Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 21:56:17

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: 2de en 4de chakra
BerichtGeplaatst: 09-07-2007, 16:20:29 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 02-02-2007, 10:56:19
Berichten: 25
Locatie: amsterdam
Hoi :D

beetje brutaal misschien maar dacht plaats bij dit topic ook nog ff een berichtje.

ik heb de laatste tijd steeds als ik aan iets denk of iets mij emotioneel raakt mijn hart chakra enorm gaat draaien. het voelt ook alsof er iets doorheen schiet. het si zo een kracht dat ik er bijna van omval. :?
nu voel ik het ook in mijn tweede chakra draaien, vaak als ik ongewild mijn lijf uitga voelde het alsof ik daar een gat heb en je er zo door ,kunt gaan zegmaar.
nu voel ik me dus vallen en voel dat ook in mijn tweede chakra.
het is zegmaar het gevoel alsof je maag omdraait alleen dan daar :roll:
hoop dat iemand het herkent

alvast bedankt

een zonnestraal
x


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: 2de en 4de chakra
BerichtGeplaatst: 17-12-2010, 05:35:29 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 17-12-2010, 05:12:06
Berichten: 15
Wat ik jou hier zeg geldt voor heel wat mensen in dit forum. Ik kan ze niet allemaal beantwoorden, althans vandaag niet.
Maar omdat jij nogal gevoelig bent komjij hier wel direct aan beurt. Ik heb de chacra's en hun energieën uitsluitend leren kennen en ontwikkelen via een geavanceerde Indische meditatietechniek (KriyaYoga). En bij mij heeft het heel wat jaren meditatietraining geduurd voor gevoeligheden tde kop opstaken. Maar ik bleef wel beschermd en kon mezelf op ieder moment opladen. Als je zo gevoelig bent als jij voor emoties van de buitenwereld is dit ook belangrijk dat je zo'n meditatietechniek leert die de chacra's oplaadt en dagelijks gaat trainen, anders kan je onmogelijk in balans blijven tegenover de buitenwereld en zou je er speelbal van worden...
Zit niet in met de kostprijs van zo'n meditatiecursus, denk niet dat 150 Euro in dat verband een dure grap is, want zo'n inwijdingscursusweekend is een eenmalige kost en is een investering voor de rest van je leven!!!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: 2de en 4de chakra
BerichtGeplaatst: 17-12-2010, 10:23:31 
Offline
Gids
Gids
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-01-2007, 17:40:04
Berichten: 7650
Locatie: Onder een hoedje van papier
Misschien zou je (=goedkoper:P) met behulp van de juiste bijbehorende edelstenen ook de boel kunnen verlichten en/of verhelpen. Mediteerze!

_________________
Hoi. Ik lijk op Jezus.
Ben ik nu de Messias of een Jezusfiguur?


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: 2de en 4de chakra
BerichtGeplaatst: 17-12-2010, 19:18:40 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 10-12-2010, 15:19:57
Berichten: 875
Locatie: Zumpelfeld
Helaas weet ik te weinig van chakra's e.d.
(terwijl ik wel weet dat ik duidelijk hinder ondervind bij mn keel chakra... en ik ook wel een idee heb hoe dit op te lossen.)

Maar ik sluit me aan bij Yogi. Als je dergelijk sterke gevoelens binnen je energetisch wezen oppikt vragen ze letterlijk om aandacht ( althans zo is dat bij mij gegaan). Het kan nooit kwaad een cursus te volgen of eens wat oefeningetjes te doen die je uit goede meditatie/ yoga boeken kunt halen omtrent die betreffende chakra punten waar je hinder ondervindt. Het kan zijn dat je iets heb opgelopen ( blokkade) en dat het tijd is hier aan te werken...

Nogmaals, zeg niet dat dit DE tip is. Je kunt er eens over nadenken en er je eigen draai aangeven... :wink:

Liefs, binnenspiegel...

_________________
You can't always get what you want... You get what you need! ( Rolling Stones)


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: 2de en 4de chakra
BerichtGeplaatst: 18-12-2010, 04:06:35 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 17-12-2010, 05:12:06
Berichten: 15
Mathijs, als je denkt dat een edelsteen je kan helpen om je op te laden of te beschermen met godskracht zal het verkeerd aflopen met je. Jij hebt dit soort dingen uit de boekjes; ik uit de praktijk. Da's een wereld van verschil. Ik heb ooit iemand gekend die met een hele verzameling van edelstenen de negativiteit en aggressie van haar man ging weghouden. niet dus... Het mineralenrijk kan enkel het mineralenrijk van je lichaam beschermen, het materiële deel dus. En niet het energetische deel dat vrij dynamisch is en doorlopend kan op- of ontladen worden naargelang situaties.
En een meditatie uit een boekje leren zal niet helpen voor zo'n probleem zoals daarnet gesitueerd. Geavanceerde meditatietechnieken worden uitsluitend van leraar naar leerling persoonlijk overgedragen in de Indische traditie. Wat je in de boekjes vind (zelfs de Engelstalige die ik in India zag) zijn zwakke afkooksels van yogi's op het intellectuele pad (ook in India bestaat bullshit hoor, en veel zelfs). De westerse boekjes zullen je kleuren laten inbeelden in je chacra's en energiebollen voorstellen. Maar dat is allemaal voorstellingsvermogen, inbeelding, en niet werkend. OM JE CHACRA-ENERGIEKANAAL VRIJ TE MAKEN HEB JE EEN LERAAR NODIG DIE DIT KANAAL OPENEN KAN TIJDENS DE INWIJDING; een beetje zoals Reikileraren, maar dan vele malen sterker. En die leraren hebben zelf meer dan tien jaren getraind eer ze ver genoeg zijn om dit soort energiedebiet, deze hoogspanning, te kunnen leveren aan de leerling. Ik weet waarover ik praat, ik heb het zelf ondergaan en gezien dat het werkt en mijn spirituele energie in de chacra's voelen toenemen jaar na jaar. DIE OEFENEINGEN WAAROVER IK SPREEK STAAN IN GEEN BOEK, SORRY. De doorsnee westerse en Indische auteur heeft veel ego en weinig ervaring. Een echte leermeester bluft niet door boeken te schrijven en wil zich niet bewijzen; hij is nederig.
Nu je doet ervan wat je wil. Je hebt tegenwoordig internet, waarmee je adressen en websites van organisaties kan opduiken uit google en youtube om Prajnanananda te beluisteren. En ieder doet met zijn leven wat ie wil. De volgende stap is de uwe. Ik heb hier mijn bijdrage geleverd, je gelooft het of niet, even goeie vrienden, alleen achteraf moet je dan niet klagen dat al die boeken niet werken en de meeste westerse newageleraren je het geld uit je zakken kloppen met allerlei nepcursussen over dingen waarover ze zelf het fijne niet weten.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: 2de en 4de chakra
BerichtGeplaatst: 18-12-2010, 08:40:55 
Offline
Moderator
Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 21-05-2010, 11:02:39
Berichten: 1571
Locatie: Brabant
yogi, ik vind jouw reactie nogal aanvallend. Er is geen goed of fout. Als jij goede ervaringen hebt op jou manier, prima. Maar het is niet DE manier, want die bestaat niet. Ieder zijn eigen manier, ieder zijn eigen ervaringen. De tips die men hier geeft, geeft men hier niet om iemand kwaad te doen, men geeft tips gebaseerd op eigen ervaringen. Daarbij geef jij je mening, dat mag, maar ik vind het storend dat jij een mening formuleert, terwijl je een persoon helemaal niet kent. Wie zegt dat matthijs het uit een boekje heeft? Ik vind dat een snelle conclusie en ik ben van mening dat jouw post ook op een andere manier gebracht had kunnen worden.

gr Babs


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: 2de en 4de chakra
BerichtGeplaatst: 20-12-2010, 11:31:04 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 10-12-2010, 15:19:57
Berichten: 875
Locatie: Zumpelfeld
sluit me aan bij babs...

Ik zelf ben een soort autodidact met veel zaken. Heb veel van wat ik weet uit boeken gehaald ( niet viva of flair, dat zie ik niet als boeken) maar boeken geschreven door mensen die al wat jaartjes ervaring hebben of die onderzoek hebben gedaan naar een onderwerp. Ik weet even niet meer de titel maar ik heb een heel fijn yoga boek boven staan waar hele fijne en ondersteunende yoga oefeningen in staan. Ook staat erbij wat je wel en niet zou moeten voelen zodat je jezelf kunt behoeden om foute houdingen of bewegingen te maken. Erg goed, vink zelf!!! Verder staat er bij de oefeningen dat je altijd naar je lichaam moet luisteren. Dus als iets niet fijn aanvoelt of er komt een heel heftige emotie opzetten ( wat bij mij gebeurde) kan het zijn dat je hulp nodig hebt bij iets.

Maar in mijn ogen is het met veel zaken: baadt het niet, schaadt het niet. Dus ook met stenen en mineralen. Ik draag een aquamarijn nu al een hele poos en moet eerlijk zeggen. Ik kan het fijne niet uitleggen met stenen hoor, maar deze steen voelt echt goed...

En er valt veel te leren uit 'goede' boeken... :)

Liefs, binnenspiegel...

_________________
You can't always get what you want... You get what you need! ( Rolling Stones)


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: 2de en 4de chakra
BerichtGeplaatst: 20-12-2010, 11:41:35 
Offline
Gids
Gids
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-01-2007, 17:40:04
Berichten: 7650
Locatie: Onder een hoedje van papier
@Yogi,

Ik bedoelde niet dat je je volledig moet laten afhangen van de edelstenen ;). Het kan wellicht helpen, maar je moet er niet alle moed op vestigen ;)

_________________
Hoi. Ik lijk op Jezus.
Ben ik nu de Messias of een Jezusfiguur?


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 8 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl