Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 23:47:36

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 60 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Re: ouija bord
BerichtGeplaatst: 31-12-2007, 00:51:58 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 30-12-2007, 23:34:58
Berichten: 63
Marcel19845 schreef:
Kijk maar naar de excorcist..... :wink:


de exorcist is een leuke maar geen realistische film. z'n bord ik gevaarlijk daar ben ik het mee eens maar de exorcist heeft het alleemaal een klein beetje overdreven


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: ouija bord
BerichtGeplaatst: 31-12-2007, 00:55:31 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 30-12-2007, 23:34:58
Berichten: 63
gewoon niet doen, wil je echt een entiteid oproepen ga dan naar profs. die weten wat ze moeten doen die kunnnen je zeggen wat er mogelijk is en wat de gevaren zijn. het is niet te zeggen of het gevaarlijk is of niet wand het licht aan je intensie en aan iedere handeling die jij maakt tijdens het "ritueel"

gewoon van die dingen afblijven


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: ouija bord
BerichtGeplaatst: 02-07-2009, 13:02:49 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 02-07-2009, 12:03:07
Berichten: 781
Locatie: friesland
NIET DOEN, ken mensen met zeer slechte ervaringen. Ga anders pendelen als dat je ook interesseerd. Ik doe dat ook en dat is voor mij veilig. Vraag alleen geen dingen zoals bent u een goede geest of slechte, hou het bij vragen zoals: krijgt mijn zus later een jongetje als kind. Of ligt mijn wiskunde boek in mijn slaapkamer? zulk soort vragen stel ik. Wel probeer ik eerst een positieve kring/bol om me heen te maken voordat ik begin te pendelen.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: ouija bord
BerichtGeplaatst: 02-07-2009, 14:24:13 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 07-01-2007, 13:28:03
Berichten: 819
Locatie: Apeldoorn
@ Annaa :

Je geeft wat adviezen waarop ik graag even reageer:


Citeer:
hou het bij vragen zoals: krijgt mijn zus later een jongetje als kind.

Dit lijkt me een nogal onjuiste vraag: De "toekomst" is (nog) niet bekend en wijzigt zich bij elke keuze die gemaakt wordt. Hooguit zul je hier een antwoord krijgen dat je eigen 'denken' je aangeeft maar wat daardoor weinig tot niets met de werkelijke toekomst te maken heeft: het geeft hooguit een verwachting, behoefte, interpretatie weer. Het antwoord op deze vraag is dus complete nonsens en hooguit OP HET VRAAGMOMENT (misschien) kloppend. Dergelijke vragen, gericht op de toekomst kun je helemaal niet stellen.

Citeer:
Of ligt mijn wiskunde boek in mijn slaapkamer?

Deze vraag kan WEL. Je ondervraagt hierbij je EIGEN geheugen en krijgt dus waarschijnlijk een kloppend antwoord.

Vragen dienen zich altijd te beperken tot het verleden of hooguit tot het NU. Aangezien toekomst altijd onzeker is, zijn de antwoorden bij voorbaat niet betrouwbaar.

Groet, DT/Nico

_________________
** Mijn uitspraken zijn, tenzij anders vermeld, mijn mening en dus geen absolute waarheid **

Het leven is maar kort,
eeuwigheid duurt eeuwig
en toch moet je in DIT leven
leren voor de eeuwigheid.

Mijn homepage: http://www.CCG-NicoSmits.nl


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: ouija bord
BerichtGeplaatst: 02-07-2009, 16:10:08 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 04-08-2008, 17:54:05
Berichten: 73
Locatie: Budel
let goed op wat je oproept.... zal niet de eerste keer zijn dat het mis gaat........

_________________
blessed be,.....hathor......


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: ouija bord
BerichtGeplaatst: 03-07-2009, 08:28:13 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 02-07-2009, 12:03:07
Berichten: 781
Locatie: friesland
DT schreef:
@ Annaa :

Je geeft wat adviezen waarop ik graag even reageer:


Citeer:
hou het bij vragen zoals: krijgt mijn zus later een jongetje als kind.

Dit lijkt me een nogal onjuiste vraag: De "toekomst" is (nog) niet bekend en wijzigt zich bij elke keuze die gemaakt wordt. Hooguit zul je hier een antwoord krijgen dat je eigen 'denken' je aangeeft maar wat daardoor weinig tot niets met de werkelijke toekomst te maken heeft: het geeft hooguit een verwachting, behoefte, interpretatie weer. Het antwoord op deze vraag is dus complete nonsens en hooguit OP HET VRAAGMOMENT (misschien) kloppend. Dergelijke vragen, gericht op de toekomst kun je helemaal niet stellen.

Citeer:
Of ligt mijn wiskunde boek in mijn slaapkamer?

Deze vraag kan WEL. Je ondervraagt hierbij je EIGEN geheugen en krijgt dus waarschijnlijk een kloppend antwoord.

Vragen dienen zich altijd te beperken tot het verleden of hooguit tot het NU. Aangezien toekomst altijd onzeker is, zijn de antwoorden bij voorbaat niet betrouwbaar.

Groet, DT/Nico


Daar geef ik je zeker gelijk in maar ik vraag het als mijn zus al zwanger is, ik had vorig jaar 5 mensen in de familie die zwanger waren, ik heb het aan de pendel gevraagd wat ze krijgen en allemaal de keren had de pendel het goed. Toch zal ik nooit 100% het vertrouwen van de pendel krijgen omdat je nooit weet of de pendel gelijk heeft of niet.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: ouija bord
BerichtGeplaatst: 04-07-2009, 09:44:49 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 07-01-2007, 13:28:03
Berichten: 819
Locatie: Apeldoorn
Toch nog even reageren:

Citeer:
daar geef ik je zeker gelijk in maar ik vraag het als mijn zus al zwanger is,[...]

Sorry maar zelfs dat vind ik onjuist.
zelfs al:

Citeer:
ik had vorig jaar 5 mensen in de familie die zwanger waren, ik heb het aan de pendel gevraagd wat ze krijgen en allemaal de keren had de pendel het goed.


Stel nu eens ... dat je na deze 5x goed het de volgende keer fout hebt?
En STEL dat je zegt dat het een jongetje wordt: paps blij, mams blij en ze verheugen zich op ... een jongetje.
Maar bij de geboorte blijkt het een meisje te zijn ...
Paps teleurgesteld, mams teleurgesteld >>> gevolg >>> kindje een geboortetrauma.
Die komt dus op haar 18e bij mij in de praktijk omdat ze niet met haar leven overweg kan.

Pendelen op het geslacht van een ongeboren kindje, hoe grappig misschien ook, vind ik bij voorbaat fout en NOT-DONE, hoe goed je ook bent.

Maar ja ... zoals ergens onder mijn reacties staat is dat MIJN mening en die is gebaseerd op het veel te vaak hebben moeten opruimen van dit soort geboortetrauma's bij cliënten in mijn praktijk.
Wat dat betreft blijf ik het wazig vinden waarom mensen dit uberhaupt doen ... tegenwoordig hebben we prachtige 3d-echo's die zelfs met alle techniek maar 99% zekerheid geven. En toch blijven mensen veel onbetrouwbaardere methoden gebruiken om het geslacht te 'voorspellen'. en dan het liefst terwijl je zelf lekker betrokken bent wat de foutkans aanzienlijk verhoogd.
Mensen blijven raadselachtige wezens ...

groet, DT/Nico

_________________
** Mijn uitspraken zijn, tenzij anders vermeld, mijn mening en dus geen absolute waarheid **

Het leven is maar kort,
eeuwigheid duurt eeuwig
en toch moet je in DIT leven
leren voor de eeuwigheid.

Mijn homepage: http://www.CCG-NicoSmits.nl


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: ouija bord
BerichtGeplaatst: 04-07-2009, 11:38:46 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 02-07-2009, 12:03:07
Berichten: 781
Locatie: friesland
DT schreef:
Toch nog even reageren:

Citeer:
daar geef ik je zeker gelijk in maar ik vraag het als mijn zus al zwanger is,[...]

Sorry maar zelfs dat vind ik onjuist.
zelfs al:

Citeer:
ik had vorig jaar 5 mensen in de familie die zwanger waren, ik heb het aan de pendel gevraagd wat ze krijgen en allemaal de keren had de pendel het goed.


Stel nu eens ... dat je na deze 5x goed het de volgende keer fout hebt?
En STEL dat je zegt dat het een jongetje wordt: paps blij, mams blij en ze verheugen zich op ... een jongetje.
Maar bij de geboorte blijkt het een meisje te zijn ...
Paps teleurgesteld, mams teleurgesteld >>> gevolg >>> kindje een geboortetrauma.
Die komt dus op haar 18e bij mij in de praktijk omdat ze niet met haar leven overweg kan.


Ik snap je punt helemaal ! maar weet wel dat ik niet vertel aan de ouders wat de pendel voorspelt als ze zwanger zijn, ik zeg het pas als de baby geboren is ;)

Pendelen op het geslacht van een ongeboren kindje, hoe grappig misschien ook, vind ik bij voorbaat fout en NOT-DONE, hoe goed je ook bent.

Maar ja ... zoals ergens onder mijn reacties staat is dat MIJN mening en die is gebaseerd op het veel te vaak hebben moeten opruimen van dit soort geboortetrauma's bij cliënten in mijn praktijk.
Wat dat betreft blijf ik het wazig vinden waarom mensen dit uberhaupt doen ... tegenwoordig hebben we prachtige 3d-echo's die zelfs met alle techniek maar 99% zekerheid geven. En toch blijven mensen veel onbetrouwbaardere methoden gebruiken om het geslacht te 'voorspellen'. en dan het liefst terwijl je zelf lekker betrokken bent wat de foutkans aanzienlijk verhoogd.
Mensen blijven raadselachtige wezens ...

groet, DT/Nico


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: ouija bord
BerichtGeplaatst: 04-07-2009, 11:41:51 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 02-07-2009, 12:03:07
Berichten: 781
Locatie: friesland
Annaa schreef:
DT schreef:
Toch nog even reageren:

Citeer:
daar geef ik je zeker gelijk in maar ik vraag het als mijn zus al zwanger is,[...]

Sorry maar zelfs dat vind ik onjuist.
zelfs al:

Citeer:
ik had vorig jaar 5 mensen in de familie die zwanger waren, ik heb het aan de pendel gevraagd wat ze krijgen en allemaal de keren had de pendel het goed.


Stel nu eens ... dat je na deze 5x goed het de volgende keer fout hebt?
En STEL dat je zegt dat het een jongetje wordt: paps blij, mams blij en ze verheugen zich op ... een jongetje.
Maar bij de geboorte blijkt het een meisje te zijn ...
Paps teleurgesteld, mams teleurgesteld >>> gevolg >>> kindje een geboortetrauma.
Die komt dus op haar 18e bij mij in de praktijk omdat ze niet met haar leven overweg kan.


Ik snap je punt helemaal ! maar weet wel dat ik niet vertel aan de ouders wat de pendel voorspelt als ze zwanger zijn, ik zeg het pas als de baby geboren is ;)

Pendelen op het geslacht van een ongeboren kindje, hoe grappig misschien ook, vind ik bij voorbaat fout en NOT-DONE, hoe goed je ook bent.

Maar ja ... zoals ergens onder mijn reacties staat is dat MIJN mening en die is gebaseerd op het veel te vaak hebben moeten opruimen van dit soort geboortetrauma's bij cliënten in mijn praktijk.
Wat dat betreft blijf ik het wazig vinden waarom mensen dit uberhaupt doen ... tegenwoordig hebben we prachtige 3d-echo's die zelfs met alle techniek maar 99% zekerheid geven. En toch blijven mensen veel onbetrouwbaardere methoden gebruiken om het geslacht te 'voorspellen'. en dan het liefst terwijl je zelf lekker betrokken bent wat de foutkans aanzienlijk verhoogd.
Mensen blijven raadselachtige wezens ...

groet, DT/Nico


Ik snap je punt maar het gene is wel zo dat ik het niet vertel aan de ouders voordat ze zijn bevallen. Ik zeg het pas als de baby geboren is.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: ouija bord
BerichtGeplaatst: 19-08-2009, 00:02:37 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 18-08-2009, 23:57:32
Berichten: 4
Locatie: katwijk
hey is er mischien iemand waarbij ik teregt ken met wat vragen ik ga het binnekort spelen met un goede vriend van me dus is het fijn als ik ff iemand wat ken vrage over het een en ander


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: ouija bord
BerichtGeplaatst: 19-08-2009, 09:18:52 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 07-01-2007, 13:28:03
Berichten: 819
Locatie: Apeldoorn
Een kort en duidelijk antwoord:
NIET doen!

Het lijkt me dat er in het voorgaande en andere topics over dit onderwerp wel voldoende is uitgelegd dat het Ouijabord niet geheel gevaarloos is. Teveel mensen die dit spel spelen, raken er te diep in verstrengelt met alle gevolgen van dien (ook al vind ik het bord zelf gevaarloos en weinig zinvol, feit is dat veel mensen er hopeloos in verstrikt raken). Als je er dan toch nog mee aan het spelen wilt lijkt me dat een beetje een domme reactie.

groet, DT/Nico

_________________
** Mijn uitspraken zijn, tenzij anders vermeld, mijn mening en dus geen absolute waarheid **

Het leven is maar kort,
eeuwigheid duurt eeuwig
en toch moet je in DIT leven
leren voor de eeuwigheid.

Mijn homepage: http://www.CCG-NicoSmits.nl


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: ouija bord
BerichtGeplaatst: 19-08-2009, 10:24:28 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 18-08-2009, 23:57:32
Berichten: 4
Locatie: katwijk
dat zege er zoveel maar tog gaat ik het doen me moeder hept vroeger ook gedaan maar weet er niet zoveel meer vanaf dus dat niet doen gaat niet werken dus bij dezen ben ik nog steets opzoek naar iemand die mijn ken helpen als ik vragen hep


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: ouija bord
BerichtGeplaatst: 19-08-2009, 10:38:30 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 07-01-2007, 13:28:03
Berichten: 819
Locatie: Apeldoorn
@ boema:

Citeer:
dat zege er zoveel [...]

Dat zou toch een indicatie moeten zijn om het vooral niet te doen ?

Citeer:
[...] maar tog gaat ik het doen [...]

De mens is van nature eigenwijs en nieuwsgierig en wil zelf ervaren, ook al gaat dat tegen alle adviezen in.
Ik vermoed dat er verder geen 'adviezen' gaan komen, op dit forum zul je namelijk weinig verstandige mensen vinden die tegen alle negatieve reacties in toch gaan proberen of ze toevallig wel bestand zijn tegen de verlokkingen van dit spel.
Maar goed ... ga je gang, wij zullen en kunnen je niet tegenhouden. Als je maar nooit zegt dat je niet gewaarschuwd was.


Citeer:
[...] me moeder hept vroeger ook gedaan [...]

Ja? En?
Waarschijnlijk had je moeder vroeger geen mogelijkheden advies te vragen of was even overmoedig als jij. Blijkbaar is zij er zonder problemen doorheen gekomen maar dat is geen garantie dat dat jou ook lukt.
Vooral in groepsverband worden dit soort zaken nogal eens uit de kast gehaald en gespeeld. En als het dan fout gaat ... dan is het schreeuwen.


Citeer:
[...] dus dat niet doen gaat niet werken [...]

Dat blijkt!
Ervaar wat je wilt ervaren en doe wat jij vind dat je moet doen.


Citeer:
[...] dus bij dezen ben ik nog steets opzoek naar iemand die mijn ken helpen als ik vragen hep

succes gewenst!

groet, DT/Nico

_________________
** Mijn uitspraken zijn, tenzij anders vermeld, mijn mening en dus geen absolute waarheid **

Het leven is maar kort,
eeuwigheid duurt eeuwig
en toch moet je in DIT leven
leren voor de eeuwigheid.

Mijn homepage: http://www.CCG-NicoSmits.nl


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: ouija bord
BerichtGeplaatst: 19-08-2009, 10:43:19 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-08-2009, 14:11:24
Berichten: 202
Locatie: Heist op den berg-België
Hoe dom kunnen mensen zijn ....

Babe

_________________
United we stand,devided we fall.Let's stand together for once and for all


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: ouija bord
BerichtGeplaatst: 19-08-2009, 11:29:40 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 07-01-2007, 13:28:03
Berichten: 819
Locatie: Apeldoorn
Och ... de mens wil zelf zijn ervaringen opdoen.
Waarom ze dan toch om advies vragen is me onduidelijk.

Maar goed ... omdat ik het nu eenmaal niet kan laten toch een advies:
Als je dan toch Ouija-bord wilt spelen, laat er dan 1 persoon bij zijn die de spelers goed genoeg kent om te kunnen zien wanneer ze anders gaan reageren dan ze normaal doen en die NIET met het spel meedoet maar buiten de tafel STAAT (dus NIET aan tafel zit). Spreek met die persoon af dat deze, als er reacties komen die niet gewenst zijn of als iemand vreemd gaat reageren, het bord stomweg van tafel trekt en zo de 'verbinding' verbreekt. Ook de aanwijzer moet weggenomen worden (of het glas als je glaasje draait).
De controle-persoon (of observator) moet wel behoorlijk sterk in zijn/haar schoenen staan om niet in het spel meegetrokken te worden maar zo heb je tenminste een klein stukje veiligheid ingebouwd.

groet, DT/Nico

_________________
** Mijn uitspraken zijn, tenzij anders vermeld, mijn mening en dus geen absolute waarheid **

Het leven is maar kort,
eeuwigheid duurt eeuwig
en toch moet je in DIT leven
leren voor de eeuwigheid.

Mijn homepage: http://www.CCG-NicoSmits.nl


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 60 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl