Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 22-12-2024, 23:13:40

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 12 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: De Gevallen Engel
BerichtGeplaatst: 03-01-2009, 21:22:22 
Groentje
Groentje

Voordat je geboren wordt bepaal je samen met je 'helpers' wat je gaat doen op aarde, en dat je er klaar voor bent om geboren te worden. Persoonlijk was ik er nog helemaal niet klaar voor, en wou ik niet terug naar de aarde, maar ik moest. Ik werd geduwd, en daarom voel ik me vaak niet thuis hier op aarde. Ik herinner het me erg goed, en snap niet waarom ik geduwd ben. Om hier te komen was absoluut niet de bedoeling en ik weet ook helemaal niet of het wel zo had moeten zijn.
Dit gevoel heb ik elke dag, elke minuut, en elke seconde. Mijn lichaam voelt niet van mij. Ik voel me gevangen en ondertussen zie, hoor, en voel ik dingen die mensen om me heen niet ervaren. Dat maakt dat ik even niet zo goed weet hoe ik verder moet. Ik wil weer terug naar 'huis', de plek waar ik was ver voor mijn geboorte.
Kan iemand mij hier mee helpen?

Groetjes van de gevallen Engel

Alyssa

Berichtenonderwerp: Re: De Gevallen Engel
BerichtGeplaatst: 05-01-2009, 10:27:40 
Nimf
Nimf

"De gevallen Engel" ...
Vanwaar die naam? Naar ik me herinner was er maar 1 gevallen engel en dat was Lucifer ...

Citeer:
Ik wil weer terug naar 'huis', de plek waar ik was ver voor mijn geboorte.
Kan iemand mij hier mee helpen?

Euhhhhhhhhhhhh ... als je het zo leest vraag je ofwel iets vreemds (hulp bij het terug naar voor je geboorte gaan) ofwel iets onmogelijks.

Misschien bedoel je het anders (dat hoop ik maar) en vraag je hulp bij het AANVAARDEN dat je hier bent en dat daar een REDEN voor zal zijn ...

Op dit moment met de weinige informatie die je geeft kan ik hooguit zegen dat je nu eenmaal HIER bent en dat er (als er een groter goddelijk plan is) een goede REDEN voor zal zijn dat je hier bent en het enige dat je kunt doen is AANVAARDEN dat je hier bent. Misschien wordt je nog helder WAAROM je hier bent, misschien ook niet ... het mysterie van het leven ...

Advies aan jou is redelijk simpel: vecht niet tegen je verblijf hier want dat verlies je altijd: je bent nu eenmaal hier en hier moet je zijn. "Go with the flow" ofwel ga mee met de stroming, zonder verzet. Als je meer helder moet worden zal dat vanzelf gebeuren, zo niet ... dan niet.

groet, DT/Nico

Het leven is maar kort,
eeuwigheid duurt eeuwig
en toch moet je in DIT leven
leren voor de eeuwigheid.

Mijn homepage: http://www.CCG-NicoSmits.nl

BerichtGeplaatst: 05-01-2009, 13:04:25 
Reus
Reus

Lieve Alyssa,

Ik ben het met DT/Nico eens.
Ik zou zeggen begin bij het begin: en dat is acceptatie. Acceptatie van het feit dat jij nu hier op aarde bent.

Citeer:
Ik wil weer terug naar 'huis', de plek waar ik was ver voor mijn geboorte
.
Daar ga je ook vast wel weer naar terug, maar dat duurt nog "even".
In de tussentijd is het wel goed om je met de vraag bezig te houden die jij zelf stelt:
Citeer:
Dat maakt dat ik even niet zo goed weet hoe ik verder moet. Kan iemand mij hier mee helpen?

De vraag is niet zo zeer: hoe jij verder MOET, maar hoe JIJ verder WILT. Wat WIL JIJ?
Wat je zou kunnen doen, is kijken waar jouw kwaliteiten liggen en daar mee aan de slag gaan in dit/jouw leven om er vervolgens toch iets leuks/moois van te maken.
Succes en sterkte.

groeten Nico

IT'S IS ALL ABOUT BALANCE.

BerichtGeplaatst: 05-01-2009, 13:19:14 
Groentje
Groentje

Beste Alyssa,

Het is begrijpelijk dat je terug wilt naar ‘huis’, weg vanuit deze illusie waarbij het voelt of je gevangen zit in een biologisch lichaam. Ik geloof dat ieder levend wezen een deel is van het grote geheel en dat dit grote geheel een collectief systeem is waarbij al zijn individuele delen bijdragen aan zijn compleetheid. Met andere woorden, jij bent een deel van ‘God’ en jou taak is ook om ‘God’ te dienen. Hierdoor dien je ook jezelf en zul je daar je geluk in vinden. Dit klinkt wellicht erg Christelijk maar dat is niet mijn intentie.

Deze plek wat ik een illusie noem, of een ‘droom van God’, is een plek waar we kunnen groeien. In mijn optiek is ‘God’ niet alwetend en is het opzoek naar nieuwe ervaringen. Wat zou immers het nut van bestaan zijn als je alwetend zou zijn? Stel dat jij in je ware energetische vorm terug zou keren naar een ‘hogere’ dimensie waarbij je elk moment geluk ervaart omdat je daar meer één bent met je creator; dat is heel fijn, maar uiteindelijk wordt dat heel erg saai. Je ziet andere entiteiten die reïncarneren in andere dimensies en deze entiteiten verzamelen nieuwe ervaringen om vervolgens meer te worden dan dat ze nu zijn. Je zult verlangen naar avontuur en het opdoen van nieuwe ervaringen. God wil leven en groeien. Het wil meer worden dan voorheen, en ik ben een reflectie daarvan. Net als jij. Micro reflecteert in Macro en andersom.

Dus stel je voor dat wij op het punt staan te reïncarneren in een nieuw voertuig ( dat we nodig hebben om deze dimensie te ervaren ). Er is natuurlijk spanning, geluk en plezier omdat we ernaar uitkijken. Er is echter wel een voorwaarde om te reïncarneren in deze dimensie: je vergeet je totale zelf en neem slechts een klein stukje van je ware bewustzijn mee. Op dat moment accepteer je dat en vervolgens reïncarneer je in een nieuw biologisch lichaam. Nu ervaren we een hoop dingen die we voorheen niet ervaarde in onze energetische vorm: kou, pijn, stress, een hele nieuwe onbekende wereld om ons heen. We worden meegesleurd in de cultuur van de plek waarin we opgroeien. De sociale programmering, de normen en waarden, taboes etc. Maar iets ons zal tot ons spreken en naar ons communiceren dat er meer is dan alleen deze fysieke vorm. Dat is een deel van je ware zelf.

Als je besluit te luisteren naar dit gevoel dat je van binnen ervaart dan zul je inderdaad merken dat je anders bent dan de meeste mensen om je heen. Je ervaart dingen die andere mensen niet ervaren en het voelt dat je opzoek bent naar iets wat je kwijt bent geraakt. Je zegt dat je terug naar huis wilt, dat je hier niet wilde komen, maar de enige manier om echt te groeien is door het ervaren van andere werelden en dimensies door in deze plaatsen deel te nemen op een micro niveau van bestaan ( in dit geval een ‘menselijk lichaam’). Er is een mooi lied waarvan ik zo niet de titel herinner, maar de zanger zingt op een bepaald moment: “I have found a way to live in the precense of the Lord’. Klinkt wederom Christelijk, maar probeer daar even doorheen te prikken. De zanger bedoelt eigenlijk dat hij een manier heeft gevonden om hier in deze plek, op deze planeet, in deze fysieke vorm te leven en geluk te ervaren in het bijzijn van ‘God’. Hij is op dit moment niet ‘100%’ één met ‘God’, ervaart de uitdagingen van het dagelijks leven, maar heeft een wel een manier gevonden om te leren leven in zijn bijzijn en toch gelukkig te zijn.

Dit is wat dat jij ook dient te leren. Je kunt intens gelukkig zijn, zelfs in dit fysieke lichaam. Je hebt dit topic gemaakt omdat je hulp zocht. Er is dus al een proces opgang om terug te keren naar ‘huis’. Je bent alleen opzoek naar de nodige informatie en dus de manier waarop je terug kunt keren. Op school leer je dingen over de materiële wereld om je heen. Hierdoor snap je hoe deze wereld om je heen functioneert en hoe je hieraan deel kunt nemen. Waar jij naar opzoek bent is een andere school waar ze je de informatie geven om deel te nemen aan de werkelijkheid achter alles wat je ervaart en hoe dit alles met elkaar interacteerd. Daarin zul jij je geluk en ware zelf vinden. En je weg naar huis… als je nog steeds zo graag terug wilt voordat je dit fysieke lichaam op een natuurlijke manier verlaat…wat ik persoonlijk betwijfel :wink:

Succes en mocht je meer willen weten, stuur me dan maar een PM.

BerichtGeplaatst: 09-01-2009, 21:54:28 
Groentje
Groentje

Bedankt voor jullie reacties. Vind ik heel erg lief.

Ik begrijp dat ik moet accepteren dat ik hier ben, en dat ik er het beste van moet maken. Ik doe ook mijn best. Wat ik moeilijk los kan laten is het feit dat ik met mijn 'God' een afspraak had over mijn komst naar de aarde. Daarin is besproken wanneer ik naar de aarde moest. Dat was pas veel later dan het moment waarop ik geduwd werd. Ik begrijp niet waarom ik eerder moest, het voelt zo oneerlijk.

Ik voel me bedrogen en verward omdat de afspraak niet is nagekomen, en ik op dit moment ook niet 'geplaatst' ben waar ik geplaatst/geboren zou moeten zijn. Dat maakt ook dat mijn voorbereiding niet goed is geweest, en waarschijnlijk verklaart dat eveneens dat ik me niet thuis voel, en dat ik nog sterker verlang naar het gevoel om ECHT 'thuis' te zijn.

Omdat ik thuis een veel grotere missie had voelt het nutteloos om hier te zijn, maar Nico (eerste Nico): Ik ben niet van plan mijn leven vroegtijdig te be-eindigen. Als ik dat zou doen zouden ze het alleen maar rottiger voor me maken en leer ik idd niets.

Aan Nico1&2: Ik probeer te aanvaarden dat ik hier moet zijn. Maar het voelt alsof het niet de bedoeling is. Zelfs mijn ouders hebben vroeger wel eens gezegd dat ik hier niet thuis hoorde. (Maar ja, zij vonden mij ook een heks omdat ik hun gedachten kon lezen)

Ik voel me alleen in mijn soort. Hebben jullie ook contact met jullie God, of zijn jullie ook wel eens door hem belazerd? Ik zou dan graag van jullie horen. Higher Balance: Ik vind het heel mooi wat jij schreef. Alleen is het voor mij op dit moment erg moeilijk om God te vertrouwen. Ik heb altijd vertrouwd in wat goed was, wat positief was. Wat het beste voor mij was.
Higher Balance schreef:
In mijn optiek is 'God' niet alwetend en is het opzoek naar nieuwe ervaringen
Laat ik het daar dan maar op houden.

Alyssa

BerichtGeplaatst: 15-01-2009, 15:52:44 
Kabouter
Kabouter

Hey Alyssa,

Als ik je berichtjes zo doorlees kan ik me voorstellen hoe je je voelt - ik had eerder ook problemen met het accepteren van mijzelf in dit leven en had sterk het gevoel dat ik op de verkeerde plek/de verkeerde tijd/in het verkeerde lichaam zat. 'Thuis' bekleed(de) ik een bepaalde functie waarbij - ik weet dat het egoistisch klinkt, maar dat is absoluut niet de bedoeling - ik volgens een bepaalde 'rangorde' niet meer naar aarde terug hoefde te keren.

Maar.. ik begon me meer en meer te herinneren .. meerdere levens, levens tússen levens, het verblijf in het 'hiernamaals', rode draden. Ik begrijp nu dat het een heel bijzondere tijd is waarin er veel te gebeuren staat , gebeuren moet - het is nodig dat ik nu dit leven leef, op deze plek, in dit lichaam. Dat besef ik nu meer dan ooit (maar dat was niet vanzelfsprekend).

Luister naar jezelf, vertrouw op jezelf. Het wordt allemaal duidelijk! ;)

Groeten,
Roy

BerichtGeplaatst: 24-07-2009, 08:58:20 
Reus
Reus

Het is een zeer laat antwoord, maar ik wil toch nog even reageren..

Persoonlijk vind ik het knap dat je je het kunt herinneren.. Zelf kan ik dat niet.

Misschien was het wel de bedoeling dat je leert dat niet alles zal gaan zoals het je beloofd is, zoals je zou verwachten dat het zal gaan. Het kan zijn dat op dit moment, in dit leven, het jouw les is.

How long should we two wait, before we're one?

BerichtGeplaatst: 26-10-2009, 16:47:14 
Groentje
Groentje

Heel veel Licht en Sterkte toegewenst!

BerichtGeplaatst: 06-11-2009, 17:31:59 
Elf
Elf

Citeer:
Ik begrijp dat ik moet accepteren dat ik hier ben, en dat ik er het beste van moet maken. Ik doe ook mijn best. Wat ik moeilijk los kan laten is het feit dat ik met mijn 'God' een afspraak had over mijn komst naar de aarde. Daarin is besproken wanneer ik naar de aarde moest. Dat was pas veel later dan het moment waarop ik geduwd werd. Ik begrijp niet waarom ik eerder moest, het voelt zo oneerlijk.

Waarschijnlijk omdat deze god jouw wilde leren om te gaan met deze dingen. Dus kruip niet weg in je schuldgevoel.
Als je een helemaal niets hebt behalve een boterham die je moet opeten kun je twee dingen doen. De boterham met smaak opeten en er van genieten of de boterham tegen je zin opeten en gaan huilen dat je hem moet opeten. Dat laatste doe jij nu. Ik zou voor het eerste kiezen. Maar keuzes maak je altijd zelf.

BerichtGeplaatst: 14-11-2009, 11:04:24 
Reus
Reus

Goed gezegd, Stev.

BerichtGeplaatst: 08-12-2009, 17:25:44 
Groentje
Groentje

leuke naamkeuze... No offence maar mijn respect heb je niet met zon afschuwelijke naam.

BerichtGeplaatst: 27-12-2009, 19:57:16 
Groentje
Groentje

Ik vind het een leuk verhaaltje van die boterham, ik kies dan ook voor het eerste, zoals je bij gedachten ook een keuze hebt, ga ik voor negatief of kies ik de positieve? Nou ja, in mijn geval, na de laatste maanden ga ik er wel positief over.
Veel mensen hebben me al aangesproken met de complete "stomme" uitspraak: "amai meid, je zoontje zo ziek? Ik heb gezonde kids en zou niet kunnen wat jij nu moet doormaken hoor!" :roll:
Vinden die zichzelf nu niet stom? :twisted:
Wat moet ik doen? Moet ik mijn kind een jaartje in het ziekenhuis afgeven om hem dan een jaartje later gezond en wel terug te halen?
Ik krijg het van mensen met zo'n uitspraken...
Daarom "think positive".
En de gevallen Engel... tja, vorige week een concertje bijgewoond van Marilyn Manson, die verdient de naam van Lucifer meer dan iemand anders :mrgreen:

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 12 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00