelf maar gaan uitzoeken? ;)

BerichtGeplaatst: 10-05-2009, 20:36:45 
Elf
Elf

Hey DT

Bedankt voor je enorme reactie. Leuk om te lezen dat jij je ook verdiept hebt in het onderwerp. Je hebt dingen genoemd die mij toch tot nadenken hebben gezet. Ik ben gewoon naief om te denken dat er nog enigzins een moraal zit bij de farma.
Aan de andere kant heb ik ook te vaak meegemaakt dat mensen onnodig lang in leven worden gehouden, zelfs als ze al meerdere keren aangeven dat ze niet meer willen.

Ik ben benieuwd naar je visie over wat de gevolgen zijn als je, je niet laat vaccineren?
Of als je Geen medicijnen verkiest, wanneer je ziek wordt.

Persoonlijk geloof ik in de kracht van evenwicht. Wanneer je goed in evenwicht bent. Kun je niet ziek worden, tenzij het de bedoeling is. Maar zelfs die bedoeling betwijfel ik, want wanneer je evenwicht hebt bereikt is het doel van ziek worden niet meer nodig. Ziektes brengen je terug in balans. (nog een term waar ik in geloof)

Met andere woorden gemuteerd of niet gemuteerd kun je immuum zijn door in evenwicht te zijn of maakt iedereen dit virus mee?

groetjes,
Miracle/Gert-Jan

BerichtGeplaatst: 11-05-2009, 00:28:33 
Feniks
Feniks

Haai DT,

ik heb niet gereageerd om twee redenen:

1. Je stelt je lezers (en mogelijk reactie-gevend publiek) voor een blok:

"voor mensen die out of de box durven denken"

Leuk en aardig dat je het zo stelt maar begrijp je welke boodschap je hiermee zend?
- als men reageert met een 'conservatieve' mening valt men onder de groep die niet "out of the box denken"
- als men reageert met argumenten die niet meegaan met de beschreven mening valt men onder de groep die niet "out of the box denken"
- als men niet reageert DURFT men niet eens out of the box te denken.

Deze uitspraak veroordeeld de meningen al voordat ze gedaan zijn. "Er is maar een weg en dat is deze!"
Dit is een uitspraak die maakt dat slechts weinig mensen überhaupt willen reageren én iets wat ik vaak zie in extremistische overtuigingen e.d.

2. Daarnaast ken ik deze discussie en heb ik mijn mening hierover al eerder gegeven. Ik vind het mooi dat je zo gebrand op iets bent, maar deze discussie is voor mij (tijdelijk?) gesloten.

Het spijt me dit te zeggen maar, dit is echt een van je mindere artikelen.
Ik had me eigenlijk willen houden aan mijn moeder's advies... maarja...

"if you aint got nothing nice to say..."

Douglas Adams

BerichtGeplaatst: 11-05-2009, 09:23:25 
Nimf
Nimf

Wow, mooie reacties.
Gezien de verschillen in insteek qua reacties, beantwoord ik ze even in verschillende bijdragen zodat het geheel een beetje leesbaar blijft.

@ Truitje:

Citeer:
Je stelt je lezers (en mogelijk reactie-gevend publiek) voor een blok: "voor mensen die out of de box durven denken"

Of je DAT nu ‘voor een blok stellen’ mag noemen …
Met deze opmerking bedoel ik (maar dat kan natuurlijk een foute interpretatie van mezelf zijn, in dat geval trek ik hem graag in) : Volg niet klakkeloos wat je voorgekauwd wordt maar zoek je eigen feitenmateriaal bij elkaar en trek je eigen conclusies.
‘de box’ is in mijn denken altijd datgene wat je al als ‘waarheid’ voorgelegd wordt. Die hoeft (net als mijn denkwijze) niet waar te zijn. Het is juist belangrijk om ZELF tot een conclusie te komen.

- Wat dat betreft kan men dus, zelf denkend, heel goed uitkomen op wat jij omschrijft als de ‘conservatieve mening’ maar dan heeft men die wel ZELF bereikt en niet gevolgd omdat het min of meer algemeen als DE waarheid geponeerd wordt.
- Het reageren met argumenten die niet meegaan met de beschreven mening (in dit geval mijn mening) valt absoluut WEL onder het ‘out of the box’-denken.
- Niet reageren staat geheel los van wel of niet ‘out of the box’ denken. Veel mensen zullen niet reageren omdat ze er geen mening over hebben, geen behoefte hebben er over na te denken, (nog) te weinig informatie beschikbaar hebben om een mening te vormen, niet (zoals jij) in deze discussie verwikkeld willen raken, of welke reden dan ook. Zoals ik niemand van ‘mijn’ mening wil overtuigen, ik leg ze slechts voor om ze te toetsen, respecteer ik ook een ieder die anders denkt of zich om welke reden dan ook onthoud van reactie.

Citeer:
Deze uitspraak veroordeeld de meningen al voordat ze gedaan zijn. "Er is maar een weg en dat is deze!"

Die uitspraak laat ik geheel voor je eigen verantwoording.
Ik veroordeel niemand en wil zeker niet opgelegd krijgen dat ik dat wel zou doen.
Wat dat betreft geef ik juist constant en overvloedig aan dat men vooral ‘mijn mening’ niet moet volgen of als waarheid aannemen. Ik stel ze juist ter discussie.

Citeer:
Dit is een uitspraak die maakt dat slechts weinig mensen überhaupt willen reageren […]

Aangezien ik die uitspraak niet doe en zeker niet voorsta, staat een ieder reageren volkomen vrij.

Citeer:
[…] én iets wat ik vaak zie in extremistische overtuigingen e.d.

IK ben zeeeeeer extremistisch. Momenteel zoek ik nog vrijwilligers die met een lading explosieven om het lijf gebonden die voorzien zijn van een paar honderd vaccinatienaalden zichzelf willen opblazen tijdens het eerstvolgende congres van farmaceutische fabrikanten. Ikzelf blijf natuurlijk, zoals het een goed extremistisch leider betreft ver op de achtergrond in mijn eigen grot in de bergen alwaar ik zelfs door de Amerikanen niet gevonden kan worden en zal mezelf natuurlijk niet opblazen.

Ik vind persoonlijk deze opmerking die je aan mij richt nogal extreem. Natuurlijk mag je me er van betichten dat ik hier en daar extreme gedachtenkronkels (dank aan Teun) heb en die ook uit. Ook mag je me beschuldigen dat ik soms dingenextreem stel om ze uit het schimmige grijze gebied te halen. Je mag zelfs zeggen dat ik extreem fel reageer als het de gezondheid betreft. Maar dat maak me niet extremistisch.

Citeer:
Daarnaast ken ik deze discussie en heb ik mijn mening hierover al eerder gegeven. Ik vind het mooi dat je zo gebrand op iets bent, maar deze discussie is voor mij (tijdelijk?) gesloten.

Dat kan en mag. Dat staat een ieder vrij.
Niemand is op welke wijze dan ook verplicht zich in deze discussie te mengen.

Citeer:
Het spijt me dit te zeggen maar, dit is echt een van je mindere artikelen.

Het is dan ook geen artikel maar een gedachtenkronkel, een mening die ik op basis van het mij bekende feitenmateriaal heb geformuleerd en die ik hier ter discussie stel.
Soms zijn mijn meningen wat minder extreem en resulteert dat dan blijkbaar in een ‘meer/beter’ stukje en soms zijn ze wat extremer verwoord (soms is dat ook heel bewust gedaan en kom jij dan blijkbaar tot de conclusie dat het een ‘minder’ stukje is. Dat staat je natuurlijk vrij.

Citeer:
"if you aint got nothing nice to say..."

If you ain’t nothing nice to say, better say nothing at all? Maar ik vind juist dat ook de minder leuke dingen gezegd mogen worden …
Of ik persoonlijk iets te zeggen heb … niet echt eigenlijk. Ik zet hier mijn mening/idee te grabbel en laat iedereen er op schieten in de hoop dat er uiteindelijk een resultaat ontstaat waarmee ik ofwel mijn mening kan herzien ofwel mijn mening verder mee kan onderbouwen.

NB: krijg ik nu geen uitnodiging meer voor je scriptie presentatie/verdediging?

Groetjes, DT/Nico

Het leven is maar kort,
eeuwigheid duurt eeuwig

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 113 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 4 58 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00