@ dreamwalker : Ik kreeg ook het idee dat je het over de kundalini-energie had. Daar komt nog 's veel meer bij kijken dan bij de reguliere chakra informatie.
Ga hier verder niet op in omdat dat zoals je ook al zei een heel ander gesprek op gang brengt.
Dreamwalker schreef:
WeN schreef: Chakra's zijn verbonden met jouw energie en bewustzijn dus het ligt er ook aan hoe ver je in je bewustzijn bent en hoe je er mee bezig bent.
Dat is niet helemaal waar. Het speelt wel een rol natuurlijk, maar zelfs de meest onbewuste persoon kan leren zijn chakra's te openen en ermee te werken en er zo profijt uit te halen. Een hoger niveau van bewustzijn zal makkelijker zijn inderdaad, maar het is geen voorwaarde.
je haalt met deze quote de context uit m'n verhaal. Het ging erom dat Tom vroeg hoe het zat met de stelling dat je wijsheid zou kunnen krijgen als je met het derde chakra bezig gaat. Waarop ik reageerde dat het vooral aan je bewustzijn (en al de daarmee samenhangende gebeurtenissen in dagelijkse situaties) ligt in hoeverre je wijsheid kan bevorderen en verhogen en niet alleen met het werken met de chakra's. ik had het niet over bewustzijn mbt tot de mogelijkheid van het werken met chakra's .
Ik vind het een overtrokken idee dat je alleen door het werken met chakra's verbeteringen/veranderingen aan kan brengen wat ik vaker wel 's hoor dat gedacht wordt.
Het is niet alleen het bezig zijn met je energiesysteem maar vooral het leren vanuit dagelijkse situaties (wat breed genomen kan worden van gedachtegangen van jezelf tot ontmoetingen met je omgeving). Het bewust bezig zijn met chakra's kan dat wel bevorderen.
Waar ik deze informatie op baseer:
Ik heb een eenjarige opleiding gevolgd bij de ASPI (academie voor spirituele integratie
al zou ik het liever holistische integratie noemen)
Daarnaast ben ik regelmatig zelf met de chakra's bezig geweest en blijkt uit ervaring vanuit mezelf dat je veel meer leert en kan verkrijgen uit het dagelijkse leven dan het puur en alleen proberen te halen uit het werken met chakra's. Dat is dus ook wat ik bedoel met
Dreamwalker schreef:
Door alleen te werken met je chakra's zal dit niet vergroten of het zou van korte duur zijn
omdat je leert door ervaring en niet door alleen bezig te zijn met je energiesysteem. Als ik bijvoorbeeld problemen met machtspositie zou hebben en dit wil veranderen heeft het meer zin om situaties aan te gaan in dit gene en er zo proberen ermee om te leren gaan ipv alleen maar bezig zijn met energie te sturen naar m'n derde chakra. Combinatie is prima maar het alleen richten op de healing van je chakra lijkt mij onvoldoende.
Het lijkt mij dat ik me wel genoeg verduidelijkt heb hierin nu. zo niet dan hoor ik het graag
Dreamwalker schreef:
WeN schreef: je krijgt wat bij je hoort en als helderziendheid, hogere wijsheid of iets dergelijks niet bij je hoort op dit moment kan je het ook niet leren.
Daar ben ik het gedeeltelijk mee eens. Inderdaad, als iets op dit moment niet voor jou is bestemt, word het moeilijk om ervan te leren. Toch, als jij jezelf hiervoor openstelt, kun je die dingen naar je toe trekken, zodat ze (mogelijk) eerder op je pad komen. Andersom geldt dit ook: als je bijvoorbeeld niet openstaat voor contact met entiteiten, zul je er ook geen contact mee hebben zolang jij jezelf daarvoor niet openstelt.
als je je ervoor open
kan stellen is het idd een gedeelte wat bij je hoort zoals ik al zei. Maar je kan niet iets aanleren wat niet op dat moment bij je hoort. maar volgens mij zeggen we allebei hetzelfde.
Dreamwalker schreef:
WeN schreef: Er zijn ook verschillende testen waar je kan ontdekken of je chakra's geopend of gesloten zijn, daarnaast kan je ook naar een chakra/aura reader gaan.
Precies, en dat is het hele probleem. 1 Door die zogenaamde ‘testen’ word er allerlei vage informatie de wereld in geholpen die nauwelijks op waarheid gebaseerd is, of alleen zeer globale informatie geeft die zéker niet afgestemd is op jou als individu. 2 Bovendien zijn die chakra readers vaak even betrouwbaar als waarzeggers of wie dan ook, en staan ze vaak achter kraampjes op een spirituele beurs of iets dergelijks. 3Ze vragen er geld voor, en dat alleen al vind ik reden om te zeggen dat geen zuivere koffie is en dat je de verkregen informatie af kunt doen als pure verzonnen mooipraterij. Heb je die mensen ooit iets negatiefs horen vertellen?
4En dan ook nog: waarom haal je er de term aura reader bij? Aura’s hebben we het helemaal niet over en heeft in deze context niets met chakra’s te maken.
1 er zijn inderdaad vage testen waar je niet zoveel aan hebt in omloop. Maar er zijn ook testen die vanuit het psychische punt naar iemand kijken en waaruit je wel informatie kan halen in hoeverre je chakra in staat van evenwicht, exces of deficient is. Door dat soort testen kan het net wat helderder gemaakt worden voor iemand om te zien waar en of hij of zij problemen heeft en met welke chakra's het te maken heeft. Bijvoorbeeld exces eerste chakra en verslavingen of moeite met verandering.
2 tis natuurlijk wel belangrijk dat je goed uitzoekt waar en bij wie je iets laat doen. Ik ben ook niet zo van de spirituele beurzen. maar 3: waarom mag iemand geen geld vragen voor z'n diensten (mits het in verhouding ligt)? Het is toch een uitwisseling van diensten, informatie in ruil voor geld. Waarom mag je voor energie-werk geen geld ontvangen terwijl het voor elk andere dienst/werk dit normaal is?
4 omdat een aurareader vaak ook chakra's kan readen.
Maar zoals ik volgens mij duidelijk aangegeven het in m'n bovenstaande reacties, dat het vooral belangrijk is dat je zelf goed onderzoek doet in hetgene waar je mee bezig bent en niet zomaar klakkeloos van alles aan moet nemen. Wat met deze onderwerpen nog al makkelijk kan gebeuren en gebeurt. Ieder heeft zijn eigen verantwoordelijkheid hier in.
DT schreef:
Citaat:
Wat is nu wijsheid? Van beneden naar boven, of van boven naar beneden?
Als niks anders de oplossing geeft: waarom denk je dat ze van ONDER naar BOVEN genummerd zijn van 1 tot 7 (of 14)??
Ik denk dat dat het meeste logische antwoord is.
Daarnaast, als je met hogere chakra's begint en je bent niet goed geaard wat duidelijk ook met je eerste chakra samenhangt kan je veel makkelijker gaan "zweven" en allerlei kanalen open zetten terwijl je onderste chakra's (de basis/de wortels) niet stevig genoeg zijn om dit aan te kunnen.
Daarom is het belangrijk dat je eerst die basis hebt, vooral als je intensief met de chakra's wilt gaan werken.
en als je idd het sticky gaat herschrijven zou ik iig bredere informatie geven en een verschil maken in leer gezien vanuit de kundalini en andere leren.
Heb trouwens laatst ook nog een interessante visie op de ligging van de chakra's gehoord waar vanuit gekeken wordt naar de chakra's dat ze niet op een lijn liggen maar waarbij sommige chakra's meer naar links of rechts liggen.
Er is zoveel informatie dat het moeilijk te zeggen is wat nou "waarheid" en dat zal ieder toch voor zichzelf uit mogen, kunnen en moeten maken.
greetz Wendy