DT schreef:
@ Julia:Citeer:
Wat een tunnelvisie lees ik hier ineens!
Oeps ...?
Ik heb voor de duidelijkheid in mijn originele stukje nog even het woordje "FEIT" geplaatst bij elk onderdeel dat feitelijk klopt en waarvan de informatie via internet en andere (zelfs wetenschappelijke) bronnen na te zoeken is.
Daarnaast heb ik in mijn stukjes MIJN EIGEN VISIE verwoord, gebaseerd op die feiten. Dat ZOU je een tunnelvisie kunnen noemen, als je echt niet verder wilt denken want het IS natuurlijk geen mooi beeld dat ontstaat. Toch is er voldoende reden om aan te nemen dat mijn visie niet zo ver naast de waarheid zit. Maar daarvoor moet je wel "out of the box" durven denken.Citeer:
Je haalt argumenten aan die je zelf nodig hebt voor je standpunt, maar vergeet de rest.
Nope. Ik plaats FEITEN en trek daar een (eigen) conclusie uit. Die wil ik niet eens onderbouwen omdat ze bedoeld is om anderen aan het denken te zetten en een discussie te starten. Bovendien: Als ik al het werk ga doen, wie zal er dan nog zelf gaan denken of meedoen in de discussie? En verder: de gegeven feiten leiden als vanzelf naar de conclusies die ik trek! Maar daarover daag ik je juist uit na te denken en te discussieren.Citeer:
Je gaat me toch niet vertellen dat je zelf de tegenargumenten niet kan verzinnen? Of moet ik toch de tijd gaan nemen uitgebreid te gaan reageren (jou kennende, waarschijnlijk wel ).
Heel goed gezien: DAT is de bedoeling.
Maar dan wel graag een beter tegenargument als "vaccinaties redden levens" want dat is een argument dat zelfs de meeste wetenschappers niet meer in de mond durfen nemen, het is hooguit het verkooppraatje van de farma's (FEIT). Ook het tegenargument dat "dankzij vaccinaties een aantal ziekten nu niet meer voorkomen" kan niet meer aangehald worden want het is niet waar, hetgeen bewezen wordt door de ziektecijfers van notabene ons eigen CBS (FEIT). Dat "dankzij vaccinaties een aantal ziekten grotendeels is teruggedrongen" is al een even onbenullige als onware bewering en kan dus ook niet gebruikt worden. Al voor de vaccinaties uberhaupt gestart waren, waren de meeste ziekten al teruggedrongen tot marginaal (dankzij bv hygienische maatregelen en verbetering van de voeding). Helaas is het totaal weinig verder afgenomen 'dankzij' vaccinaties (FEIT).Citeer:
Je drijft het wel errug ver door.
Mogelijk nog lang niet ver genoeg. En bedenk wel: er zijn voldoende (ook wetenschappelijke) bronnen die mijn denkwijze ondersteunen en er zijn voldoende denkers (ook wetenschappers) die veel verder gaan als ondergetekende.Citeer:
Maar dit gaat me toch net iets te ver. Nergens op gebaseerd, tot nu toe.
Die opmerking laat uitsluitend zien dat je NIETS van wat ik geplaatst heb, hebt proberen na te zoeken. Ga eens op zoek naar informatie en als je weer bij gekomen bent van de schok praten we verder.Citeer:
Normaal zie ik veel betere stukken van jou hand, moet ik zeggen.
Ik vond het zelf wel een goed stuk om mensen over een serieus onderwerp aan het denken te zetten. Tunnelvisie heeft in feite (wat een woordkeus) niks te maken met of je feiten gebruikt of niet. Dat liet ik wel een beetje doorschemeren, mijn feit (eh, fout..). Dus inderdaad, je gebruikt feiten, maar wel alleen de feiten die jij nodig hebt. Wat natuurlijk gebeurt bij veel theorieen, maar dat was ik niet gewend van jou persoonlijk. Vandaar de wat heftige reactie (en de fout van mij dat ik zei dat het nergens op gebaseerd was).
Maar goed, ik weet vrij veel van vaccinaties, mede doordat ik tegenstander was van het hpv-vaccin. Ennn, dat is gebeurd mede door JOU stuk over die vaccinatie! Dat is de reden waarom ik dit dus veel te ver vond gaan. Je andere stuk vond ik goed, mooi geschreven, daar heb ik van geleerd. Ik heb inmiddels wat meer opgezocht over de varkensgriep etc, maar blijf nog bij mijn standpunt. Out of the box denken, dat kan ik wel, ik neem niet zomaar klakkeloos iemand anders mening over. Maar dus ook niet die van jou, ik zet hier ook mijn vraagtekens bij.
Citeer:
Het topic wordt wel gelezen maar er wordt weinig gereageerd.
Veel mensen klikken het aan en lezen het nauwelijks omdat het een lang stuk is. Echt geinteresseerden lezen het wel, even geduld
De reden dat ík niet uitgebreid erop in ben gegaan met argumenten, is omdat ik het te ver vind gaan en het een discussie zonder einde vind (ik reageer ook al niet meer op godsdienstige discussie, bijvoorbeeld). Misschien lui van mijn kant...
Ik vind ook dat je iets te graag wilt. Dat je misschien wel een standpunt hebt ingenomen waar je het zelf niet helemaal mee eens bent, maar wat lekker radicaal is. Dat blijkt een beetje uit je vorige bericht. Voor mij een reden om er niet al te veel aandacht aan te besteden, eigenlijk.
Zoals je ziet, dit is niet zo erg inhoudelijk op je topic, maar ik wilde het gewoon even gezegd hebben.
Hoop dat je het kunt volgen, want ik ben net wakker.