Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 29-03-2024, 00:50:57

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 82 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Re: Verhalen van Matthijs
BerichtGeplaatst: 04-11-2010, 09:47:39 
Offline
Power Moderator
Power Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 22-10-2006, 21:09:21
Berichten: 7371
Locatie: Amsterdam
Je merkt trouwens wel in hoeverre een krant er écht aandacht aan besteed. Ik vind dat er in bijvoorbeeld het NRC en de Volkskrant minder fouten staan dan in het NoordHollands Dagblad (misschien niet voor iedereen bekend) die wij vroeger thuis altijd hadden. Dat is voor mij het voorbeeld dat ze er niet eens hun best voor doen. Natuurlijk glipt er wel eens een foutje doorheen, niemand is perfect, maar soms wordt het inderdaad wel te erg.

Er staat in dit stukje ook een fout. Wie 'm vindt, krijgt een lolly :mrgreen:

_________________
You think you're better than me and I agree..


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Verhalen van Matthijs
BerichtGeplaatst: 04-11-2010, 17:15:46 
Offline
Gids
Gids
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-01-2007, 17:40:04
Berichten: 7650
Locatie: Onder een hoedje van papier
Julia schreef:
Je merkt trouwens wel in hoeverre een krant er écht aandacht aan besteed. Ik vind dat er in bijvoorbeeld het NRC en de Volkskrant minder fouten staan dan in het NoordHollands Dagblad (misschien niet voor iedereen bekend) die wij vroeger thuis altijd hadden. Dat is voor mij het voorbeeld dat ze er niet eens hun best voor doen. Natuurlijk glipt er wel eens een foutje doorheen, niemand is perfect, maar soms wordt het inderdaad wel te erg.

Er staat in dit stukje ook een fout. Wie 'm vindt, krijgt een lolly :mrgreen:


ik wil die lolly!

_________________
Hoi. Ik lijk op Jezus.
Ben ik nu de Messias of een Jezusfiguur?


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Verhalen van Matthijs
BerichtGeplaatst: 04-11-2010, 18:23:08 
Offline
Power Moderator
Power Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 22-10-2006, 21:09:21
Berichten: 7371
Locatie: Amsterdam
Ik hoop dat ik m niet vergeet op de Wintermeet :P

_________________
You think you're better than me and I agree..


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Verhalen van Matthijs
BerichtGeplaatst: 04-11-2010, 18:30:31 
Offline
Gids
Gids
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-01-2007, 17:40:04
Berichten: 7650
Locatie: Onder een hoedje van papier
dus 't was een goede gok xD

_________________
Hoi. Ik lijk op Jezus.
Ben ik nu de Messias of een Jezusfiguur?


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Verhalen van Matthijs
BerichtGeplaatst: 02-01-2011, 00:33:44 
Offline
Gids
Gids
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-01-2007, 17:40:04
Berichten: 7650
Locatie: Onder een hoedje van papier
ze was 'm vergeten... dus die houd ik tegoed!!!


In ieder geval. Back ontopic.

Mijn nieuwjaarstoespraak

We hebben weer een jaar achter de rug zeg. 2010 was een jaar van veranderingen. Nu zeggen we dat toch wel ieder jaar, want het is eigenlijk zo standaard geworden. Maar toch hebben we ook weer afgelopen jaar veel meegemaakt.
Weer een verjaardag erbij. Mensen zijn geboren, familie en vrienden zijn overleden. Het is heel gebruikelijk. Toch lijkt het iedere keer weer een vreemde verrassing te zijn. Afgelopen jaar ook weer, maar we gaan toch weer verder. Het hoort nu eenmaal bij het leven.
Ook bij het leven hoort een terugblik op het jaar. Mijn jaar was onrustig. Ik heb moeten wennen aan een nieuwe klas, nieuwe mensen en werd in het diepe gegooid om nieuwe vrienden te maken. Is me wel gelukt uiteindelijk, al dan niet met moeite. Maar toch blijven er altijd wel dingen tegenzitten. Wat nou als er dingen je helemaal niet tegenzitten? Dan zou het leven toch veel te simpel zijn? Waar leven we dan nog voor?
2010 was voor mij het jaar waarin ik mezelf echt goed leerde kennen. Stom genoeg pas op het einde rond de kerstperiode. Herkenbaar is het vast, de beste dingen bewaart men blijkbaar altijd voor het laatste. Ook al willen we dat helemaal niet! We zijn wat dat betreft veel te ongeduldig geworden. We zijn veel te verwend in ons leven. 2011 zou een jaar moeten worden waarin we minder moeten gaan snoepen van de vooruitblikken. Dat is wel wat ik ga doen. Ik laat het meer over me heen komen.
Komend jaar heb ik mezelf voorgenomen opnieuw te gaan slagen op de middelbare school, nu VWO. Ik heb me voorgenomen om de rust te gaan zoeken in het leven die ik al die jaren mistte. Ik wil gaan werken, de mijn horizon verbreden, meer acteren, films maken en mezelf gaan oriënteren op een studie. Klinkt veel he, allemaal proppen in een jaar. Nou dat doe ik niet. Ik maak er een start van om het vervolgens te verspreiden over een aantal jaren. Want we moeten niet meer alles zo overhaasten. Want als iedereen zou zijn zoals die hysterische cabaretiers, dan zouden we al lang niet meer gezond leven. Dat soort mensen moeten ze van suiker verbieden.
In ieder geval, ik heb mijn plannen voor 2011 al bekend gemaakt. Maar belangrijker is dat ik ook plannen laat voor wat het is en dat ik ze juist over me heen laat komen. Je moet eigenlijk geen voornemens maken, want dat lukt je negen van de tien keer toch niet. Wat je wel lukt is je laten verrassen. Of je nu wilt of niet, verrast worden we toch wel. Laten we er maar gewoon het beste van maken, want slechter wordt het dan toch niet!

_________________
Hoi. Ik lijk op Jezus.
Ben ik nu de Messias of een Jezusfiguur?


Laatst gewijzigd door Matthijs op 02-01-2011, 13:04:12, 1 keer totaal gewijzigd.

Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Verhalen van Matthijs
BerichtGeplaatst: 02-01-2011, 10:14:39 
Offline
Moderator
Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 21-05-2010, 11:02:39
Berichten: 1571
Locatie: Brabant
wow, mooi verwoord hoor:)


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Verhalen van Matthijs
BerichtGeplaatst: 13-02-2011, 13:57:17 
Offline
Gids
Gids
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-01-2007, 17:40:04
Berichten: 7650
Locatie: Onder een hoedje van papier
Een dag vol nieuwe kennis en wijsheid

Gisteren pfoe hé, wat een dag dat het was. Ik was naar Den Haag om samen met Franci, het goede in een mens te laten zien aan een persoon die het harder nodig had dan wie dan ook. Het inzicht van de ware vriendschap. Het was een bijzondere dag, veel gelachen, veel geshopt, en veel gezien. Naast alle knuffels van dien, hebben we elkaar weer een beetje beter leren kennen.
Een bijzondere avond was het ook. Voor het eerst was ik in een vegetarisch restaurant. ,,Koolzuurhoudende dranken hebben we niet. Wel verse biologische sapjes,'' zei de man in een spijkerbroek met verfvlekken en een theedoek aan zijn riem geknoopt. Een echt huiskamersfeertje ging er rond. We bestelden een biologische droge witte wijn met een heerlijke zoete smaak, wellicht een beetje lichtmouserend. Enfin, een heerlijk avondje uit was er aan de dag gekoppeld.
Ook het afscheid nemen van Franci was nog best wel apart, want dit keer vertrokken onze treinen met een minuut verschil. Ik op spoor 4, zij op spoor 5. Afscheid nemen betekende gisteren letterlijk afstand nemen van elkaar. We riepen elkaar gedag na een gesprek van 10 meter afstand. Weer eens wat anders hè. In de trein zat ik bij een stel Zeeuwse vrouwen die een dagje uit hadden gedaan. Dochters en moeders die allemaal redelijk de Zeeûwse taole beheersten. Ik zat met de rug naar ze toe te gniffelen, terwijl ik een aandachtig de ingrediëntenlijst bestudeerde van een biologisch kweepeersapje, wat ik nooit meer drink overigens!!! Heb het flesje wel leeggedronken, maar man... dat reinigt echt je lichaam...
Een vrouw offerde me een krantje aan in de trein, maar ik nam die niet aan. ,,Nee bedankt, als ik die krant ga lezen val ik echt in slaap zo meteen,'' zei ik met een lach.
Evenals mij stapte ook die vrouw uit bij station Goes. Toevallig moest zij ook met dezelfde bus als mij, maar gezien connexion in de avond en vooral in het weekend van die geweldige aansluitingen aanbiedt, mochten we nog eens een half uur wachten. We raakten echter wel hierdoor in gesprek. We delen immers hetzelfde leed van het wachten. Ze vertelde me dat ze veel heeft gereisd en dat ze vroeger Russisch had gestudeerd. Toen kwamen we op het onderwerp van vrijheid uit, met o.a. Egypte en het aftreden van Mubarak. Hoe toevallig het was, nadat ik vertelde dat ik een halfegyptsiche vriend heb die daar familie heeft wonen, kwam er een Egyptische man naar ons toe en mengde zich in het gesprek. Met grote gebaren vertelde hij dat hij al 30 jaar in Nederland woont, zijn exvrouw en kinderen wonen nog in Egypte en hadden het daar verschrikkelijk. 1 dollar 40 moesten ze het mee doen daar in Egypte, om met dat bedrag iedere dag te kunnen eten. Egypte is rijker dan mensen zouden denken, maar de overheid is zo corrupt als maar kan zijn. De waarheid van de verhalen die de man me vertelde zal ik maar niet posten, zo gruwelijk dat het was.
Hij was zo gelukkig nu dat Mubarak af was getreden. Hij kreeg zelfs een bloemetje de dag ervoor van zijn buurvrouw, omdat zij zo blij was voor hem. En zo toevallig als het maar kan zijn, werkt hij in een pizzeria/shoarmatent van Egypte, bij zijn beste vriend die ook al 34 jaar in Nederland woont. Ze kenden elkaar nog van vroeger, schitterend is dat. Ook schitterend zijn de pizza's die hij maakt, want ik kom er zo nu en dan in die pizzeria.
De vrouw vertelde dat zij ook uit dezelfde stad kwam als de man. Ik ga in die stad naar school, Zierikzee. Ze vertelde ons dat ze 30 jaar geleden ook in Egypte is geweest, ze was daar toen de voormalige president die zo goed was voor het volk, de voorganger van Mubarak, werd doodgeschoten. Alle mensen huilden op de straten. Ze vertelde dat er ook een Egyptenaar op haar verliefd was geworden, maar dat vond ze geen goed idee haha.
Toen kwam de bus. Ik ging eerst en achter mij een meisje dat haar kaart niet werkte. Ik wilde net opstaan om het kaartje anders te betalen, want die paar euro kan ik wel missen, maar de vrouw kwam al en ze mocht op haar strippenkaart meereizen. Na 5 minuten in de bus, ging ik naar de vrouw toe. ,,We hadden net zo'n leuk gesprek, zou ik naast u mogen zitten?'' Zo gezegd zo gedaan. En weer hadden we het over van alles en nog wat. Over alle dingen die ik wel niet doe. Maar toen we op de Zeelandbrug reden, kwam ter sprake dat ik ook bezig ben met spiritualiteit via een spiritueel jongeren forum. De vrouw keek haar ogen uit. Ik voelde al aan dat zij iets van spiritueel was, ik durfde er eigenlijk niet over te beginnen. Ze vroeg naar wat ik allemaal kon en ervaringen had. Ik vertelde haar over geesten en de ontmoeting van mijn gids. Ze vroeg me of ik ook deed mediteren enzo. Ze vertelde me dat ze veel heeft gereisd toen ze jonger was. Ze heeft in India in kloosterorden gemediteerd en verder nog in vele andere kloosters over de hele wereld. Ze had respect voor mij.
We hadden het nog even over de politiek en ondanks de grote verschillen tussen links en rechts die we beiden hadden, snapte ze mijn opvattingen. We deelden veel kennis met elkaar en meningen, we voeren die alleen anders uit. Maar punt is dat we uiteindelijk maar mensen zijn.
Toen kwam de bus bij de eindhalte. Alle drie stapten we bij de halte uit. Het meisje van eerder bedankte de vrouw nogmaals. De man stapte bij mij in de bus en ik had voor we de bus uitstapten mijn kaartje aan de vrouw gegeven. Ik wilde toch nog eens een keer praten met haar. Dat was goed. De man zat bij mij nog maar kort in de bus, we hadden nog een kort gesprek. Hij had in ieder geval wat te vieren dit weekend.
Nu ik zo terug dacht aan deze dag op de verdere terugreis in de bus, dacht ik dat ik een best wel bijzondere dag had meegemaakt. Ik heb nieuwe mensen leren kennen, ik heb de kennis van vriendschap gegeven aan een ander en ik heb mijn vrienden nog beter leren kennen.
Kortom, ik ben tevreden.

_________________
Hoi. Ik lijk op Jezus.
Ben ik nu de Messias of een Jezusfiguur?


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Verhalen van Matthijs
BerichtGeplaatst: 20-02-2011, 20:17:28 
Offline
Gids
Gids
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-01-2007, 17:40:04
Berichten: 7650
Locatie: Onder een hoedje van papier
Beste mensjes,

Mijn verhaal ''vergeet de illusie'' heeft de zilveren spotlight gewonnen in de voorrondes van Kunstbende 2011! =D

De jury was helemaal overhoop, want wie moest er nu winnen... het was een gedeelde eerste plek namelijk xD,
Maar de winnaar, naja, winnares was 14 en puur vanwege het grote leeftijdsverschil (19) hebben ze haar de gouden spotlight gegeven. Ach, ik kom er toch wel :p. Zij kan nog zo veel meer, =D!

Ik kreeg alleen maar lovende reacties en haast geen kritiek. Ook de performance was apart, sowieso al een filosofisch verhaal, waarbij de jury eerst dacht dat ik meer cabaret ging doen. Ik had namelijk een volglicht gevraagd en ik ging ook nog eens ff tussendoor op de grond zitten xD.

Hoe dan ook, heel gaaf om te doen =D. Was btw de laatste keer dat ik mee kon doen, gezien het t/m 18 jaar is (tenzij je 19 wordt voor de voorronde, mijn geval dus). Ik kwam allemaal bekenden van me teven, ook heel toevallig en volgend jaar ga ik wel lekker meedoen als vrijwilliger ofzo :p.

Ooh en Danny! De show waar ik bij zat werd gepresenteerd door Emiel Sandtke, een GTST acteur whahaha xD.

Naja, een hele gave dag! En wie weet... volgen er meer prijzen xD


http://www.pzc.nl/algemeen/cultuur/8192 ... aching.ece

en hier een persbericht =)

"Wij hebben het erg moeilijk gehad. Wij zaten met een ex aequo, maar twee eerste-prijswinnaars mag niet. Uiteindelijk hebben we de jongere deelneemster de overwinning gegund", vertrouwde schrijfster Johanna Kruit het publiek namens de jury voor taal toe. Deze beslissing had tot gevolg dat Matthijs Meulblok met zijn filosofisch getinte, cabareteske optreden genoegen moest nemen met de tweede prijs en de winst naar Lot Woittiez zag gaan. Ook de jongste deelneemster in deze categorie, de 13-jarige Michaja Metsers, kreeg grote waardering van de jury voor haar verhaal Butterfly.

_________________
Hoi. Ik lijk op Jezus.
Ben ik nu de Messias of een Jezusfiguur?


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Verhalen van Matthijs
BerichtGeplaatst: 02-03-2011, 22:03:55 
Offline
Gids
Gids
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-01-2007, 17:40:04
Berichten: 7650
Locatie: Onder een hoedje van papier
De foto!

Afbeelding

Dat zijn al twee GTST acteurs Danny :p

_________________
Hoi. Ik lijk op Jezus.
Ben ik nu de Messias of een Jezusfiguur?


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Verhalen van Matthijs
BerichtGeplaatst: 17-04-2011, 21:52:28 
Offline
Gids
Gids
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-01-2007, 17:40:04
Berichten: 7650
Locatie: Onder een hoedje van papier
Ode aan Debbie (clio)

U vraagt, wij draaien, dat is de mentaliteit van de hedendaagse moderne zelfstandig getrouwde vrouw uit onze maatschappij. Jazeker, als je Debbie ziet dan denk je, ‘oh, is dat er zo’n een…’ Nou dat is ze. Debbie is een vrouw, een schat apart en ook een vak apart. Graag verandert ze haar pruik zo graag, dat ze zich net in de pruikentijd lijkt te bevinden. Over die pruikentijd gesproken, daar valt zij als moderne vrouw toch wel met wat verlichtende puntjes te vinden. Want ook toentertijd waren vrouwen nog witter dan je eigen gebroken-witte bankstel. En in haar drang naar spectaculaire dingen laat ze haar haren soms onder handen nemen, zodat zeer met haar spectaculaire ochtendkapsel uitziet als een kaalgeplukte leeuw. Doet ze haar sterrenbeeld in ieder geval nog eer aan.

Nee hoor, die Debbie is me er eentje. Echt een schatje die een glaasje roosvicee aan zal bieden als je een schouder nodig hebt om op te huilen. Ze zal je dan desgewenst een kusje op je voorhoofd geven en een aai over je bolletje.

Je zou bijna denken als je deze Debbie niet kent dat het eigenlijk best wel een normaal persoon is. Naja, op het feit dat ze witter is dan dat bankstel is ze dat ook wel hoor. Maar zoals ieder mens heeft ook zij een grote wens. Als hobby houdt ze er op na om veel langharige mannen met sexy oksels in ijsbeerpakken te knuffelen. Geen wonder dat ze veel langharige fans heeft op hyves die graag een datingblog van haar doen. Nu moet ik ook wel zeggen, zo’n Hello Kitty fetish trekt ook wel vreemde types aan.
Maar naast het feit dat ze een echt kattenmens is, heeft ze ook een grote waakhond. Nee, dan heb ik het niet over haar trouwe tweevoeter en metgezel Wim aan wie ze verknocht is, ik heb het over Foefer de grote stoere hond die lijkt op dat beest van Blue’s Clue’s. Je weet wel, dat afschuwelijke programma op Nickelodeon wanneer je ziek thuis ligt op bed een beetje te sterven aan de verveling van de slecht nagesynchroniseerde educatieve Amerikaanse kinderseries. Gelukkig waakt haar Foefer over Debbie ’s nachts samen met Wim over haar. Foefer is dan ook het enige dat tussen die twee in zou kunnen komen

Over dat tussen haar en Wim inkomen gesproken, Debbie houdt ook best wel van daten. Jazeker, want zodra husband een lanparty houdt, gaat Debbie er stiekem vandoor om op pokémondate te gaan in Limboland. Die dates vallen ook goed te combineren met de high tea’s die worden georganiseerd bij haar thuis door ene Matthijs, waar Debbie zelf nog helemaal geen flauw benul van heeft. Voor ze het weet staan er in de zomer een boel mensen voor haar deur met allemaal kleine gebakjes. Zolang zij maar naar de fles Jameson Whiskey kan grijpen vindt zij het wel best. Ze is geen alcoholist hoor, mocht je dat nu ineens zijn gaan denken, nee ze houdt niet zo van thee en drinkt daarom liever Irish Coffee.

Verder laat ze graag een paar quotes erop los zoals: ‘’Je hebt besloten tussen een stel idioten gezellig te gaan zitten wezen en het vrouwelijke team te versterken wat zonder jou bestaat uit alleen ik.’’ Dat is inderdaad waar. Debbie is een vrouw van de wereld. Een echte kosmopolitische individualistische nationalist die trots is op haar Brabantse leventje. Gelukkig komen al die mannen met lang haar in ijsbeerpakken ook naar Brabant toe, hoeft ze zich daar geen zorgen meer over te maken.

En ondanks ze niet zo van bellen houdt en meteen antwoord met de vraag ‘’Who’s died?’’ als je haar op zou bellen, kun je altijd wel gezellig met haar kletsen. Debbie is een heerlijke kletsmajoor die wel van een goeie grap houdt. Waar Debbie absoluut niet van houdt is het vieren van een verjaardag. Hebben we dat in ieder geval toch nog gemeen. Maar de aanloop naar een verjaardag is daarentegen weer wel heel erg spannend en extravagant voor deze dame. De speelgoedwinkel is haar heiligdom, met prinses Debbie als heerser en alle Hello Kitty’s als haar onderdanen regeert ze met ijzeren vuist over de spelletjesafdeling.

Wat kun je nou nog meer zeggen over deze geweldige vrouw van de wereld. U vraagt, wij draaien, een mooi motto van haar. Als ik vraag om een blog over mij en mijn sexy oksels, dan krijg ik dat gewoon. Dat verdiend ook wel eens wat liefs terug, dus bij deze Debbie, van mij krijg ook jij een kusje op je voorhoofd.

_________________
Hoi. Ik lijk op Jezus.
Ben ik nu de Messias of een Jezusfiguur?


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Verhalen van Matthijs
BerichtGeplaatst: 26-04-2011, 23:19:56 
Offline
Gids
Gids
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-01-2007, 17:40:04
Berichten: 7650
Locatie: Onder een hoedje van papier
Ode aan Chris (Dreamwalker)

Heb je een slaapplek beschikbaar voor een arme sloeber uit Zeeland? Ja hoor, natuurlijk! Maar het is wel erg krap in bed. Wat een heerlijke mentaliteit en vriendschappelijk gevoel komen we tegenwoordig tegen bij een bijzonder wezen van de 21ste eeuw; de mens. De mens die er alles aan doet om perfect te worden, om perfect te zijn. Een iemand die aardig in de buurt lijkt te komen, is mijn goede maatje Chris-the man-Dreamwalker.

Met z'n hoofd altijd in de wolken, struint hij kilometers wolken af opzoek naar nieuwe inspiratie en kunstzinnigheid. Met een flitsend flex kapsel dat steeds korter lijkt te worden wanneer ik hem iedere keer weer zie, tovert hij een glimlach op mijn gezicht. Een dinertje bij kaarslicht met de verhuurder van een gehuurde ford Ka, waar Chris zijn Ikeakast in weet thuis te leveren, is de gastvrijheid van deze jonge god op zijn hoogtepunt. Nee hoor, hij heeft vervoer geregeld en levert een tosti als beloning. En ach, een waxinelichtje is ook een kaarsje, is het niet?

Die Chris, wat een fijne gozert is dat toch. Altijd paraat voor een ander, maar soms zo onzeker over zichzelf. Hoe veel mensen heeft een mens dan wel niet nodig om te weten dat ze geweldig zijn? Best, iedereen heeft een schoonheidsfoutje, dat kan een keer zijn dat je haar net iets te kort is geknipt, of omdat ze graag langharige wezens in ijsbeerpakken knuffelen die in hun vrije tijd zichzelf verkleden als Michael Jackson in een tandpastatubekostuum om de nieuwe en verbeterde Oral B pro expert intensive white and shine ISO active healing extreme clean serum te promoten, onze Chris mag zichzelf wel eens een klopje geven op zijn schouder. Misschien wel een hele harde klap, als men dat vindt verdiend.

Stoer dat hij zich voordoet met een ontbloot bovenlichaam op het strand met een gitaar in de hand, zo lief kan hij zijn wanneer hij in les miserable mag spelen of in een toneelvoorstelling de show steelt als een travestiet, die Chris is me er eentje. De boomstamdichter heeft een talent mensen! Mensjes vermaken met de simpele en diepzinnige gelukzaligheden van het leven. Alleen hij kan de akkoorden raken op de snaren van de dames en heren die hem lief kozen voor wie hij daadwerkelijk is.

Chris mejongen, wat ben je toch een fijne kerel om mee om te gaan! Natuurlijk wil ik wel in je krappe bedje komen kruipen, maar die fauteuil van je zal vast comfortabel liggen hoor, met een kussentje en een slaapzak dat mag fungeren als dekentje erbij. Ik geniet er van om samen met jou en misschien nog wat andere vrindjes en vriendinnetjes een broodje te gaan eten bij de plaatselijke snelwegbroodjeszaak. Zolang we maar kunnen genieten van de scherpe opmerkingen en de muzikale uitspattingen die jij ons brengen kan, kan jij een vriend weer gelukkig maken!

_________________
Hoi. Ik lijk op Jezus.
Ben ik nu de Messias of een Jezusfiguur?


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Verhalen van Matthijs
BerichtGeplaatst: 27-04-2011, 19:38:01 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 02-07-2009, 12:03:07
Berichten: 781
Locatie: friesland
Wow coowl! die prijs en mooie verhalen!!

:kiss:


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Verhalen van Matthijs
BerichtGeplaatst: 28-04-2011, 00:09:26 
Offline
Gids
Gids
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-01-2007, 17:40:04
Berichten: 7650
Locatie: Onder een hoedje van papier
In deze barre kuttijd voor je, zo... effe hard gezegd waar het op staat! Kun je alle steun en vriendschap goed gebruiken. Daar kom ik je graag in tegemoet!

_________________
Hoi. Ik lijk op Jezus.
Ben ik nu de Messias of een Jezusfiguur?


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Verhalen van Matthijs
BerichtGeplaatst: 28-04-2011, 20:51:31 
Offline
Gids
Gids
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-01-2007, 17:40:04
Berichten: 7650
Locatie: Onder een hoedje van papier
Ode aan Jules (julia)

Jawel mensen, de odes schieten als wortels uit de grond, is maar weer gebleken. Had Clio er maar niet aan moeten beginnen met haar kleine blogje, dan was ik er nooit aan begonnen, laat staan er mee verder gegaan. In ieder geval, deze ode is ook gericht aan een speciaal persoon. Dat betekent overigens niet dat als je geen ode krijgt, ik je niet speciaal genoeg vind hoor ;).

Ik bedacht me laatst, goh waarom kom ik nooit eens bij Bagels in Amsterdam? Misschien wel omdat ik niet in Amsterdam woonachtig of studerend ben, maar juist uit Zeeuwse klei ben getrokken, maar toch van die keren dat ik in Amsterdam kom, mag ik dat wel eens doen. Ik ben dol op een verse bagel met koffie. Waar ik ook dol op ben zou dan het meisje zijn die mijn koffie zet en bagel voor me pakt. Julia. De naam alleen al, Julia. Schitterend is het niet? Zo mooi, dat ik haar naam heb mogen ''lenen'' voor een van mijn films waarin Julia de naam was van de geest die al 140 jaar ronddwaalde in het bos opzoek naar nieuwe slachtoffers om de vloek van de eeuwige jeugd te laten voortbestaan. Jammer dat deze Julia niet de jeugd komt stelen, want ze heeft wel wat anders van de gestolen.

Julia stal van mij mijn liefde. Gelukkig wilt ze die liefde wel met me delen, kortom, wat is het toch een lieve schat, dat bagelmeisje Jules. Julia en ik delen de liefde voor tosti's met proscecco. Ga naar een regenachtige dag in de efteling, zet twee mensen onder een paraplu, wat krijg je: Tosti met proscecco. Van alle combinaties die je kunt maken, krijg je uitgerekend dat voorgeschoteld. Niks mis mee hoor daarentegen! Want ze zijn goed te combineren, blijkt maar weer.

Julia, ze heeft geen Romeo nodig, want deze Julia is een zelfstandige organisatorische vrouw van de wereld. Een kosmopoliet met een hart voor mens, dier en proscecco. Vooral Proscecco. Maar even terugkomen op dat punt van organisatorisch, deze jonge dame heeft veel in haar mars. Zo valt me de vele castingbureaus lastig waar ik sta ingeschreven met oproepen naar acteurs die voor haar kunnen schitteren in een nieuwe filmproductie. Leuk man! Sms ik haar dat ik niet kan, zegt ze: hoe weet jij dat nou weer? Altijd leuk die lieve reacties. Vorige week smste ik haar nog een heel lief smsje met een nieuw koosnaampje dat al vaker is voorbijgekomen Jules, wat krijg ik: NO RESPONSE! Komt ze 20 minuten geleden in de chat, ja sorry ik was aan het werk en was vergeten je terug te sms'en. Maar het was wel heel lief hoor! Gelukkig, dat maakt het dan toch wel weer goed. Ik was bijna bang dat ze te diep in de prosecco had gekeken, of dat ze een ander nummer had gekozen, of ze wilde van me af. Tsja, dat kan natuurlijk ook.

Jules, Julia, het lieve Bagelmeisje, ook zij is knuffelbaar en houdt van feestjes. Zo luchtig dat ze kan zijn, met haar hoofd in de wolken, zo vast aan de grond is ze als ze geconcentreerd bezig is met een productie te leiden, of op z'n minst de opnames. Want op iedere filmset moet er een iemand de bitch kunnen zijn die zorgt dat er nog wordt gewerkt en niet alleen maar wordt gefeest. Ik zou nog zo graag eens met haar willen samenwerken. Kunnen we lekker samen bitchen op de filmset, dan hebben we de grootste lol. Maar dat ze kan bitchen, betekend niet dat ze een bitch is natuurlijk. Iemand als Julia, alleen door de naam zelf al, kan real life geen bitch zijn. Als je in haar diepe ogen kijkt zie je de eerlijkheid en liefheid zichzelve. Of een de drang naar tosti's en proscecco, dat kan natuurlijk ook.

Nou lief bagelmeisje, heb jij ook een ode. Nu hoor je er echt bij! Bij de eervolle vermeldingen onder mijn odes. Je bent nummer drie, maar stiekem ben jij toch wel mijn nummer een hoor.

_________________
Hoi. Ik lijk op Jezus.
Ben ik nu de Messias of een Jezusfiguur?


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Verhalen van Matthijs
BerichtGeplaatst: 28-04-2011, 21:39:29 
Offline
Power Moderator
Power Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 22-10-2006, 21:09:21
Berichten: 7371
Locatie: Amsterdam
Hahahahahaha wat een gek mannetje ben je toch ook!
"Maar wel lief hoor" ^^

_________________
You think you're better than me and I agree..


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 82 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl