Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 22-12-2024, 23:21:03

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 12 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: slapen en wakker zijn
BerichtGeplaatst: 06-12-2010, 12:21:25 
Elf
Elf

De laatste tijd heb ik een aantal keer gehad dat ik snachts wakker werd in mijn droom. Ik sliep dus nog wel, maar daar was ik me van bewust. In mijn droom ben ik meestal in mijn slaapkamer, omdat ik daar in het echt ook ben. Ik ben op dat moment deels in staat om lucide te dromen. Maar meestal nemen de dromen die ik inzet toch wendingen die ik niet wilde.
Tegelijkertijd voelt het veel als een slaapverlamming. Ik weet dat ik in de schemerzone ben tussen slapen en waken en ik weet dat mijn lichaam niet reageerd op wat ik wil. Dit is soms een angstig gevoel omdat ik los ben van mijn lichaam. Ik voel me zweven en er wordt aan me getrokken door irriele droombeelden die me als het ware mee willen zuigen. Ik hoor vaak hele duidelijke geluiden, terwijl ik weet dat het stil is op de slaapkamer. Op internet staat dat bij slaapverlammingen mensen alleen dingen zien met hun ogen open, en dat het sluiten van de ogen helpt om hallucinaties buiten te houden. Omdat ik gewoon aan het dromen ben met mijn ogen dicht is dit geen optie.

Het is soms moeilijk om uit deze toestand wakker te worden. Het lijkt wel vaak alsof ik een keuze heb tussen wakker worden of meegaan met een droombeeld. Soms als ik wakker probeer te worden dan droom ik alleen dat ik wakker wordt, en lukt het me dus niet goed om ECHT wakker te worden.

Ik vroeg me eigenlijk af of mensen ideeen hebben hierover. Is het Lucide dromen? of is het een slaapverlamming? Of wellicht een combinatie van beide. Wat denken jullie over mogelijke oorzaken? En wat zou de beste reactie zijn in deze situaties? (behalve ontspannen en rustig blijven).

Laatst gewijzigd door Jedia op 06-12-2010, 16:42:08, 1 keer totaal gewijzigd.

Berichtenonderwerp: Re: slapen en wakker zijn
BerichtGeplaatst: 06-12-2010, 15:57:36 
Moderator
Moderator

Dit klinkt tot zekere hoogte bekend. Ik heb dat ook regelmatig en de enige manier waarop ik mezelf wakker kan maken is om in mijn droom mijn ogen dicht te doen en mezelf te laten vallen. Dan wordt ik ook echt wakker en moet ik een minuutje wakker blijven, anders droom ik gewoon verder :?

Ik weet verder niet wat het is of wat je eraan kan doen. Maar misschien helpt het vallen bij jou ook wel.

Succes! En ik hoop dat iemand anders je kan vertellen wat het is :)

'Pants are an illusion, and so is death'
"Huu"

BerichtGeplaatst: 06-12-2010, 16:47:03 
Elf
Elf

Hoi Clio, bedankt voor je reactie. Het is inderdaad zo dat als het me lukt om wakker te worden, dat ik dan even wakker moet blijven, anders zak ik gelijk terug in dezelfde droomtoestand.

Merk je bij jou dat bepaalde factoren dergelijke droomtoestanden kunnen triggeren? (bijv stress of onrust of wisseling van dag nachtritme, of activiteiten overdag?) Of treed het lukraak op?

Bedankt voor je 'valtip',

groet
Jedia

BerichtGeplaatst: 06-12-2010, 16:50:38 
Moderator
Moderator

Jedia schreef:
Merk je bij jou dat bepaalde factoren dergelijke droomtoestanden kunnen triggeren? (bijv stress of onrust of wisseling van dag nachtritme, of activiteiten overdag?) Of treed het lukraak op?

Goede vraag! Daar heb ik eigenlijk nooit zo op gelet, ik heb het al zolang ik me kan herinneren maar heb er nooit aan gedacht dat er eventueel ook een oorzaak zou kunnen zijn. Daar ga ik eens iets mee doen :)

'Pants are an illusion, and so is death'
"Huu"

BerichtGeplaatst: 06-12-2010, 18:09:31 
Dwerg
Dwerg

Weet je misschien of je de dromen vooral aan het begin van je slaap hebt ('s avonds) of juist aan het eind ('s morgens)? Ik heb namelijk geleerd dat hier een groot verschil tussen zit.

BerichtGeplaatst: 06-12-2010, 21:11:11 
Dwerg
Dwerg

Dan haak ik nog even in op het onderwerp 'aarden'. Ik vraag mij namelijk al heel de tijd af of je een angst hebt voor de materiele wereld/ je eigen lichaam. Is er momenteel iets heftigs gaande waardoor je liever niet wakker wilt worden of in je eigen lichaam wilt zijn?

Misschien kun je een keer een meditatie doen voor het slapen om je weer bewust te worden van je eigen lichaam. (Denk aan elk lichaamsdeel afzonderlijk (van je kleine teen en enkel tot aan je neus en kruin) en kruip tot in het kleinste deeltje, net zolang totdat je hele lichaam tintelt... Je kent de meditatie misschien al) Voel wat je dan voelt. Voel je vrij in je eigen lichaam om het weer als veilige basis na een droom te herkennen.

Misschien heb ik het mis en is het iets anders, dan hoor ik het graag en bedenk ik een nieuwe oplossing mee :D .

BerichtGeplaatst: 07-12-2010, 14:46:55 
Elf
Elf

Hoi Cornelia,

Meestal komt het in de tweede helft van de nacht opzetten. Wat is het verschil naar jou idee tussen dergelijke verschijnselen aan het begin van de nacht en aan het eind van de nacht?

Verder zijn er wel wat dingen gebeurd die je kunt classificeren als zijnde heftig. Ik heb niet zozeer angst voor mijn lichaam of de materiele wereld. Maar soms wordt ik wel dusdanig opgeslokt door emotionele dingetjes dat aandacht houden voor alles om me heen iets lastiger is. Denk je dat iets dergelijks snachts kan doorwerken? Want eigenlijk hoef je je snachts niet zo met anderen bezig te houden. Mogelijk hangt het dan wel samen met de mate van aarding. Mediteren voor het slapen gaan heb ik wel is geprobeerd, maar meestal ben ik te moe en val ik gewoon in slaap. Maar ik zal is kijken of ik overdag wat meer aardingsoefeningen kan intergreren. Goed idee.

@ dreamwalker; jij ook bedankt voor je reactie! Zoals ik hierboven schreef kan het best wel iets met aarden te maken hebben... Ik heb alleen niet zoveel rood ondergoed ;). Maar ik zal is kijken of ik wat aardingsdingetjes in de slaapkamer kan verwerken. Dankjewel voor je advies!

BerichtGeplaatst: 07-12-2010, 18:11:52 
Dwerg
Dwerg

Ik geloof dat je in je slaap/droom juist het meest bezig bent met anderen, omdat je dan de gebeurtenissen van de dag verwerkt en reflecteert.

Je hebt een fase waarbij je a.h.w. je lichaam verlaat en een fase waarbij je naar je lichaam terugkeert. Een waak-slaap en een slaap-waak fase. Dit is ook de reden waarom ik wilde weten wanneer je deze dromen het vaakst hebt. Het lijkt erop dat je erg veel stress hebt waardoor het contact met je lichaam niet helemaal in balans is. Misschien heb je overdag soms het gevoel dat je met jezelf aan het meekijken bent in plaats van het werkelijk beleeft? Of zak je snel weg in gedachtenspinsels? Dat weet jij het best :) Misschien is het zelfs een combinatie van stressituaties. Je wordt dan vaak midden in de nacht wakker om a.h.w. te controleren of alles nog wel in orde is, terwijl je aan de andere kant al niet helemaal geaard bent omdat de situaties te heftig zijn. Ik denk dat aardingsoefeningen je goed zullen helpen, vooral voor het slapen gaan. Misschien is het mogelijk om eerder naar bed te gaan? :D
Ik wens je in ieder geval sterkte in deze heftige periode.

P.S. Ik zou de rode onderbroektip van Dreamwalker zeker proberen haha! 8)

BerichtGeplaatst: 13-12-2010, 20:08:37 
Groentje
Groentje

Ik heb dat weleens vaker gehad :S , heel vaak krijg ik daar raare gevoel bij. het komt niet meer zo vaak voor, voor het laatst liep ik naar mijn vader in het droom terwijl ik heel goed wist wat ik deed. ergste was dat ik helemaal niet kon praten.

En zou iemaand me fftjes kunnen uitleggen wat ik laatste nacht heb meegemakt ?
Ik kon niet makkelijk in slaap vallen dus zat tot 2 uur met mijn gedachtes ergens te vliegen.
Ik heb al eerder gehoord over dat je uit het lichaam kan treden maar geloofde daar helemaal nix van,
Uiteindelijk lukte het mij wel om alle gedachtes aan de kant te duwen . Ik begoon raare gevoel te krijgen
ik voelde van alles in mijn lichaam. Mijn ogen gingen dicht en zag zwarte kleur die nog donkerder kon worden
ik voelde angst maar was ook heel erg nieuwsgierig. Helaas hb daar nu spijt van dat ik me zelf (hoe zou ik het zeggen? ) wkkr heb geschud , in een keer was alles gestopt.

BerichtGeplaatst: 15-12-2010, 15:19:16 
Elf
Elf

Hoi Cornelia,

Bedankt voor je reactie. Ik herken veel van de dingetjes die je noemt, dus ik zal me weer wat meer gaan richten op rust (tot zover mijn drukke zelf dat toelaat) en balans.

Bedankt voor het meedenken!

@ktos, Het zou best kunnen dat je geest wat losser in je lichaam ging zitten. Dat je jezelf wakker hebt geschud zou best kunnen komen doordat je wat angst had voor het onbekende. En mogelijk is het ook wel een een automatische reactie van je zelf. Je hersens weten niet beter dan dat je aan je lichaam verbonden hoort te zijn. En als er iets gaat afwijken van wat 'normaal' is, dan herstel je gemakkelijk je balans naar de voor jou veilige en herkenbare situatie (gewoon lekker in je lichaam).

Liefs,
Jedia

BerichtGeplaatst: 15-12-2010, 16:58:48 
Groentje
Groentje

Ik weet heel zeker dat het door angst kwam , want durfde gewoon niet verder. Maar heb ergens op internet zo een stukje gevonden

"Entiteiten kunnen zich in je lichaam gaan nestelen en op jou energie teren. Waardoor je heel snel moe en lusteloos word, als dit gebeurd.
Ook kunnen krachten je geest "aanvallen" en en ook leiden tot stoornissen, fobien angsten paranoia en dat soort dingen, als je het red om je lichaam weer in te komen."

kan iemaand mij vertelen of dat de waarheid is ?
groetjes

BerichtGeplaatst: 04-01-2011, 14:14:10 
Elf
Elf

Hee ktos,

waarheid is niet absoluut... althans dat is mijn waarheid...

dit is mijn persoonlijke waarheid...
Ik denk dat je lichaam niet zomaar overgenomen kan worden door entiteiten. Ook zullen negatieve entiteiten niet zomaar op jou energie gaan teren. Ik denk wel dat je aantrekt wat je uitzend. daarmee bedoel ik, als jij je heel slecht voelt, heel depri bent, kortom als je een uitstraling hebt van negativiteit, dan zul je eerder negatieve energien aantrekken die zich prettig voelen in die negatieve sfeer. die energieen/ geesten teren dan niet zozeer op je energie, maar op je negativiteit, en mogelijk maakt dat het wat lastiger om uit een negatieve sfeer te stappen. Negativiteit kan er weer voor zorgen dat je vermoeider bent, uit balans bent etc. Als je je slecht in je vel voelt zitten dan kun je om dat te doorbreken dus het beste positiviteit uitnodigen in je omgeving, bijv door je te richten op positieve dingen, of door je gids, god of engel te vragen om wat extra licht.

Als je positiviteit uitstraalt, dan trekt dat positieve energie aan. En wanneer je omringt bent door positieve energie, dan heeft eventuele negativiteit weinig redenen om in je buurt te zijn.

Kortom, het hele verhaal dat entiteiten erop uitzijn om jou lichaam over te nemen, vind ik een beetje bangmakerij. Jij bent zelf een entiteit, en je hoort hier op aarde bij jou lichaam. Daar ben je een beetje mee verweven hier op aarde.
Als dat niet zo was dan zou dat betekenen dat als je daadwerkelijk kon uittreden, dat je dan met anderen van lichaam kon ruilen en dergelijke. Dat lijkt me erg grappig, maar absurd.
Mensen die een bijna-dood-ervaring hebben gehad vertellen ook vaak dat ze als het ware terug gezogen werden in hun lichaam. Vaak geven die mensen aan dat ze er helemaal niet zo op zaten te wachten om terug in hun lichaam te gaan, maar dat ze weinig keuze hadden. Jou lichaam en jou geest horen hier op aarde bij elkaar. Je lichaam is een soort magneet voor je geest. Maar wel zo'n unieke magneet, dat het alleen jou geest aanttrekt. Pas als je magneet sterft is je geest weer vrij om te gaan en staan waar die wil.

Groetjes,
Jedia

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 12 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00