Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 16:11:25

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 15 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: de aarde sterft
BerichtGeplaatst: 13-03-2010, 12:31:16 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 08-03-2010, 18:02:53
Berichten: 6
ik heb de laatste tijd echt het gevoel dat onze planeet aan het sterven is het klinkt raar maar als ik om me heen kijkt weet ik het soms bijna zeker
mensen vernietigen onze planeet door bomen de kappen dieren te doden en dat allemaal alleen voor geld
en al die vervuiling word ik ook niet echt goed van zijn er meer mensen die er zo over denken ??
ik zou graag meningen van meerdere mensen hierover willen horen.

groetjes
nakari


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: de aarde sterft
BerichtGeplaatst: 14-03-2010, 21:17:01 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 28-02-2010, 19:27:26
Berichten: 17
ik vind dat er zo veel aardbevingen zijn de laatste maanden. volgens mij vecht de aarde terug.
ik ben het volledig met je eens en ik kan er ook echt verdrietig over worden.

mijn motto is nog steeds: een beter milieu begint bij jezelf. daarom doe ik zelf alles wat ik kan om zo goed mogelijk voor moeder aarde te zorgen. en hopelijk inspireer ik mensen om me heen. meer kan je niet doen.

wat ik ook zo erg vind is dat milieu rapport. eerst werden we bang gemaakt wat de wereld vergaat onder onze voeten en nu blijkt het allemaal niet zo erg te zijn. ... ja nu gaat iedereen weer achterover zitten en denkt iedereen... ik zit mijn tijd wel uit. Dat was niet de bedoeling! er blijft flinke milieu vervuiling en er is echt iets mis met onze manier van leven. alleen wil niemand er nu snel iets aan doen want zooooo erg is het niet...
zoooo erg is het wel! zou ook wel net als Al Gore bij de mensen langs willen gaan om eens te vertellen dat we niet zo goed bezig zijn en dat geld niet belangrijker is dan de gehele wereld.

en het aller aller aller ergste vind ik de verspilling.
elk jaar een nieuw mobieltje... dat betekend veel fabrieken die veel afval produceren.
ff uitprinten... weer een boom
kleding make-up schoenen.. allemaal gemaakt voor 1 seisoen... dus veel fabrieken is veel afval.
winkels vol onzin spulletjes. gadgets van plastic en crapzooi van 10 voor een dubbeltje... fabrieken =afval
zelf denk ik als we onze aandacht geven aan spullen die duurzaam zijn, en dan bedoel ik dus spullen die lang mee gaan, niet slijten, dat we daarmee al een hoop kunnen redden.

en dan die licht reklames....... dat kost een hoop energie. allemaal om me nog meer onzin te laten kopen. flikker toch op. ik wil natuur geen crap!

zoals je ziet zit dit me echt heel hoog... denk er al tijden aan hoe kunnen we nu echt de aarde redden...

ik weet het niet... zou het helpen als iedereen bij elke handeling zou nadenken wat het gevolg is...?
men kijkt toch niet verder...
ik doe maar wat en hopelijk helpt het.

_________________
ik wens je liefde, wijsheid, geluk en gezondheid!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: de aarde sterft
BerichtGeplaatst: 15-03-2010, 09:42:24 
Ik heb vaak zin om 's nachts met een geladen pistool door één of andere grote stad te lopen en om en om een lantaarnpaal kapot te schieten. Ook wil ik altijd het liefst de neon reclame kapot schieten en de spotlights van alle bedrijven ook kapot schieten. Het is niet normaal!


X :kiss:


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: de aarde sterft
BerichtGeplaatst: 17-03-2010, 11:49:25 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 28-02-2010, 19:27:26
Berichten: 17
nou dat is het enige nuttige wat je met een wapen zou kunnen doen ja!

_________________
ik wens je liefde, wijsheid, geluk en gezondheid!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: de aarde sterft
BerichtGeplaatst: 02-05-2010, 15:06:01 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 02-05-2010, 00:49:48
Berichten: 5
ik ben van mening dat de aarde niet sterft. okee, uiteindelijk sterft ie , maar nu nog niet.(de zon houdt er over ongeveer 5 miljard jaar mee op)

nee, de enigen met wie iets gaat gebeuren zijn de bewoners van de planeet. dieren en planten maakt het niet zo uit dat ze uitsterven (ruim 99% is immers al verdwenen en wat er nog over is redt zich prima)

en mensen, al willen ze het niet aanvaarden, staan ook op de uitsterflijst. ze vinden zichzelf het meest ontwikkelde en intelligente soort op aarde. daarom denken ze dat het een ramp zal zijn als ze uitsterven.

die groenblauwe bol huppelt al 4.3 miljard jaar lang om de zon en heeft in die tijd veel vreselijkere dingen meegemaakt dan boskap en plastic bekertjes :P heeft zich iedere keer nog herstelt en dat zal ie blijven doen.

dat gebeurt alleen in een tijdsbestek dat wij ons niet goed voorstellen kunnen (100 jaar vinden we al veel)


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: de aarde sterft
BerichtGeplaatst: 21-07-2010, 11:27:21 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 08-04-2010, 15:31:13
Berichten: 1507
Locatie: Helmond
Silly schreef:
ik vind dat er zo veel aardbevingen zijn de laatste maanden. volgens mij vecht de aarde terug.



er zijn wel eens vaker periodes geweest op aarde dat er meerde aardbevingen achter elkaar kwamen.

de aarde vecht wel terug maar niet met aardbevingen.
op een andere manier..


(de aarde is fascinerend.)

_________________
'Trouble to Make, Problems to solve.'


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: de aarde sterft
BerichtGeplaatst: 21-07-2010, 16:33:02 
Offline
Dwerg
Dwerg

Lid geworden op: 02-05-2009, 17:17:44
Berichten: 283
Ach kijk naar de geschiedenis en zie dat alle uit de klauwen gelopen beschavingen zichzelf de nek om draaien.


Laatst gewijzigd door Avuso op 25-07-2010, 07:33:41, 1 keer totaal gewijzigd.

Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: de aarde sterft
BerichtGeplaatst: 24-07-2010, 12:46:15 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 08-04-2010, 15:31:13
Berichten: 1507
Locatie: Helmond
hierover heb ik net een stukje geschreven in een ander topic.
in: hoe zie jij de wereld om je heen?

viewtopic.php?f=14&t=12376&start=45

check it.

_________________
'Trouble to Make, Problems to solve.'


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: de aarde sterft
BerichtGeplaatst: 24-07-2010, 21:54:33 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-10-2007, 20:26:29
Berichten: 1718
Locatie: Antwerpen
Ook al zijn wij mensen aan het doordraaien, die Aardkloot draait wel door hoor.

_________________
'The real act of discovery consists not in finding new lands but in seeing with new eyes.'
- Marcel Proust


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: de aarde sterft
BerichtGeplaatst: 25-07-2010, 11:09:18 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-07-2010, 11:18:28
Berichten: 907
Locatie: België
Dreamwalker schreef:
Krachtig betoog, Silly. Jij doet je naam geen eer aan in elk geval. Ik ben het volledig met je eens.

Ik voel me steeds vaker schuldig als ik iets koop of consumeer. Bij mij dringt het ook steeds meer door dat ik beter moet leven t.b.v. de natuur.

Zoveel als jij erbij stil staat, zo erg is het bij mij ook aan het worden. Niet zo superbewust als jij al bent, maar het begint aardig te komen. Inderdaad, een beter milieu begint bij jezelf.. ik doe ook maar wat ik kan en ik hoop ook maar dat ik anderen ermee inspireer.

Je moet weten dat er véél meer vervuiling op de wereld is dan jij je kan voorstellen. Ik durf te stellen dat 50% van alle vervuiling op de wereld niet bekend is bij de normale mens. Heel veel word verzwegen. Ik las laatst dat 80% van de grote zeeschepen enorm vervuilend zijn en tonnen restafval zomaar in zee dumpen tijdens het varen. Daar kwam bij dat ook een groot percentage van deze schepen niet aan de veiligheidseisen voldoet en daardoor vroeg of laat zinkt. Er liggen ontelbaar veel wrakken op de oceaanbodem die verschrikkelijk vervuilend zijn.

Eej,, de aarde bestaat voor 80% uit water. Het water op de aarde is sterk vervuild geraakt, het koraal is dramatisch geslonken en zoet water zal binnen enkele decennia schaars zijn. Bijna alle levensvormen op aarde leven van zoet water.

WAAR ZIJN WIJ MEE BEZIG???????????

Ben er bewust van, leef zo milieuvriendelijk mogelijk. Al is het maar 0,01% die jij daardoor bijdraagt.. iedere 0,01% is er wel alweer 0,01% en als we dit allemaal doen zal hopelijk binnen enkele eeuwen de aarde weer wat herstelt zijn. En geef af en toe eens wat energie aan de aarde terug. Een plantje dat het moeilijk heeft, een dier met pijn..

wees goed voor jezelf en voor je medemens. Maar vergeet aub de aarde niet...
Dreamwalker schreef:
@ Boredmind88,

het klopt wat jij zegt. De aarde zal zich ook herstellen. Desnoods zal het het mensenras uitroeien om weer gezond te worden (en terecht ook eigenlijk)

maar wat je voor het gemak vergeet te realiseren is dat de aarde inderdaad al veel ergere dingen heeft doorstaan, maar die waren van natuurlijk oorsprong! Oke, een meteorietinslag doet de aarde niet zelf inderdaad, maar heel veel andere grote gebeurtenissen zijn wel door de aarde zelf tot stand gebracht, of inderdaad vanwege astrologische redenen.

Dan nog vind ik die redenen vele, vele, vele malen acceptabeler dan de aarde BEWUST uitputten en kapot maken. Kijk, als de aarde nu getroffen word door een meteoriet en daardoor sterft 60% van al het leven op aarde dan kan ik daar beter mee leven dan dat er twee landen met kernwapens gaan vechten waardoor 40% van de aarde onder gif komt te staan.

Ik hoop dat je je dit realiseert. En ja, je hebt gelijk dat de aarde er wel weer bovenop komt. Maar wat nu gebeurt HOEFT NIET!


nu post de moderator zelf dubbel :P opmerking als er iets verkeerd aan je bericht is of je extra iets wilt vermelden wijzig je vorige reactie :D :mrgreen: :lol:

_________________
Kennis is Macht Maar Om Kennis Te Krijgen Heb Je Macht Nodig

Het grootste probleem wat (niet) opgelost kan worden is de mens zelf

het mooiste geschenk dat je kan geven is hoop :)

Het moeilijkste voor de mens is voorgoed afscheid nemen van personen die hij graag heeft

Actie is gelijk aan Reactie


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: de aarde sterft
BerichtGeplaatst: 25-07-2010, 11:42:38 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 02-07-2009, 12:03:07
Berichten: 781
Locatie: friesland
Ik word ook erg verdrietig als ik de wereld nu om me heen zie. Als iedereen nou bewust zou leven, bewust van het leven, bewust van zichzelf wat zou dat dan een hoop schelen.

Ik zelf ben vegatarier en houd enorm veel van de natuur en de dieren. Ik vind het moeilijk om aan te zien dat we de natuur verpesten, de omstandigheden van de dieren verpesten en uiteindelijk onszelf verpesten.

Is het dan zó moeilijk om ons eens op de 3e plek te zetten voor de leefomstandigheden van de aarde. Om eerst de natuur te redden en de dieren, ik weet zeker dat veel mensen dan bewust of onbewust gelukkiger worden. Zelf had ik veel liever een en al natuur gehad, of misschien de leefomstandigheden terug gehaalt uit de middeleeuwse tijd maar dan wel meer voedsel enz en dat de mensen en dieren met liefde met elkaar omgaan.

Dus het uiterlijk misschien van de middeleeuwen en dan bewuste mensen, dat zou ik liever hebben gehad, ach zolang het maar dichter bij het licht komt, waarbij kleuren enz zo'n intense inpact op je hebben. Als de mensen van de kleinste dingen gaan houden word het leven al gemakkelijker :D

Ik heb volgens mij net heel raar getypt en ik kan mijn punt niet zo goed meer vinden, ben zelf een enorme beelddenker en vind het soms erg lastig om dat in woorden om te zetten. Hoop dat mijn idee nog redelijk duidelijk is :roll:

Gr Anna


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: de aarde sterft
BerichtGeplaatst: 14-09-2010, 23:19:43 
Offline
Kabouter
Kabouter

Lid geworden op: 15-09-2009, 16:03:53
Berichten: 204
je zou het zo kunnen zeggen (ik let weer eens niet op andere reacties):
wanneer het de aarde te bond word, word alles weggevaagd en begind
deze weer overnieuw.

de mensheid heeft zichzelf al eerder met uitsterven bedreigd,
het zal wel op het laatste moment goedkomen (wanneer mensen
denken: 'k*t, het is serieus, het huis van mn zus staat al onderwater...')

_________________
alles wat ik type is mijn versie van waarheid.
er is geen vaste waarheid die voor iedereen acceptabel is,
daarom smeek je om commentaar op mijn berichten.
weten is een illusie, denk ik.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: de aarde sterft
BerichtGeplaatst: 15-09-2010, 18:43:38 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-07-2010, 11:18:28
Berichten: 907
Locatie: België
kijk er was al vroeger voordat de mens er was hetzelfde probleem ''te veel Co²'' in de lucht het is al meerdere keren gebeurd kijk toen de ijstijd voor de laatste keer smolt was er toen te veel Co² in de lucht, raad eens wat is de manier van de aarde om die Co² weg te wissen yep ze begint helemaal opnieuw door een vloed te laten komen alle water stijgt waardoor de levende wezens buiten de planten minder worden ook dus de mens, maar we moeten er wel iets aan doen maar het gaat toch ooit gebeuren in 2208 is de vloed compleet en dan neemt die af
en in 2248 is het weer normaal en er zal nieuwe dier soorten komen en nieuwe soorten planten en meer land omdat het water gedaalt is, je weet dat de bijbel gehad heeft over een stormvloed, dat is een verhaal doorverteld door onze voorouders die in een boek geschreven zijn, we moeten er wel iets aan doen, maar het enigste wat we kunne doen is het gewoon uitstellen meer niet , maar een punt dat betwistbaar is, kan het misschien niet beter zijn dat we het laten afkomen en een nieuwe start beginnen, of we kunnen ons best doen om het te veranderen wat we nu hebben en het veel moeilijker hebben en wachten tot het komt, of wat we ook kunne doen is gewoon het blijven uitstellen tot wanneer we weten we kunnen het niet meer oplossen door de onbekwamen geldsnuiverij van de politiekers

_________________
Kennis is Macht Maar Om Kennis Te Krijgen Heb Je Macht Nodig

Het grootste probleem wat (niet) opgelost kan worden is de mens zelf

het mooiste geschenk dat je kan geven is hoop :)

Het moeilijkste voor de mens is voorgoed afscheid nemen van personen die hij graag heeft

Actie is gelijk aan Reactie


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: de aarde sterft
BerichtGeplaatst: 15-09-2010, 19:31:51 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-10-2007, 20:26:29
Berichten: 1718
Locatie: Antwerpen
De aarde zal heus niet sterven. De mens zal eerder sterven.

_________________
'The real act of discovery consists not in finding new lands but in seeing with new eyes.'
- Marcel Proust


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: de aarde sterft
BerichtGeplaatst: 15-09-2010, 21:30:57 
Offline
Kabouter
Kabouter

Lid geworden op: 15-09-2009, 16:03:53
Berichten: 204
amen to that (bij wijze van)

_________________
alles wat ik type is mijn versie van waarheid.
er is geen vaste waarheid die voor iedereen acceptabel is,
daarom smeek je om commentaar op mijn berichten.
weten is een illusie, denk ik.


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 15 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl