Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 16:12:26

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 10 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 16-07-2010, 13:18:41 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-08-2009, 14:11:24
Berichten: 202
Locatie: Heist op den berg-België
Hey

Al enige tijd zit ik met een vraag die ik maar niet zelf kan oplossen. Sinds ongeveer een jaar weet ik dat ik helder voelend ben. Ik kan emoties van anderen duidelijk voelen als ik zelf innerlijk rustig ben. Wat ik ook heb, maar dat heb ik enkel bij dierbaren, is dat ik precies weet waar ze pijn hebben. Ik weet dus bijvoorbeeld waar ik mijn vriend moet masseren. Nu stel ik me soms de vraag, is dat alles wat ik ermee moet? Heeft het geen reden dat ik die pijn kan localiseren? Ik vraag me soms af of ik niet in de mogelijkheid ben om die pijnen weg te kunnen nemen, maar dat er iets is in mij waardoor het niet lukt. Uiteraard helpt het wel als ik regelmatig massages geef, maar ik heb het gevoel dat er iets ontbreekt. Mijn intuitie zegt dat het plaatje niet volledig is, dat er andere dingen zijn die ik moet kunnen die ik niet kan.

Iemand enig idee??

greetz

Babe

_________________
United we stand,devided we fall.Let's stand together for once and for all


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 16-07-2010, 16:38:54 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-07-2010, 11:18:28
Berichten: 907
Locatie: België
ik denk gewoon dat je een andere gave moet ontwikkelen en die samen bijhoort bij heldervoelend
en das pijn wegnemen van de plaats, misschien moet je zo gedachte denken, je bent een soort pijnstiller en je gaat naar de pijn en je laat de pijn verdwijnen en dan moet je die gedachte sterk maken

_________________
Kennis is Macht Maar Om Kennis Te Krijgen Heb Je Macht Nodig

Het grootste probleem wat (niet) opgelost kan worden is de mens zelf

het mooiste geschenk dat je kan geven is hoop :)

Het moeilijkste voor de mens is voorgoed afscheid nemen van personen die hij graag heeft

Actie is gelijk aan Reactie


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 16-07-2010, 22:33:27 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-08-2009, 14:11:24
Berichten: 202
Locatie: Heist op den berg-België
Ja , dat heb ik uiteraard al geprobeerd, maar ik heb zoets van , ben ik mezelf niet iets aan het wijsmaken. Misschien hoort pijn kunnen wegnemen niet noodzakelijk samen met heldervoelendheid denk ik dan...

Babe

_________________
United we stand,devided we fall.Let's stand together for once and for all


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 17-07-2010, 13:03:09 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-07-2010, 11:18:28
Berichten: 907
Locatie: België
je kan dat kiezen het hoeft ook niet noodzakelijk hoor
je kan bv met je heldervoelend de sfeer beinvloeden bv de mensen met je gevoelens rustiger maken :)
waardoor het makkelijker is voor je
ik wil wel zeggen dat kost veel energie om van negatieve positieve sfeer te maken oke?

_________________
Kennis is Macht Maar Om Kennis Te Krijgen Heb Je Macht Nodig

Het grootste probleem wat (niet) opgelost kan worden is de mens zelf

het mooiste geschenk dat je kan geven is hoop :)

Het moeilijkste voor de mens is voorgoed afscheid nemen van personen die hij graag heeft

Actie is gelijk aan Reactie


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 17-07-2010, 14:45:23 
Offline
Dwerg
Dwerg

Lid geworden op: 02-05-2009, 17:17:44
Berichten: 283
Babe schreef:
ben ik mezelf niet iets aan het wijsmaken.

Intuïtie kan er voor zorgen dat je de emoties van anderen kunt aanvoelen maar ook die van jezelf. En ik denk idd dat je jezelf iets aan het wijsmaken bent. Gebeurt wel vaker als mensen lang tijd naar "iets" op zoek zijn.

Voor zover ik weet kan een persoon zelf zijn eigen pijn weghalen door een aantal dingen.
- de pijn zelf accepteren waardoor deze afneemt. Je versterkt de pijn dan niet door je negatieve emoties.
- als iemand anders hem/haar begeleid met bovenstaande dan zou je dat kunnen opvatten als pijn weghalen bij iemand anders.
- als iemand gelooft dat de pijn weggaat door bv handoplegging/instraling/enz van zichzelf of iemand anders. Dan werkt het als placebo, maar het werkt doordat je er in gelooft. Of wellicht werkt het wel echt maar daar kan ik met mijn kennis niet over oordelen.
- als iemand een aspirientje neemt of naar de dokter gaat om de oorzaak te achterhalen. Klinkt flauw maar het hoort wel bij de waarheid :).

Probleem hierin is dat bovenstaande zaken zijn voor de gemiddelde persoon zeker niet vanzelfsprekend zijn. De meeste mensen zullen willen dat de pijn zsm stopt/weggaat/verdwijnt/ophoud waarna men zichzelf dan ook nog eens gaat afvragen waarom hen dit nou weer perse moet overkomen. En uiteraard is het allemaal niet eerlijk enz enz. Kortom ze wakkeren de ellende en pijn zelf lekker aan met hun eigen gedachten. Als jij dan probeert te helpen met het verminderen van pijn dan zal dit vaak niet lukken omdat de pijn niet wordt geaccepteerd. En daar is denk ik vaak niet tegenop te masseren. Zodra je stopt is de pijn waarschijnlijk zo weer terug.

Dus ik denk idd dat dit "alles" is wat je ermee moet of kan. Verder schrijf je dat je intuïtie zegt dat dit niet volledig is. Waar je je van bewust moet zijn is dat je intuïtie sterk wordt beïnvloed door ervaringen uit het verleden en door het denken. Daardoor komt er een oordelend "laagje" over je intuïtie te liggen wat het beeld verstoord. Je zal dit zelf beter weten dan ik maar het lijkt erop dat niet je intuïtie je verteld dat het niet goed is maar dat dit bij je denken vandaan komt.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 17-07-2010, 16:24:08 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-08-2009, 14:11:24
Berichten: 202
Locatie: Heist op den berg-België
Avuso schreef:

Dus ik denk idd dat dit "alles" is wat je ermee moet of kan. Verder schrijf je dat je intuïtie zegt dat dit niet volledig is. Waar je je van bewust moet zijn is dat je intuïtie sterk wordt beïnvloed door ervaringen uit het verleden en door het denken. Daardoor komt er een oordelend "laagje" over je intuïtie te liggen wat het beeld verstoord. Je zal dit zelf beter weten dan ik maar het lijkt erop dat niet je intuïtie je verteld dat het niet goed is maar dat dit bij je denken vandaan komt.


Dank je wel. het geeft me enige stof tot nadenken. Enerzijds heb ik altijd vrij sceptisch gestaan ten opzichte van mensen die anderen konden genezen. Ik heb altijd het gevoel gehad dat dat iets is waar je in moet geloven opdat het werkt; Anderzijds had ik vroeger ook nooit gelooft dat iemand pijn van een ander zomaar kon localiseren denk ik dan, en ik stel nu vast dat ik het zelf doe.
Het is maar de vraag, wat is echt en wat lijkt echt in mijn verbeelding he ..
Alvast bedankt voor je reactie

_________________
United we stand,devided we fall.Let's stand together for once and for all


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 17-07-2010, 18:39:51 
Offline
Dwerg
Dwerg

Lid geworden op: 02-05-2009, 17:17:44
Berichten: 283
Babe schreef:
Het is maar de vraag, wat is echt en wat lijkt echt in mijn verbeelding he ..
Dat is zeker een vraag die heel erg lastig te beantwoorden is. Als je er de tijd voor hebt wordt eea hieronder heel erg duidelijk gemaakt.


http://collegerama.tudelft.nl/mediasite/Viewer/?peid=ebf91fda-a025-472f-9d3a-ee0d15c899f3

Heel veel mensen hechten teveel waarde aan de eigen waarneming. Dat is uiteraard niet raar maar als men beter zou weten hoe het lichaam werkt kan er een hoop frustratie en discussie bespaart blijven.

Ik hoop dat je er wat mee kunt. Het is eerder wetenschappelijke info dan spirituele info maar m.i. kunnen die twee prima samen gaan.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 17-07-2010, 20:22:50 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-08-2009, 14:11:24
Berichten: 202
Locatie: Heist op den berg-België
Ik heb op de link geklikt en vastgesteld dat ik er meer dan enkele minuten voor nodig heb om hier naar te luisteren.Het zal dus voor een andere keer zijn. Toch bedankt voor de link, Avuso.

_________________
United we stand,devided we fall.Let's stand together for once and for all


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 18-07-2010, 21:49:21 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-10-2007, 20:26:29
Berichten: 1718
Locatie: Antwerpen
Intuïtie blijft een raar instrument. Raar, temeer omdat we de grenzen er nooit van zullen vinden. Dus ja, het 'plaatje' zal zondermeer niet volledig zijn voor je. Niettemin ben ik van mening dat intuïtie een waardevol ding is en dat sommigen een zeer goed ontwikkelde intuïtie hebben. Het bestaat, het is er.

Citeer:
Citeer:
Dus ik denk idd dat dit "alles" is wat je ermee moet of kan. Verder schrijf je dat je intuïtie zegt dat dit niet volledig is. Waar je je van bewust moet zijn is dat je intuïtie sterk wordt beïnvloed door ervaringen uit het verleden en door het denken. Daardoor komt er een oordelend "laagje" over je intuïtie te liggen wat het beeld verstoord. Je zal dit zelf beter weten dan ik maar het lijkt erop dat niet je intuïtie je verteld dat het niet goed is maar dat dit bij je denken vandaan komt.
Dank je wel. het geeft me enige stof tot nadenken. Enerzijds heb ik altijd vrij sceptisch gestaan ten opzichte van mensen die anderen konden genezen. Ik heb altijd het gevoel gehad dat dat iets is waar je in moet geloven opdat het werkt; Anderzijds had ik vroeger ook nooit gelooft dat iemand pijn van een ander zomaar kon localiseren denk ik dan, en ik stel nu vast dat ik het zelf doe.
Het is maar de vraag, wat is echt en wat lijkt echt in mijn verbeelding he ..
Je dagelijkse bewustzijn kleurt per definitie alle niet door de wil aangestuurde, impulsieve dingen die onbewust werken en die de kop opsteken. Intuïtie, lijkt mij, werkt onwillekeurig, maar zodra je je ervan bewust wordt, ga je de intuïtie dus objectiveren en 'verban' je het onbewuste aspect van wat eigenlijk inherent aan intuïtie is. Wat dit betreft beaam ik Avuso dus beslist. Beetje een soortgelijk verhaal ook als over bewust worden van het onderbewuste in dat topic ergens hier, enige poos terug.
Wat de rest betreft zal suggestie ook zeker parten spelen, maar dat doet het altijd. Ook bij reguliere geneeskunde en medicamenten (onderzoeken laten percentages zien van 20% en meer aan placebo-effect bij genezingsprocessen/effecten).

Citeer:
Het is maar de vraag, wat is echt en wat lijkt echt in mijn verbeelding he ..
Ik ben vergeten hoeveel eeuwen men al over díé ene vraag discussieert :P.

Dus ja, alles kan, maar er is altijd die Maar.

_________________
'The real act of discovery consists not in finding new lands but in seeing with new eyes.'
- Marcel Proust


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 18-07-2010, 22:26:37 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-08-2009, 14:11:24
Berichten: 202
Locatie: Heist op den berg-België
Dank je wel voor al jullie reacties. Er zit naar mijn gevoel heel wat zinnigs in. Al wat jullie gezegd hebben geeft me alvast mijn innerlijke rust toch al wat terug.

_________________
United we stand,devided we fall.Let's stand together for once and for all


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 10 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl