Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 21:59:39

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Prehistorische Culturen
BerichtGeplaatst: 02-09-2010, 12:18:02 
Offline
Kabouter
Kabouter

Lid geworden op: 09-12-2007, 22:27:21
Berichten: 185
Locatie: Hasselt - België
Op de onderstaande link kan je een interessant artikel lezen. Je ziet er ook een afbeelding van een oude steen waar een menselijk figuur in staat gegraveerd. De menselijke figuur is gekleed in kleren en hij heeft een telescoop in zijn handen, een observatie van de hemel makend!
http://www.theepochtimes.com/n2/content/view/40978/

Wow, het is een mega interessant artikel! (Y) Het is volgens mij hoog tijd om de huidige geschiedenis boeken te herschrijven
:wave:

_________________
Falun Dafa
Een krachtige methode voor het verfijnen van lichaam en geest


Laatst gewijzigd door Kai Gong op 07-06-2016, 00:58:43, 1 keer totaal gewijzigd.

Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Prehistorische Culturen
BerichtGeplaatst: 12-09-2010, 13:24:09 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-10-2007, 20:26:29
Berichten: 1718
Locatie: Antwerpen
Toegegeven, dergelijke artikelen en thema's zijn op het eerste gezicht interessant. Zelf moet ik weer even terugdenken aan enig naslagwerk dat ik tijdens de havo deed naar Atlantis, waarbij ook de meest fantastische en soms indrukwekkende bewijzen geleverd werden.

Toch ben ik zoals altijd sceptisch. Als een rotstekening vertaald wordt naar 'een man met hoed, schoenen en van wol geweven kleding, met een telescoop in zijn hand', dan vind ik dat stoutmoedig. In de eerste plaats is op de steen niet te zien wat voor stof de man draagt, voor zover je überhaupt mag aannemen dat het om meer dan slechts een lendendoek gaat. Voor hetzelfde geld betreft het een gewone dierenhuid. De lange staaf in zijn handen is natuurlijk suggestief, maar dat is het hem ook juist: het is niet duidelijk wat het exact is, dus interpreteren we het door kennis die wij hebben van de wereld. Een staaf in de handen wordt dan ineens een telescoop.
Kun je je daarin vinden?

Dan werpen al die speculaties over een oeroude en ontwikkelde beschaving natuurlijk ook logische vragen op.
> Stél dat zo'n volk bestaan heeft, waarom vinden we dan nergens iets meer dan slechts een handvol stenen? Ik bedoel, schoenen van leer kunnen lang bewaard blijven (overigens had de prehistorische mens in Europa ook al zulke dingen, maar goed), en telescoopglazen zijn al helemaal duurzaam (maar maak zoiets maar eens; lijkt me stug dat je zoiets met een stenen vuistbijl doet).
> Hoe dateert men zo'n steen?
> Waarom zouden die stenen niet gewoon namaak zijn? Het 'dinosaurusstaart-argument' uit het artikel vind ik nog niet overtuigend. Op de eerste steen is namelijk een 'dinosaurus' te zien met platen op de rug. De enige soort die ik ken met zoiets, is de familie van de Stegosaurus, en dat was een herbivoor soort, geen carnivoor. Ik noem maar eens een bedenking.
Ik zou graag verdere informatie hieromtrent van je krijgen.

Overigens nog een paar kleinigheidjes:
Citeer:
We hebben geloofd, dat het Galileo was, een Europeaan, die de telescoop heeft uitgevonden, welke een geschiedenis heeft van iets meer dan 300 jaar.
De telescoop is door Hollanders in de zeventiende eeuw uitgevonden. Hier staat er meer over: http://nl.wikipedia.org/wiki/Telescoop_ ... 9#Ontstaan

Citeer:
Bijvoorbeeld, er zijn fresco’s in vele grotten in Frankrijk, Zuid Afrika en de Alpen, welke vrij realistisch en levensecht gegraveerd zijn.
Fresco's zijn schilderingen (op basis van olie) die op een nog vochtige/natte ondergrond van een muur geschilderd worden. Rotsschilderingen werden gemaakt door pigmentstoffen zoals houtskool te kauwen, in te speekselen en op de wand te spugen.

Citeer:
De gravures van de mensen zien er buitengewoon exquise uit en het was gekleurd met een verf op mineraalbasis.
Je voert oeroude tekeningen aan als bewijsmateriaal. Die oude tekeningen zijn heel mooi, soms indrukwekkend en soms ook suggestief. Echter, hoe kun je aan een eenvoudige tekening zien dat
1: de poppetjes fatsoenlijke kleding droegen?
2: die kleding ook nog eens speciaal geverfd was?
3: die verf op basis van mineralen verkregen werd?
Ik neem aan dat je er meer over gelezen hebt, dus misschien kun je hierover nog wat kennis delen met ons.

Verwijs je tot slot met Franse rotstekeningen overigens naar Lascaux? http://nl.wikipedia.org/wiki/Lascaux

_________________
'The real act of discovery consists not in finding new lands but in seeing with new eyes.'
- Marcel Proust


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Prehistorische Culturen
BerichtGeplaatst: 05-10-2010, 06:24:21 
Offline
Kabouter
Kabouter

Lid geworden op: 09-12-2007, 22:27:21
Berichten: 185
Locatie: Hasselt - België
Hoi Kiro, op de bovenstaand vermelde linken (Zhuan Falun, Epoch Times) kan je heel veel informatie vinden over prehistorische culturen. Ik vind het ook heel interessant en las er al veel over.
Op Scientas lees ik ook wel eens:
http://www.scientias.nl/

:wave: Groetjes, Karin

_________________
Falun Dafa
Een krachtige methode voor het verfijnen van lichaam en geest


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Prehistorische Culturen
BerichtGeplaatst: 05-10-2010, 12:39:12 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 02-07-2009, 12:03:07
Berichten: 781
Locatie: friesland
nog nooit van gehoord :O maar ik ga het ook even lezen :D


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Prehistorische Culturen
BerichtGeplaatst: 16-11-2010, 09:27:58 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-07-2010, 11:18:28
Berichten: 907
Locatie: België
alle uitvindingen van de hele wereld zoals de telescoop of de auto al die grote uitvindingen de gloeilamp enzo
staat allemaal in boeken van heel lang geleden, ze hebben gewoon de juiste boeken gevonden.

_________________
Kennis is Macht Maar Om Kennis Te Krijgen Heb Je Macht Nodig

Het grootste probleem wat (niet) opgelost kan worden is de mens zelf

het mooiste geschenk dat je kan geven is hoop :)

Het moeilijkste voor de mens is voorgoed afscheid nemen van personen die hij graag heeft

Actie is gelijk aan Reactie


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Prehistorische Culturen
BerichtGeplaatst: 13-06-2011, 10:23:11 
Offline
Kabouter
Kabouter

Lid geworden op: 09-12-2007, 22:27:21
Berichten: 185
Locatie: Hasselt - België
Dit onderwerp blijft fascinerend. ;)

Onder het water van veel oceanen is grote en hoge architectuur uit oude tijden ontdekt.

Hier is de link van een video over een hele oude legende over een Japanse onderwaterstad:
http://www.youtube.com/watch?v=zIu2rA0y ... ture=share

De onderstaande video is ook heel interessant, hedendaagse wetenschappers bevestigen dat dinosaurussen en mensen tegelijkertijd op aarde hebben geleefd.
Forbidden Archeology - Secret Discoveries of Early Man - Full Feature
http://www.youtube.com/watch?v=6oGqPc6poS4

Veel kijk- en leesplezier!

_________________
Falun Dafa
Een krachtige methode voor het verfijnen van lichaam en geest


Laatst gewijzigd door Kai Gong op 07-06-2016, 01:03:07, 1 keer totaal gewijzigd.

Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Prehistorische Culturen
BerichtGeplaatst: 13-06-2011, 10:27:45 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-10-2007, 20:26:29
Berichten: 1718
Locatie: Antwerpen
Even een kleine toevoeging:

Continenten als geografische eenheden ('Afrika', 'Europa' etc.) staan niet gelijk aan de platen die over de aardkorst schuiven (tectoniek). Zo vormt India bijv. een eigen plaat, terwijl het gros van Azië en Europa samen de Euraziatische plaat vormen.

De rest zal ik later eens bekijken, wanneer ik tijd heb.

_________________
'The real act of discovery consists not in finding new lands but in seeing with new eyes.'
- Marcel Proust


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Prehistorische Culturen
BerichtGeplaatst: 23-06-2011, 09:28:47 
Offline
Kabouter
Kabouter

Lid geworden op: 09-12-2007, 22:27:21
Berichten: 185
Locatie: Hasselt - België
Kiro schreef:
De rest zal ik later eens bekijken, wanneer ik tijd heb.

Ok Kiro, beide video' s zijn wel in het Engels, maar denk dat dit voor de meesten geen probleem is. :wink:

_________________
Falun Dafa
Een krachtige methode voor het verfijnen van lichaam en geest


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 8 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl