Dreamwalker schreef:
Krachtig betoog, Silly. Jij doet je naam geen eer aan in elk geval. Ik ben het volledig met je eens.
Ik voel me steeds vaker schuldig als ik iets koop of consumeer. Bij mij dringt het ook steeds meer door dat ik beter moet leven t.b.v. de natuur.
Zoveel als jij erbij stil staat, zo erg is het bij mij ook aan het worden. Niet zo superbewust als jij al bent, maar het begint aardig te komen. Inderdaad, een beter milieu begint bij jezelf.. ik doe ook maar wat ik kan en ik hoop ook maar dat ik anderen ermee inspireer.
Je moet weten dat er véél meer vervuiling op de wereld is dan jij je kan voorstellen. Ik durf te stellen dat 50% van alle vervuiling op de wereld niet bekend is bij de normale mens. Heel veel word verzwegen. Ik las laatst dat 80% van de grote zeeschepen enorm vervuilend zijn en tonnen restafval zomaar in zee dumpen tijdens het varen. Daar kwam bij dat ook een groot percentage van deze schepen niet aan de veiligheidseisen voldoet en daardoor vroeg of laat zinkt. Er liggen ontelbaar veel wrakken op de oceaanbodem die verschrikkelijk vervuilend zijn.
Eej,, de aarde bestaat voor 80% uit water. Het water op de aarde is sterk vervuild geraakt, het koraal is dramatisch geslonken en zoet water zal binnen enkele decennia schaars zijn. Bijna alle levensvormen op aarde leven van zoet water.
WAAR ZIJN WIJ MEE BEZIG???????????
Ben er bewust van, leef zo milieuvriendelijk mogelijk. Al is het maar 0,01% die jij daardoor bijdraagt.. iedere 0,01% is er wel alweer 0,01% en als we dit allemaal doen zal hopelijk binnen enkele eeuwen de aarde weer wat herstelt zijn. En geef af en toe eens wat energie aan de aarde terug. Een plantje dat het moeilijk heeft, een dier met pijn..
wees goed voor jezelf en voor je medemens. Maar vergeet aub de aarde niet...
Dreamwalker schreef:
@ Boredmind88,
het klopt wat jij zegt. De aarde zal zich ook herstellen. Desnoods zal het het mensenras uitroeien om weer gezond te worden (en terecht ook eigenlijk)
maar wat je voor het gemak vergeet te realiseren is dat de aarde inderdaad al veel ergere dingen heeft doorstaan, maar die waren van natuurlijk oorsprong! Oke, een meteorietinslag doet de aarde niet zelf inderdaad, maar heel veel andere grote gebeurtenissen zijn wel door de aarde zelf tot stand gebracht, of inderdaad vanwege astrologische redenen.
Dan nog vind ik die redenen vele, vele, vele malen acceptabeler dan de aarde BEWUST uitputten en kapot maken. Kijk, als de aarde nu getroffen word door een meteoriet en daardoor sterft 60% van al het leven op aarde dan kan ik daar beter mee leven dan dat er twee landen met kernwapens gaan vechten waardoor 40% van de aarde onder gif komt te staan.
Ik hoop dat je je dit realiseert. En ja, je hebt gelijk dat de aarde er wel weer bovenop komt. Maar wat nu gebeurt HOEFT NIET!
nu post de moderator zelf dubbel
opmerking als er iets verkeerd aan je bericht is of je extra iets wilt vermelden wijzig je vorige reactie