Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 03-01-2025, 21:24:13

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 34 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Re: begin....
BerichtGeplaatst: 19-07-2008, 10:39:51 
Kabouter
Kabouter

Brenda schreef:
Nou nou....dit meisje van 13 zorgt wel voor heel veel opschudding dus pas maar op voor als ze straks wat ouder is :lol:
Maar even terug naar je vragen, ben je altijd welkom met je vragen, ongeacht welke oordelen andere mensen erop kunnen hebben. Want daar is dit forum
Goede of slechte magie heeft dat er iets mee te maken?zoja hoe weet ik welke magie ik gebruik?

Als ik het goed begrijp is deze vraag met betrekking tot je vorige vraag?. Iniedergeval is meditatie geen magie.
Door meditatie leer je bewust te kijken naar jezelf. Je onderscheidt je belemmerende ego van het ware gevoel van je hart. Het helpt je de rust te vinden in chaos, intuïtiteve beslissingen te nemen en je pad te volgen die jij wilt volgen.
Het helpt je om bij je eigen liefde te komen en om te gaan met tegenslagen. Het geeft je zoveel.
Jij bepaald zelf wat goed en slecht is door er dualiteit aan te geven. ( zwart/wit denken) Je kunt dingen naar mate je groei anders gaan bekijken.
Enne....jouw onzekerheid wil dingen weten...Het is niet belangrijk om alles te weten, want het houd je alleen maar vast in je controle.

Brenda

Meditatie is een onderdeel van vele occulte en magische rituelen en methodes. Het is naast de intentie en verlangen de belangrijkste onderdeel van magie.
In de verschillende stijlen, ceremoniele en chaosgnostische denkbeelden/magie werkt men met een bepaalde staat van bewustzijn als wat je met meditatie bereikt.

Deze staat krijgt men door meditatie. Bedenk overigs dat meditatie, of in dit geval de gnostische staat van bewustzijn op verschillende manieren te bereiken is.
Meditatie is slechts een werktuig een manier om deze staat te bereiken, het is een van de vele mogelijkheden. Daar tegenover staat het orgasme, lachen, pijn, vasten, slapeloosheid, het fixeren op jezelf in een spiegel etc etc. Allemaal manieren naast meditatie (het stilleggen van je gedachten) een manier om dezelfde staat van bewustzijn te bereiken. Lees de oude grimoires en boeken over magie er maar op na.

Edit: Daar waar een yogi meditatie gebruikt voor spirituele zelfreflectie, kan de magier meditatie gebruiken om in een trance te raken.

BerichtGeplaatst: 31-08-2008, 17:55:58 
Groentje
Groentje

Hey,
Ik snap wel dat je dat magie gedoe allemaal heel intressant vindt. Dat vond ik ook toen ik 13 was. Ik keek ook best veel naar tv programma's die daarover gingen. Maar als je wilt leren kun je het beste gewoon zo veel mogelijk site's lezen. Dan krijg je denk ik wel een goed beeld. Al zou ik de woorden: goede en kwade magie en wicca, maar achter wegen laten. Dat heeft er allemaal weinig tot niets mee te maken en vragen mag hier natuurlijk altijd.
groetjes Sora

BerichtGeplaatst: 19-08-2009, 20:02:53 
Nimf
Nimf

Een beetje teruglezend naar aanleiding van wat stukjes die ik las, kwam ik in eens deze discussie tegen.
Okay; het was eerst een aantal vragen maar werd een discussie.

Potverdorie, die heb ik gemist!
En dat, terwijl een groot deel van de discussie gaat over een onderwerp dat me erg na aan het hart ligt.
Een gemiste kans (zo schijnt het) maar gelukkig valt elk topic weer nieuw leven in te blazen.

Omdat ik graag de zaakjes gescheiden houdt, open ik een nieuw topic met de naam "Begin, beginners, advies, adviseurs, coaching, coaches, en meer ..." in het subforum "Forumoverzicht » Spiritualiteiten » Hoger Bewustzijn", http://forum.spirituelejongeren.nl/viewtopic.php?f=5&t=11747
.

Wie meer wil ... volge mij naar het nieuwe topic ...

groet, DT/Nico

Het leven is maar kort,
eeuwigheid duurt eeuwig
en toch moet je in DIT leven
leren voor de eeuwigheid.

Mijn homepage: http://www.CCG-NicoSmits.nl

BerichtGeplaatst: 21-08-2009, 14:43:34 
Reus
Reus

Sado schreef:
Citeer:
Ik bescherm helemaal niemand, ik zeg enkel mijn visie, en hoop op bevestiging zodat ik niet voel alsof ik de enige ben die hier ook maar een beetje rationeel nadenkt. Dit is puur egoïsme, waar dan hopelijk een ander ook profijt van heeft!
Hier zit nog een forumgenoot.

Wat me opvalt is de grote hoeveelheid miscommunicaties in de discussie. Jammer, want hoe meer er gestreefd wordt naar het duidelijk maken van de diverse punten, hoe meer er gesproken wordt van drukmakerij. Wat mij betreft is het zo klaar als een klontje, maar dat moge hopelijk ook duidelijk zijn in een aantal eigen schrijfsels. Daarom ga ik hier nu ook niet een heel betoog houden.

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 34 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3

Alle tijden zijn UTC+01:00