Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 23-12-2024, 00:01:27

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 40 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 24-12-2009, 10:51:05 
Elf
Elf

Hoi nico

bedankt voor je uitgebreide uitleg. Ik vind het lastig als je ingaat op iedere zin die ik zeg en om daar vervolgens weer op in te gaan. Zinnen en woorden zijn de moeilijkste manieren om gevoel uit te drukken. Helemaal als je de zinnen los van elkaar gaat becommentariseren. Dan lijkt het net of iedere zin op zichzelf staat, want natuurlijk niet zo is.

Ik zal mijn "visie" toelichten. Wij zijn verlichte wezen, pure liefde. Maar wanneer je iets bent wil je ervaren dat je het bent. Hoe weet je immers wat licht is als je nog nooit donker hebt gezien. Je kunt je afvragen of je dit wel moet willen weten, maar dan vraag ik mij af waarom jij hier dan bent Nico? Je wordt hier continue uitgedaagd met allerlij tegenstellingen, waarom denk je dat die tegenstellingen er zijn? Waarom zou je zoveel energie willen stoppen om te ontkennen dat deze er zijn. Jouw visie is gericht op het naar binnenrichten en loslaten van je ego. Zoals zovele mensen in kloosters jaren lang doen.

Weet je nico wat ik de meest bijzondere en meest krachtige spirituele mensen op deze wereld vind? Dat zijn mensen die "leven", die verdriet ervaren, die genieten, die pijn ervaren, die vechten voor hun bestaan. Dat zijn vaak mensen die weinig bezitten en die hun hoofd net boven water kunnen houden. Deze mensen staan in het leven i.p.v zich buiten het leven te willen plaatsen zoals vele monniken. Wanneer je iedere dag mediteert , slaapt, mediteert enz. Wat is dan jouw bijdrage aan de wereld en je medemens. Is het niet ontzettend egoistisch om alleen voor je eigen verlichting zorg te dragen? Zijn we niet een collectief. Een hoge beschaving zorgt voor de zwakste schakel omdat zonder die schakel het grote rad niet kan draaien.
Een spiritueel proces is een proces wat heel persoonlijk is, maar is het niet fantastisch om deze ervaringen te delen met anderen. Wat geeft meer voldoening een huis alleen bouwen of het samen bouwen?

Stel nico we lopen samen op een weg met een eindbestemming. De eindbestemming is het einde van de weg. We lopen hand in hand en op gegeven moment begin jij je af te vragen waarom je eigenlijk op die weg loopt? Wat is het doel van die weg. Je besluit je te richten op het nu. Op hoe je benen bewegen, hoe je ademt. Je stopt met lopen en besluit stil te staan bij dat wat er nu gebeurd. Ik zeg tegen je, beste Nico, Ik loop door want ik wil de eindbestemming van deze weg weten. We nemen afscheid. Vervolgens ervaar ik regen, pijnlijke voeten, lekkere luchten, ik kom mensen tegen met fantastische wijsheden, ik zie dieren die ik nog nooit had gezien. Uiteindelijk bereik ik de eindbestemming en wat blijkt... De weg loopt dood.
Ik loop terug en kom nog meer mensen tegen, leer nog meer mooie dingen die de aarde mij bied. Uiteindelijk zie ik jou daar zitten genietend van het nu. Je zegt tegen mij: En Gert-Jan hoe was de eindbestemming? Waarop ik zeg, de weg liep dood, maar ik heb fantastische dingen ontmoet, ik heb pijn ervaren, waardoor ik nog meer liefde kon ervaren. Ik heb verdriet gehad en daardoor nog meer vreugde gezien. Ik heb mensen ontmoet die mij verrijkten met met wijsheden.

En jij nico wat heb jij ervaren?

Uiteindelijk maakt het niet uit welke weg je kiest het is maar net welke weg het beste bij je past. Ik kies voor een weg met ervaringen, fysieke ervaringen. Jij koos in dit geval voor een weg met innerlijke spirituele ervaringen en beiden kwamen waren we gelukkig en verrijkt.

Wat ik bedoelde te zeggen is dat het wel degelijk gaat om de ervaring van het nu, maar dat dankzij tegenstellingen die er steeds zijn en die jij steeds wilt ontkennen juist een ervaring biedt die leidt tot een verhoogde zelfliefde.
Ik heb geen antwoord op de vraag waarom het zo gaat zoals het gaat, maar ik denk dat het geen zin heeft om te ontkennen dat deze ervaringen hier op aarde er zijn. Je hoeft de ervaringen niet te oversttijgen of eromheen te lopen om spiritueel bewust te worden. Ik geloof in het tegendeel. Het ervaren van pijn veroorzaakt het ervaren van gelukzaligheid. Wat overigens ook weer niet zegt dat je bewust jezelf moet pijnigen, alhoewel ik welleens het gevoel heb dat dit op onbewustniveau wel gebeurd.

Lieve nico. Ik ben altijd onder de indruk van jouw visie en ik deel hem ook. Je stelt dat ik tegenstrijdige antwoorden geef en dat klopt, want er is niet 1 juist antwoord. Het ego wordt steeds gezien als DE vijand, maar dat is het nu juist helemaal niet.
Je ego is je vriend net zoals je hart je vriend is. De pijn beschermt je net zoals je angst je beschermt.
Al deze emoties ervaringen zijn op een spiritueel niveau niet te ervaren. Wanneer je overleden bent kun je deze ervaringen niet zo vanuit de materie beleven. Voordat je naar de aarde kwam wilde je ze perse ervaren ga dan nu niet de wil van je ziel teniet doen door te zeggen dat deze ervaringen een illusie zijn. Ik zou zeggen tegen iedereen. Ervaar juist "alles" zoveel mogelijk. Grijp de kans om alle facetten van jouw leven hier op aarde te ervaren. Ga je tijd niet verspillen door je aandacht te richten naar boven. Aard je! Wees een aardbewoner ipv een spiritueel bewoner, want dat ben je straks wel weer als je overleden bent. Geniet van de zoektocht, maar vergeet niet om je heen te kijken naar al het moois wat deze wereld je te bieden heeft. Luister naar je Ego want hij laat je het verschil zien tussen wat de andere kant is. De stem van je hart. Luister daarom ook naar je hart om te ervaren wat je ego je vertelt en kies datgene wat jou het meest geluk brengt.

fijne feestdagen allemaal

liefs,
Miracle / Gert-Jan

BerichtGeplaatst: 24-12-2009, 22:01:49 
Reus
Reus

Even een post weer van mij, tussendoor:
Naar mijn mening wordt er een denkfout gemaakt in deze. Waar het uiteindelijk om gaat is persoonlijke ervaring, en dat wordt dan uitgewerkt tot gedachten, ideologieën, theorieën en zo meer. Ook de ideeën omtrent het 'Zelf', egoloosheid etc. berusten op de ervaring van enkele mensen. Wat echter onmiddelijk volgt op de ervaring op zichzelf, is het bewustworden daarvan. Men praat over die ervaringen, wat onlosmakelijk verbonden is met het verwerken van de ervaring door dat geverbaliseerde bewustzijn. Dit klinkt misschien moeilijker dan het is. Echter, ervaring aanvoeren als fundament is tegelijk de poten onder je eigen stoel wegslaan. Ervaring, wordt gezegd, kan immers niet onder woorden gebracht worden in zo'n zin dat het 'allemaal klopt'. Tegelijk wordt wél gewezen op Zelven, alomvattend Bewustzijn en dergelijke, terwijl niets daarnaar wijst, behalve verbaliseringen van persoonlijke sensaties. Dit is zo goed als een cirkelredenering. Wie zegt dan, (want daar komt het dan uiteindelijk op neer), dat we het daadwerkelijk hebben over datgene waarover we het hebben?

Het is abstract, ongrijpbaar, slechts te ervaren, niet te kennen, wel te voelen, wel te beseffen, niet te begrijpen. Wát is dat dan? Wat zegt dat dan werkelijk? Als 'het' er is, maar niet iets concreets/aanwijsbaars/refereerbaars is, wie zegt mij dan niet dat het iets héél anders is? Als men wijst op een Goddelijke vonk of wat dan ook, dan kan het net zo goed ieder ander willekeurig ding zijn...
Dit is geen conclusie vanwaaruit ik begin met argumenteren ter verdediging van wat ik schrijf. Het is een simpele constatering. Zie ik echter dingen over het hoofd, dan hoor ik het graag.

BerichtGeplaatst: 29-12-2009, 14:35:05 
Reus
Reus

Hey Avuso,
Leuk dat je even reageert. Excuses zijn niet nodig hoor, je hebt me niks misdaan.
Je was gewoon lekker bezig met klussen lees ik. Leuk man, dat je een appartement gekocht hebt. Is die zoektocht toch ook maar weer mooi ten einde gekomen! :mrgreen:
Sterkte met klussen. We lezen je vanzelf wel weer op het forum.

Groeten Nico

IT'S IS ALL ABOUT BALANCE.

BerichtGeplaatst: 29-12-2009, 14:46:31 
Reus
Reus

Hoi Gert-Jan,

Bedankt voor je uitgebreide toelichting. Helder!

Het heeft mij een tijd gekost om de eenheid in alles te zien. In mijn ogen zijn er schijnbare tegenstellingen, maar ik voel me niet daartoe uitgedaagd. Wellicht kan jij een voorbeeld geven waarbij je continue uitgedaagd wordt met allerlei tegenstellingen?
Het is niet zo zeer dat ik tegenstellingen ontken, want ik kan zeker wel tegenstellingen onderscheiden en ervaren, maar ik zie dat ze juist in eenheid met elkaar verbonden zijn.
Dualiteiten ontstaan vanuit eenheid. Neem nu het voorbeeld van de dag en de nacht. Dat zijn tegenstellingen, maar dat is maar schijnbaar, want als wij samen 25 uur buiten gaan staan kijken naar het punt waar de dag overgaat in de nacht of de nacht overgaat in de dag, dan zal jij mij op geen enkel moment kunnen aanwijzen waar en/of wanneer dat exact gebeurt. De dag houdt automatisch de nacht in en de nacht veronderstelt meteen een dag. Ze zijn in eenheid met elkaar verbonden. Je kunt ze weliswaar onderscheiden maar niet scheiden. Net als Yin-Yang; alles is één.

Je schrijft over de meest bijzondere en meest krachtige spirituele mensen op deze wereld. Alsof het zou gaan om mensen die het op één of andere manier moeilijk hebben. Kán, maar is niet noodzakelijk. Het is daar niet van afhankelijk. Het gaat mijns inziens niet zo zeer om levensomstandigheden maar meer om levenshouding.
Een levenshouding waarin verschillende aspecten tot uiting gebracht worden zoals bewustzijn, respect (voor je zelf en anderen, de natuur en planten en dieren), liefdevolle benadering naar jezelf en anderen, oordeelsvrije houding, gevoel van eenheid/verbondenheid met medemensen, acceptatie, geen nadrukkelijk aanwezig Ego en vul zelf maar aan.
Ik ben het wel met je eens dat dat mensen zijn die in het leven staan, want spiritualiteit is heel gewoon en alledaags. In het januarinummer van Spiegelbeeld staat een mooi openingsartikel over spiritualiteit. Dat zal je ongetwijfeld ook al gelezen hebben.

Leuk voorbeeld wat je beschrijft over de weg met een eindbestemming waar we samen op lopen.
Wat ik ervaren heb?
Ook regen, pijn, lekkere luchten, mensen met fantastische wijsheden op weg naar die eindbestemming en mensen die daar van terugkomen, etc.
Het voorbeeld maakt alleen maar duidelijk dat “het richten op het nu” niet betekent dat het leven stil komt te staan of dat het ervaren zal ophouden. Het feit dat jij wel door bent gelopen naar de eindbestemming betekent in mijn ogen absoluut niet automatisch dat jij meer of minder liefde zal ervaren dan ik. Het betekent ook niet dat ik in het nu geen verdriet of vreugde gezien zal hebben of dat ik geen mensen ontmoet heb die mij verrijkten met hun wijsheden. De weg naar welke eindbestemming dan ook garandeert helemaal niet dat het gaan van die weg béter, of mooier of leerzamer, pijnlijker, of wijzer of liefdevoller of vreugdevoller zal verlopen dan voor iemand die niet met jou mee loopt.
Spirituele processen zeggen niet direct iets over de kwaliteit daarvan. Elk spirituele proces is uniek, maar dat schrijf jij uiteindelijk ook: "Uiteindelijk maakt het niet uit welke weg je kiest het is maar net welke weg het beste bij je past."

Ervaringen hoeven ook niet ontkend te worden hoor Gert-jan. Ervaringen worden opgedaan en verschijnen moeiteloos in het bewustzijn. Vrij snel daarna komen er al meteen gedachten en oordelen over die ervaring, waarmee een ervaring als prettig (als gelukzaligheid) of onprettig (als pijn bijvoorbeeld) wordt beschouwd. Wat mij betreft hoeft er geen oorzakelijk verband te zijn tussen het ervaren van pijn en het ervaren van gelukzaligheid. Hierdoor zou er onterecht het idee kunnen bestaan dat er alleen gelukzaligheid kan bestaan wanneer er ook, of eerst, pijn moet zijn (geweest). Als ik voor mezelf spreek, wordt mijn gelukzaligheid niet “veroorzaakt” door pijn maar eerder door bewustzijn van de natuurlijke staat: je "Kern", de "Bron", de "Goddelijke Vonk".

Het doet me deugt te lezen dat je onder de indruk bent van mijn visie, maar mijn visie is ook slechts maar een visie hoor. :wink:
Het Ego wordt inderdaad vaak gezien als een soort vijand, een akelig en vervelend sujet waar je zo snel mogelijk van af moet zien te komen en waar je je van moet onthechten. Ik zou zeggen: nergens voor nodig. Het hoeft alleen maar gezien te worden en je daar van bewust te zijn. Het Ego is noch een vijand, noch een vriend en tegelijkertijd is het allebei. Het Ego IS gewoon zoals het IS. Het verschijnt in je bewustzijn.

De pijn beschermt je net zoals je angst je beschermt.
Ik zou het nog wat scherper willen stellen. Pijn schermt af, net zoals angst je afschermt. Het schermt je af van je innerlijke Bron van je Liefde en vaak ook van anderen. Zegmaar afschermen door beschermen.

Als er mensen zijn die de behoefte voelen of als jij zelf de behoefte voelt om te zoeken. Zoek dan gerust. Geniet dan ook van je spirituele zoektocht, maar wees je ervan bewust dat het niet hoeft, want de zoeker is het gezochte zelf. Hetgeen je ten diepste zoekt, kan niet buiten jezelf gevonden worden. Het zoeken zelf, de inspanning op zich kan een obstakel worden, want hoe meer je zoekt, des te sterker wordt de zoeker en daarmee het ego des te sterker. Je hoeft niet te zoeken. Wees wie je ten diepste bent, je hoeft nergens heen. Waar zou je naar toe willen of moeten? Waar vind je het goddelijke? Er is geen spirituele weg en er is niemand die kan zeggen waar hij wel is. Nooit bereikt iemand God of de Verlichting. Eerder het tegenovergestelde is het geval.
Zie simpelweg vol verwondering het Goddelijke in jezelf, in andere mensen, de dieren, de planten etc.

groeten Nico

BerichtGeplaatst: 29-12-2009, 14:55:09 
Reus
Reus

@vyumae:

Ja, volgens mij wordt er inderdaad een denkfout gemaakt.
Immers het is niet het bewustworden wat onmiddellijk volgt op de ervaring zelf, maar net andersom. Het bewustzijn is er al voor die ervaring opgedaan werd. Het bewustzijn was er eerst. En in dat bewustzijn verschijnt er dan een ervaring. Die ervaring wordt zoals ik het zie gekend, geobserveerd cq waargenomen danwel opgemerkt of geconstateerd. Niet zo zeer verwerkt. Nee, dat niet. Het verwerken gebeurt daarná pas, wanneer er een “eigenaar”, een "iemand" die ervaart, zich aandient die die ervaring gaat toe-eigenen en zich daar mee gaat bemoeien en daar allerlei “gedachten, ideologieën, theorieën en zo meer” aan gaat koppelen/koppelt.

Dat is voor mij ook nog steeds een raadsel en dat weet jij mooi te verwoorden, Vyu: “tegelijk wordt wel gewezen op “Zelven”, Bewustzijn en dergelijke terwijl niets daarnaar verwijst”. Het is inderdaad wat jij al schrijft: “het” is abstract, “het” is ongrijpbaar, “het” is niet te kennen, “het” is niet te begrijpen. En ja, dan dringt natuurlijk logischerwijs de vraag op: “wat is dan dat “het”?
“Het” is heel lastig te verwoorden. Sommingen noemen het de “kern”, of het “Zelf”, het “Ware Zelf” of het “Hogere Zelf”, de “Boeddhanatuur”, “Goddelijke Vonk”, de “Essentie”, sommigen noemen het “de Bron van Al wat is”, of simpelweg “Het” of “Dat”, maar het kan ook net zo goed ieder willekeurig ander woord zijn.
Mijn bewoordingen komen nog het dichtst in de buurt van Bewustzijn. Maar ik hou mijn mening graag voor een betere.
En Vyu: wat is dat "het" dan volgens jou? :roll:

groeten Nico

BerichtGeplaatst: 02-01-2010, 17:41:19 
Reus
Reus

Ik denk dat we hier een miscommunicatie hebben. Ik meen wel te snappen wat jij nu beschrijft, maar ik doel op wat anders. Of niet eens zozeer iets wezenlijk anders, maar toch.
Wat ik bedoel met
ervaring op zichzelf > bewustwording
is dat het onbevattelijke & ondefinieerbare zich nooit écht kan manifesteren in ons menselijke bewustzijn. Anders zou onze cognitie groter zijn dan God, m.i. een onhoudbare gedachte. Dit impliceert dat iedere betasting of proef van dat onbevattelijke, oeroorspronkelijke & ondefinieerbare nooit het echte onbevattelijke, oeroorspronkelijke & ondefinieerbare is. Hoogstens en op zijn best is het er een klein deeltje van. En dat kleine deeltje wat we ervaren is niet eens de ervarin an sich/als zodanig, want we verwerken dat cognitief, en dat doen we des te sterker door er een frame van te vormen, waarin we concepten, ervaringen, gevoelens e.d. plaatsen en structureren. Menselijk cognitie is ook nog eens geverbaliseerd, en op het moment dat we erover praten, of zelfs maar denken, dan wordt de pure ervaring op zichzelf al geabstraheerd en/of geïnterpreteerd.
Daarnaast staat mijn notie voor nog een tweede punt: de bewustwording ván de ervaren werkelijkheid. Deze welbewuste realisatie van ervaren werkelijkheid kan heel goed ná de ervarin op zichzelf komen. Soms bijvoorbeeld heb je ergens geen weet van, en dus ervaar je het niet; dan komt ineens je partner met een rode broek aanzetten, en vervolgens wordt je je 'bewust' van het bestaan van rode broeken. Dat beeld slaat zich dan zeg maar op in je directe geheugen, waarna je het veel meer om je heen registreert dan eerst.

Waar mijn punt al redenerende op neerkomt, of ik het nou bij het juiste eind heb of niet, is dit: dat onze cognitie eenvoudig niet bij het onbevattelijke, oeroorspronkelijke & ondefinieerbare kán komen. Die 'waarheid' die we menen te ervaren is het nooit helemaal. Maar juist door die (m.i.) onoverbrugbare afstand kan dus ook geheel niet met absolute zekerheid gesteld worden dat de ervaring op zichzelf ook datgene is wat we pretenderen dat het is. Daarom ook is een gevoel of een sensatie geen 'geldig argument' (om het in koude termen te stellen) voor conceptualisering van bepaalde waarheid of het bouwen van een framework die waarheid moet vatten, noch voor theorievorming.
Ik krijg bij dat laatste punt niet echt onder woorden wat ik exact wil zeggen. Maar het is nu even niet anders.
Misschien kun je het vergelijken met het staren naar het wateroppervlak: je weet hoe water eruit ziet en je weet hoe het voelt en smaakt, maar je hebt de bodem van de zee nog niet gezien, en die zul je ook niet zien. Zoiets...

Citeer:
Mijn bewoordingen komen nog het dichtst in de buurt van Bewustzijn. Maar ik hou mijn mening graag voor een betere.
En Vyu: wat is dat "het" dan volgens jou?
Goed punt. Ik denk dat jij het al afgrond hebt met de benaming 'het'. Want meer is het ook niet. Of misschien wel, maar we kunnen het nooit echt weten, en nooit zeker weten. Misschien ook bestaat het niet eens. Hoe dan ook, voor één ding blijf ik echter nog altijd staan: dat het onbevattelijke, oeroorspronkelijke & ondefinieerbare niet gelijk staat met Bewustzijn (dit punt is eerder ter sprake gekomen ook). Ik weet nu niet of het hier de tijd en de plaats is om daar verder over uit te wijden. Eerst maar zien of ik dit alles een beetje naar behoren op papier gekregen heb.

BerichtGeplaatst: 05-01-2010, 18:15:26 
Dwerg
Dwerg

Vin V schreef:
Citeer:
Op zich niets mis mee, maar het geeft sterk de indruk dat het hier om een of ander mystiek fenomeen gaat waar niemand echt hoogte van krijgt. Net zoals God, karma, de vijfde dimensie, de Moedergodin en archetypen. Misschien zul je het met me eens zijn dat het bestaan van zoiets niet-benoembaars dan alléén gesuggereerd kan worden via indirecte bevindingen. Zo kan b.v. geen enkele chrisen God aanwijzen, maar hij wijst wel naar het bestaan van de mens en de natuurwetten. Het punt dat heimelijk besloten ligt in mijn vorige post is deze: in hoeverre zijn die indirecte bevindingen géldig voor het conceptualiseren (en alles meer) van dat mystieke Zelf?
Wát is dus dat 'Zelf'? Je mag het een agressieve toon vinden, maar ik probeer tot concretisering te dwingen. Als het vaag blijft, en naar mijn mening is daar vaak sprake van, dan kan men net zo makkelijk vanuit een tegenovergesteld standpunt redeneren:
Het Zelf bestaat niet, want (dit/dat/enz.)...

Even: deze bevragingen zijn niet in het bijzonder op Vin V gericht.

Haha ik voel me ook niet beledigt, deel alleen mijn gevoel :D.
Maar het gaat er nu weer om, waar wil jij het 'zelf' mee identificeren. In mijn ogen kan je God niet in een zin of woord opsluiten, omdat het MEER is als woorden en dingen. Hoe ga je 1000 gram water in een flesje van 10ml stoppen? Het past niet, dus er is geen mogelijkheid dat je het met die manier van denken, en doen gaat Ervaren. Je kijkt met een bril waar gekleurde glazen in zitten, en je snapt maar niet hoe het werkt, totdat je je bril afzet en met je volle Bewustzijn Ervaart.

Er is ook geen 1 Ervaring gelijk, wat de een vind dattie zich zelf ervaart. Kan anders zijn dan jij dat doet.
Dat doet er ook niet toe, je Weet het gewoon door middel van die ervaring.
En dat kan je niet uitleggen in woorden want het is buiten woorden en hersenspinsels.

Haha juist waar zoveel mensen mee vast lopen is dat zij met hun hersens dingen willen verklaren en concluderen. Maar ze willen eerst concluderen, voordat ze de ervaring hebben gehad. Laat je je andersom verassen, zodat je eerst de Ervaring krijgt en dan de conclusie, is de conclusie gebouwd op een ervaring, en niet op lucht hersenspinsels.

En wat Nico ook al telkens zegt, stop met zoeken naar woorden of dingen, om het onverklaarbare te verklaren. Zoek dan naar ervaringen, die je laten Weten dat het er is. En laat het dan weer los, want je weet immers dat het er is. Daar hoef je niet tegen iemand te vertellen om dat bevestigd te krijgen, het gaat erom wat jouw waarheid is. Niemand zijn waarheid is gelijk.

Wat ik trouwens denk, en waar veel mensen ook tegenaan lopen, wij zijn hier niet om een zogenaamd avontuur te ervaren. Deze menselijke lichamen, of onze zielen, zijn in mijn ogen gemaakt uit lagere vibraties. Ze zijn 'gevallen' in bewustzijn, en het is ieder zijn taak om zich terug op te 'werken' om weer tot volledig bewustzijn te komen. En daarbij iedereen op zich heen Wakker te schudden.
Haha en daar komt het nog eens bij het er miss weleens 'kwade' krachten in het spel kunnen zitten.
Al met al is het leven een prima vervanger van een computerspelletje. Het is het Spelletje :D
En wanneer je doorkrijgt hoe je het spelt, kom je zo bij de eindbaas.
Haha, serieus bedoelt :P

Greetz

wow vin gaaf topic! diepe herkening in alles wat je zegt :lol: tof man!

BerichtGeplaatst: 06-01-2010, 17:16:42 
Reus
Reus

Hey Nick,

Mooie bruisende reactie, man. Leuke metafoor die je beschrijft over hoe jij het leven ziet als film. Duidelijk verhaal.

En hup weer het avontuur en je uitdagingen verder tegemoet!

groeten Nico

BerichtGeplaatst: 07-01-2010, 06:35:25 
Dwerg
Dwerg

nico schreef:
Hey Nick,

Mooie bruisende reactie, man. Leuke metafoor die je beschrijft over hoe jij het leven ziet als film. Duidelijk verhaal.

En hup weer het avontuur en je uitdagingen verder tegemoet!

groeten Nico

tnkx nico ik vind dit een zeer intressan topic,, lees alles door, je schrijft duidelijk.

vind het altijd fijn om stukjes van je te lezen lekker helder! ikzelf schrijf vaak alles door elkaar haha.

Laatst gewijzigd door Nickid op 22-10-2012, 12:16:33, 1 keer totaal gewijzigd.

BerichtGeplaatst: 08-01-2010, 16:09:19 
Reus
Reus

Hey Kiro,

Waar is Vyumae gebleven trouwens? Wat een transformatieprocessen hierzo allemaal. :mrgreen:

Nog bedankt voor je heldere reactie overigens. Ik kan jouw bijdrage altijd erg waarderen, man. (Y)
Ik kies er nu even voor om hier niet inhoudelijk op in te gaan, omdat ik denk dat ik dan in herhaling ga vallen. Immers we hebben binnen de rubriek geloof hier ook samen al boeiend over heen en weer gepost. Dan kunnen we nu weer on-topic doorgaan over het thema van (het einde aan de) spirituele zoektocht.

groeten Nico

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 40 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3

Alle tijden zijn UTC+01:00