Brenda schreef:
Nou nou....dit meisje van 13 zorgt wel voor heel veel opschudding dus pas maar op voor als ze straks wat ouder is
Maar even terug naar je vragen, ben je altijd welkom met je vragen, ongeacht welke oordelen andere mensen erop kunnen hebben. Want daar is dit forum
Goede of slechte magie heeft dat er iets mee te maken?zoja hoe weet ik welke magie ik gebruik?
Als ik het goed begrijp is deze vraag met betrekking tot je vorige vraag?. Iniedergeval is meditatie geen magie.
Door meditatie leer je bewust te kijken naar jezelf. Je onderscheidt je belemmerende ego van het ware gevoel van je hart. Het helpt je de rust te vinden in chaos, intuïtiteve beslissingen te nemen en je pad te volgen die jij wilt volgen.
Het helpt je om bij je eigen liefde te komen en om te gaan met tegenslagen. Het geeft je zoveel.
Jij bepaald zelf wat goed en slecht is door er dualiteit aan te geven. ( zwart/wit denken) Je kunt dingen naar mate je groei anders gaan bekijken.
Enne....jouw onzekerheid wil dingen weten...Het is niet belangrijk om alles te weten, want het houd je alleen maar vast in je controle.
Brenda Meditatie is een onderdeel van vele occulte en magische rituelen en methodes. Het is naast de intentie en verlangen de belangrijkste onderdeel van magie.
In de verschillende stijlen, ceremoniele en chaosgnostische denkbeelden/magie werkt men met een bepaalde staat van bewustzijn als wat je met meditatie bereikt.
Deze staat krijgt men door meditatie. Bedenk overigs dat meditatie, of in dit geval de gnostische staat van bewustzijn op verschillende manieren te bereiken is.
Meditatie is slechts een werktuig een manier om deze staat te bereiken, het is een van de vele mogelijkheden. Daar tegenover staat het orgasme, lachen, pijn, vasten, slapeloosheid, het fixeren op jezelf in een spiegel etc etc. Allemaal manieren naast meditatie (het stilleggen van je gedachten) een manier om dezelfde staat van bewustzijn te bereiken. Lees de oude grimoires en boeken over magie er maar op na.
Edit: Daar waar een yogi meditatie gebruikt voor spirituele zelfreflectie, kan de magier meditatie gebruiken om in een trance te raken.