Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 15:02:30

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Ondergewicht
BerichtGeplaatst: 08-02-2010, 15:09:29 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-12-2007, 17:57:18
Berichten: 34
Locatie: Middelburg, Zeeland.
Hallo,

Sinds november sta ik onder begeleiding door een diettiste omdat ik ondergewicht heb. Maar ik voel me toch meestal goed, alleen als ik fiets en een tijdje tegen de wind in moet fietsen, dan stop ik eventjes om weer op adem te komen.

Ik wil wel aankomen, maar dat gaat moeilijk. Om aan te komen gebruik ik een poeder wat ik door melk heen moet mengen. En nog een paar dingen op advies van de diettiste.

Ik ben benieuwd hoe anderen met ondergewicht het ervaren of hebben ervaren, en te zorgen om aan te komen.

Groetjes het paarse heksje


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Ondergewicht
BerichtGeplaatst: 08-02-2010, 19:21:21 
Offline
Power Moderator
Power Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 18-03-2007, 19:08:40
Berichten: 2998
Locatie: Noord Holland
Ik heb zelf wel ondergewicht, tenminste, ik moet iets van rond de 65 kg wegen maar weeg iets van 57.
Weet niet of je dit ook echt ondergewicht kan noemen.
Eten doe ik gewoon goed.
s' Ochtends brood, s' Middags brood en s' Avonds warm eten, soms wel eens een ongezond tussendoortje, of s' Avonds chips maar niet veel of zo.
Ik kan eigenlijk eten wat ik wil maar kom niet aan.
Verder voel ik me gewoon goed, hooguit om 10 uur een beetje trek gevoel, maar dan eet ik gewoon ff een koek of ontbijtkoek tussendoor.
Maar ik hoef niet echt te zorgen dat ik aan kom, voel me gewoon goed dus niks aan het handje :)

Hoeveel ondergewicht heb jij als ik vragen mag?
En hoe ziet jouw eetpatroon eruit?

Groetjes Jelle

_________________
De weg naar het licht, is de weg naar jezelf.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Ondergewicht
BerichtGeplaatst: 09-02-2010, 12:21:27 
Offline
Power Moderator
Power Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 22-10-2006, 21:09:21
Berichten: 7371
Locatie: Amsterdam
Het antwoord op de laatste 2 vragen van Jelle, daar ben ik ook wel benieuwd naar :wink: Ik heb zelf een BMI van 17, geloof ik, en dat is dus ook te licht. Het enige waar ik heel af en toe last van heb, was duizeligheid door m'n B12 tekort. Maar dat komt meer door het feit dat ik vegetarisch eet. Verder kan ik vrijwel eten wat ik wil, zonder veel aan te komen. Als ik zou moeten aankomen, zou dat voor mij dus ook wel lastig zijn. Het belangrijkste is dat je een gezond eet- en bewegingspatroon hebt, en zelfs daar is geen standaard wonderformule voor. Dat je bij een dietist(e) loopt is wat dat betreft goed want hij of zij zal je persoonlijker kunnen helpen, hoop ik :)

_________________
You think you're better than me and I agree..


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Ondergewicht
BerichtGeplaatst: 10-02-2010, 13:52:53 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-12-2007, 17:57:18
Berichten: 34
Locatie: Middelburg, Zeeland.
Hoi,

Bedankt voor jullie reacties :)

Ik heb een ondergewicht van ongeveer 18 kilo, ik zou eigenlijk rond de 50 kilo moeten wegen. Ik eet niet altijd s'ochtends iets, maar als ik dat wel doe, eet ik meestal wat brood met iets zoetigs er op en dat doe ik s'middags ook meestal. Door deweeks eet ik s'avonds: aardappelen met groente, en nog wat erbij, zoals o.a: kaassouffle's of sate-burgers, maar ik eet ook niet echt van dat echte vlees. In het weekend eet ik s'avonds iets gemakkelijks.

En nu hoef ik pas weer in april bij de diettiste te komen om te kijken hoeveel ik in die tijd ben aangekomen.

Groetjes


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Ondergewicht
BerichtGeplaatst: 10-02-2010, 15:49:21 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 18-10-2009, 22:56:30
Berichten: 392
ondergewicht heb ik niet
maar misschien heb je hier wat aan.

volg een regelmatig eetpatroon
's ochtends ontbijten is heel belangrijk want dan komt je stofwisseling op gang.
eet voldoende koohydraten en zetmeel (aardappels, bruine bonen, witte bonen, bruin brood.)en zuivel (melk, kaas)
wat ook heel goed voor je is zijn vissoorten als: koolvisfilet, pangasiusfilet, zalm, paling, haring.

_________________
als een schip over de kim zeilt...
is het niet weg...
je kunt het alleen niet zien.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Ondergewicht
BerichtGeplaatst: 10-02-2010, 21:32:17 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 02-03-2006, 12:30:12
Berichten: 3056
Locatie: Zuidwolde
Sport je ook?

Spieren wegen namelijk meer dan vet. En als je meer beweegt, heb je automatisch meer voedingsstoffen nodig omdat je het anders niet volhoudt :) Dat betekent dan dus niet dat je bijvoorbeeld een marsje of een twix moet gaan eten, dat zijn namelijk de verkeerde voedingsstoffen. Een bruine boterham (bijv. met kaas, niet met hagelslag!), een banaan, een eierkoek... Iets waar je langdurige energie van krijgt!
Mijn punt: met sporten bouw je spiermassa op; spieren wegen meer dan vet en het is een gezonde manier om aan te komen; met de goede voeding bij het sporten is het een stuk makkelijker om aan te komen.

Maar ja, dat is eigenlijk meer het onderdeel sportvoeding.

Even een paar vraagjes van mijn kant: eet je gemakkelijk? En beweeg je regelmatig?

_________________
The beauty of a rose cannot be taken away by the fact that it's imperfect.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Ondergewicht
BerichtGeplaatst: 14-02-2010, 16:49:20 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-12-2007, 17:57:18
Berichten: 34
Locatie: Middelburg, Zeeland.
Hoi,

Nee, ik doe niet aan sporten, van de diettiste mag ik ook nog niet eens sporten. Dus aan beweging doe ik niet zoveel, alleen dus als ik fiets.
En of ik gemakkelijk eet? ik heb geen moeite met eten. Alleen eet ik wat minder, dan dat ik eigenlijk zou moeten eten.

angel26 schreef:
wat ook heel goed voor je is zijn vissoorten als: koolvisfilet, pangasiusfilet, zalm, paling, haring.

Vis eet ik bijna nooit, ik eet wel eens vissalade's, namelijk tonijn en zalm salade. Want salade's schijnen toch ook goed te zijn om aan te komen?

Maar ik kan ook wel eens die soorten gaan proberen, die je opnoemde, Angel26. Bedankt Angel26 :)


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Ondergewicht
BerichtGeplaatst: 15-02-2010, 20:42:45 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 12-03-2006, 20:49:43
Berichten: 4321
Locatie: Oldenzaal
Oh jongens, had ik dit probleem maar! Kon ik maar van al die appeltaart afblijven. Zodra mijn lichaam ook maar iets slechts binnen krijgt, zegt het: AHA! VETJES! Alles op de benen! :P

Da's ook heel vervelend.

Maar ik kan me goed voorstellen hoe machteloos je je soms kan voelen. Ik weet wat ik aan mijn (iets) overgewicht kan doen, gewoon geen appeltaart en andere troep meer eten. Makkelijk zat.
Ondergewicht is toch een groter probleem, vooral als je alles kan eten en gewoon niet aan komt. Je kunt nu wel iedere dag patat en vieze vette troep gaan eten, maar daarmee is het probleem niet opgelost. Je moet gezond aankomen, en dat lijkt me veel moeilijker dan gezond afvallen.

_________________
Heb uw naaste lief, want dat ben ik!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Ondergewicht
BerichtGeplaatst: 05-01-2011, 23:01:52 
Offline
Gids
Gids
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-01-2007, 17:40:04
Berichten: 7650
Locatie: Onder een hoedje van papier
Jeetje.. ik heb juist overgewicht :p.

Raadzaam is dan om i.p.v. 3 hoofdmaaltijden misschien 5 te doen. Een tweede ontbijtje rond tien uur, en een late lichte avondmaaltijd rond negen?

_________________
Hoi. Ik lijk op Jezus.
Ben ik nu de Messias of een Jezusfiguur?


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Ondergewicht
BerichtGeplaatst: 19-01-2011, 15:47:14 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-12-2007, 17:57:18
Berichten: 34
Locatie: Middelburg, Zeeland.
Bedankt voor de tip :) .
Het gaat nu weer wat beter, ik ben al wat aangekomen. Ik weeg nu 39.6. Maar ik kan het wel proberen, om wat vaker op een dag te eten. Ik moet van de dieetiste nu ook wat meer tussendoor eten.

Voor de mensen die ook ondergewicht hebben, is http://www.proud2bme.nl wel een goeie site. Daar staan ook manieren om aan te komen.

Groetjes


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Ondergewicht
BerichtGeplaatst: 19-01-2011, 16:09:31 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 24-12-2010, 22:23:31
Berichten: 3743
Locatie: Grunn
Ik ken het probleem...

Zelf ben ik (een jongen) meer dan 10 kilo te licht. Het vervelende is dat wat ik ook eet, niks me echt helpt op wat meer gewicht te komen. En als ik dan een keer ziek ben geweest, ben ik weer 4 kilo lichter, terwijl ik echt wel mijn best doe om tijdens mijn ziek zijn normaal te eten...

_________________
Tom schreef:
Er is geen hoop meer voor deze we dit forum.
Zonder Blackbird zijn er alleen nog maar super strenge moderators over :'(

Ik sal de haat overleve,
de lievde een kans geve,
de b1tches ontwijke
en me einddoel bereike.


PS Haters gaan haten!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Ondergewicht
BerichtGeplaatst: 19-01-2011, 18:22:15 
Offline
Kabouter
Kabouter

Lid geworden op: 03-01-2011, 18:13:23
Berichten: 169
Hallo Het paarse heksje!!

Ik hoop voor je dat het nu al een stukje beter gaat!
Ik heb zelf ook bij een dieetist gelopen en vorige week hoorde ik dat het goed was!
Ben dus weer helemaal op gewicht..
Binnen een half jaar ben ik 7 kilo aangekomen en zit nu een stuk beter in mijn vel!

Ondergewicht was bij mij meer een stukje verwaarlozing. ik werkte hard in de horeca soms 12 uren achter elkaar vaak bleef het bij 10 uren. had een kwartier pauze in de middag en rond half 5 een half uur. Dat betekende dus dat ik om half 5 al warm ete, en daarna weer tot een uur of 11 savonds keihard aan de bak moest. Slecht dus want tussen door eten deed ik dus bijna niet. Ik dacht dus te weinig aan mijzelf.

Wat heb ik gedaan om aan te komen: Stoppen met werken en weer een opleiding volgen. Super veel meer tijd en rust.

Wat heb ik gedaan om aan te komen ( tips van de dieetist):

Ik ben er wel van overtuigd dat alle extra middeltjes en poedertjes niet helpen..
Mijn dieetist probeerde dit ook zo min mogelijk.

In het begin heb ik wel wat gebruikt. Fantomalt voor extra koolhydraten
Die kan ik je aanraden. Die haal je bij je apotheek 5 euro en je doet er ongeveer een week mee.
Die kan je gewoon door je thee of door frisdrank doen. ( de hoeveelheid die je mag hebben staat er op)

Ik begon s ochtends met 1 boterham.
Daarna een uurtje of half uurtje later. een Breaker/ (of time out bij de aldi)
rond 10 uur nam ik nog een boterham
12 uur 2 boterhammen en een schaaltje kwark.
In de middag nog een boterham. en fruit eten. soms nog een breaker
Met warm eten 2 keer proberen op te scheppen.
Maak voor je zelf een lekkere salade bij het warm eten.
S avonds een milke shake maken van vers fruit.

Je kan wel zoveel mogelijk poedertjes nemen maar dat helpt lang niet zo goed als veel eten en genoeg vezels binnen krijgen ( onbewerkt voedsel vooral)

Maak voor jezelf het eten leuk, verzin lekkere dingen. bijvoorbeeld brie en honing walnoten.
Of andere lekkere combi's voor op brood.
Gebruik ook room boter iig geen boter light.
En wat ook lekker is voor op brood, kaas met komkommer en mayonaise.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Ondergewicht
BerichtGeplaatst: 20-01-2011, 00:24:38 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 10-12-2010, 15:19:57
Berichten: 875
Locatie: Zumpelfeld
dag paars heksje...

Ik heb dit zelfde probleem gehad. Had een BMI van 18 toen ik veertien was. Toen begon ik ook met menstruatie's te kampen. Telkens als ik in die tijd van de maand zqt was het hommeles.. misselijk duizelig rillerig.. alles was me teveel. Soms had ik het zo koud dat ik gewoon niet kon bewegen... Ik at toen heel onregelmatig en ik denk ook dat ik hierdoor zo weinig woog. Soms gooide ik me vol met eten maar soms at ik ook een hele dag niks... Ja, dat krijg je als je geen structuur aangeleerd krijgt van thuis uit... Toch door met name regelmatiger te eten ben ik wel op een goed gewicht gekomen. Inderdaad helpt sporten, als je straks wat meer weegt, om je 'zin in eten' te stimuleren... ik weet nog toen ik ging wielrennen met mn broer...ik kon echt makkelijk twee borden pasta achter elkaar naar binnen werken...

Nu zit ik op nog altijd een wat lager gewicht dan ik zou mogen hebben maar ik voel me prima! Niet meer rillerig en koud...

leer beter naar je lichaam te luisteren, dus ook honger en dorst goed leren herkennen. Ik ben ook zo eentje die honger en dorst veel te laat opmerkt... :wink:

heel veel liefs en succes hierin!
binnenspiegel...

_________________
You can't always get what you want... You get what you need! ( Rolling Stones)


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Ondergewicht
BerichtGeplaatst: 25-01-2011, 19:30:24 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 25-05-2009, 22:48:48
Berichten: 231
Locatie: NL
beste paarse heksje ik zelf weet niet hoe het is om ondergewicht te hebben ben zelf van de zware kant met bmi van 28 ,komt deels door kracht training en door over eten :mrgreen: .
ik heb hier een website van de nederlands regering hier kun je ook een hoop informatie van halen betreft eten en gezondheid ik hoop dat je daar iets mee kan :) .
www.voedingscentrum.nl .
sterkte ermee groeten :)


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Ondergewicht
BerichtGeplaatst: 03-02-2011, 16:37:25 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-12-2007, 17:57:18
Berichten: 34
Locatie: Middelburg, Zeeland.
Bedankt voor jullie reacties :)

Het gaat nu een stuk beter, ik zit nu op een ondergewicht van ongeveer 11 kilo. Het eten gaat nu makkelijker dan drinken. En misschien ga ik naar een kliniek van Emergis in Goes.

@witte wolf, bedankt voor die website :)

Carliien schreef:
Wat heb ik gedaan om aan te komen: Stoppen met werken en weer een opleiding volgen. Super veel meer tijd en rust.

Van mijn baas mocht ik niet meer werken, dus ik werk op dit moment niet meer. Ik volg nu een opleiding.

Groetjes Het paarse heksje :wave:


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl