Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 25-11-2024, 19:01:28

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Mijn broertje gaat dood?!
BerichtGeplaatst: 06-11-2010, 19:51:52 
Groentje
Groentje

Hoihoi,

Er wordt altijd al van mij gezegd dat mijn ziel heel oud is en dat is ook wat ik al van kleins af aan wist. Ik wist dat er geesten naar mij toe kwamen voor hulp, of juist om bezit van mij te nemen. Ook heb ik ze een tijd kunnen zien (nu ben ik deels ervan af gesloten) en denk ik te weten hoe mensen zich voelen en wat ze op een bepaald moment denken (maar het uiteindelijk toch niet zeggen of wat anders zeggen).

MAAR nu heb ik iets vreemds wat ik niet kan plaatsen.
Als ik bijvoorbeeld kennissen zie, kinderen zie spelen enz. zie ik ze voor me als ze jaren ouder zijn. Met andere woorden ik kan me voorstellen hoe ze er bijv. uitzien op hun 16de, 50ste enz.
Alleen de laatste tijd als ik denk aan mijn 8 jarige broertje heb ik het gevoel dat er wat gaat gebeuren. Alleen al door aan hem te denken voel ik me heel erg naar. Ik word er alleen al misselijk van om aan hem te denken en telkens als ik bij hem was, had ik het gevoel dat ik hem moest beschermen.
Nu heb ik sinds een paar dagen het gevoel dat hij dood gaat.
Nou ja geen gevoel. Ik weet het bijna zeker.

Kan dit kloppen?

Een paragnost zei dat ik mezelf moest vertrouwen en dat ik zulke dingen goed aanvoelde enz.

Berichtenonderwerp: Re: Mijn broertje gaat dood?!
BerichtGeplaatst: 06-11-2010, 19:55:45 
Gids
Gids

Hoi Samjammerdan,

Wat een verhaal zeg! Wel heel erg heftig. Vaak moet je op je gevoel vertrouwen, maar ik denk dat je door dat ene nare gevoel jezelf een beetje hebt laten meeslepen.

Een vriendin van me dacht ooit te voelen dat een leraar bij mij op school zou dood gaan. Ik herken jouw verhaal erg in dat van haar. Maar dat was 3 jaar terug en die man is nog springlevend ;).

Maak je maar niet te veel druk denk ik ;). Richt je liever op de positieve gedachten :).

Succes!

BerichtGeplaatst: 06-11-2010, 20:32:59 
Reus
Reus

Citeer:
MAAR nu heb ik iets vreemds wat ik niet kan plaatsen.
Als ik bijvoorbeeld kennissen zie, kinderen zie spelen enz. zie ik ze voor me als ze jaren ouder zijn. Met andere woorden ik kan me voorstellen hoe ze er bijv. uitzien op hun 16de, 50ste enz.
Alleen de laatste tijd als ik denk aan mijn 8 jarige broertje heb ik het gevoel dat er wat gaat gebeuren. Alleen al door aan hem te denken voel ik me heel erg naar. Ik word er alleen al misselijk van om aan hem te denken en telkens als ik bij hem was, had ik het gevoel dat ik hem moest beschermen.
Nu heb ik sinds een paar dagen het gevoel dat hij dood gaat.
Nou ja geen gevoel. Ik weet het bijna zeker.
Op de dingen die je zegt te ervaren heb ik verder weinig zinnigs te zeggen. Als je ze ziet, dan zie je ze. Persoonlijk denk ik alleen dat het feit dát je ze ziet, nog níét per se inhoudt dat het ook daadwerkelijk zo ís.

Wat Matthijs zegt onderschrijf ik. Ik zou me er niet te druk om maken. Daarmee wil ik niet zeggen dat je niets van je naasten intuïtief kunt oppikken, maar dergelijke gewaarwordingen (zoals de jouwe) vallen moeilijk te plaatsen (en wie weet is het zo door het Lot beschikt...). Mijn boodschap aan jou is dus: vertrouw niet alleen op je gevoel, want gevoel wil honderd-en-een dingen van je, maar denk ook gewoon na en ga vooral niet paniekeren of iets dergelijks.

Citeer:
Een paragnost zei dat ik mezelf moest vertrouwen en dat ik zulke dingen goed aanvoelde enz.
Met alle respect, maar paragnosten zeggen zovéél dingen... Paragnosten geloven per definitie in onder andere gaves, dus wanneer jij vertelt dat je paranormaal begaafd bent, dan zullen ze dat vrijwel altijd bevestigen. Ze zijn, wat mij betreft, een spiegel voor jezelf.

BerichtGeplaatst: 06-11-2010, 20:40:50 
Gids
Gids

Belangrijk is ook om voor jezelf vast te stellen, wat realiteit is en wat niet. Is lastig, en zeker in verband met spiritualiteit, maar dat leer je wel in de loop der jaren ;).

Als je goed gaat zoeken over topics van mij, merk je dat ik een bepaalde periode had dat ik bijna wegzweefde. Ik begon dingen te roepen hier op 't forum dat ik dacht verbonden te zijn met een dode amerikaanse rapper :lol: !

Nu kan ik er om lachen, maar destijds waren het de harde opmerkingen hier op het forum die me wakker maakten en me met beide benen weer op de grond wisten te trekken. Pas dus goed op met wat je zomaar gaat denken. Ook al zegt een of andere paragnost dat. Uiteindelijk ben jij degene die een beslissing maakt ;).

BerichtGeplaatst: 07-11-2010, 14:38:55 
Groentje
Groentje

Matthijs schreef:
Belangrijk is ook om voor jezelf vast te stellen, wat realiteit is en wat niet. Is lastig, en zeker in verband met spiritualiteit, maar dat leer je wel in de loop der jaren ;).

Als je goed gaat zoeken over topics van mij, merk je dat ik een bepaalde periode had dat ik bijna wegzweefde. Ik begon dingen te roepen hier op 't forum dat ik dacht verbonden te zijn met een dode amerikaanse rapper :lol: !

Nu kan ik er om lachen, maar destijds waren het de harde opmerkingen hier op het forum die me wakker maakten en me met beide benen weer op de grond wisten te trekken. Pas dus goed op met wat je zomaar gaat denken. Ook al zegt een of andere paragnost dat. Uiteindelijk ben jij degene die een beslissing maakt ;).

Whahahaha :mrgreen:
Nee, maar dat is het nou juist. Ik WEET wat realiteit is en wat niet, maar zo krijg ik ook altijd visioenen/dromen (weet hiervoor niet de juiste term) over bepaalde mensen in bepaalde situaties en dan blijkt het ook nog te kloppen ook! Soms moet het nog gebeuren en soms is het al gebeurd.

Daarom dat ik me gewoon zorgen om hem maakte, omdat hij toen ook niet voor niets aan mij vroeg of hij bij mij wilde wonen in plaats van bij zijn moeder (lees: mijn ouders zijn gescheiden en hij woont bij mijn moeder en ik dus niet). Ik heb gewoon het gevoel dat er een achterliggende gedachte zit bij die vraag, want toen ik vroeg waarom wilde hij niks meer zeggen. En ook omdat ik weet dat hij een oude ziel is en heel erg pienter is om het zo maar te zeggen. Maar voor derest maak ik me er niet verschrikkelijk druk om, want dood gaat toch iedereen. Het is alleen zo jammer als het wel het geval zou zijn, want ik ken hem namelijk al uit een vorige leven en ik wil gewoon van z'n aanwezigheid kunnen genieten.

BerichtGeplaatst: 07-11-2010, 15:15:08 
Nimf
Nimf

ik denk omdat je bang ben om hem te verliezen dat je die dood visoenen krijgt maar dood betekent ook gewoon een einde aan iets en een nieuw begin van je leven

Het grootste probleem wat (niet) opgelost kan worden is de mens zelf

het mooiste geschenk dat je kan geven is hoop :)

Het moeilijkste voor de mens is voorgoed afscheid nemen van personen die hij graag heeft

Actie is gelijk aan Reactie

BerichtGeplaatst: 07-11-2010, 16:36:28 
Kabouter
Kabouter

en dood kan een heel groot begrip zijn, want iets kan fysiek dood gaan, maar ook mentaal. als iets fysiek dood gaat, dan is het gewoon wat wij noemen, dood. maar mentale dood kan betekenen dat hij veranderd, een dood van een persoonlijkheid bijvoorbeeld, dat zijn oude persoonlijkheid na een korte periode periode niet meer terug te herkennen is.

fysieke dingen zijn sowieso al moeilijk te voorspellen, want daar werkt ook een werking van buitenaf op, en de toekomst kan altijd veranderen.

"Dread of disaster makes everybody act in the very way that increases the disaster." - Bertrand Russel

BerichtGeplaatst: 07-11-2010, 20:22:05 
Groentje
Groentje

Travis schreef:
en dood kan een heel groot begrip zijn, want iets kan fysiek dood gaan, maar ook mentaal. als iets fysiek dood gaat, dan is het gewoon wat wij noemen, dood. maar mentale dood kan betekenen dat hij veranderd, een dood van een persoonlijkheid bijvoorbeeld, dat zijn oude persoonlijkheid na een korte periode periode niet meer terug te herkennen is.

fysieke dingen zijn sowieso al moeilijk te voorspellen, want daar werkt ook een werking van buitenaf op, en de toekomst kan altijd veranderen.

Ja klopt de toekomst kan inderdaad veranderen en dat merk ik zelf ook. Zo zijn er momenten dat ik denk van 'O hij blijft toch nog wat langer leven', en dan op een bepaald tijdstip is het van 'O nee toch niet'. En ik weet dat mijn moeder avond- en nachtdiensten heeft, waardoor ze 's avonds niet altijd thuis is om op mijn broertje te passen en dan past iemand anders op. Een meestal is het echt in de avond waarop ik denk van 'Volgens mij heeft hij niet zo lang meer'. En dat terwijl ik niet weet wanneer mijn moeder moet werken, aangezien ik haar in geen eeuwen meer heb gezien.

En het vreemde was dat toen ik aan een collega vertelde aan de telefoon dat ik dacht dat mijn broertje misschien dood gaat een geest vanachter de gordijnen naar mij keek. Tja, misschien gewoon toeval. Want die geest staat daar al twee enhalve week te staren. Alleen dit keer keek hij echt met zijn hoofd vanachter het gordijn, nadat ik het gezegd had. Beetje apart. Maar goed ik zie wel. Wie weet leeft hij nog lang en misschien ook weer niet. We zullen 't zien, zolang ik maar niet hoef te zeggen 'zie je wel ik had toch gelijk'. Gebeurd me namelijk net iets te vaak:lol:

BerichtGeplaatst: 08-11-2010, 17:24:03 
Groentje
Groentje

Kiro schreef:
Citeer:
Met alle respect, maar paragnosten zeggen zovéél dingen... Paragnosten geloven per definitie in onder andere gaves, dus wanneer jij vertelt dat je paranormaal begaafd bent, dan zullen ze dat vrijwel altijd bevestigen. Ze zijn, wat mij betreft, een spiegel voor jezelf.

Ja maar ik heb deze 'paragnost' helemaal niet verteld wat mijn zogenaamde gaves zijn, omdat ik vind dat het alleen mij aangaat. Maar ze zei zo van dat ik dus erg hoogbegaafd was en kon zo dingen opnoemen wat ik 'kan'. Dus een paragnost hoeft niet per definitie iemand te zijn die je gaves beaamt.

BerichtGeplaatst: 08-11-2010, 19:59:16 
Nimf
Nimf

ik snap wat je bedoelt samjammerdan

Ik zelf heb veel visioenen die zich in mijn droom uiten, een paar dagen terug droomde ik dat mijn lerares op me af stapte en me vertelde dat mijn moeder een auto ongeluk had en dat het niet goed is afgelopen, ze was dus overleden....

Hier zat ik overin, maar ook besef ik dat ik daar niet teveel mee bezig moet zijn... ik kan me er nu wel druk over maken maar ik heb niet de bevestiging dat het echt gaat gebeuren en daarom ga ik mijn tijd daar ook niet aan verder besteden. Uiteindelijk kost het mij alleen maar te veel energie en heeft het gewoon geen zin om daarover in te zitten.

Ik snap dat je het vervelend vindt maar je kan er nu niks aan doen behalve je gedachtes omzetten zodat je gevoel ook beter word.

BerichtGeplaatst: 08-11-2010, 20:13:02 
Kabouter
Kabouter

Samjammerdan schreef:
Ja maar ik heb deze 'paragnost' helemaal niet verteld wat mijn zogenaamde gaves zijn, omdat ik vind dat het alleen mij aangaat. Maar ze zei zo van dat ik dus erg hoogbegaafd was en kon zo dingen opnoemen wat ik 'kan'. Dus een paragnost hoeft niet per definitie iemand te zijn die je gaves beaamt.

paragnosten zijn ook niet altijd even goed te vertrouwen, no offence, maar het grootste gedeelte van de paragnosten tegenwoordig kijkt gewoon naar hoe jij reageert op dingen en baseert daar het vertelde verhaal op.

ik wil hier mee niet zeggen dat ik er niet in geloof en alleen maar sceptisch ben, ik wil hier alleen mee zeggen dat niet iedereen die beweerd een gave te hebben, die gave ook echt bezit, bij kinderen en jongeren komt dit minder voor, die zijn daar vaak wel eerlijk in dat ze wel of geen gave hebben of zeggen dat ze een gave hebben op een overduidelijk sarcastische toon, maar oudere mensen willen nog wel eens zeggen dat ze iets zijn wat ze eigenlijk niet zijn.

"Dread of disaster makes everybody act in the very way that increases the disaster." - Bertrand Russel

BerichtGeplaatst: 08-11-2010, 21:54:29 
Groentje
Groentje

Travis: Ja klopt daar ben ik het inderdaad ook helemaal mee eens, maar je weet zelf denk ik wel of diegene het meent of niet :wink:

Annaa: Ja je kan er inderdaad niks aan doen en ik maak me er nu ook niet zozeer druk om, het was alleen de vraag of ik het gelijk kan hebben of niet. Maar goed de toekomst veranderd met de seconde, dus wie weet haha :lol:

BerichtGeplaatst: 08-11-2010, 22:24:33 
Kabouter
Kabouter

Citeer:
Ja klopt daar ben ik het inderdaad ook helemaal mee eens, maar je weet zelf denk ik wel of diegene het meent of niet

geef mij veel kennis van lichaamstaal en niemand zal kunnen zien of ik echt of nep ben
zo zijn er veel mensen die je gewoon belazeren waar je bij staat...

BerichtGeplaatst: 15-11-2010, 11:18:27 
Groentje
Groentje

ik had dit ook bij mijn broertje ik zag hem niet ouder worden dan 9 jaar!!!!!!!!
hij heeft toen hersenvliesontsteking gehad en bij het randje van de dood weg gehaald
hij heeft het overleefd!!!!!!!!!!!!
sinds dien heb uik dit gevoel nooit meer gehad en hij is nu 16 jaar :D

BerichtGeplaatst: 15-11-2010, 14:54:11 
Nimf
Nimf

memvan2 jongens schreef:
ik had dit ook bij mijn broertje ik zag hem niet ouder worden dan 9 jaar!!!!!!!!
hij heeft toen hersenvliesontsteking gehad en bij het randje van de dood weg gehaald
hij heeft het overleefd!!!!!!!!!!!!
sinds dien heb uik dit gevoel nooit meer gehad en hij is nu 16 jaar :D

Leuk een fries!! tenminste als ik je naam zie dan :P maar goed, ik zou me er niet druk om maken samjammerdan maar dat heb ik al uitgelegt wahhaa :p

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00