Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 21:31:25

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 37 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 22-11-2010, 21:03:01 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 15-12-2005, 19:45:49
Berichten: 1407
Locatie: Westland
Hey Gert Jan,

In mijn ogen is je startpositie in hoeverre je van een startpositie kunt spreken, wellicht is het eerder een doorstartpositie maar dat terzijde, puur bewustzijn, hetgeen je in werkelijkheid bent. Ook na je fysieke dood (postmortem) ben je/blijf je deze pure vorm van bewustzijn die niet afhankelijk is van een lichaam. Aangezien gedachten in mijn ogen niet een product zijn van de hersenen, kunnen gedachten ook verschijnen wanneer het bewustzijn losgekoppeld is van het lichaam. Dit zie je ook heel mooi bij de verschillende verhalen over uittredingen en bijnadoodervaringen. Hieruit blijkt dat zintuigelijke waarneming, gedachten, gevoelens en geheugen geen functies zijn van de hersenen. Gedachten van ik ben niet dood kunnen dan net zo makkelijk post-mortem in het bewustzijn verschijnen als pre-mortem. Echter dit doet in mijn visie niks af aan het pure bewustzijn wat er altijd is: alleen verschijnen die gedachten dan lichaamsloos in dat stuk bewustzijn wat moeiteloos die gedachten ziet.
Verder is het goed te weten dat dementie voorkomt bij klinische syndromen die door verschillende hersenziekten worden veroorzaakt! Dit betekent dat dementie LICHAAMSgebonden is. Tsja en als dementie door hersenziekten lichaamsgebonden is en het overlijden gekenmerkt wordt door het verlaten van het fysieke lichaam door de ziel, dan lijkt het mij onmogelijk dat wanneer iemand met dementie overlijdt, na zijn dood nog steeds dement blijkt te zijn.


Groeten nico

_________________
EQUILIBRIUM

IT'S IS ALL ABOUT BALANCE.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 22-11-2010, 21:28:00 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 11-03-2005, 10:17:16
Berichten: 522
nico schreef:
Hey Gert Jan,

In mijn ogen is je startpositie in hoeverre je van een startpositie kunt spreken, wellicht is het eerder een doorstartpositie maar dat terzijde, puur bewustzijn, hetgeen je in werkelijkheid bent. Ook na je fysieke dood (postmortem) ben je/blijf je deze pure vorm van bewustzijn die niet afhankelijk is van een lichaam. Aangezien gedachten in mijn ogen niet een product zijn van de hersenen, kunnen gedachten ook verschijnen wanneer het bewustzijn losgekoppeld is van het lichaam. Dit zie je ook heel mooi bij de verschillende verhalen over uittredingen en bijnadoodervaringen. Hieruit blijkt dat zintuigelijke waarneming, gedachten, gevoelens en geheugen geen functies zijn van de hersenen. Gedachten van ik ben niet dood kunnen dan net zo makkelijk post-mortem in het bewustzijn verschijnen als pre-mortem. Echter dit doet in mijn visie niks af aan het pure bewustzijn wat er altijd is: alleen verschijnen die gedachten dan lichaamsloos in dat stuk bewustzijn wat moeiteloos die gedachten ziet.
Verder is het goed te weten dat dementie voorkomt bij klinische syndromen die door verschillende hersenziekten worden veroorzaakt! Dit betekent dat dementie LICHAAMSgebonden is. Tsja en als dementie door hersenziekten lichaamsgebonden is en het overlijden gekenmerkt wordt door het verlaten van het fysieke lichaam door de ziel, dan lijkt het mij onmogelijk dat wanneer iemand met dementie overlijdt, na zijn dood nog steeds dement blijkt te zijn.


Groeten nico

Hey Nico

Je verhaal klinkt erg aannemelijk en geruststellend. Je bent dus als je overlijd je ware kern. Je gevoelsbewustzijn noem ik dat altijd. Ik voel herkenning bij je verhaal en ik denk dat je gelijk hebt. Het grappige is dat het echt dualiteit is. Wanneer je zegt dat dementie altijd blijft bestaan en dat na de dood dit altijd blijft bestaan is dat precies het tegenovergestelde van wat jij denkt.
En toch kan het allebij waar zijn omdat we gewoon simpelweg het niet zeker weten.

Bedankt voor je bijdrage aan dit topic

groetjes
Gert-Jan

_________________
Alle antwoorden zitten in jezelf en zijn direct voor jou beschikbaar. Vertrouw daarop!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 23-11-2010, 14:48:41 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 15-12-2005, 19:45:49
Berichten: 1407
Locatie: Westland
Hey Gert Jan,

Dat wat jij in werkelijkheid bent is Puur BewustZijn en in mijn visie geen ‘gevoelsbewustzijn’ (laat het woordje gevoel maar weg) want het zijn niet alleen gevoelens die in het BewustZijn verschijnen en verdwijnen, maar ook bijvoorbeeld gedachten. Maar wellicht bedoel je hetzelfde en noem je het alleen anders. Prima.

En dat BewustZijn is in mijn visie een uitdrukking van Eenheid, oftewel van 1-heid, en zeker niet van dualiteit. Het BewustZijn is non-dualistisch.
BewustZijn is Eenheid waarin andere vormen van Eenheid verschijnen schijnbaar vermomd als dualiteit.
Binnen Eenheid wordt door het Ego veelal dualiteiten ervaren. Het Ego is veelal geneigd om vanuit afgescheidenheidsdenken te redeneren in dualiteiten. Je kan je zowiezo afvragen of dualiteiten wel echt bestaan of dat dat een illusie is. Kijk maar naar het voorbeeld van de dag en de nacht!

Liefdevolle groeten, Nico

_________________
EQUILIBRIUM

IT'S IS ALL ABOUT BALANCE.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 14-12-2010, 23:07:10 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 06-11-2010, 17:22:41
Berichten: 22
Locatie: W'voort
Ik heb vaker meegemaakt dat sommige mensen (lees: geesten) het niet door hadden dat ze dood waren en vaak boos werden gezien het feit dat ze negeert werden. Maar er zijn ook genoeg geesten die het zich uiteindelijk realiseren.
Dus het verschilt eigenlijk per persoon/geest.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 14-01-2011, 17:08:48 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 08-12-2010, 20:44:38
Berichten: 96
Locatie: Steenwijk
Ik denk dat er na het overlijden van demente mensen er alleen nog maar "liefde" is.

_________________
Wie niet kan loslaten, zal verliezen wat hij graag wil vasthouden.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 03-11-2011, 04:56:16 
Offline
Reus
Reus

Lid geworden op: 01-11-2011, 01:07:28
Berichten: 1177
Dit is een oud topic maar ik wil toch graag reageren.

Ten eerste denk ik dat Dreamwalker gelijk heeft. Om te herhalen:
Citeer:
Zodra je sterft verlaat je je lichaam incluis ziekte en/of aandoening waardoor je geest/ziel zelfstandig verder kan leven in een andere dimensie. Uiteraard word je dan niet meer belemmert door een beschadigd lichaam en kun je weer vrij denken en herinneren.


Ik vind het argument dat blinde uittreders kunnen zien, eigenlijk afdoende.

De discussie ging op een gegeven moment over de dualiteit geest/lichaam. De vraag is of verstandelijke vermogens kunnen bestaan buiten het lichaam. Er werd geopperd dat verstandelijke vermogens echt bij het lichaam horen maar andere geestelijke vermogens niet. Desondanks ging de discussie vooral over de vraag of je geest moet reduceren tot lichaam.

In de visie van Kiro is de geest een constructie van het lichaam. In de visie van de meeste spirituele mensen, is geest iets wat los bestaat van het lichaam, maar in het aardse vlak het lichaam nodig heeft om zich te kunnen uitdrukken.

Ik wil hierbij opmerken dat beide zienswijzen een afdoende verklaring bieden voor het fenomeen van intelligentie cq. verstandelijke vermogens, inzoverre als je af en toe wat bewijzen buiten beschouwing laat of anders interpreteert.

De materiële zienswijze stelt dat alleen het lichaam bestaat en de vijf zintuigen. Ervaringen van uittredingen kunnen worden verklaard door chemische processen in de hersenen. Liefde is een biochemisch proces. Intelligentie is opgebouwd uit rekenkracht.

De spirituele zienswijze stelt dat intelligentie universeel bestaat en tot uitdrukking komt in het lichaam via het lichaam. Een kapot brein maakt menselijke functies onmogelijk, omdat deze functies in het fysieke vlak middels de belichaming alleen kunnen bestaan als fysieke processen.

Ik wil hierbij opmerken dat beide uitgangspunten of perspectieven onbewijsbaar zijn. Dat is de aard van persoonlijke waarheid. Persoonlijke waarheid is consistent met zichzelf en geeft alles een plek. Een andere manier om dit te zeggen is dat iedereen zijn wereldbeeld als kloppend ervaart.

Vanuit het perspectief van de spirituele zienswijze, zit er een hoop onredelijkheid in de materiële zienswijze. Vanuit het perspectief van de materiële zienswijze, zit er een hoop onredelijkheid in de spirituele zienswijze.

Als voorbeeld wil ik geven het gegeven dat bijna-dood-ervaringen kunnen optreden als de patient hersendood is. Er staat een zeer indrukwekkende opsomming van de condities waaronder dit heeft plaatsgevonden in een specifiek geval op deze website. Wel in het Engels en in medische taal.

Met andere woorden, er is een bewijs dat er geen electrische hersenactiviteit nodig is om BDEs te produceren of meemaken.

Nu zal een materieel georienteerde denker hier een verklaring voor weten te vinden. Mogelijke verklaringen zijn bijvoorbeeld
- het is nooit echt gebeurd. De referenties kloppen niet. De mensen die er bij betrokken zijn hebben er een belang bij om dit verhaal de wereld in te helpen.
- de apparatuur was niet goed aangesloten waardoor de metingen niet klopten
- de vrouw heeft de BDE verzonnen nadat de operatie voltooid was en de hersenen weer op temperatuur waren gekomen, vanuit de shock van het herstel of de narcose.

De vrouw was ook in staat om nauwkeurig te omschrijven wat de artsen tegen elkaar hadden gezegd tijdens de periode dat zij hersendood was. Mogelijke verklaringen zijn:
- puur toeval. Er is altijd een kans dat ze het bij het goede eind heeft.
- tijdens het praten met de artsen achteraf pikte ze onbewust indrukken op van de artsen waarmee haar onbewuste geest in staat was te construeren/verbeelden wat de artsen tegen elkaar moeten hebben gezegd. Terwijl ze met de artsen praatte gaven die onbedoelde onbewuste cues waardoor de vrouw telkens wist of ze het bij het goede eind had of niet.

Met andere woorden: elk model biedt een afdoende verklaring voor elk fenomeen.

Religieuze mensen of primitieve volkeren hebben ook een afdoende verklaring voor al die fenomenen. In hun verklaring komen Goden en natuurkrachten en geesten voor. Het is niet bewijsbaar dat ze het bij het verkeerde eind hebben. Noch is het bewijsbaar dat ze het bij het juiste eind hebben.

En dat geldt voor ELK model.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 23-12-2011, 12:18:56 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 15-09-2011, 12:08:34
Berichten: 615
Lange antwoorden.

Ik ga proberen het kort te houden. Nee, na overlijden is een Dement persoon niet meer dement.
Dementie is iets wat hier op aarde in het huidige leven het geval is. Na overlijden verlaat je je lichaam (omhulsel) en bent daarbij ook bevrijd van alle lichamelijke klachten en het lichamelijk leed. (vind ik persoonlijk een zalig idee. Na mijn leven hier zal ik bevrijd zijn van pijn, moeheid en klapperende gewrichten..wat een heerlijk vooruitzicht..het maakt het op dit moment erg dragelijk moet ik zeggen).
Je ervaringen neem je echter met je mee. Je herrinnert je trouwens gelukkig niet alles van vorige levens (zoveel bagage kun je ook niet handelen denk ik)...In zekere zin zijn we allemaal dement...We vergeten bij iedere wedergeboorte immers onze vorige levens?


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 37 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl