Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 18:00:07

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Ik kan geen rust meer vinden
BerichtGeplaatst: 28-12-2009, 17:04:41 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 30-12-2005, 14:07:08
Berichten: 163
Ik ben al even niet actief geweest hier, maar ik zit met een behoorlijk probleem, ik kan geen rust meer vinden. Ik ben nerveus.. over alles. Ik raak al overspannen als ik naar de supermarkt moet b.w.v. Ik heb rustgevende medicatie van de dokter gekregen, maar mag deze niet elke dag nemen (lekker nuttig dus) ..

Ik ben een HSP, alles trek ik mij dus enorm aan, nu is het echt tot de max ... ik kan niet meer. Elke prikkel is er 1 te veel. Zelfs leuke dingen die gezonde spanning geven maken mij nu ziek.. Ik ben in m'n hoofd behoorlijk van slag door de drukte, maar lichamelijk ga ik er nu ook aan onderuit (misselijk, duizelig, buikpijn, trillen, hartkloppingen enz enz)..

Wie kan me helpen? Mensen die mijn foto willen lezen kunnen die via Pb aan me vragen.

_________________
**Sometimes I wonder, If today is the first day of the rest of my life, what was yesterday?**


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Ik kan geen rust meer vinden
BerichtGeplaatst: 28-12-2009, 19:15:17 
Offline
Power Moderator
Power Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 18-03-2007, 19:08:40
Berichten: 2998
Locatie: Noord Holland
Ik denk dat je gewoon niks moet doen.
Niet werken, niet naar de supermarkt en zelfs geen leuke dingen.
Want soms kan leuke dingen doen zelf energie kosten.

Mijn moeder is een paar maanden geleden gestopt met werken en zat tegen een burn-out aan.
Zei was moe, en kreeg ook geen energie van leuke dingen.
Ze moest gewoon niks doen.
Nu gaat het gelukkig al stukken beter, ze doet weer een boodschap, doet weer wat leuke dingen, ontspant lekker en werkt 1 uurtje in de week (Waarom dat is mag Joost weten, het slaat nergens op maar het moet van de bedrijfsarts)

En niet te vergeten: Kies voor jezelf, en niet voor je werk oid.


Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
Ik wens je iig veel sterkte en kracht toe.

Groetjes Jelle

P.s. misschien kan meditatie helpen. Hier weet ikzelf niks vanaf, maar het kan wel erg rustgevend zijn.

_________________
De weg naar het licht, is de weg naar jezelf.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Ik kan geen rust meer vinden
BerichtGeplaatst: 28-12-2009, 23:54:40 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 17-06-2008, 21:07:13
Berichten: 2689
@ boarder
boarder schreef:
(Waarom dat is mag Joost weten, het slaat nergens op maar het moet van de bedrijfsarts)

Dat is om het contact met de collegae en de werkvloer niet te verliezen. Als je helemaal geen contact meer hebt kan de drempel om uiteindelijk terug te gaan naar het werk veel hoger komen te liggen. (Mijn moeder heeft ook een dergelijke periode doorgegaan)

--------------------

@ Ahavael
Ik weet niet of je in de positie zit waarin je zelfs het naar de supermarkt gaan naast je neer kan leggen, maar in essentie is het advies van boarder goed. Probeer zoveel mogelijk prikkels uit je leven te verwijderen voor een periode van tijd.

MAAR! ga hier vooral mee terug langs de huisarts!!!

Hij heeft je medicatie gegeven die je niet mag nemen. Dat betekend dat je terug moet om een alternatief te vinden. Denk niet dat je 'een last' bent voor hem/haar. het is hun werk immers!

Voor praktische zaken (zoals boodschappen doen) kan ik je aanraden:
structureer wat je gaat doen, hoe je het gaat doen, welke dingen ervoor nodig zijn, hoe je erheen gaat, hoe je weer terug komt, enzovoorts.
Maak een zo compleet mogelijk plaatje van hoe je de dingen aan gaat pakken en denk hierbij ook aan de dingen die mis zouden kunnen gaan en hoe je daarmee om zal gaan.
Dit is eventjes wat werk maar het maakt de eigenlijke activiteit (waarbij je jezelf blootstelt aan een hoop prikkels) een stuk gemakkelijker omdat je een 'meesterplan' hebt.

Succes en laat je weten hoe het verder met je gaat?

_________________
If it looks like a duck,
and quacks like a duck,
we have at least to consider the possibility that we have a small aquatic bird of the family anatidae on our hands.”

Douglas Adams


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Ik kan geen rust meer vinden
BerichtGeplaatst: 29-12-2009, 00:11:51 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 11-03-2005, 10:17:16
Berichten: 522
beste Ahavael,

Ik heb wat jij nu ervaart voor 3 jaar terug ook ervaren. Wat voor mij hielp was doelen stellen.
Laat alles even los. Keer terug naar je ademhaling. Ga dan een klein en haalbaar doel voor jezelf stellen
bijvoorbeeld dat je bureau altijd opgeruimd is. (moet lukken toch?) wanneer je dat kunt, kun je dit langzaam
gaat uitbouwen naar meer.

Probeer bij alles wat je doet je te focussen op je lichaam. Op je ademhaling. Probeer je lichaam te voelen.
Google eens op mindfullness.

sterkte!

groetjes
Miracle

_________________
Alle antwoorden zitten in jezelf en zijn direct voor jou beschikbaar. Vertrouw daarop!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Ik kan geen rust meer vinden
BerichtGeplaatst: 29-12-2009, 10:43:03 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 30-12-2005, 14:07:08
Berichten: 163
Bedankt voor jullie reacties!

Ik ben fulltime huisvrouw/moeder even helemaal niets meer doen is niet zo simpel dus.. Die medicatie werkt erg goed, maarja mag ze alleen nemen als t echt niet gaat maar zeker niet elke dag... T is een combinatie an te veel spanning en angsten. Ik ben jaren lang ziek geweest door PMS (onderandere had ik erge buikpijn, écht naar het toilet moeten enz), en ben bang dat nu te krijgen als ik op een plek ben waar ik niet zomaar weg kan zoals in de rij van de super markt. En omdat ik daar bang voor ben gebeurt het ook. T is dus een vervelende circel waar ik in zit... T zit allemaal tussen m'n oren, maar krijg t er maar eens weg!

_________________
**Sometimes I wonder, If today is the first day of the rest of my life, what was yesterday?**


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Ik kan geen rust meer vinden
BerichtGeplaatst: 29-12-2009, 14:55:28 
Offline
Power Moderator
Power Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 18-03-2007, 19:08:40
Berichten: 2998
Locatie: Noord Holland
Citeer:
Dat is om het contact met de collegae en de werkvloer niet te verliezen. Als je helemaal geen contact meer hebt kan de drempel om uiteindelijk terug te gaan naar het werk veel hoger komen te liggen. (Mijn moeder heeft ook een dergelijke periode doorgegaan)


Dat snap ik, maar mijn moeder is niet iemand die angst zal krijgen om weer te moeten werken en de collega's weer onder ogen te zien.
Maar toch moet ze heen, dan krijgt ze ook nog eens van vragen van het hoofd zonder enig medeleven.
Ze zijn er alleen maar op uit om haar zo snel mogelijk weer aan het werk te hebben.
Terwijl mij het beter lijkt om iemand gezond en sterk terug te hebben dan zo snel mogelijk. En dat je dan vervolgens een half jaar er weer helemaal doorheen zit.

Me ma mocht zelf met kerstvakantie niet vrij...

_________________
De weg naar het licht, is de weg naar jezelf.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Ik kan geen rust meer vinden
BerichtGeplaatst: 20-02-2011, 22:13:45 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 08-12-2010, 20:44:38
Berichten: 96
Locatie: Steenwijk
@ Ahavael

Ga een keer naar familieopstellingen en zet je nervositeit in het midden.
Je zal versteld staan wat eruit komt.

Heel veel succes!

Groetjes Rowena

_________________
Wie niet kan loslaten, zal verliezen wat hij graag wil vasthouden.


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl