Zielevriend, zielsverwant: sommige van onze kennissen worden onze vrienden, sommige worden hele goede vrienden en een enkele wordt een vriend voor het leven. Met die enkelen delen we een sympathie en een gevoelsmatige verwantschap die uitstijgt boven een gewone vriendschappelijke verstandhouding. Deze vrienden zijn zielsverwanten. Er is vertrouwdheid en een dieper gevoel van elkaar al veel langer kennen dan alleen in dit leven.
Voor het eerst in je leven voel je je niet meer eenzaam, je hebt iemand gevonden die jou in je diepste wezen kent zonder ingewikkelde verklaringen over je verleden en je daarmee samenhangende persoonlijkheidsstructuur. Het is een thuiskomst.
Als we onze zielsverwant herkennen zal er dadelijk sympathie zijn.
We kunnen in heel verschillende dingen geïnteresseerd zijn, maar we zullen naarmate de vriendschap groeit merken dat onze instelling ten aanzien van het leven hetzelfde is.
Dezelfde gevoelens voor moraal. Dezelfde gevoelens over een opdracht te hebben in het leven en in alles wat er gebeurt een doel te herkennen.
Zielsverwanten stimuleren elkaar om elkaars blikveld te verruimen en stimuleren de ontwikkeling van 'het-zelf'.
Ons streven naar zelfverbetering staat in de context van het groeiproces naar liefde.
Dat is zielsliefde en de weg naar volkomen begrip.
Zonder liefde voor anderen zouden we opgesloten zitten in onszelf.
Zielsliefde ervaar je pas dan …
wanneer jij mij wordt en ik jou …
van:
http://window.skynetblogs.be/?date=2004 ... &unit=days
Ik kon er gewoon niet van slapen... Ik moest het neerzetten. Morgen meer...
Liefs Carina