Verder stel je de vraag:
Wat kunnen we doen?
Wat ik onlangs gedaan heb, is de 10 grootste landelijke kranten benaderd over de gevaren van vaccinaties.
De afgelopen week ben ik verhaal gaan halen bij verschillende apothekers in Delft en omstreken. Ik kwam daarbij tot de volgende bevindingen:
Géén van de apothekers heeft nu al het vaccin tegen Mexicaanse griep in huis.
Ze zitten allemaal te wachten tot het geleverd wordt.
De levering komt pas op zijn vroegst eind november begin december 2009.
Bovendien schijnt er tekort te zijn aan bestelde vaccins, waardoor massale vaccinatie op korte termijn niet te verwachten is.
Zie ook:
Te weinig vaccins voor griepcampagne uit de Parool van vandaag.
Het vaccin tegen de Mexicaanse griep bestaat uit twee prikken. Als volgende maand maar zes miljoen doses worden geleverd, lukt het niet om de groep van 3,7 miljoen patienten volledig in te enten. Dan moet er een selectie worden gemaakt. Het ministerie van Volksgezondheid bestudeert hoe de voorraad het best kan worden ingezet zie;
http://www.parool.nl/parool/nl/1544/MEX ... agne.dhtmlDe vaccins die binnen komen, worden als eerste “gereserveerd” voor de risicogroepen, die hoogstwaarschijnlijk via de huisarts een oproep tot vaccinatie zullen krijgen. (ouderen, zwangeren, jonge kinderen )
Géén van de apothekers kon mij op voorhand een bijsluiter overleggen of mij vertellen wat de inhoud/samenstelling van het vaccin zal zijn!
Ze vroegen mij of over een maand terug te komen of contact op te nemen met het ministerie van RIVM.
Op de vraag of ze straks zelf het vaccin zouden nemen antwoorden ze unaniem nee. Eén apotheker vermeed de vraag door te antwoorden dat zijn antwoord niet van belang was.
Groeten Nico