Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 14:54:21

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 89 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Re: Wat is heldervoelendheid?
BerichtGeplaatst: 28-05-2009, 20:03:09 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 28-05-2009, 19:45:09
Berichten: 2
Ik heb altijd dat ik gevoelens van andere kan voelen.
bv. als iemand boos is . weet ik dat meteen, en word ik meestal soms ook chagrijnig om niks. of als iemand juist heel blij en energievol is ben ik dat ook meteen.
is dit HSP?

Greets


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Wat is heldervoelendheid?
BerichtGeplaatst: 28-05-2009, 20:57:47 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-10-2007, 20:26:29
Berichten: 1718
Locatie: Antwerpen
Kan het ook zo zijn dat wanneer een ander zich verliefd voelt, men zich dan ook zelf verliefd gaat voelen?

_________________
'The real act of discovery consists not in finding new lands but in seeing with new eyes.'
- Marcel Proust


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Wat is heldervoelendheid?
BerichtGeplaatst: 13-08-2009, 13:02:40 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-08-2009, 14:11:24
Berichten: 202
Locatie: Heist op den berg-België
Ik moet zeggen , op deze site heb ik toch al heel wat antwoorden gekregen op dingen waar ik mee worstel.
Ik ben dus ook heldervoelend , das nu echt wel duidelijk.
Ik las op de vorige pagina dat iemand een ervaring had van de sfeer beïnvloeden , wel dat had k vorige week ook.
Ik had me heel de namiddag geoefend op aarden, en was heel rustig en vrolijk naar de winkel gewandeld. Ik had het gevoel dat ik echt warmte en liefde uitstraalde.
Nu kom ik geregeld in deze supermarkt , maar nog nooit was men zo vriendelijk tegen me. Iedereen lachtte (althans die indruk kreeg ik) en de dame aan de kassa was heel vrolijk tegen me aan het praten van jufffrouw hier, juffrouw daar(en ik ben 31 lol).
Ik dacht dat dit toeval was, maar blijkbaar is het toch niet het geval.
Ik ben nog maar een goeie week echt bezig met mijn gave, maar ik heb het gevoel dat er een ontzettend sterke kracht in me zit. Ik vraag me af, is het feit dat de omgeving zo snel op mij reageert hier het bewijs van, en zo ja, moet ik me geen zorgen maken om dingen verkeerd te doen???

Babe

_________________
United we stand,devided we fall.Let's stand together for once and for all


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Wat is heldervoelendheid?
BerichtGeplaatst: 12-11-2009, 18:39:17 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 12-11-2009, 17:43:19
Berichten: 27
Locatie: Arnhem
Vyu schreef:
Kan het ook zo zijn dat wanneer een ander zich verliefd voelt, men zich dan ook zelf verliefd gaat voelen?



Volgens mij wel, ik heb gemerkt dat ikzelf vooral helder voel wanneer mensen sterke positieve gevoelens denken, en dan vooral naar elkaar toe. Als ik een verliefd stelletje zie dan krijg ik soms een explosie van beelden en gedachten in mijn hoofd, en voel ik vaak wat ze voelen.

Wanneer er een sterke seksuele spanning is bij iemand merk ik dat ook vaak op, en dat is niet altijd zo leuk. Ik heb het wel eens gehad in een trein waar veel mensen dicht op elkaar stonden omdatie overvol was. Toen pikte ik de energie van een man op die smerige gedachten had over een jonger meisje dat er ook stond. Die beelden waren echt heel naar, gelukkig toen ze uitstapte (en hij ook) stond haar vriend daar, anders was ik haar echt nagerend want het was laat en wie weet wat die man gedaan zou hebben.

Raar genoeg heb ik het niet bij boze gevoelens, alsof er een soort blokkade is die mensen dan om zich heen bouwen :S? Vooral bij warme liefdes gevoelens of seksuele gevoelens dus.

Hebben meer mensen dit?


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Wat is heldervoelendheid?
BerichtGeplaatst: 16-11-2009, 01:16:03 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 23-06-2009, 17:35:39
Berichten: 416
Ik pik enorm veel negatieve energie op, maar ik heb geleerd het snel los te laten bewust hierdoor kan ik goed handelen bij mensen die niet zulje goede ibtenties hebben, ik doorzie mensen vaak meteen. En mensen kunnen me niet makkelijk beinvloeden niet in positive maar ook niet in negatieve zin, met pisitief bedoel ik overhalen , dit wekt bij veel mensen veel frustraties op omdat ik erg "vrij" ben en eigen willetje heb, ik kan zeer goed zien wat van mezelf is en van anderen daarom kunnen andere mensen mij niet beinvloeden met minder vriendelijke emoties.

_________________
Leven en laten leven


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Wat is heldervoelendheid?
BerichtGeplaatst: 02-08-2010, 22:32:54 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 02-08-2010, 21:47:56
Berichten: 3
Nina schreef:
Nou, eerlijk gezegd snap ik het nog steeds niet helemaal. :roll:
Ligt het verschil misschien in het feit dat je als heldervoelende stemmingen aanvoelt die anderen niet waarnemen?!

Ik heb vaak dat ik gevoelens van anderen aanvoel en overneem. Ook ben ik vaak om onverklaarbare reden doodmoe of voel ik me ellendig. Maar maakt dit mij hoogsensitief ( gevoelig voor stemmingen) of heldervoelend?

Ik vraag me ook af of het verstandig is om mijn eventuele heldervoelendheid verder te ontwikkelen. Want het lijkt me dat wanneer je er meer mee bezig bent je er automatisch meer voor open staat en meer 'last' van kan krijgen. Aan de andere kant leer ik er dan misschien beter mee om gaan en sta ik niet stil in mijn ontwikkelig. dilemma!!


Wow, dit klinkt precies zoals ik mij heel vaak voel.

Er is mij wel eens verteld door een medium dat ik een intuïtief en zeer gevoelig persoon ben. Als ik soms met mensen bezig ben dan voel ik ook vaak dat ik de sfeer in een ruimte of het gevoel van een persoon in me opneem. Ik wordt ook om onverklaarbare redenen de laatste tijd erg moe en een tikkie ellendig af en toe. Na werk ben ik vaak helemaal op; ik heb een bijbaan in een verpleegtehuis op een PG-afdeling, fysiek voel ik me OK, maar ontwikkel een soort druk op me hoofd door de dag heen.

Na het stuk van Nina te hebben gelezen heb ik het gevoel dat deze moeheid komt, doordat ik invloeden makkelijk in me opneem maar misschien niet weet mezelf er vanaf te sluiten, waardoor de sfeer van de omgeving of van een ander een deel van mezelf word. Ik weet dat ik daar aan moet werken. Al moet ik toegeven dat ik hier al een langere tijd mee speel. Ik heb wel eens vaker gehad dat ik vanuit een compleet vrolijke bui langs een willekeurige plek fiets en ik voel me spontaan ellendig.

Ondanks dit alles ben ik alleen maar gedreven om mijn gevoel te ontwikkelen. Er is mij echter verteld op het spirituele vlak even rust te nemen en me vooral te focussen op me studie en dat doe ik nu ook.

Echter hoop ik dat ik in de loop van dit leven een gave ontwikkel. Ik weet dat ik daar weinig zeg in heb, en ook al wordt mij verteld dat dat 'vanzelf wel komt', toch blijf ik hopen. Zelf ben ik namelijk van plan verpleegkunde te gaan studeren en zou ik mensen het liefste willen bijstaan met meer dan medicijnen en een vrolijke uitstraling.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Wat is heldervoelendheid?
BerichtGeplaatst: 05-08-2010, 17:35:40 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-08-2009, 14:11:24
Berichten: 202
Locatie: Heist op den berg-België
Gaquinn schreef:
Er is mij wel eens verteld door een medium dat ik een intuïtief en zeer gevoelig persoon ben. Als ik soms met mensen bezig ben dan voel ik ook vaak dat ik de sfeer in een ruimte of het gevoel van een persoon in me opneem. Ik wordt ook om onverklaarbare redenen de laatste tijd erg moe en een tikkie ellendig af en toe. Na werk ben ik vaak helemaal op; ik heb een bijbaan in een verpleegtehuis op een PG-afdeling, fysiek voel ik me OK, maar ontwikkel een soort druk op me hoofd door de dag heen.

Na het stuk van Nina te hebben gelezen heb ik het gevoel dat deze moeheid komt, doordat ik invloeden makkelijk in me opneem maar misschien niet weet mezelf er vanaf te sluiten, waardoor de sfeer van de omgeving of van een ander een deel van mezelf word. Ik weet dat ik daar aan moet werken. Al moet ik toegeven dat ik hier al een langere tijd mee speel. Ik heb wel eens vaker gehad dat ik vanuit een compleet vrolijke bui langs een willekeurige plek fiets en ik voel me spontaan ellendig.

Ondanks dit alles ben ik alleen maar gedreven om mijn gevoel te ontwikkelen. Er is mij echter verteld op het spirituele vlak even rust te nemen en me vooral te focussen op me studie en dat doe ik nu ook.

Echter hoop ik dat ik in de loop van dit leven een gave ontwikkel. Ik weet dat ik daar weinig zeg in heb, en ook al wordt mij verteld dat dat 'vanzelf wel komt', toch blijf ik hopen. Zelf ben ik namelijk van plan verpleegkunde te gaan studeren en zou ik mensen het liefste willen bijstaan met meer dan medicijnen en een vrolijke uitstraling.



De "gave" Zoals jij het noemt ( en zoals ik het vroeger ook noemde) ontwikkelt vanzelf als je er open voor staat. Geloof in jezelf en in je kunnen en leer wat je binnen krijgt te interpreteren. Wees er ook van bewust dat al wat je binnenkrijgt door jou geïnterpreteerd wordt, dus gooi er niet zo maar uit wat je denkt te voelen. Probeer je intuïtie uit te testen op mensen waar je een band mee hebt en te toetsen of je intuïtie over hen klopt. En wees altijd, maar dan ook altijd kritisch tegenover jezelf en alert op fouten. Succes ermee. Als je verdere vragen hebt mag je gerust een pb'tje sturen.

Greetz

Babe

_________________
United we stand,devided we fall.Let's stand together for once and for all


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Wat is heldervoelendheid?
BerichtGeplaatst: 17-08-2010, 09:24:39 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 31-10-2007, 01:21:55
Berichten: 1276
Locatie: Papendrecht,zuid-holland
Hey ik vond hier ook nog een stuk over heldervoelendheid
http://www.nieuwetijdskind.com/hoe-herken-je-heldervoelendheid

Dat gaat o.a over:
Heldervoelendheid manifesteert zich o.a. in:
Gevoeligheid voor wat mensen uitstralen, uitzenden of ‘bij zich hebben’.
Bijvoorbeeld de stemming van mensen, emoties en intenties, maar ook het aanvoelen van iemands karakter.
Hoe iemand handelt levert bewijs voor jouw gevoel omtrent die persoon.

Gevoeligheid voor de lichamelijke gesteldheid van andere mensen.
Bijvoorbeeld pijnen, spanning, benauwdheid, moeheid etc.

Gevoeligheid voor sfeer of sferen in gebouwen, ruimtes of op bepaalde plaatsen.
Bijvoorbeeld een plaats voelt zwaar of drukkend, geeft hoofdpijn of jaagt angst aan, of het voelt juist licht of warm.

Gevoeligheid m.b.t. voorwerpen, informatie via de media, straling van electriciteit, aardstralen, etc.
Bijvoorbeeld je voelt een spanning of je wordt misselijk of ziek.

Gevoeligheid m.b.t. andere levensvormen zoals planten en dieren.
Bijvoorbeeld angst, verdriet, blijheid, lichamelijke pijnen.
Aan alles hier op aarde (materie) zitten allerlei soorten energieën vast.
Wij ervaren deze energieën (=informatie) via ons lichaam en/of via onze gedachten en/of via ons gevoel.


Onderin kan je ook nog naar Heldervoelend zijn en je energie verliezen gaan bijv.


Aghja, ik heb altijd zoiets van... noem het geen gave.. ik bedoel, waarom is het een gave? maar dat komt misschien omdat het voor mij hele normale dingen zijn, ik vind het niet echt heel erg boeiend ofzo. Its normal men.
De 1 kan goed zingen, dat is zijn of haar talent, de ander voelt veel meer dingen aan, nouja... fijn :p
Nu de 2e vraag is nog hoe ga je ermee om. Dat vind ik meer interessant. Nja ik denk dat het indd belangrijk is.. dat je leert wat van jou is, en wat je oppikt, maar heel veel van ons willen daar al mee beginnen terwijl ze zelf ook nog helemaal in de war zijn, teveel in hun gedachten zitten etc.
Ik heb zoiets van, als je eerst jezelf helemaal voor 100 % leer kennen, en je echt bewust word van alles in je lichaam en wat je denkt, dan kan je ook sneller opmerken of dingen wel of niet van jou zijn, en anders vraag je het maar aan jezelf en wat je 1e gevoel zegt , daarop vertrouwen.
Wat ik nu een paar x per dag doe, is elke x alles loslaten wat niet van mij is, en dan voel ik vanzelf wel, hoe snel mn migraine weggaat, OF NIET natuurlijk ;), dan weet ik dat het van mij is.
Ik heb mijn leven al, elke dag, echt serieus ELKE DAG,vooral lichamelijke klachten, ook psychisch maar als ik het even over mijn hele leve bekijk, dan is het lichamelijk erger. Als ik geen maagpijn heb, dan heb ik wel blaasonsteking, heb ik geen blaasonsteking, dan heb ik wel migraine, etc etc etc.
Maar ik weet nu, iets beter, hoe ik ermee om kan gaan, ook omdat ik besef dat al die klachten niet alleen van mij hoeven zijn, en dat is precies hetzelfde met gedachten.
Leer onderscheid maken van wat jou gedachten, pijntjes, etc. zijn en laat ze ook los, of stuur ze terug naar degene waarvan je denkt dat ze zijn. dan kunnen hun er weer mee aan de slag.

Als jij in de bus zit en je krijgt plotseling steken in je hoofd, dan weet ik wel bijna zeker, dat dit niet van jou is.
Stuur het dan weer weg.
Het is allemaal makkelijk zeggen hoor, maar ik zit zelf nu helemaal hierin, ben dr veel mee bezig, omdat dit gewoon dingen zijn die mijn leven belemmeren, ik heb amper energie, ik heb te vaak andere energieën, niet alleen energieën van levende maar ook van entiteiten bij me, ik heb het gelukkig nu wel altijd door wanneer et weer zo ver is. Maar ik krijg dr zoveel klachten door, door all die dingen bij elkaar. En dat was ik echt spuug en spuug zat, vandaar dat ik hier nu allemaal mee bezig ben. Ook samen met iemand hoor die me daarin begeleid.

Ik heb dr ook gewoon serieus een jaar lang straatvrees, of hoe ze dat ook noemen,van gehad, ik durfde niks meer, zodra ik naar buiten liep, voelde alles eng, ik werd angstig, en soms heb ik dat gevoel nog wel, maar niet veel meer omdat ik echt in mn eigen kracht blijf.
En sociale angststoornis heb ik, borderline heb ik zogenaamd, aghja, zal mij het een worst wezen wat ik volgens de psychologen allemaal heb, ik ben wie ik ben, ben nou eenmaal wat gevoeliger dan sommige, vele, anderen. Ze zullen altijd wel met naampjes komen hoor, zoals adhd of pdd nos.

Het belangrijkste is denk dat je de positieve kant ga zien van heldervoelendheid, en van je hooggevoeligheid natuurlijk. Want heel veel mensen, ik zelf ook vaak, noemen dit vaak als , IK HEB DAAR OOK LAST VAN.

OK jongens ik zit weer lekker op mn praatstoel, heb ook echt het gevoel dat mn verhaal helemaal nergens naar toe leidt:P

Byeee!

_________________
Ik maak een ontdekkingsreis, met als eindbestemming; mezelf


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Wat is heldervoelendheid?
BerichtGeplaatst: 17-08-2010, 11:44:45 
Offline
Moderator
Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 31-07-2010, 17:59:11
Berichten: 1583
Locatie: Oldenzaal
Ik heb er wel last van. Ik weet dat ik heldervoelend ben maar weet begod niet hoe ik er mee om moet gaan. Ik heb het wel geaccepteerd als een stukje mezelf maar kom mezelf regelmatig tegen en neem snel karaktertrekjes en emoties van andere mensen over. In mijn voorsteltopic zei ik "mijn gave is mezelf zijn en daar heb ik het al druk genoeg mee" Daarmee bedoel ik ook te zeggen dat het voor mij moeilijk is om mezelf te zijn omdat er zoveel van anderen bij zit. Bijvoorbeeld,mijn vriend heeft periodes dat hij heel depressief is en dat voel ik aan,ik wordt zelf dan ook zo moe en gefrustreerd dat mijn functioneren er ook niet beter op wordt. Ik heb ook geen idee hoe ik mezelf daar voor af moet sluiten of hoe ik moet beginnen met dat te leren. Als ik dat onder de knie kan krijgen,dan ben ik helemaal mezelf. Want ik weet wel hoe ik in elkaar zit,maar heb moeite met herkennen welk stuk nou bij mij hoort en wat niet.


Nou ervaar ik het niet allemaal als kommer en kwel hoor :) Ik heb er regelmatig mensen mee kunnen helpen,als ik zeg,ik begrijp hoe jij je voelt dan is dat ook zo. Dat maakt het voor mij een stukje makkelijker,al zou ik toch graag weten hoe ik lekker mezelf kan blijven,zonder dat er emoties tussen zitten die niet van mij zijn.

_________________
'To the library!'
"Sokka"

'Pants are an illusion, and so is death'
"Huu"


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Wat is heldervoelendheid?
BerichtGeplaatst: 18-08-2010, 06:47:23 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-07-2010, 11:18:28
Berichten: 907
Locatie: België
Aiobhan schreef:
Ik heb er wel last van. Ik weet dat ik heldervoelend ben maar weet begod niet hoe ik er mee om moet gaan. Ik heb het wel geaccepteerd als een stukje mezelf maar kom mezelf regelmatig tegen en neem snel karaktertrekjes en emoties van andere mensen over. In mijn voorsteltopic zei ik "mijn gave is mezelf zijn en daar heb ik het al druk genoeg mee" Daarmee bedoel ik ook te zeggen dat het voor mij moeilijk is om mezelf te zijn omdat er zoveel van anderen bij zit. Bijvoorbeeld,mijn vriend heeft periodes dat hij heel depressief is en dat voel ik aan,ik wordt zelf dan ook zo moe en gefrustreerd dat mijn functioneren er ook niet beter op wordt. Ik heb ook geen idee hoe ik mezelf daar voor af moet sluiten of hoe ik moet beginnen met dat te leren. Als ik dat onder de knie kan krijgen,dan ben ik helemaal mezelf. Want ik weet wel hoe ik in elkaar zit,maar heb moeite met herkennen welk stuk nou bij mij hoort en wat niet.


Nou ervaar ik het niet allemaal als kommer en kwel hoor :) Ik heb er regelmatig mensen mee kunnen helpen,als ik zeg,ik begrijp hoe jij je voelt dan is dat ook zo. Dat maakt het voor mij een stukje makkelijker,al zou ik toch graag weten hoe ik lekker mezelf kan blijven,zonder dat er emoties tussen zitten die niet van mij zijn.



wat je misschien wel kan trainen, is de andere mensen hun emoties beinvloeden, van negatief naar positief omzetten :)
waardoor je alleen positieve dingen kan oppikken? ;)

_________________
Kennis is Macht Maar Om Kennis Te Krijgen Heb Je Macht Nodig

Het grootste probleem wat (niet) opgelost kan worden is de mens zelf

het mooiste geschenk dat je kan geven is hoop :)

Het moeilijkste voor de mens is voorgoed afscheid nemen van personen die hij graag heeft

Actie is gelijk aan Reactie


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Wat is heldervoelendheid?
BerichtGeplaatst: 03-09-2010, 21:05:50 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-08-2009, 14:11:24
Berichten: 202
Locatie: Heist op den berg-België
Aiobhan schreef:
Ik heb er wel last van. Ik weet dat ik heldervoelend ben maar weet begod niet hoe ik er mee om moet gaan. Ik heb het wel geaccepteerd als een stukje mezelf maar kom mezelf regelmatig tegen en neem snel karaktertrekjes en emoties van andere mensen over. In mijn voorsteltopic zei ik "mijn gave is mezelf zijn en daar heb ik het al druk genoeg mee" Daarmee bedoel ik ook te zeggen dat het voor mij moeilijk is om mezelf te zijn omdat er zoveel van anderen bij zit. Bijvoorbeeld,mijn vriend heeft periodes dat hij heel depressief is en dat voel ik aan,ik wordt zelf dan ook zo moe en gefrustreerd dat mijn functioneren er ook niet beter op wordt. Ik heb ook geen idee hoe ik mezelf daar voor af moet sluiten of hoe ik moet beginnen met dat te leren. Als ik dat onder de knie kan krijgen,dan ben ik helemaal mezelf. Want ik weet wel hoe ik in elkaar zit,maar heb moeite met herkennen welk stuk nou bij mij hoort en wat niet.


Nou ervaar ik het niet allemaal als kommer en kwel hoor :) Ik heb er regelmatig mensen mee kunnen helpen,als ik zeg,ik begrijp hoe jij je voelt dan is dat ook zo. Dat maakt het voor mij een stukje makkelijker,al zou ik toch graag weten hoe ik lekker mezelf kan blijven,zonder dat er emoties tussen zitten die niet van mij zijn.


Ik ervaar het net hetzelfde als aiobhan. Ik pik ook heel veel op, en het is lang niet allemaal negatief, maar soms vraag ik me soms af of het wel van mezelf is wat ik voel ...

greetz

Babe

_________________
United we stand,devided we fall.Let's stand together for once and for all


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Wat is heldervoelendheid?
BerichtGeplaatst: 04-09-2010, 12:27:03 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 31-10-2007, 01:21:55
Berichten: 1276
Locatie: Papendrecht,zuid-holland
haha gister ook
ik was met de trein weggegaan met mn ma
dus ik stond te wachten uiteindelijk op de bus, en ineens schiet dr toch een zeurdigere zenuwpijn in mn rug, ik werd kotsmisselijk en wist niet meer hoe ik moest staan, m'n ma zegt meteen, is het wel van jou? vraag even of het wel van jou is, en toen voelde ik al dat het niet zo was..
toen heb ik even alles losgelaten wat niet van mij was, en binnen 2 minuten was de pijn weg.

_________________
Ik maak een ontdekkingsreis, met als eindbestemming; mezelf


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Wat is heldervoelendheid?
BerichtGeplaatst: 04-09-2010, 14:30:40 
Offline
Moderator
Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 31-07-2010, 17:59:11
Berichten: 1583
Locatie: Oldenzaal
Ik voel geen fysieke pijn van andere mensen,ik voel echt alleen emotie,s. En als iemand zich niet goed voelt kan ik wel proberen positief te zijn maar als ik me door die persoon ook niet goed voel is dat heel moeilijk voor mij. Dus..iemand die dat mij kan leren?;)

_________________
'To the library!'
"Sokka"

'Pants are an illusion, and so is death'
"Huu"


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Wat is heldervoelendheid?
BerichtGeplaatst: 04-09-2010, 18:08:48 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 31-10-2007, 01:21:55
Berichten: 1276
Locatie: Papendrecht,zuid-holland
Ja Aiobhan dat heb ik ook
ik heb dr ook veel moeite mee, want ik ga er helemaal in mee, zo erg dat ik zelf niet eens meer besef dat het niet mijn emoties zijn, dus ik ga volop er in op.
maar ik probeer er steeds meer bewust van te worden.
je kan proberen om elke keer als je dat voelt , en je weet dat het niet van jou is, het in gedachte als energie terug zien gaan naar die persoon zelf, op jouw eigen manier. zoveel mogelijk proberen los te laten.
maarja het is gewoon lastig.. als iemand suggesties heb , hoor ik het ook graag.
ik sluit me wel altijd af en plaats me in een ei dit dat, maarja ik weet niet echt of dat helpt

_________________
Ik maak een ontdekkingsreis, met als eindbestemming; mezelf


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Wat is heldervoelendheid?
BerichtGeplaatst: 04-09-2010, 19:08:51 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-08-2009, 14:11:24
Berichten: 202
Locatie: Heist op den berg-België
ja Aio, ik zou je hier ook niet concreet in kunnen helpen, alleen al omdat ik het vaak niet weet, en verder omdat het me ook niet altijd stoort denk ik. alleen, zoals van de wee aan de schoolpoort en al die kinderen die niet willen en de emotionele ouders, dan heb ik het moeilijk. Ik probeer dan om dat buiten te sluiten, en ik denk dat dat de enige manier is om het niet te ervaren maar makkelijk is anders...

greetz

Babe

_________________
United we stand,devided we fall.Let's stand together for once and for all


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 89 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl