Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 17:49:53

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 38 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Re: Vaccineren
BerichtGeplaatst: 13-08-2010, 13:56:43 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 17-06-2008, 21:07:13
Berichten: 2689
Citeer:
Wat in het RVP zit

In het Rijksvaccinatieprogramma zijn inentingen opgenomen tegen de volgende infectieziektes:

* bof;
* difterie;
* hepatitis B (als het kind tot een risicogroep behoort);
* Hib-ziekten, die voor jonge kinderen ernstige gevolgen kunnen hebben zoals hersenvliesontsteking, bloedvergiftiging en strotklepontsteking;
* Humaan Papillomavirus (HPV), dat baarmoederhalskanker kan veroorzaken;
* kinkhoest;
* mazelen;
* meningokokken C;
* pneumokokken;
* polio;
* rodehond;
* tetanus.

Vaccineren niet verplicht

Ouders zijn niet verplicht hun kind te laten vaccineren. Bijna alle ouders laten hun kind wel vaccineren
.


We miepen om niets!! :D

Dank Avuso, totaal over heen gelezen... Ik ben wel op die site geweest maar raakte verdwaald.

_________________
If it looks like a duck,
and quacks like a duck,
we have at least to consider the possibility that we have a small aquatic bird of the family anatidae on our hands.”

Douglas Adams


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Vaccineren
BerichtGeplaatst: 13-08-2010, 17:53:57 
Offline
Dwerg
Dwerg

Lid geworden op: 02-05-2009, 17:17:44
Berichten: 283
Graag gedaan.

truitje schreef:
We miepen om niets!!

Ik denk persoonlijk dat we niet om niets miepen.

truitje schreef:
Mijn vragen komen naar aanleiding van een reeks vaccinaties die ik voor mijn werk heb laten zetten tegen Hepatitis B. Ik heb de kuur nu afgemaakt maar bedenk me eigenlijk net dat ik dit grotendeels uit angst en indekken heb gedaan.
[...]
Als ik mij niet had laten vaccineren had ik een brief moeten ondertekenen dat ik mijn organisatie niet zou aanwijzen als schuldig aan mijn, op het werk verkregen, ziekte. Begrijpelijk maar interessant hoe het mijn afweging heeft beïnvloed.


Dat het bij de wet niet verplicht is betekend naar mijn idee niet dat het op andere manieren niet wordt afgedwongen. Hierbij speelt angst zoals je zelf al aangaf een grote rol. Zo wordt op de overheids website nadat men aangeeft dat het niet verplicht is nog wel even vermeld dat bijna alle andere ouders hun kinderen wel laten vaccineren. Kortom als je kind wat krijgt is dat jouw schuld.

Maar het is dus de vraag of het meer jou schuld is als je kind ziek wordt zonder vaccinatie dan met vaccinatie. Daarnaast kun je je afvragen of je kind wellicht juist ziek wordt van de vaccinering. Wellicht heeft DT daar wat info over? Ziekte patronen bij gevaccineerde kinderen en ongevaccineerde kinderen.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Vaccineren
BerichtGeplaatst: 13-08-2010, 18:39:41 
Offline
Dwerg
Dwerg

Lid geworden op: 02-05-2009, 17:17:44
Berichten: 283
Na een rondje zoeken ben ik er achter dat er een hoop geblaat op internet staat zonder enige onderbouwing. Beetje teleurstellend. Maar voor de geïnteresseerde. Onderstaand boek komt op het eerste gezicht wel relatief gekleurd maar betrouwbaar op mij over. Als iemand nog iets anders tegen komt laat het me aub weten.

http://books.google.com/books?id=4Yi8qx1-cDEC&printsec=frontcover


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Vaccineren
BerichtGeplaatst: 18-08-2010, 23:35:12 
Offline
Power Moderator
Power Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 22-10-2006, 21:09:21
Berichten: 7371
Locatie: Amsterdam
truitje schreef:
We miepen om niets!! :D

?

Er zijn heel veel mensen, inclusief jijzelf (met uitzondering van de laatste paar dagen), die denken dat vaccineren wél verplicht is. 'De overheid zal het toch wel weten?'
Dat vind ik nog verontrustender dan de risico's die aan sommige vaccinaties kleven.

Op de site van de Vereniging Kritisch Prikken staat trouwens ook een heleboel goede informatie. Ik heb me er 2 jaar geleden in verdiept toen ik voor Nederlands een betoog moest houden over het HPV-vaccin.
http://www.nvkp.nl/

_________________
You think you're better than me and I agree..


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Vaccineren
BerichtGeplaatst: 13-10-2010, 19:14:31 
Offline
Dwerg
Dwerg

Lid geworden op: 02-05-2009, 17:17:44
Berichten: 283
Voor als je de tijd hebt/maakt. Op onderstaande web een goede/betrouwbare uitleg over wat er allemaal speelt bij de vaccinaties.

http://collegerama.tudelft.nl/mediasite/SilverlightPlayer/Default.aspx?peid=4ed4751868dc4150adb3b7bf75493c0a1d


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Vaccineren
BerichtGeplaatst: 13-10-2010, 21:52:41 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 17-06-2008, 21:07:13
Berichten: 2689
Super avuso!!

*pakt een drankje en gaat lezen*

_________________
If it looks like a duck,
and quacks like a duck,
we have at least to consider the possibility that we have a small aquatic bird of the family anatidae on our hands.”

Douglas Adams


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Vaccineren
BerichtGeplaatst: 20-10-2010, 06:53:45 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 07-01-2007, 13:28:03
Berichten: 819
Locatie: Apeldoorn
Ben ik weer even.

Inmiddels hebben jullie al veel goede informatie gevonden. De boeken van de genoemde Viera Scheibner zijn beroemd over de hele wereld en voorzien van een geweldige onderbouwing.
Ik heb het boek zelf, in het Engels, ook beschikbaar en de informatie die deze arts geeft is ronduit schokkend.
In eigen land hebben we de boeken van researchjournalist Desiree Rover over hetzelfde onderwerp. Ook al aanraders.

Opmerkelijk is wel, dat het lastig is om aan de boeken te komen. Ze zijn vaak 'uitverkocht'.
Toevallig ken ik Desiree Rover persoonlijk en het blijkt (zij gaat dat voor haar eigen boeken na, dat deze boeken veelal met grote aantallen tegelijk (vaak de complete voorraad van een boekenwinkel) tegelijk worden gekocht. Tja, ik ben van nature niet argwanend maar het geeft toch te denken.

Overigens ten aanzien van het Nederlandse Vaccinatie Programma: Ouders krijgen na de geboorte kaarten thuis gestuurd waarop al een oproep is gedrukt. In de kaarten en bijgeleverde info wordt alleen gepraat over het belang van vaccinatie en de kaarten wekken de indruk dat het een verplichting betreft. Ik heb voor belangstellenden nog een compleet setje thuis liggen: met veel zoeken vind je op 1 (!) document in kleine letters dat vaccinatie niet verplicht is. Het totaal aantal documenten (buiten de kaarten) is geloof ik een stuk of 5, gedrukt in een 8-punts lettertype (heel klein dus) waardoor niemand het allemaal lees (behalve ondergetekende dan). Nee, het wordt niet verplicht en er wordt voldaan aan het feit dat dit aangegeven moet zijn maar daarnaast wordt veel overduidelijker ene beeld gegeven van wel een verplichting en wat de vreselijke gevolgen wel kunnen zijn van niet-vaccineren terwijl de (mogelijke) gevolgen van vaccinatie in het geheel niet vermeld worden (behalve "lichte zwelling, roodheid, bultje, lichte koorts"). Nou, dat zijn dus wel enorme understatements.

Voor de dames onder ons:lees het boek van Desiree Rover over de HPV-vaccinatie: "Baarmoederhalskanker, HPV-vaccins als een 'deus ex vagina'". Gegarandeerd dat je die vaccinatie niet meer overweegt.

groet, DT/Nico

_________________
** Mijn uitspraken zijn, tenzij anders vermeld, mijn mening en dus geen absolute waarheid **

Het leven is maar kort,
eeuwigheid duurt eeuwig
en toch moet je in DIT leven
leren voor de eeuwigheid.

Mijn homepage: http://www.CCG-NicoSmits.nl


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Vaccineren
BerichtGeplaatst: 20-10-2010, 13:28:55 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 12-08-2009, 20:09:36
Berichten: 553
Locatie: Antwerpen
DT bedankt voor je inbreng.

Ik geloof dat het in België ook wel zo is dat de vaccinaties bij baby's niet verplicht zijn, maar wel verplicht lijken. Vandaar waarschijnlijk ook mijn misvatting hierover.


Even off topic : DT ik ben uit nieuwsgierigheid gaan kijken op je website en ik moet zeggen dat ik je totaal anders had voorgesteld. :)

_________________
Je kunt geen probleem plukken als een bloem, die je dan beschouwt los van haar omgeving, van haar historische bron, van haar diepe wortels.

Han Suyin


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Vaccineren
BerichtGeplaatst: 20-10-2010, 14:57:11 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 07-01-2007, 13:28:03
Berichten: 819
Locatie: Apeldoorn
Dat doet bij mij de vraag rijzen, wat jij je dan bij mij voorgesteld had ... 8)

Maar dat is waarschijnlijk te veel off-topic :oops:

groetjes, DT/Nico

_________________
** Mijn uitspraken zijn, tenzij anders vermeld, mijn mening en dus geen absolute waarheid **

Het leven is maar kort,
eeuwigheid duurt eeuwig
en toch moet je in DIT leven
leren voor de eeuwigheid.

Mijn homepage: http://www.CCG-NicoSmits.nl


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Vaccineren
BerichtGeplaatst: 25-10-2010, 10:32:31 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-10-2007, 20:26:29
Berichten: 1718
Locatie: Antwerpen
Hoewel ik nu links en rechts enige posts gelezen heb, moet ik bekennen dat ik mij totaal niet in het onderwerp verdiept heb, hetgeen eigenlijk wel zou 'moeten'. Voor mij is het echter niet actueel, aangezien ik niet met inentingen geconfronteerd wordt; het wordt pas actueel als ik kleintjes heb of wanneer er een vaccin door de strot gedauwd wordt voor prostaatkanker o.i.d.
Ik zal dus wel even zien.

_________________
'The real act of discovery consists not in finding new lands but in seeing with new eyes.'
- Marcel Proust


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Vaccineren
BerichtGeplaatst: 25-10-2010, 21:36:51 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 02-03-2006, 12:30:12
Berichten: 3056
Locatie: Zuidwolde
Toch maar even neerzetten hier.

Ik heb zaterdag een brief van mijn huisarts gekregen met daarin een uitnodiging voor een vaccinatie tegen griep. Ik werd er niet echt enthousiast van, maar het wordt me aangeraden omdat ik een ernstig lage weerstand heb. Later las mijn moeder de brief en die zei dat het wel iets was om te overwegen :|
"Het is voor die echte griep die een paar weken duurt." Ja, maar die heb ik nog nooit gehad. Ik heb steeds maar kleine griepjes van een paar dagen, daar kom ik zelf van af en daar helpt die prik niet tegen.

Dus dat is nu even iets voor me om over na te denken.

Heeft iemand ervaring met deze prik?

_________________
The beauty of a rose cannot be taken away by the fact that it's imperfect.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Vaccineren
BerichtGeplaatst: 25-10-2010, 21:46:29 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-10-2007, 20:26:29
Berichten: 1718
Locatie: Antwerpen
Nope, ik zou het helaas niet weten.

_________________
'The real act of discovery consists not in finding new lands but in seeing with new eyes.'
- Marcel Proust


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Vaccineren
BerichtGeplaatst: 25-10-2010, 22:43:16 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 04-12-2004, 00:26:44
Berichten: 69
Locatie: leiderdorp
Lol grappig topic dit.

Voorganger wat voor aandoening heb je dat je die uitnodiging gekregen hebt als ik vragen mag?

Ik ben als kind altijd gevaccineerd geweest en dit is niet verplicht!!!
Ook ben ik voor hepatitis B gevaccineerd vanwege risico groep met werk en sommige werkgevers verplichten dit wel ivm verzuim en schadeclaims.
Ook in de zorg vanwege risico groepen worden griepvaccinaties aangeboden.
Ik heb ooit pfeiffer gehad en toen moest ik ook 1x grappig was dat ik toen juist gigantisch ziek geworden ben.
Officieel wetenschappelijk gezien zou dit niet de oorzaak mogen zijn.
Ik ben doktersassistent en werk bij een huisartsen praktijk en in november zal ik degene zijn die 500 injecties gaat uitdelen aan mensen die vatbaar zijn.
In sommige gevallen ben ik het ermee eens vooral met ouderen die zijn gewoon vatbaar.
Daarbij heb ik het idee gezien patienten klachten/symptomen dat DE griep eigenlijk al bezig is :P
maargoed wie ben ik.
Ik heb er vriendelijk voor bedankt en de mexicaanse griep vaccin gaat ook zeer zeker niet in mijn lijf.
Even over HPV is een soort virus wat dus uit de wratten familie komt. het is min of meer een SOA en van de 250 soorten zijn er een aantal stuk of 2 geloof ik die uiteindelijk schade kan geven en baarmoederhalskanker KAN veroorzaken. Ik vind dat de testfase nog niet verduidelijkt is en heb een boel dokters mee mogen maken die ook nog niet achter het lange termijn effect kunnen staan.

_________________
your dreamworld is a verry scary place!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Vaccineren
BerichtGeplaatst: 25-10-2010, 23:02:38 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 02-03-2006, 12:30:12
Berichten: 3056
Locatie: Zuidwolde
Yinith schreef:
Voorganger wat voor aandoening heb je dat je die uitnodiging gekregen hebt als ik vragen mag?

Ik neem aan dat dat aan mij gericht was?

Ik heb een tekort aan het hormoon cortisol, mijn hele leven al schijnbaar. Ik weet het alleen nog maar een maandje of twee.
Cortisol is het stresshormoon en regelt vanalles, zo ook de weerstand. Het wordt in de bijnier gemaakt. Maar in mijn geval geeft mijn hypofyse niet goed door dat er cortisol aangemaakt moet worden. Mijn bijnier doet het dus gewoon.

Als ik medicijnen zou moeten krijgen zou dat prednison zijn. Dat medicijn heeft hele nare bijwerkingen, de artsen hebben ook liever niet dat ik dat medicijn moet nemen omdat ik nog maar 18 ben (en omdat mijn bijnier het gewoon doet, die houd er helemaal mee op als je langdurig prednison neemt, dat is dus zonde als de bijnier het wel gewoon doet). Ik zou het medicijn dan de rest van mijn leven moeten nemen.
Maar dat wil ik niet dus ik ben alternatieven aan het zoeken en proberen :) Blijkbaar wil de huisarts me een handje helpen door me uit te nodigen voor een vaccinatie.

_________________
The beauty of a rose cannot be taken away by the fact that it's imperfect.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Vaccineren
BerichtGeplaatst: 09-12-2010, 12:09:19 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 08-12-2010, 20:44:38
Berichten: 96
Locatie: Steenwijk
Ik heb als baby/kind DKTP en BMR gehad.

Later een vaccien tegen Hepatitis A, toen ging ik op vakantie naar Egypte.
En in 2010 heb ik weer een hele tetanus serie gehad omdat ik gevallen was en een beste schaafwond op me knie had en me hand lag open. ook heb ik weer een hepatitis A spuit gehad omdat ik in Januari weer naar Egypte ga.

Ik had vroeger last van astma, dus nam de jaarlijkse griepspuit. Ik wilde er in 2009 mee stoppen omdat ik niet zo veel last er meer van had. Tot ik in december 2009 borstkanker kreeg. Wil dit 5 jaar volhouden en daarna stoppen met die spuiten. Misschien wel eerder want wie zegt dat je het krijgt?? ;) Maar ja, deze heb ik in het ziekenhuis gekregen tijdens me laatste en wel hele zware chemo (5x zwaarder als dd AC kuur). En de vorige heb ik gehad van de doker, afgelopen november. Eigen keus geweest.

_________________
Wie niet kan loslaten, zal verliezen wat hij graag wil vasthouden.


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 38 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl