Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 22-12-2024, 22:34:51

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Re: Reiki of magnetiseren?
BerichtGeplaatst: 20-12-2004, 12:47:07 
Feniks
Feniks

hoi hoi ik wel graag reiki gaan doen. Ik heb op internet gelezen dat je daarmee ook blokades enzo op kan lossen. Dat scheef die vrouw tenminste aan mij... wat is handiger voor die blokades.. reiki of reincarnatie/regressie therapie. Ik weet het niet. Vind regressie ook wel beetje eng omdat je onder hypnose enzo gaat, en als je met reiki ook blokades kan oplossen... ik wel er namelijk wel vanaf, want denk dat ik dan al een stapje verder ben om me meer te ontwikkelen, dat ik dan ook echt controle over kan krijgen enzo....

Can somebody help me?? ;) :D

liefs rogue :sss:

BerichtGeplaatst: 20-12-2004, 12:51:01 
Reus
Reus

Rogue schreef:
Vind regressie ook wel beetje eng omdat je onder hypnose enzo gaat,

Kan ook in meditatie hoor, hoeft helemaal geen hypnose te zijn.
Verder de reiki om blokkades op te heffen, dat kan dus ook weer met magnetiseren haha :D

Liefs Carina ;)

BerichtGeplaatst: 20-12-2004, 13:07:35 
Reus
Reus

Rogue schreef:
hoi hoi ik wel graag reiki gaan doen. Ik heb op internet gelezen dat je daarmee ook blokades enzo op kan lossen. Dat scheef die vrouw tenminste aan mij... wat is handiger voor die blokades.. reiki of reincarnatie/regressie therapie. Ik weet het niet. Vind regressie ook wel beetje eng omdat je onder hypnose enzo gaat, en als je met reiki ook blokades kan oplossen... ik wel er namelijk wel vanaf, want denk dat ik dan al een stapje verder ben om me meer te ontwikkelen, dat ik dan ook echt controle over kan krijgen enzo....

Can somebody help me?? ;) :D

Wil je een Reiki inwijding? Of een Reiki behandeling?
Ik heb zelf Reiki 1 inwijding gehad. Er is wat opengezet wat nooit opengezet mocht worden. Uiteindelijk ben ik er, na een rottijd, wel beter van geworden.
Misschien kan je eerst een paar behandelingen ondergaan. Daar gewoon van genieten. Dit pakt ook de blokkades aan.

BerichtGeplaatst: 21-12-2004, 11:19:53 
Groentje
Groentje

Ik weet niet wat beter is reiki of magnetiseren.
Bij beide technieken ben je toch vooral op je gevoel en intuïtie bezig.
Ik heb zelf wel twee reiki cursussen gedaan, maar gelukkig bij iemand die er niet rijk van wilde worden. Maar inderdaad die weekenden waarin je reiki kan leren stellen niks voor.Er komt veel te veel op je af en na het weekend vergeet je ook weer gauw. Ik heb zelf de twee cursussen in ieder 6 lessen van 3 uur gedaan.En bij deze cursussen stond persoonlijke ontwikkeling en intuïtie op de voorgrond.
Ikzelf heb nogal snel de neiging om te gaan magnetiseren zegt mijn begeleider. Wat is het verschil?
Dat je bij reiki energie uit de aarde/kosmos haalt en bij magnetiseren uit jezelf? Zou het fijn vinden als iemand me dit kan uitleggen.
:?: dupke

BerichtGeplaatst: 21-12-2004, 11:39:17 
Reus
Reus

Bij magnetiseren is het de bedoeling dat je de energie van de kosmos doorgeeft aan "de patiënt" (om het even zo te noemen)

Veel mensen doen dit echter niet, en geven zo te veel energie van zichzelf weg. Sommige mensen hebben van nature "een lijntje" voor die energie, anderen moeten er bewust even bij stilstaan voordat ze gaan magnetiseren. Het principe van Reiki en magnetiseren is dus hetzelfde

Liefs Carina ;)

BerichtGeplaatst: 21-12-2004, 11:46:52 
Feniks
Feniks

bij die vrouw krijg je een reikie kurzus dat is dan E. 135,- ik weet niet of dit heel erg duur is.... :?

Wel denk ik als er dingen woorden opengezet dat het nogal ingrijpend is allemaal, maar denk ook dat het wel goed zal zijn voor mij. Heb veel dingen zeg maar opgesloten in mezelf en verstopt waardoor ik veel van mijn kindertijd (op school vooral) niet meer goed herinner. Tis als het ware een soort van droom die je jaren geleden gedroomd hebt.. heel moeilijk uit te leggen maar veel herineringen zijn verdwenen.

Hoe erg kan de klap trouwens zijn als iets woord opengezet? Bedoel, Amanda scheef dat ze er een rottijd door gehad had... maar toch er ook beter van gewoorden is, geld dit over het algemeen voor iedereen.. zit met erg veel vragen erover.. want wil wel de stap nemen maar wil me wel eerst goed informeren over wat er kan gebeuren enzo dat ik niet ineens voor verassingen sta enzo en dat het ineens heel slecht met me gaat...

Liefs rogue :sss:

BerichtGeplaatst: 21-12-2004, 11:53:47 
Reus
Reus

Mijn verhaal weet je.
De meeste mensen hebben daar geen last van.
Ik geef je wel 1 tip. Doe het bij iemand die geen grote groep heeft (maximaal 4 mensen) en bij iemand die er niet op wil verdienen en je veel begeleiding biedt.
Zo iemand had ik dus niet, en dat heb ik echt gemist.
Pin je dus niet op 1 master vast, maar kijk goed rond!

BerichtGeplaatst: 21-12-2004, 11:56:43 
Feniks
Feniks

en kan je ook op een prijs afgaan bedoel..wat ik schreef is dat erg duur en hoeveel lessen bestaat het meestal?

en hoe weet je of iemandt e vertrouwen is. Bedoel, die vrouw heeft wel meerdere "leerlingen" zeg maar, maar op de hele dag verspried een week lang...

BerichtGeplaatst: 21-12-2004, 12:05:05 
Reus
Reus

Zoiezo moet je niet in 1 of 2 dagen cursus hebben.
Ik had 4 avonden, 2x in de week en dat vond ik al intensief.
De prijs is wel redelijk.
Vertrouw op je gevoel.
Praat eens met cursisten over hoe de cursus gegeven is.

BerichtGeplaatst: 21-12-2004, 12:06:39 
Feniks
Feniks

okee dan ga ik dat eens doen :) er stond zelf bij dat het 1x tot maximaal 2x per week gegeven werd per groep...

BerichtGeplaatst: 21-12-2004, 19:35:22 
Groentje
Groentje

6 lessen voor 135 euro is niet duur. Ik heb zelf 140 euro betaald, nooit spijt gehad. Ik had de lessen om de week, ieder 3 uur lang, had dus goed de tijd om alles te verwerken. Je maakt inderdaad heel veel los bij een reiki cursus.
Opgekropt verdriet, ver weggeduwde gevoelens. Maar ook leuke herinneringen aan je kindheid en fijne gevoelens...
En wanneer je de reiki net als ik gaat doen om blokkades op te heffen en verdriet te verwerken , zul je het wellicht een tijdje moeilijk hebben.
Maar je krijgt er zoveel voor terug, tenminste zo heb ik het ervaren.
Je leert zoveel over jezelf en jezelf afsluiten voor energieën, dit neem je mee de rest van je leven. Ik ben er tenminste ten goede door veranderd.
En wanneer is iemand een goede leraar?
Informeer bij mensen die deze cursus al ergens in de buurt gedaan hebben, die hier goede ervaringen mee hebben.
Bel, ga langs en ga vooral op je gevoel af!
Ik zelf wist gewoon de eerste keer dat ik mijn lerares aan de telefoon hoorde dat het goed zat. Neem de tijd.
En je maakt niet meer los in zo'n cursus dan je los wil maken.
Veel succes met je zoektocht.
Carina bedankt voor je reactie, ben alweer iets wijzer! liefs dupke :)

BerichtGeplaatst: 04-01-2005, 14:05:02 
Ik wilde toch even reageren;

Reiki of magnetiseren, eerst ga heel goed op je gevoel wat je zelf prettig vindt, er zijn niet echt hele grote verschillen tussen Reiki of Magnetiseren.

Maar Reiki is meer bedoeld voor jezelf het is meestal wat anderen ook zeiden een ontwikkeling er wordt iets opengezet waardoor je inderdaad slecht door kan gaan voelen, je krijgt met totaal andere krachten te maken. deze krachten zijn niet nieuw die had je al je hele leven lang, maar die worden door alle stress en moeilijkheden van het leven een beetje opzij gezet. Want als we kijken naar een klein kind, die is gevallen die houdt bijna altijd zijn hand op de pijnlijke plek.

Reiki is meer bedoeld voor jezelf, het is een hele mooie manier om je bewust te worden van je eigen kunnen, ook is reiki bedoeld om jezelf te genezen te helpen.

Ook krijg je bij graad twee tekens mee, de afstand teken, de kracht teken en de reinegingsteken.

met deze tekens kan je anderen helpen; opheffen van blokkades in een van je chakra's. of je kan energie sturen op afstand naar iemand of een land die het nodig hebt.

Met Reiki wordt je steeds meer bewust dat alles een is, dat wij allemaal gelijk zijn.

En ja magnetiseren is echt bedoeld voor een ander, je wordt niet opengezet zoals bij Reiki. je leert echt naar je gevoel te luisteren, maar je hebt een grote kans bij magnetiseren dat je ook echt klachten kan overnemen van je client. Maar ik heb geen ervaring met magnetiseren, dus daarom ga ik daar ook niet te diep op in.

veel liefs
Barry.

BerichtGeplaatst: 28-02-2005, 08:40:50 
Groentje
Groentje

He, 'k moet zeggen dat mijn voorkeur gaat naar magnetiseren. Bij reiki wordt ten eerste gebruik gemaakt van symbolen, deze kunnen ook een minder goede werking hebben, voor negatieve dingen zorgen, etc...en het is inderdaad heel commercieel geworden. Daarnaast is reiki het geven van energie vanuit jezelf, dus als je reiki geeft aan een ander, geef je je eigen energie weg. Bij magnetiseren geef je energie door, dat is niet van jezelf....dus heb je daar minder problemen mee. Dan is het ook nog zo dat je bij Reiki wordt 'opengezet'. Ze kijken op die cursussen meestal niet of je er al aan toe bent, maar meer naar of je wel betaald...wanneer je magnetiseerd, groeien je mogelijkheden steeds met je mee. Wanneer jij er aan toe bent, ontwikkel je weer een stukje verder.

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2

Alle tijden zijn UTC+01:00