De varkensgriep geen toeval?
Klopt als een bus, want er ontstaan van tijd tot tijd door bepaalde omstandigheden van die nare microben die ziekmakend zijn. Bacillen evolueren voortdurend, zodat er steeds weer nieuwe antistoffen in het lichaam voor gemaakt moeten worden. Dat kan echter pas ná zo'n nieuwe bacil in het lichaam te hebben. Dus tja...
Citeer:
Zou dit iets met 2012 te maken kunnen hebben?
Of het iets met 2012 te maken kan hebben, tja, ik zou daar wel op in willen gaan, maar ik twijfel. Het enige wat ik ga doen is wijzen op de Spaanse Griep van 1918, waaraan miljoenen mensen zijn overleden, en de Zwarte Dood halverwege de 14e eeuw, die een derde van de toenmalige bevolking uitroeide.
Citeer:
Verschillende landen komen weer bijeen (net zoals bij de krediet crisis) en breken barrieres en oude vijandigheden om samen te werken.
Wat bedoel je?
Citeer:
Het komt op een moment wanneer de aandacht niet mag verslappen. We moeten alert zijn, maar niet zoals de media ons doet geloven. (angst zaaien)
De media zullen het wel moeten verkondigen, anders zul jij het nooit te weten komen. Dat is geen angst willen zaaien, maar ingrijpende gebeurtenissen dusdanig melden dat iedereen het te weten zal komen.
Citeer:
Ik vind dat je de mexicaanse griep niet als vijand of bedreiging moet zien, maar als een vriend.(gevaarlijke uitspraak ik weet het) Vergeet niet dat alles om ons heen bestaat uit energie en wanneer je griep (mag) ontvangen wordt er iets aan je toegevoegd wat desastreus kan zijn, maar je ook een stap sterker kan maken. Ik concentreer me op het laatste.
Ik geloof dat jij veronderstelt dat de varkensgriep/Mexicaanse griep een dóél heeft (van hogerhand). Waarom? Het is gewoon wat eenieder er zelf van maakt lijkt mij. Hiermee wil ik overigens niet tegenspreken dat het lichaam zelf wel degelijk klachten kan gaan ontwikkelen om iets duidelijk te maken. Alles kan echter wel een aanleiding tot bezinning zijn, zoals de Tjetjeense gijzelneming van een school enkele jaren terug, of de val van de Muur in 1989, of het oprichten van de Chinese Muur eeuwen geleden.