Citeer:
1: hoe bedoel je "rechtvaardigd"
2: luister naar wat je gevoel je influisterd
3: het is je kern van het Zijn
4: voelen doe je met je hart (t is niet alleen een pomp)
Ad 1: wat is het motief achter deze vergelijking? Is deze vergelijking vervolgens een terechte vergelijking?
Ad 2: waarom is het gevoel 'hoger' of 'meerwaardig' dan het verstand? Wat maakt dat je denkt dat het luisteren naar gevoel iets is dat los staat van je verstand? Waarom kan het gevoel niet bedriegelijk zijn of onderbewust beïnvloed worden door het 'opgelegde zelfbeeld'?
Ad 3: Ik vroeg: 'Waarom is dat herkende echte innerlijk ook werkelijk écht?' Jij antwoord daarop met: 'het is je kern van het Zijn'. Dat is geen antwoord op de vraag, althans niet in die zin dat het ook maar íéts verklaart.
Ad 4: Dat kan niet het geval zijn, aangezien mensen voelen door hun gehele lichaam. Bovendien is het hart een orgaan dat bedoelt is bloed door je lichaam te pompen, dus vanwaar de veronderstelling dat sensitieve gewaarwordingen per se dáár moeten zetelen? Waarom niet in de hersenen, wat juist het sensitieve regelsysteem is, waar alle zenuwen beginnen en eindigen?
Citeer:
1: wat bedoel je met rechtvaardigd
2: ego is opgelegd zelfbeeld
3: het ego is niet wie jij in de puurste zin des woords bent
4: een opgelegd zelfbeeld creer je door tedenken oftewel je hersens
Ad 1: wat is het motief achter deze vergelijking? Is deze vergelijking vervolgens een terechte vergelijking?
Ad 2: waarop is deze uitspraak gefundeerd? Hoe concludeer je dat, en waaraan toets je dat? Wie legt dat op? Wie zegt niet dat het Ware Zelf geen verlangen is en dus een 'beeld'?
Ad 3: waarop wordt dit gefundeerd? Hoe toets je dit? En waarom veronderstelt het niet-puur zijn onmiddelijk dat het 't zwijgen opgelegd moet worden?
Ad 4: Uit denken volgt niet logischerwijs noodzakelijk het vormen van een opgelegd zelfbeeld. Natuurlijk, dit kán wel, maar wat heeft dit met ego te maken?
wat ik gezegd heb sta ik 100 % achter maar ik kan het niet verder uitleggen dan ik al gedaan heb
ik heb dit in een boek gelezen, en misschien begrijp ik het zelf wel niet helemaal goed.