Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 25-11-2024, 20:26:06

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 22-10-2004, 14:59:21 
Reus
Reus

Hallo er komen veel vragen over het afsluiten van jezelf voor negatieve invloeden van buitenaf.

Ik zal mijn manier eens vertellen. Ik bedenk altijd dat ik in een glazen stolp zit waar niemand doorheen kan. Als ik op een verjaardag zit en er zit een persoon tussen die veel negativiteit uitstraalt, dan zet ik een muur van rozen nog extra tussen mij en die persoon.

Als je trouwens erg gevoelig bent voor negatieve invloeden en je loopt bijvoorbeeld op de markt dan kan het ook helpen om mensen niet aan te kijken. De ogen zijn namelijk de spiegel van de ziel en door iemand in zijn ogen te kijken kun je ongemerkt emoties van hen oppikken.

Zijn er meer mensen die hier een trucje voor hebben?

Liefs Carina ;)

BerichtGeplaatst: 22-10-2004, 15:05:09 
Dwerg
Dwerg

dat vraag ik me ook wel af..
ik zie de emoties van een ander maar ik neem zo ook over..
maar voor onbekende is het niet zo erg als bij mijn vrienden want ik behoud de emoties van mijn vrienden ook maar ik ben zezig om me daar van af te zetten maar ik vind het altijd onprettig om mensen met treurige emoties te zien en zo

byebye mitsuki :wink:

BerichtGeplaatst: 22-10-2004, 15:07:16 
Kabouter
Kabouter

Ik heb van iemand toen het advies gekregen om elke morgen 7 keer met je rechterhand een cirkel boven je hoofd te maken en daarbij te denken dat je jezelf in een soort cocon hult waar geen enegien door kunnen. K heb t wel eens geprobeerd maar weet nog niet echt of t werkt. cilia

BerichtGeplaatst: 22-10-2004, 15:14:50 
Reus
Reus

Dat kan inderdaad een goed manier zijn, daarmee sluit je je als het ware ook af. Als jij je voor kan stellen dat je jezelf echt in een cocon zet, dat zal het wel goed werken.

Ik las dat je ook edelstenen gebruikt, er zijn ook stenen die je beschermen tegen negatieve invloeden. Zoek er maar eens naar...

Liefs Carina ;)

BerichtGeplaatst: 22-10-2004, 15:19:34 
Kabouter
Kabouter

Dank je!!

BerichtGeplaatst: 23-10-2004, 16:33:25 
Reus
Reus

Ik heb tijgersoog als edelsteen en die weert ook negatieve invloeden en energieën af, was na een avondje tussen de mensen helemaal dof, een nacht in water en hij was weer goed.
Maar je kan idd. jezelf in een cocon plaatsten en je kan ook een doorzichtige piramide om je hoofd heen denken waar niets of nietmand naar binnen kan, maar jij wel naar buiten.

Greetz!

BerichtGeplaatst: 24-10-2004, 11:23:57 
Dwerg
Dwerg

ik heb ook een tijgersoog. moet je die op een bepaalde plek houden. op jer zonnevlecht of zo of kan je hem ook gewoon in je broekzak dragen?

BerichtGeplaatst: 24-10-2004, 11:53:15 
Groentje
Groentje

ik denk dat het heel belangrijk is dat wanneer je jezelf af probeert te sluiten voor negatieve invloedden, dat het ook belangrijk is dat je eerst je eigen negatieviteit afsluit.
wanneer je dt niet doet blijf je toch constant de negatieve invloedden naar je toetrekken.

een goede manier om je af te sluiten van een gevoel dat niet van jou is, is je hand op je zonnevlecht leggen (chakra net boven je navel, maar dat is vast duidelijk).
wanneer je je hand op je buik legt denk je dat het gevoel niet van jou is en het geen invloed heeft op jou. meestal gaat het dan wel over.

wat disaster ook al zei, een piramide om je hoofd heen zetten van positieve engergie is ook een erg goede methode.
eigenlijk alles waarbij je visualiseert dat de negativiteit je geen kwaad kan doen is wel goed.

een tip om van je eigen negativiteit af te komen is deze;

visualiseer een hele grote roos voor je (visualiseren = verbeelden of je verbeelding waar maken, in je hoofd zien) zet jouw naam op deze roos en de bladeren beginnen nu te glimmen en er springen vonkjes vanaf.
in de steel van de roos stuur je al jouw negatieve gedachten en dingen, alle dingen die je slecht vind van jezelf.
als je dit hebt gedaan ga je al je positieve punten opschrijven die je hebt, en visualiseer je dat de blaadjes van de roos voor je open gaan en de vonken van prachtige energie naar je toe spatten.
wanneer je je helemaal goed voelt of je weet niets meer te schrijven stop je, met de energie naar jezelf sturen.
stuur de roos met al je negatieve invloedden de grond in of ergens waar hij hoort.
wanneer je dit regelmatig doet, ga je steviger in je schoenen staan.
je bent minder bang voor dingen en je voelt je positiever over jezelf, en je bent minder kwetsbaar voor negativiteit om je heen.

Liefde,
Malou

BerichtGeplaatst: 24-10-2004, 13:57:41 
Reus
Reus

een mooie malou!!!

Liefs Carina ;)

BerichtGeplaatst: 24-10-2004, 15:31:58 
Reus
Reus

Super, visualisatie roels!

BerichtGeplaatst: 25-10-2004, 13:45:06 
Kabouter
Kabouter

Die visualisatie ga ik zeker proberen, thanxxx

BerichtGeplaatst: 25-10-2004, 14:44:43 
Reus
Reus

Het is ook belangrijk dat als je een cocon, schild, piramide oid. visualiseert, dat je er wel rekening mee houd dat je wel je eigen negatieve energie er door kan laten stromen, mocht je dan toch ergens nog onverhoopt negatieve energie van oppakken, dan kun je deze ook weer afvoeren.
Ook met tarot kaarten leggen is het handig om je energie na de tijd weg te kunnen sturen, omdat je dan helemaal vol zit met energie.

Greetz!

BerichtGeplaatst: 08-04-2005, 18:12:05 
Kabouter
Kabouter

handig al die tips!
zelf ben ik best gevoelig en (ook) bijv. op de markt of in de stad wordt ik heel moe van al die mensen..(ik weet niet hoe ik het moet zeggen precies) of als iemand pijn heeft loopt er soms een soort van rilling over me rug en krijg ik kippenvel.
bedankt!
:kiss: leonie

BerichtGeplaatst: 11-06-2005, 23:11:28 
Groentje
Groentje

Ik ben ook heel erg gevoelig voor emoties van andere mensen, zowel van vreemde als van vrienden. Soms als het iets heel diepliggends is kan ik het voelen tot pijn aan toe op mijn borst (plaats van de zonnenvlecht). Als ik erg helder ben gaat dit heel ver, ik heb wel een muur om me heen leren bouwen maar wat ik ook vaak doe is het gevoel weer met mijn gedachten verdrijven.Gewoon door mezelf tegen mezelf te zeggen: Dat ben ik niet en nu verder! werkt alleen bij vreemde trouwens. Bij vrienden praat ik dan meestal gewoon even met ze erover, want ook zij weten hoe gevoelig ik ben. Dan hebben hun het van zich afgepraat en ik kan ook weer door zonder zorgen. Wanneer ik niet kan praten, probeer ik ook dit met andere gedachten van me af te zetten.
Dat werkt bij mij toch heel erg goed......maar mijn muurtje mag nog wel wat steviger...

BerichtGeplaatst: 13-06-2005, 10:37:24 
Dwerg
Dwerg

De ogen de spiegel van de mens?

Hm, ik kijk altijd mensen in de ogen aan, op een of andere manier vind ik dat leuk.

Maar is het niet zo dat als je je eigen afsluit voor energie van buiten dat je ook geen positieve energie meer kan ontvangen?
Ik heb wel geleerd dat als je je eigen een schild geef, dan moet je die programmeren (als 't ware) om alleen negatieve energie buiten te laten.
Je kan het in principe zelf's zo doen dat je een katalysator word van positieve energie, en dat is ook beter voor iedereen om je heen.

Ik denk dat mensen die van nature altijd vrolijk zijn onbewust al zo'n katalysator van goeie energie zijn.
En dan heb je natuurlijk ook mensen die dus katalysator van goeie en slechte energie zijn, die hebben meestal ook de vreemdste buien wisselingen.

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00