Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 17:56:51

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 43 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Re: positief denken!!!
BerichtGeplaatst: 07-02-2008, 21:16:35 
Offline
Kabouter
Kabouter

Lid geworden op: 09-01-2008, 16:50:01
Berichten: 102
Locatie: Nergens en overal
Ik zou het onthouden, ondanks mijn onzekerheid


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: positief denken!!!
BerichtGeplaatst: 26-03-2008, 18:29:43 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 26-08-2005, 14:09:54
Berichten: 200
Locatie: Enschede
hoi!

ik vind dat als je ergens de totale pik op hebt je dat best mag uitspreken en dat je je niet schuldig hoeft te voelen als je iets ontzettend kut vind.

zo heb ik zelf de totale schijt aan mensen die geen respect hebben voor ouderen, die dieren mishandelen, met kinderen omgaan of ze ze bij de supermarkt gekocht hebben, andere mensen van hun vrijheid beroven, misbruik maken van een situatie, zichzelf beter vinden dan de ander :P

daar staat tegenover dat er ook heel veel mensen zijn waar ik ont-zet-tend veel van hou. mensen die ik bijna zou willen aanbidden zo mooi dat ze zijn!! puur, bijzonder, lief.. respect voor dat :hart: :hart:


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: positief denken!!!
BerichtGeplaatst: 26-03-2008, 20:39:57 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 22-04-2007, 11:07:19
Berichten: 641
Locatie: N-Brabant
Mile schreef:

zo heb ik zelf de totale schijt aan mensen die geen respect hebben voor ouderen, die dieren mishandelen, met kinderen omgaan of ze ze bij de supermarkt gekocht hebben, andere mensen van hun vrijheid beroven, misbruik maken van een situatie, zichzelf beter vinden dan de ander :P



En toch heb je daar alleen jezelf mee :P Je maakt de wereld niet beter door jezelf over anderen op te naaie

Ik weet het, een hele wijze opmerking, ik ben het zelf ook nog aan het leren o:)

_________________
..:: Voormalig stefke ::..
Wake up, see the illusions and feel the beauty of the real world


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: positief denken!!!
BerichtGeplaatst: 05-11-2008, 18:44:11 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 30-03-2005, 12:56:26
Berichten: 1122
Locatie: Amsterdam
Mile schreef:
hoi!

ik vind dat als je ergens de totale pik op hebt je dat best mag uitspreken en dat je je niet schuldig hoeft te voelen als je iets ontzettend kut vind.

zo heb ik zelf de totale schijt aan mensen die geen respect hebben voor ouderen, die dieren mishandelen, met kinderen omgaan of ze ze bij de supermarkt gekocht hebben, andere mensen van hun vrijheid beroven, misbruik maken van een situatie, zichzelf beter vinden dan de ander :P

daar staat tegenover dat er ook heel veel mensen zijn waar ik ont-zet-tend veel van hou. mensen die ik bijna zou willen aanbidden zo mooi dat ze zijn!! puur, bijzonder, lief.. respect voor dat :hart: :hart:



en dan zeg je tegen de hond: nu moet je stoppen met blaffen. Maar de hond blijft blaffen want dat is het enige wat hij kent

_________________
u.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: positief denken!!!
BerichtGeplaatst: 13-11-2008, 10:19:08 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 13-11-2008, 09:39:00
Berichten: 79
Ik heb net een boek erover gelezen, geweldig! Heb het geprobeerd en het werkte meteen eigenlijk..Alhoewel ik nu nog heel gauw in mijn negativiteit verval ,maar dan doe ik er na meteen weer hele lading positieve erachter haha :lol:


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: positief denken!!!
BerichtGeplaatst: 30-05-2009, 23:54:07 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 04-11-2008, 22:02:46
Berichten: 61
Locatie: Terneuzen
Ik ben het hier helemaal mee eens, en ja, het werkt echt! :D
Maar toch is het soms moeilijk om negatieve gedachten om te zetten in iets positiefs.

_________________
Geluk kan je delen door het te vermenigvuldigen!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: positief denken!!!
BerichtGeplaatst: 30-06-2009, 00:58:01 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-05-2009, 14:13:18
Berichten: 1046
Locatie: Groningen
Dat kan nog best een kloppen!

_________________
๏๏ ๏̯͡๏ 。◕‿◕。 ツ ಠ_ಠ


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: positief denken!!!
BerichtGeplaatst: 14-07-2009, 19:36:43 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 03-08-2008, 19:26:18
Berichten: 570
Locatie: Heerlen
een grote valkuil van dat positief denken is je negativiteit ontkennen. het zit namelijk beide in je. als je je alleen op het positieve richt en niet op het negatieve is er een deel van jezelf waar je niet naar kijkt, en dat heeft toch ook aandacht nodig.

niks tegen positief denken hoor, maar keep it balanced

greetingzzz

Teun

_________________
-Your task is not to seek for love, but merely to seek and find all the barriers within yourself that you have built against it.
-Every situation, properly perceived, becomes an opportunity to heal.
-Nothing real can be threatened. Nothing unreal exists.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: positief denken!!!
BerichtGeplaatst: 14-07-2009, 22:00:42 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 15-04-2009, 17:46:00
Berichten: 299
Voor mijn stage heb ik een cognitieve therapie herschreven. Dit baseert zich op gedachten die gevoelens oproepen, waarna die gevoelens zich uiten in bepaald gedrag. Positief denken geeft aanzet tot positieve(re) gevoelens. Hieronder heb ik twee voorbeelden uit de therapie gekopieerd. De eerste geeft de negatieve gedachten weer en waar dit tot leidt. De tweede de positieve. Het komt er op neer dat de negatieve op de langere termijn vaak overspanningklachten geeft en dus niet ten goede komt voor iemand. Terwijl de positieve juist voor meer ontspanning en ontlasting zorgt. Logisch eigenlijk!

-----------------------------------
Twee voorbeelden:

Voorbeeld 1:

Situatie: Mevrouw A. is aan het werk. Zij heeft een verantwoordelijke functie, heeft het zeer druk en krijgt haar taak niet af.
Gedachten: “Wat zullen ze wel niet van me vinden als het niet af is!” en “Als ik dit niet af krijg loopt alles vast mis op mijn afdeling!”
Gevoel: Boos, onrustig en gespannen.
Gedrag: Ze zet zich nog harder in, gaat overwerken, neemt werk mee naar huis etc.


Voorbeeld 2:

Situatie: Mevrouw B. is aan het werk. Zij heeft een verantwoordelijke functie, heeft het zeer druk en krijgt haar taak niet af.
Gedachten: “Ik heb me volledig ingezet voor deze klus, meer kan ik er op dit moment toch niet aan doen”
Gevoel: Ontspannen, kalm en tevreden.
Gedrag: Ze trekt haar jas aan en gaat naar huis.

©denkwijzer
------------------------------------------------------------------------------

Dit in ieder geval om een kort beeld te geven enzo.. :P Erg interessant zo'n therapie.

_________________
'Every wall is a door' ~ R.W. Emerson


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: positief denken!!!
BerichtGeplaatst: 14-07-2009, 22:31:42 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 15-04-2009, 17:46:00
Berichten: 299
Zo'n therapie is ook bedoeld om balans te vinden in je manier van denken en vastgesleten denkpatronen te doorbreken. Vaak denk je dingen al automatisch. Een gedeelte van je gedachten komen automatisch. Dit gebeurd zonder dat je het door hebt, je roept ze onbewust op. Op de automatische piloot. Denk maar aan een angst bijvoorbeeld.. of gedachten die je onzeker maken of wat dan ook. ("Die ander doet het toch vast beter")

Te positief of te negatief is nooit goed natuurlijk. Je moet je bewust zijn van het negatieve en dit herkennen en accepteren denk ik. Zonder negativiteit, geen positiviteit. Zoals jullie zeggen de balans vinden/zoeken in jezelf idd. :)

_________________
'Every wall is a door' ~ R.W. Emerson


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: positief denken!!!
BerichtGeplaatst: 15-07-2009, 08:27:29 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 17-06-2008, 21:07:13
Berichten: 2689
Hey Lavender,

die training lijkt verdomd veel op de Goldstein methode (3-5 G's)

klopt dat of heb je een andere bron gehad?
Ik heb de Goldsteinmethode goede resultaten zien boeken, een waar succesnummer. Waarom moest je een methode herschrijven?
Sorry voor alle vragen, ben gewoon nieuwschierig.

_________________
If it looks like a duck,
and quacks like a duck,
we have at least to consider the possibility that we have a small aquatic bird of the family anatidae on our hands.”

Douglas Adams


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: positief denken!!!
BerichtGeplaatst: 15-07-2009, 11:01:43 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 15-04-2009, 17:46:00
Berichten: 299
Hee Truitje!

Ja dat kan wel kloppen idd! Ik moest de module herschrijven, omdat die van een andere psychologenpraktijk kwam. Om het qua copyright enzo legaal te maken voor de praktijk waar ik werk. Dus echt alles moest worden herschreven.. Over de Goldsteinmethode werd niks specifiek in naam gezegd, maar ik weet bijna wel zeker dat het die methode is. Met alle G's enzo, echt een supermethode idd :)

_________________
'Every wall is a door' ~ R.W. Emerson


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: positief denken!!!
BerichtGeplaatst: 23-08-2009, 13:17:38 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-10-2007, 20:26:29
Berichten: 1718
Locatie: Antwerpen
Teun schreef:
Citeer:
een grote valkuil van dat positief denken is je negativiteit ontkennen. het zit namelijk beide in je. als je je alleen op het positieve richt en niet op het negatieve is er een deel van jezelf waar je niet naar kijkt, en dat heeft toch ook aandacht nodig.
(y)

_________________
'The real act of discovery consists not in finding new lands but in seeing with new eyes.'
- Marcel Proust


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 43 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl