Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 29-03-2024, 00:03:41

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 48 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Re: Zielsverwanten
BerichtGeplaatst: 25-01-2008, 17:30:00 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 30-03-2005, 12:56:26
Berichten: 1122
Locatie: Amsterdam
Ik las hier mijn bericht van 2005 terug en moet er om glimlachen.
Soms wordt de verandering die je meemaakt opeens zichtbaar.

Nu over zielsmaatjes.
Het is zo een betekenislooswoord voor mij. Wat zijn zielsverwanten?
Soms leer je mensen kennen die je al kende, dan loop je samen even een stukje leven met elkaar en pas als je ieder genoeg geleerd hebt gaat ieder zijn eigen weg.

De weg die je samen loopt en de momenten dat je samen leert, gelukkig bent zijn voor mij zo veel belangrijker dan de duiding van de band.

Misschien komt het omdat als je een band duidt, je het risico loopt de band kwijt te raken. Misschien komt het omdat ik vind dat je met iedereen in je leven een weg bewandelt en er juist die band mee hebt die je nodig hebt om verder te komen.

wat ik wil zeggen: met sommige mensen leef je van moment één op een bepaalde lijn, maar met sommige mensen totaal niet en leer je dat pas later.

Ik denk dat zielsverwant vaak verward wordt met iets wat omschreven kan worden als "leerverwant". ze zijn er, het is intens, je leert er enorm van, maar het zijn niet diegene waarmee je in één opslag weet dat je op een lijn zit en waar het zo intens diep mee gaat.
Het zijn mensen waarvan je moet leren.

ik weet niet zo zeer of het hele "zielsverwantschap" wel in die zin bestaat als dat ik het interpreteer. wat zou de interpretatie moeten zijn?
zijn zielsverwanten als ying en Yang, contrasterend in hun eigenschappen zodat ze elkaar complementeren
of zijn zielsverwanten als twee handen op een buik.
of bestaat het beide?


Is zielsverwantschap het "elkaar goed aanvoelen" en zo ja, wat onderscheid een goed aanvoelen dan de ene keer van de andere keer.
Is het zo dat als je telepatisch met elkaar bent, je ook meteen zielsverwant bent?
Dan zou je dus in principe met je hele omgeving, mocht je er langere tijd mee omgaan, zielsverwant kunnen zijn. kan dat? of heb je maar één enkele zielsverwant?

Trekken zielsverwanten zich automatisch tot elkaar aan? Of kan je ook langs je zielsverwant lopen als je in een slechte bui bent?
Of is je zielsverwant altidj op de juiste plaats op de juiste tijd?
Is de verwantschap voor eeuwig? of verdwijnt de verwantschap als beide hun eigen weg weeg gaan lopen?

Én is zielsverwantschap in veel gevallen niet een afspraak tussen mensen met de angst geen verwant te hebben?

Mijn basisvraag is eigenlijk:

Verwant je ziel zich niet altijd juist met diegene waarvan hij op dat moment het beste en meeste leert? kortom: kan iedereen je zielsverwant zijn?

_________________
u.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Zielsverwanten
BerichtGeplaatst: 25-01-2008, 22:10:45 
Offline
Gids
Gids
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-01-2007, 17:40:04
Berichten: 7650
Locatie: Onder een hoedje van papier
Een zielsverwant heeft voor iedereen een andere betekenis in principe. Maar het komt er gewoon op neer dat je aan meestal een of soms meerdere personen gekoppeld bent, ik weet niet precies hoe ik dit beter akn uitleggen :wink: .
Deze persoon kun je al kennen of moet je nog ontmoeten. Toch komen er veel dingen overeen en als je elkaar hebt ontmoet, zul je vanzelf merken wanneer iemand je zielsmaatje is en wie gewoon je beste vriend is.

_________________
Hoi. Ik lijk op Jezus.
Ben ik nu de Messias of een Jezusfiguur?


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Zielsverwanten
BerichtGeplaatst: 27-01-2008, 13:37:26 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 11-06-2007, 15:12:35
Berichten: 132
Locatie: Zutphen
Prachtige tekst, ik denk dat iedereen in z'n leven wel een keer een zielsverwant tegen komt, waar dan ook, hoe dan ook. Degenen die hem/haar al hebben gevonden zijn 'ziels'gelukkig... Be blessed. :ahh:
Veel liefs, Athena

_________________
De kracht die niemand kan missen is liefde.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Zielsverwanten
BerichtGeplaatst: 22-08-2008, 00:35:50 
Offline
Kabouter
Kabouter

Lid geworden op: 19-08-2008, 12:01:46
Berichten: 136
Locatie: Doetinchem
Ik ben er in de loop der jaren van overtuigd geraakt dat je in ieder leven personen uit een selecte groep zielen tegenkomt (en je je levenslessen samen met hen ondergaat). Ik heb een aantal ervaringen gehad waarbij mij (dit gevoel kreeg ik erg sterk) een kijkje 'achter de schermen' werd gegund - zal hier niet over uitweiden.

Ik kan me verschillende levens herinneren waarin steeds dezelfde groep mensen een (cruciuale bij)rol spelen. Mijn vriendin in het hier en nu was in een eerder leven mijn beste vriend, mijn schoonvader (die ik in het hier en nu niet gekend heb) mijn jongere broer. Het bijzondere is dat de soms toch wel tragische gebeurtenissen in vorige levens in het hier en nu doorwerken - ze vormen voor een deel de persoonlijkheid in het hier en nu, waardoor sterke karaktertrekken te verklaren zijn. Belangrijker is het dat ze nieuwe levenslessen vormen! Ik heb in het hier en nu vijf personen die ik (volgens mijn opvatting) mijn zielsverwanten zou kunnen noemen (er volgen er naar verwachting nog een aantal :) ). Met drie van de vijf heb ik een hele bijzondere relatie, waarbij we samen (los van elkaar) dezelfde herinneringen hebben aan een bepaalde tijd samen, in een eerder leven. Naar mijn idee leren we onwijs veel van elkaar. Twee van de vijf zijn er nog niet helemaal klaar voor, de tijd leert.

Toch onwijs bijzonder hoe perfect dit allemaal op elkaar afgestemd is!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Zielsverwanten
BerichtGeplaatst: 12-11-2009, 17:21:56 
Offline
Elf
Elf

Lid geworden op: 06-11-2009, 11:20:15
Berichten: 547
Locatie: Nijmegen
Cilia schreef:
wou dat ik zo'n iemand had...


Volgens mij heeft iedereen er meerdere.

Naar verluidt de theorie die ik met mijn tweelingziel heb opgesteld is onze hypothese dat iedereen op onze planeet een ziel heeft.

Deze zielen komen uit verscheurde grotere zielen, die niet mannelijk of vrouwelijk, goed noch kwaad waren.

Door de verscheuring verkeren onze zielen in een deels spirituele en deels organische staat.

_________________
We are everything you want others to be


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Zielsverwanten
BerichtGeplaatst: 16-08-2010, 09:59:49 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 19-04-2010, 16:45:34
Berichten: 7
Locatie: Belgie
Ik heb dit nog nooit bij iemand gevoelt,
Ik ken hem zelfs niet, ik zag hem gewoon.
Ik voelde mij direct tot hem aangetrokken en hij precies ook,
voor het eerst zag ik hem in de supermarkt haha.
eerst vond ik het maar eng , ik wist niet waarom hij zoveel voor mij betekende.
Ik bleef kijken en hij ook.
Wij komen elkaar steeds opnieuw tegen op verschillende plaatsen.
En telkens voel ik zo'n rare spanning tussen ons.
Na 2 jaar elkaar zomaar tegenkomen heb ik een soort van droom gehad overdag, ik was blijkbaar in slaap gevallen voor de tv.
Het was niet zomaar een droom , een levensechte met bijzonder veel details.
Ik was een jonge vrouw en ik zat samen met mijn moeder in de gevangenis die door rebellen worden bewaakt, het was rusland.
De omstandigheden waarin ik zat waren vuil vies en armmoedig.
Het toilet was heel vuil vol met vliegen, op het toilet zat een dode oude vrouw , ze hadden de moeite niet gedaan om haar weg te brengen.
De cellen waren kleine grotten waarin je moest bukken om erin te gaan.
De reden dat ik in de gevangenis zat was omdat ik illegaal bij het leger ben ingetreden.
Ja ik kan er ook niet aan uit ;)
Wat ik wel nog weet was dat er een sigarettenhandel was tussen de rebellen.
In de gevangenis zag ik oppeens dezelfde jongen die ik altijd tegenkom.
We waren geliefden. We kenden elkaar.
Ik werd wakker en was er heilig van overtuigd dat het echt is gebeurd
gewoon dat weet je.
Ik wel met hem praten maar weet niet hoe of wat , ik kan moeilijk zeggen : Hoi , ik ken je uit een vorig leven.
Trouwens nu is hij pas getrouwd en is zijn vrouw zwanger.
Ik zal me er overheen moeten zetten.
x


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Zielsverwanten
BerichtGeplaatst: 16-08-2010, 12:36:59 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-07-2010, 11:18:28
Berichten: 907
Locatie: België
lostsoul_ schreef:
Ik heb dit nog nooit bij iemand gevoelt,
Ik ken hem zelfs niet, ik zag hem gewoon.
Ik voelde mij direct tot hem aangetrokken en hij precies ook,
voor het eerst zag ik hem in de supermarkt haha.
eerst vond ik het maar eng , ik wist niet waarom hij zoveel voor mij betekende.
Ik bleef kijken en hij ook.
Wij komen elkaar steeds opnieuw tegen op verschillende plaatsen.
En telkens voel ik zo'n rare spanning tussen ons.
Na 2 jaar elkaar zomaar tegenkomen heb ik een soort van droom gehad overdag, ik was blijkbaar in slaap gevallen voor de tv.
Het was niet zomaar een droom , een levensechte met bijzonder veel details.
Ik was een jonge vrouw en ik zat samen met mijn moeder in de gevangenis die door rebellen worden bewaakt, het was rusland.
De omstandigheden waarin ik zat waren vuil vies en armmoedig.
Het toilet was heel vuil vol met vliegen, op het toilet zat een dode oude vrouw , ze hadden de moeite niet gedaan om haar weg te brengen.
De cellen waren kleine grotten waarin je moest bukken om erin te gaan.
De reden dat ik in de gevangenis zat was omdat ik illegaal bij het leger ben ingetreden.
Ja ik kan er ook niet aan uit ;)
Wat ik wel nog weet was dat er een sigarettenhandel was tussen de rebellen.
In de gevangenis zag ik oppeens dezelfde jongen die ik altijd tegenkom.
We waren geliefden. We kenden elkaar.
Ik werd wakker en was er heilig van overtuigd dat het echt is gebeurd
gewoon dat weet je.
Ik wel met hem praten maar weet niet hoe of wat , ik kan moeilijk zeggen : Hoi , ik ken je uit een vorig leven.
Trouwens nu is hij pas getrouwd en is zijn vrouw zwanger.
Ik zal me er overheen moeten zetten.
x


lostsoul het lijkt precies of je het voelt als een kans gemist om met hem een relatie te hebben

kijk het verleden herhaalt zich niet altijd verder in een volgende leven, het kan gewoon zijn dat in jouw leven jij een andere zielsverwant moet zoeken, in de plaats van hij.

_________________
Kennis is Macht Maar Om Kennis Te Krijgen Heb Je Macht Nodig

Het grootste probleem wat (niet) opgelost kan worden is de mens zelf

het mooiste geschenk dat je kan geven is hoop :)

Het moeilijkste voor de mens is voorgoed afscheid nemen van personen die hij graag heeft

Actie is gelijk aan Reactie


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Zielsverwanten
BerichtGeplaatst: 16-08-2010, 13:09:01 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 12-08-2009, 20:09:36
Berichten: 553
Locatie: Antwerpen
Nou, als je het niet zou weten, zou je het niet als een gemiste kans zien waarschijnlijk. Nu je het wel weet, kan ik me wel inbeelden dat je het als een gemiste kans ziet.

Overigens sluit ik me wel aan bij Ewout, dat een vorig leven zich niet hoeft te herhalen in dit leven.
Waarom zou dat nodig zijn?

_________________
Je kunt geen probleem plukken als een bloem, die je dan beschouwt los van haar omgeving, van haar historische bron, van haar diepe wortels.

Han Suyin


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Zielsverwanten
BerichtGeplaatst: 16-08-2010, 18:55:25 
Offline
Power Moderator
Power Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 18-03-2007, 19:08:40
Berichten: 2998
Locatie: Noord Holland
Natascha schreef:
Nou, als je het niet zou weten, zou je het niet als een gemiste kans zien waarschijnlijk. Nu je het wel weet, kan ik me wel inbeelden dat je het als een gemiste kans ziet.

Overigens sluit ik me wel aan bij Ewout, dat een vorig leven zich niet hoeft te herhalen in dit leven.
Waarom zou dat nodig zijn?


Misschien als je je lessen niet hebt geleerd in je vorige leven, doordat je bijvoorbeeld zelfmoord had gepleegd en daardoor je lessen in dat leven niet hebt afgerond?

_________________
De weg naar het licht, is de weg naar jezelf.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Zielsverwanten
BerichtGeplaatst: 16-08-2010, 19:48:52 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 12-08-2009, 20:09:36
Berichten: 553
Locatie: Antwerpen
Citeer:
Misschien als je je lessen niet hebt geleerd in je vorige leven, doordat je bijvoorbeeld zelfmoord had gepleegd en daardoor je lessen in dat leven niet hebt afgerond?


Maar ja, hoe kun je nu weten wat je lessen zijn? En hoef je daarom terug een relatie te beginnen met de partner van je vorig leven?

_________________
Je kunt geen probleem plukken als een bloem, die je dan beschouwt los van haar omgeving, van haar historische bron, van haar diepe wortels.

Han Suyin


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Zielsverwanten
BerichtGeplaatst: 16-08-2010, 23:20:16 
Offline
Power Moderator
Power Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 18-03-2007, 19:08:40
Berichten: 2998
Locatie: Noord Holland
Natascha schreef:
Citeer:
Misschien als je je lessen niet hebt geleerd in je vorige leven, doordat je bijvoorbeeld zelfmoord had gepleegd en daardoor je lessen in dat leven niet hebt afgerond?


Maar ja, hoe kun je nu weten wat je lessen zijn? En hoef je daarom terug een relatie te beginnen met de partner van je vorig leven?


Wat je lessen zijn? Tja daar kom je langzamerhand zelf achter denk ik.
En een relatie met de partner uit een vorig leven hoeft niet, die eventuele les zal je ook bij iemand anders kunnen leren.

Verder was het meer een gedachtespinsel, was benieuwd hoe jullie er over dachten..

_________________
De weg naar het licht, is de weg naar jezelf.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Zielsverwanten
BerichtGeplaatst: 17-08-2010, 08:02:06 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 12-08-2009, 20:09:36
Berichten: 553
Locatie: Antwerpen
Citeer:
Wat je lessen zijn? Tja daar kom je langzamerhand zelf achter denk ik.


Hmm. Even een kritische bedenking. Waarom zouden we lessen hebben? En als we ze hebben, dan denk ik niet dat iedereen daar achter komt.

_________________
Je kunt geen probleem plukken als een bloem, die je dan beschouwt los van haar omgeving, van haar historische bron, van haar diepe wortels.

Han Suyin


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Zielsverwanten
BerichtGeplaatst: 17-08-2010, 08:12:46 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-07-2010, 11:18:28
Berichten: 907
Locatie: België
wat is het nut ervan om steeds te blijven leren en dan heel je leven achter zoeken wat je lessen zijn terwijl je beter kan bezig houden met je familie je partner of misschien je kinderen of kleinkinderen enzo, je beseft niet wat je mist als je naar een doel van het vorig leven zoekt, het is gewoon nutteloos om er naar te zoeken er zijn gewoon geen lessen, je krijgt gewoon een nieuwe kans om weer te leven in te plaats van gewoon dood te zijn en voor eeuwig en altijd niks doen.

_________________
Kennis is Macht Maar Om Kennis Te Krijgen Heb Je Macht Nodig

Het grootste probleem wat (niet) opgelost kan worden is de mens zelf

het mooiste geschenk dat je kan geven is hoop :)

Het moeilijkste voor de mens is voorgoed afscheid nemen van personen die hij graag heeft

Actie is gelijk aan Reactie


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Zielsverwanten
BerichtGeplaatst: 17-08-2010, 12:15:46 
Offline
Moderator
Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 31-07-2010, 17:59:11
Berichten: 1583
Locatie: Oldenzaal
Ewout-Vandaele schreef:
wat is het nut ervan om steeds te blijven leren en dan heel je leven achter zoeken wat je lessen zijn terwijl je beter kan bezig houden met je familie je partner of misschien je kinderen of kleinkinderen enzo, je beseft niet wat je mist als je naar een doel van het vorig leven zoekt, het is gewoon nutteloos om er naar te zoeken er zijn gewoon geen lessen, je krijgt gewoon een nieuwe kans om weer te leven in te plaats van gewoon dood te zijn en voor eeuwig en altijd niks doen.


Wauw! Nou ben ik het op 1 dag 2 keer met je eens Ewout. Of het nutteloos is om ernaar te zoeken weet ik niet,ik zou best wel eens willen weten wie ik uit een vorig leven ken en wat er gebeurd is. Maar als je dat weet,en weet wat je in dit leven zou moeten veranderen,wat is er dan nog aan? Ik zou mijn leven dan heel saai gaan vinden. Dit moet ik veranderen dus dat doe ik..en dan? Wat is dan je doel? Als ik daarvoor mijn leven moet leiden dan pas ik. Ik blijf liever in onwetendheid,ik vind het al spannend om te zien wat morgen mij brengt,laat staan dat ik me dan ook nog druk ga maken over een evt. vorig leven. En of er geen lessen zijn,geen idee... Ik denk dat ik dat ook nooit zal weten.

En als je zielsverwant echt bestaat,als je in dit leven dezelfde personen ontmoet uit je vorige leven. Dan beslist het lot wel of je die persoon tegen komt of niet denk ik dan. En ik denk dat het dan ook weinig uitmaakt of je er een relatie mee krijgt,of je beste vriend wordt. Misschien is het wel je broer of zus,misschien je huisdier...wie weet?

_________________
'To the library!'
"Sokka"

'Pants are an illusion, and so is death'
"Huu"


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Zielsverwanten
BerichtGeplaatst: 18-08-2010, 07:09:19 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-07-2010, 11:18:28
Berichten: 907
Locatie: België
en ik bedank jou twee keer dat je mijn woorden ondersteunt

jij hbt ook wel gelijk het zal misschien niet nutteloos zijn, maar ik wilde zeggen dat het aanvoelt als nutteloos gedoe

_________________
Kennis is Macht Maar Om Kennis Te Krijgen Heb Je Macht Nodig

Het grootste probleem wat (niet) opgelost kan worden is de mens zelf

het mooiste geschenk dat je kan geven is hoop :)

Het moeilijkste voor de mens is voorgoed afscheid nemen van personen die hij graag heeft

Actie is gelijk aan Reactie


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 48 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl