Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 18:03:53

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 15 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Wat was ik in m'n vorig leven?
BerichtGeplaatst: 20-03-2008, 16:58:44 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 24-02-2008, 13:29:20
Berichten: 66
Is er een middel of methode waaruit ik kan weten wat ik was in m'n vorig leven?


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 20-03-2008, 17:23:18 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 05-05-2006, 13:37:45
Berichten: 1046
regressie therapie ;) maar waarom zou je het willen weten als het komt komt het ben maar gewoon nu bezig das veel belangrijker ;)

groetjes

_________________
Love is a Verb!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 20-03-2008, 18:23:11 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 31-10-2007, 01:21:55
Berichten: 1276
Locatie: Papendrecht,zuid-holland
ja precies..
als het belangrijk zou zijn dan kom je er wel achter een keer..
wat heb je eraan als je het weet?
ik krijg nu gewoon een soort van beelden door en zo kom ik er steeds een beetje meer achter maar doe er voor de rest ook niet veel mee.. ga volgende week dan in regressie maar dat doe ik ook alleen maar omdat ik problemen heb in de sociale omgang en ik wel zeker weet dat dat met m'n vorige leven te maken heeft en wil ik graag daar door heen en kijken of het afgesloten kan worden..

_________________
Ik maak een ontdekkingsreis, met als eindbestemming; mezelf


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 20-03-2008, 20:27:04 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 22-04-2007, 11:07:19
Berichten: 641
Locatie: N-Brabant
Voor mij was het ook een tijdje belangrijk. het was denk ik meer als bevestiging om te weten dat er 'meer' is. Maar dat besefte ik later pas. Het is misschien wel fijn voor je dat je je afvraagd WAAROM je het wilt weten? Het doet er namelijk niet toe, zoals bovenstaanden al zeggen.
Ik heb me zelfs een tijdje druk gemaakt of ik in een vorig leven iemand vermoord heb of niet. Ik hoopte van niet, want dat zou ik me nooit kunnen vergeven. Nu hoop ik van wel, dan weet mijn ziel ook weer hoe dat is en hoef ik het niet meer te doen :mrgreen:

Je bent niet wat je in je vorige levens heb meegemaakt

_________________
..:: Voormalig stefke ::..
Wake up, see the illusions and feel the beauty of the real world


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 27-03-2008, 00:33:11 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 31-10-2007, 01:21:55
Berichten: 1276
Locatie: Papendrecht,zuid-holland
Citeer:
Je bent niet wat je in je vorige levens heb meegemaakt

dat vind ik niet helemaal kloppen..
want ik heb HEEL veel dingen meegenomen uit m'n vorige leven wat nu mijn leven beinvloed.. hoe ik over de mensen denk hoe ik over mezelf en t spirituele denk en veel meer..
dus aan de ene kant heb je gelijk want je heb nu een ander leven maar JOU ziel is het zelfde gebleven dat ben JIJ.. en die heeft die dingen meegemaakt..
net als kinderen die niet onder de douch durven? of die nie durven te zwemmen, vaak is dat omdat ze in hun vorige levens vedronken zijn en daar last van hebben.. je kan ook hebben dat mensen vedronken zijn en daar GEEN last van hebben..dat verschilt.. de 1 heeft er wel last van de ander niet... maar vaak bepaald het wel hoe je er in dit leven voorsta..

_________________
Ik maak een ontdekkingsreis, met als eindbestemming; mezelf


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 27-03-2008, 11:42:10 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 16-09-2006, 21:41:52
Berichten: 105
Wat ze bedoelt te zeggen, je bent nu niet wat je in je vorige levens was. Je hebt verschillende levenslessen moeten leren, en misschien ook wel dingen gedaan die je je absoluut niet wil herrinneren.

Denk daarbij aan het vermoorden van mensen, mishandelen van dieren, folteren van onschuldigen. Je hebt dingen gedaan in vorige levens die je misschien wel helemaal niet wil weten.

Daar moet je echt rekening mee houden, wil je zo'n regressie gaan doen. Denk ook aan de kosten van een regressie. Je betaald misschien gauw 60 euro per uur, en in 1 uur kan een therapeut je niet in al je vorige levens laten kijken. Dan denk je al gauw aan meerdere sessies van een paar uren.

Denk aan de gevolgen van zo'n regressie op de eerste plaats. Ik ken iemand die dit heeft gedaan, maar er hardstikke spijt van heeft. Diegene heeft ook hele foute dingen gedaan, en daar schaamt hij zich voor, want hij is nu de goedheid zelve al zeg ik het zelf.

Regressie is spannend, en misschien voor een aantal mensen ook echt nodig omdat het misschien een blokkade met zich meebrengt. Maar denk er gewoon goed over na, dat wil ik je meegeven, doe het wanneer je er klaar voor bent.

_________________
Children of Light = Mijn site! *juicht*


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 27-03-2008, 13:02:32 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 31-10-2007, 01:21:55
Berichten: 1276
Locatie: Papendrecht,zuid-holland
heb t al gedaan gister ..
en aghja t is wel duur maar ik kom al een jaar elke maand bij die man.. het is ook een gewone therapeut :)

_________________
Ik maak een ontdekkingsreis, met als eindbestemming; mezelf


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 27-03-2008, 19:33:44 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 22-04-2007, 11:07:19
Berichten: 641
Locatie: N-Brabant
tamaraa schreef:
Citeer:
Je bent niet wat je in je vorige levens heb meegemaakt

dat vind ik niet helemaal kloppen..
want ik heb HEEL veel dingen meegenomen uit m'n vorige leven wat nu mijn leven beinvloed.. hoe ik over de mensen denk hoe ik over mezelf en t spirituele denk en veel meer..
dus aan de ene kant heb je gelijk want je heb nu een ander leven maar JOU ziel is het zelfde gebleven dat ben JIJ.. en die heeft die dingen meegemaakt..
net als kinderen die niet onder de douch durven? of die nie durven te zwemmen, vaak is dat omdat ze in hun vorige levens vedronken zijn en daar last van hebben.. je kan ook hebben dat mensen vedronken zijn en daar GEEN last van hebben..dat verschilt.. de 1 heeft er wel last van de ander niet... maar vaak bepaald het wel hoe je er in dit leven voorsta..


Lees mijn zin nog maar eens dan :wink:
Ik zeg dat je je ervaring niet BENT. Je ondervindt er wel invloed van en het heeft je gemaakt tot wat je bent. Je vorige levens en dit leven hebben je gevormd tot wat je bent, maar je BENT niet die levens. Je BENT ook niet die gebeurtenissen.

_________________
..:: Voormalig stefke ::..
Wake up, see the illusions and feel the beauty of the real world


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 27-03-2008, 23:33:06 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 31-10-2007, 01:21:55
Berichten: 1276
Locatie: Papendrecht,zuid-holland
wat ben je wel dan :P

_________________
Ik maak een ontdekkingsreis, met als eindbestemming; mezelf


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 28-03-2008, 18:03:25 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 22-04-2007, 11:07:19
Berichten: 641
Locatie: N-Brabant
tamaraa schreef:
wat ben je wel dan :P

Hetgene dat die gebeurtenissen beleefd en de levens leeft

_________________
..:: Voormalig stefke ::..
Wake up, see the illusions and feel the beauty of the real world


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 29-03-2008, 15:47:14 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 31-10-2007, 01:21:55
Berichten: 1276
Locatie: Papendrecht,zuid-holland
i see...
oki :)

_________________
Ik maak een ontdekkingsreis, met als eindbestemming; mezelf


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 16-08-2010, 09:37:47 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 19-04-2010, 16:45:34
Berichten: 7
Locatie: Belgie
Soms is het beter om niet te weten wie je was in je vorige levens, en vooral wat je hebt gedaan.
Ik ben zelf bang om te weten wat ik heb uitgespookt.
Stel nou dat je weet dat je iemand hebt vermoord,
dan achtervolgt het jou nog in DIT leven.

Maar toch is het soms fijn om iets te weten ;)

x


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 01-12-2010, 19:12:16 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 01-12-2010, 18:55:58
Berichten: 2
Uit je vorige leven neem je mee wat je geleerd hebt. Wat je niet geleerd hebt moet je opnieuw doen :). Je zal alleen te weten komen wat je in je vorige leven was wanneer je ver genoeg staat in je spirituele evolutie. Het is niet altijd een voordeel om zulke zaken te weten. Dit kan het leerproces verstoren.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 27-12-2010, 23:16:15 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 27-12-2010, 22:07:12
Berichten: 38
Locatie: Alphen aan den Rijn
om weg te rennen van wat je hebt gedaan in je vorige leven is wel zwak, doch ook wel begrijpelijk..
hoewel je het zou moeten accepteren wil je verder gaan dat heb je immers al gedaan waarschijnlijk..

Stel je was een ss-brigadier en hebt aardig wat executies gedaan..
tja...

_________________
"tot mijn Zelf zal ik terugkeren' - Buddha


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 08-01-2011, 15:53:15 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 29-11-2010, 18:57:06
Berichten: 11
Om bepaalde redenen zou ik het wel willen weten via regressie therapie.. het kan interessant zijn om te weten waarom je ergens zo bang voor bent of waarom je zo handelt in bepaalde situaties.. Tuurlijk heb ik ook een bepaalde mate van nieuwsgierigheid naar mijn vorige levens.
Alleen ben ik van mening dat je niet uit nieuwsgierigheid ernaar toe moet gaan.

Ik heb bv ook een keer bij een psycholoog gelopen omdat ik bepaalde situaties continu verkeerd bleef aanpakken en maar niet wist waarom. Uiteindelijk heeft dit ook niet geholpen en bleef ik in mn oude patroon. Vandaag de dag ben ik er nog niet helemaal vanaf.. en zou het opzich nog wel willen doen zo'n regressie..

Maar anderzijds ben ik van mening dat je hier bent om te leren in DIT leven. Blijf ik falen zal ik toch ZELF met oplossingen moeten komen en dus andere aanpak. Maar hulp dmv regressie kan nooit verkeerd zijn denk ik.. maar vergeet niet dat je ook hulp krijgt van je Gids(en).

Ik twijfel dus nog heel erg of ik het moet gaan doen en ook echt nodig heb..
Zodra ik de beslissing heb gemaakt om het te doen, zal ik mijn ervaring hier in een nieuw topic posten!

Gr M


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 15 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl