Aha,
Ik snap de vraag. Zonder streven nog een toekomst?
Ik denk van wel, misschien rijd je op het moment nog op de stuwing van je verloren streven en hobbel je rustig voort totdat er een nieuwe langskomt. In de auto geef je ook niet continu gas, je kan van de snelheid die je al had een heel eind komen zonder gas, zeker als je een beetje bergaf gaat.
Die instelling die je beschrijft lijkt me dan ook niet per definitie een ongezonde. Het lijkt me eerder een reactie op de hoge activiteit die je beschrijft te hebben gehad. Even bijtanken en dan weer verder.
Dat er dingen aan het wegwaaien zijn lijkt me vervelend. Misschien werd het te veel om allemaal in je hoofd op te slaan? Of misschien heb je, nu je wat ouder bent geworden, behoefte aan andere stimulansen en informatie? T kan zijn dat je twijfel voortkomt uit een nieuwe vraag en dat er eerst een status quo moet worden bereikt eer je verder kan.
Wat betreft de saros-cyclus, ik vind het interessant maar moet toegeven dat ik het lastige stof vind. Ik heb er nog wat meer over proberen te lezen naar aanleiding van je stuk, maar blijf het lastig vinden.
Nu weet ik dat er iemand op het forum zit die zich ook interesseert in de astronomie ansich, al weet ik even niet meer wie. Ik hoop dat hij ook nog even langskomt hier
Groetjes,
Truitje