nice tnkx voor deze uitgebreide uitleg,
even een algemene reactie hierop, ik basser dit niet aleen op dat van tolle, maar meer op het inzicht van advaita vedanta/kosmisch plan.
dit bracht me vandaag tot een soort realisatie in de pauze op mijn werk,
een dialoogje bedacht in mijn hoofd, waarmee je je ware natuur kunt vinden door het te realiseren:
(toch is het een beetje een fantasy verhaaltje, maar mischien dat je er dingen door kan begrijpen en bevatten)
Het Inzicht dat er 1 BEWUSTZIJN IS/1 BRON/1 GOD/1 Universum/1 entiteit, dat zichzelf heeft opgesplitst....
in miljoenen van deze,,, stukjes bewustzijn, dat individueel op pad ging het ALL te ondekken en ervaringen op doen,
(met verbinding met de bron)(want ja alles is met elkaar verbonden), het geheel bij deze (de mensheid)
er waren geen ervaringen manieren van zelf expressie niets... er was volkomen ontwetendheid...
zo kreeg elk stukje beuwstzijn een individuele werkelijkheid, eigen passies eigen smaken, eigen inzichten,
maar met 1 drang (terugkeren naar god en/of de bron) dat was een algemeen doel. Dan in eens realiseren alle stukjes dat ze zelf deel van god zijn, en beginnen weer 1 te worden, met allemaal nieuwe inzichten,
ze zijn wel verschillend, niet hetzelfde, maar hebben dezelfde weisheid en inzicht van het all over liefde harmony, vrede en narigheid en HEEL veel ervaringen van het all rijker.......
ze snappen de wetten van god, natuur hoe alles werkt, en begrijpen hun ware essentie... ze beginnen zelf te scheppen en zich door het hele universum voort te bewegen... want alles staat met elkaar in verbinding,, ze zijn van alles bewust wat er gecreerd is want alle info is verzameld, en zo halen ze overal informatie uit het hele universum, ze kunnen zich door energie verplaatsen en overal heen, zichzelf identiteit geven alles, volkomen ZELF BEWUST...
hier beginnen mijn dialoogjes, gedicht of denkwijzen:
hierbij spreek ik als deel van een groter geheel:Ik ben deel van jouw,
en jij bent deel van mij,
dus er is geen wij,
want wij zijn 1,
een deel van een groter geheel.
ik ben een deel van god,
en jij bent ook een deel van god.
ik ben niet alleen,
en jij bent niet alleen.
want wij zijn samen 2 stukjes van een 1.
Jij hoort bij mij en ik hoor bij jouw.
er is dus een wij samen uit de bron.
jij bent een deeltje van de bron,
ik ben een deeltje van de bron.
jij en ik willen niet alleen zijn,
daarom wil ik liever een deel van de bron zijn,
wij zijn dus samen 2 individuen die zich alleen voelen,
Wij zijn van dezelfde bron en voelen dus dezelfde eenzaamheid.
maar door dit inzicht voelen we ons niet meer alleen,
want we voelen ons nu samen 1.
nu het 2de inzichtelijk dialoog praat vanuit een verenigde mensheid en een compleetheid:
En hierbij spreek ik als het grotere geheel, als het is verenigd:ik ben godsbewustzijn,
en jij bent godsbewustzijn.
wij zijn samen 1 god,
samen zijn wij alleen.
dus ik ben alleen,
helemaal alleen.
ik ben dus het universum en alles helemaal zelf,
en alles om me heen is 1 geheel.
ik ga mezelf opsplitsen in miljoenen stukjes,
dan ben ik niet meer alleen,
ha dan kan ik mezelf zien en ervaren,
en door het hele universum varen.
nu wij begrijpen WIJ elkaar,
WIJ willen gelukkig zijn.
IK als god wil liefde ervaren.
en JIJ als god wil ook liefde ervaren.
Ik wil niet alleen zijn,
en JIJ wild ook niet alleen zijn.
WIJ hebben alles gemeen,
daarom voel ik me weer zo alleen.
waren we maar verschillend,
ik had mezelf opgesplitst natuurlijk.
samen vullen we 1 groot bewustzijn,
hierin zit alles wat we als individueel bewustzijn geleerd hebben.
ik kan ook doen wat jij kan,
en jij kan doen wat ik kan.
toch doen wij beide andere dingen,
want alles doen is zoveel en zo groot en zoveel mogelijkheden.
het is van ons samen,
samen als 1.
en daarom zijn we nu verschillend,
niet meer hetzelfde en is er meer vreugde met veel meer zielen en rassen!
ja deze droom met miljarden verschillende levensvormen vind ik mooi,
en deze droom wil ik in blijven samen met jullie die in weze ook mij zijn maar dan Anders!
hey ik ben een bron en jij bent een bron,
en wij hebben nu samen 1 grote bron met zelfbewustzijn.
zo zullen we elkaar niet zo makkelijk meer na-apen.
we zijn dus niet meer allemaal dezelfde schapen!
hmm best wel creepy en het zet me hoofd een beetje op zijn kop...(het is heel verwarrend en krakerig in je hoofd :p en zweverig, soms tegenstreidig) toch als je hier dingen uit kan hallen en zelf een helder puzzeltje kan maken haha HELP :p... ben benieuwd :p (alles is dus mogelijk in de toekomst als al het bewustzijn zich herenigd, en terug keert in de bron?)
ook dit even gemaakt (ying en yang) maar zal wel niet helemaal kloppen :p meningen hierover zouden cool zijn.