ik ben op mallorca geweest met 7 man en heb daar natuurlijk een flink porsie conflicten en problemen ervaren, aagezien je 12 dagen op elkaars nek zit, (buiten dat heb ik wel een heerlijke vakantie gehad hoor)
ik zit met wat vraagjes en misschien kan iemand me hierbij helpen,,
ik heb verschillende kanten van het ego bij vrienden gezien:
- een ego die iemand goed om laag kon praten omzelf meer/beter te lijken bij meiden... en dan als je netjes verteld tegen zo'n meisje, dat jouw ervaringen met dat ego(die persoon) minder prettig zijn en verteld dat ie erg mensen om laag kan praten om zelf beter te lijken ten koste van jouw, word het zo geinterpeteerd dat je precies hetzelfde doet zelfs nadat ik het volgende er netjes bij heb gezegt: (want ja jij bent ook aan het roddelen)
ik zij er netjes bij dat ik niet graag iemand om laag praat en iemand minder of slecht wil laten lijken, dus dat ik niet wil verlagen tot dat nivo, maar dit vertel om mijn eigenwaarde te beschermen en niet over me heen te laten lopen door mijn ervaring en waarheid er van te geven. (een waarheid die ik heel helder zie op de momenten dat het gebeurd... alleen kun je niet zien of meiden hier in me gaan of dit doorzien dar zal je dan over moeten praten of je wild ze er van bewust maken) dit heb ik dus gedaan, en vervolgens heeft zo'n meisje dus verteld dat ik zat te roddelen,, toen doorzag ik dat het geen zin had en deed afstand van dat meisje. (dit is 1 voorbeeld)
- een andere situatie die ik ben tegen gekomen: (niet open staan voor mijn mening, gevoel, of verhaal.. en alleen kort luisteren en het direct interperteren naar ego eigenschap om mij dom te laten lijken)
(ik had gezegt dat mensen niet echt fouten kunnen maken in mijn ogen, hiermee wilde ik iets uitleggen(en zo begon ik mijn verhaal) maar nadat ik die zin vertelde kwamen er 3 egos die mij even uitlulde en me uitlachte, en kijhard 100 voorbeelden gaven dat mensen wel degelijk fouten kunnen maken, hierbij kon ik geen woord meer inbrengen hoe hard ik ook probeerde te zeggen dat ze me niet uit lieten praten en te snel conclusies trokken)
zeer begrijpelijk van een mens met een groot ego die het lekker vind om maten uit te lachen en zichzelf grappig te laten lijken, of iemand om laag te praten. (en kon niet uit mijn woorden komen) erg vermoeiend vaak als je mensen dan niet kunt berijken.
een ander voorbeeld: ik was even een beetje gefrustreerd en geirriteerd om een zootje muggen en zij het volgende: kankermuggen...
we hebben een kerel in de groep waarbij dat woordje nogal gevoelig licht en het persoonlijk op vatte, en viel mij en er op aan, dat ik respectloos was en dat woord niet meer mog zeggen, ik zag het als als een gelegenheid om hier even mijn mening te geven en te laten weten dat ik bepaalde dingen niet accepteer.
(hierbij komt mijn algemene vraag, of je alles maar moet accepteren, ik kan een hoop accepteren, tenzij het ten koste gaat van mij en ik de dupe word van andermans problemen)
ik zij dat ik hem begreep dat het pijnlijk kan zijn maar dat hij mij niet kan verbieden dat woord niet te zeggen, ik zij ik mag zeggen wat ik wil en als jouw dat raakt is dat je eigen probleem, en acccepteer ik niet dat je van jouw probleem mijn probleem maakt... en toen waren de rapen gaar natuurlijk,, een flinke woede bui en aggresivitiet kwamen naar voren... hij eisde een sorry, ik zeg waarom zou ik sorry zeggen als ik niet fout doe, hij zij dta ik repsectloos was en geen begrip had voor hem, ik zij ik heb genoeg begrip voor je maar jij beperkt mij in mijn leven en doen en laten. vervolgens begin hij te hard door te praten zoals ik luister niet lalalala, houd je kop klaar je hoort mijn mening,.. waardoor hij dus neit wilde luisteren.. vervolgens dacht ik oke kom maar op ik ga jouw even uitdagen,, en begon het woordje kanker meerdere malen te herhalen,, dit liep uit de hand en er vlogen wat spullen van mij doro de kamer, en ik bleef rustig liep weg en ging op bed lggen en deed de deurd dicht,,, later kwam hij in me kamer en zij die ik wil geen sorry zeggen maar omdat ik geen ruzie wil op vakantie zeg ik het toch, en toen zij ik als het om die reden is hoef ik je sorry niet, en ik ga ook geen sorry zeggen, en werd weer gefrustreerd, toen kwamen er 3 andere vrienden die flink tegen me tekeer gingen en ik erg respectloos was, en toen zij ik nog dat is jullie beeld van respect blijkbaar heel anders dan de mijne, en jullie kunnen mij niet dwingen om jullie beeld daarvan over te nemen aangezien mijn beeld van respect voor mij veel beter aan voeld dan die van jullie.. iedereen was pissd en boos op mij en iedereen ging met een kutsfeer naar bed, ik zetten me i-pod op kwam even goed tot rust liet het los en ging lekker slapen... volgende dag eb ik er niemand mee rover gehoord.
toch ben ik gaan nadenken of het oke is om mensen zo uit te dagen aangezien ze toch niet bereikbaar zijn en niet willen luisteren,, op dat moment word er flink wat rotzooi en haat in de lucht gezaaid, ik wil niet dat ik pas geaccepteerd word als ik hun problemen help te verbergen, ik confronteer ze er liever mee zodat ze er aan werken, al is dit vaak erg vermoeiend, en vraag ik me af en toe af of dit wel aan mij is om te doen, maar als ik niets doe gebeurd het telkens weer, toch probeer ik hiermee mensen te veranderen en dat kan niet dat moeten ze zelf doen zie ik nu in, maar zij proberen het ook bij mij, eigenlijk is het dus het beste om gewoon in deze situatie het woord te blijven gebruiken en als ik er op word aangevallen het negeren en doen alsof ik het niet hoor zodat ze zich er op een bepaald moment maar bij neerleggen... er zijn veel van deze situaties dat ik mensen confronteer al vind ik het moeilijk hiermee om te gaan ik geloof dat ik het antwoord op mijn verhaal en vraag zelf nu al gevonden heb...
ik be ook best bereid om het af te leren en het woord niet meer te gebruiken, maar daar schieten anderen niets mee op, daarmee help ik een blokkade in stand te houden en te verbergen, al zal het MEZELF wel helpen omdat ik dan niet meer in die discussies beland, maar eigenlijk wil ik die wel aangaan omdat ik (ja wil helpen, en hier komt weer dat verhaal van dat ik de reddende engel wil spelen) ik laat deze mensen niet graag los, maar om liefde te ontvangen wille ze dat ik mezelf aanpas aan hun normen en waarden, en dit is nou net iets wat ik niet accepteer in in deze wereld en maatschappij, ik kan me wel aanpassen, maar is dit ook het juiste? zullen hier dingen mee veranderen??? door het allemaal maar toe te laten... jep en dit is iets wat de laatste 4 maanden in vele situaties al door mijn hoofd spookt, is het het accepteren van deze dingen war de sleutel ligt? ik heb ergens dan het gevoel dat ik niet het juiste doe... en de egoisten en maatschappij zo juist in stand houd. hey wacht dit klinkt een beetje tegenstreidig,, ik vecht tegen de wereld, in plaats da dta ik het laat zoals het is, en er mezelf in blijf en niet in gevechten moet stappen, of in discussies te gaan want het heeft geen zin... hmm ik begrijp het nog niet helemaal...
bedankt voor het lezen, (en nogmaals bij velen mensen ligt dit woord enzo gevoelig ik bedoel hier niets persoonlijk mee en wil geen mensen ermee pijn doen of kwetsen, al zal het zo lijken en zien velen dit zo, ik probeer een boodschap door te geven hoe je erboven kunt gaan staan
visies hierover zouden fijn zijn dankjewel
_________________ Leven en laten leven
Laatst gewijzigd door Nickid op 19-07-2009, 23:30:16, 1 keer totaal gewijzigd.
|