Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 17:40:26

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 73 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Re: Gidsen
BerichtGeplaatst: 28-02-2005, 08:47:44 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 01-11-2004, 14:36:05
Berichten: 1136
Locatie: Huizen
Ben het helemaal met Carina eens. Gidsen helpen je eigenlijk altijd, al horen we ze niet altijd. Het zijn onze beschermengelen.
Maar het kan zo zijn dat je over een tijd wel bewust contact krijgt, als je er klaar voor bent. het kan ook zo zijn dat dat nooit gebeurd omdat je bent uitverkoren voor andere gaves. Gidsen weten heel goed wat we nodig hebben. Bij sommigen is dat bewust contact, bij anderen juist niet. Welke van de twee het ook is, het is altijd de juiste keuze voor jou.

_________________
"Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind."

-Dr. Seuss-


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Gidsen
BerichtGeplaatst: 28-02-2005, 09:10:00 
Offline
Dwerg
Dwerg

Lid geworden op: 19-02-2005, 22:09:36
Berichten: 313
Ok, bedankt. Want misschien kan je je voorstellen dat je een beetje gaat twijfelen, als je geen bewust contact krijgt. Maar ik begin het nu steeds meer als normaal te ervaren, en er minder aan te twijfelen...

_________________
Joy is the key


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Gidsen
BerichtGeplaatst: 28-02-2005, 21:50:40 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 02-01-2005, 08:28:46
Berichten: 69
Locatie: Helmond
Lieve Rens,
Natuurlijk kan ik me dat voorstellen dat je een beetje gaat twijfelen. En dat is ook goed: zo blijf je waakzaam (ook met betrekking tot andere dingen)! Maar je kunt erop vertrouwen dat jouw gids dichtbij jou is.

Toen ik mijn gids ontmoette was het eerste wat ik vroeg: "waarom ben je niet eerder gekomen?". Hij zei: "ik had het druk daarboven, maar ik was er wel altijd".

Dat wil ik ook aan jou meegeven: jouw gids is er wel altijd maar hij heeft ook anderen dingen te doen. Bovendien houd hij rekening met jou. Je kunt nu denken dat je klaar bent voor een ontmoeting of voor een gesprek maar je gids weet wanneer je er echt klaar voor bent. Je weet van jezelf wel wat je zou doen als je nu ineens zijn stem zou horen..haha.

Rens volgens mij ben je een grappige, lieve jongen :wink: Blijf zo en "let it be"!

Ludo

_________________
Leven en laten leven


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Gidsen
BerichtGeplaatst: 28-02-2005, 22:13:45 
Offline
Dwerg
Dwerg

Lid geworden op: 19-02-2005, 22:09:36
Berichten: 313
Bedankt Ludo,

Kreeg een goed gevoel toen ik je bericht las :). Ik wil trouwens niet zeggen dat ik er klaar voor ben, dat verwacht ik ook niet. Maar het is altijd fijn een bevestiging te krijgen. Ik krijg steeds meer vertrouwen in hulp van bovenaf, al ben ik me er ook ter degen van bewust dat ik de keuzes moet maken. Ik hoop echt mijn gids een keer te ontmoeten, als het zover is, is het zover.

Groetjes,
Rens

_________________
Joy is the key


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Gidsen
BerichtGeplaatst: 09-03-2005, 18:36:14 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 25-02-2005, 13:02:34
Berichten: 222
Locatie: nederland
wow nu snap ik zowat alles. al mijn vragen zijn beantwoord :) :D
ik wil graag mijn gids zien en met hem praten maar op een of andere manier durf ik dat niet... :cry:
xx DON


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Gidsen
BerichtGeplaatst: 14-03-2005, 11:13:05 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 06-03-2005, 21:54:50
Berichten: 15
Locatie: gelderland
Ik ben gister naar een paranormale beurs geweest..
Wat die mand allemaal over mij vertelde klopte allemaal!
Ik stond er echt versteld van..
Maar wat betekent het eigenlijk als je een engel bij je hebt..
Want dat werd mij verteld..

K hoop op reactie..

groetjes


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Gidsen
BerichtGeplaatst: 14-03-2005, 18:45:32 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 25-02-2005, 13:02:34
Berichten: 222
Locatie: nederland
even ter verduidelijking: een gids moet je niet vergelijken met een (bescherm) engel

Xxx Don

_________________
what touches our hearts, binds us to the dance of life


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Gidsen
BerichtGeplaatst: 14-03-2005, 20:33:26 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 13-10-2004, 19:42:50
Berichten: 1512
Locatie: Den Hoorn zh
Een engel is een hogere energie dan een gids. Een gids heeft een of meerdere levens hier op aarde gehad, een engel echter niet. Een engel staat dichter bij het "goddelijke" is zuiverder nog dan een gids.

Een engel kan bij je staan, net als een gids dat doet. Ikzelf schijn er twee te hebben, ik ken er inmiddels een. Eerst geloofde ik daar niet in, want het bracht mij weer bij de vraag of God (als in de bijbel) met engelen en al zou bestaan.

Maar nu kan ik het bestaan ervan in mijn leven niet meer ontkennen doordat ik ze kan voelen :)


Liefs Carina ;)

_________________
oog om oog maakt de wereld blind


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Gidsen
BerichtGeplaatst: 14-03-2005, 22:45:51 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 25-02-2005, 01:33:46
Berichten: 28
voor hen die graag in contact willen komen met hun gids is er een cd te koop van J.C van der Heide? ontmoeting met je gids.
Dit medium heeft ook een eigen site waar jullie meer info kunnen krijgen. http://www.jancvanderheide.com groetjes nanny


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Gidsen
BerichtGeplaatst: 15-03-2005, 18:27:13 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 11-03-2005, 15:40:04
Berichten: 11
Locatie: Venlo
Spraakmakend allemaal..
Ik zou ook graag willen weten wie mijn gids is.
Ik hoorde pas van die gidsen.
Wist er niets van.
Hoe kan ik teweten komen hoe deze persoon heet?
En nog een vraagje, mmisschien heel dom maar..
Mijn moeder heeft haar vader gezien maar hij had geen voeten meer..
Iemand een verklaring?

Liefs Sandra

_________________
Een Beeld Zegt Soms Meer Dan 1000 Woorden..


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Gidsen
BerichtGeplaatst: 15-03-2005, 19:40:12 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 14-10-2004, 12:05:26
Berichten: 1835
Locatie: Emmeloord
Lieve Sandra,

Er zijn zoveel manieren om in contact te komen met je gidsen.
Talloze meditaties en technieken, maar wat ik uit eigen ervaring kan vertellen is dat het ook werkt om je, als je een rustig moment voor jezelf hebt uitgekozen, gewoon eens in te beelden dat er iemand bij je is. Dan stuur je een paar simpele vragen naar deze persoon toe.
Het best is om in het begin je vragen alsof het ja/nee vragen zijn te stellen, dat is namelijk het makkelijkst communiceren in het begin.
Je kan dus vragen, ben je man of vrouw, het antwoord wat je dan gewoon 'weet' als het ware is het goede antwoord.
Op deze manier kun je stapje voor stapje je vragen uitbreiden, maar het is wel moeilijk om je verstand aan de kant te zetten voor je gevoel.
Voor mij heeft het gewerkt, en werkt het nog steeds, ik hoop dat je hier iets aan hebt.

En onthoud: "Oefening baart kunst" en "De kracht van kunnen zit hem in de herhaling"


Groeten Paul!

_________________
weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Gidsen
BerichtGeplaatst: 15-03-2005, 22:26:27 
Voor mij zijn ja/nee vragen juist moeilijk, omdat ik dat te snel zelf geneigd ben om in te gaan vullen...


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Gidsen
BerichtGeplaatst: 23-03-2005, 13:05:05 
Hey

Als ik het goed begrijp zijn gidsen en dergelijke er om een mens bij te staan en raad te geven.
Maar hoe zit dat dan met echt slechte mensen die andere mensen enorm en bewust pijn en verdriet aan doen worden die dan niet gestuurd of geholpen?
Misschien domme vraag maar ja ik weet het niet.

Neske


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Gidsen
BerichtGeplaatst: 23-03-2005, 13:15:23 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 13-10-2004, 19:42:50
Berichten: 1512
Locatie: Den Hoorn zh
Die worden misschien wel geholpen, maar die willen misschien niet luisteren

Liefs Carina ;)

_________________
oog om oog maakt de wereld blind


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Gidsen
BerichtGeplaatst: 23-03-2005, 13:15:40 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 02-12-2004, 11:00:03
Berichten: 1169
haha geen domme vraag :nee gidsen STUREN niet, je bent verantwoordelijk voor je keuzes, omdat je ze altijd zelf maakt. :wink:

Gidsen staan je bij (als steun in het leven), dus ook "slechte" mensen, misschien nog even moeilijk te begrijpen voor sommige mensen die met rotmensen te maken hebben gehad. Dit is ook slechts een pad dat men bewandelt.

En slechts een leven van de velen.

_________________
Afbeelding
Van het licht waarin ik mijzelf draag, tot het licht dat mij draagt.


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 73 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl