Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 16:21:39

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 9 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 10-12-2010, 22:02:14 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 10-12-2010, 15:19:57
Berichten: 875
Locatie: Zumpelfeld
Kan vaagjes klinken maar goed...

Ik ben ervan overtuigd dat voeding letterlijk de bouwsteentjes vormen waaruit jij bestaat. Tuurlijk, een deel ervan wordt verbrand, een ander deel ervan gaat ook weer richting "exit door"...

Maar ik kan me herinneren dat toen ik nog klein was een tekenfilm op t.v. kwam. "het leven"ofzo... Kent iemand dit? In ieder geval ik geloof wel dat hier echt een boodschap inzat en een kern van waarheid.

Ik ben vegetariër sinds ik 12 ben omdat ik niet op mn geweten wil hebben dat dieren als producten worden behandeld voor hun dood. Ik ben van mening dat een levend dier nog altijd als levend dier moet worden behandeld. Dit is naar mijn inzicht met respect en met zoveel als mogelijk zorg in zijn basis behoeftes als: rust, goede voeding en buiten leven.

Als een dier dan zonder urenlang transport en als er voldaan wordt aan de basisbehoeftes van elk levend wezen, wordt geslacht zou ik (als vlees me zou smaken) misschien ooit wel weer eens een kippetje eten maar eerder ook echt niet.

Verder heb ik voor mijn studie toen ik nog werkte ook biologisch gegeten en echt waar ik, had tien keer zoveel energie dan wat ik nu heb!!! Als mijn bank rekening meer telt ga ik zeker weer naar de bio shop... :wink:

En ik eet eigenlijk niks waar E-nummers inzetten. Oke, er zijn ook onschadelijke E-nummers zoals mais zetmeel ( even uit het blote kupke E1400a)
Verder lekker veel granen, noten en zaden... Groente en fruit staan ook dagelijks op tafel... :mrgreen:


Ja... dat was eigenlijk wel zo'n beetje waar ik op let bij mijn voeding... :D

_________________
You can't always get what you want... You get what you need! ( Rolling Stones)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 12-12-2010, 15:14:45 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 02-07-2009, 12:03:07
Berichten: 781
Locatie: friesland
Ik zelf ben enorm moeilijk met eten, ik zelf ben ook vegetarier sinds mijn 7/8e . Ik ben nu 18 en het nog steeds, ik kan op de 1 of andere manier gewoon geen dier eten. Ik houd zoveel van ze. Ik voel me verbonden met dieren en ik zou er niet over nadenken om ze op te eten.

Leuk nog een vegetarier op het forum! :roll:


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 12-12-2010, 18:54:53 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 10-12-2010, 15:19:57
Berichten: 875
Locatie: Zumpelfeld
Hey!

Ja, ken dat 'moeilijk zijn met eten' zoals jij dat noemt wel.. :wink:

Ik vind het eerder kieskeurig en bewust zijn met wat je je voedt. En daar is mijn ogen niks mis mee.
Je betaald best veel tegenwoordig voor een beetje fatsoendelijk eten. ( jaja, dats was in de goeie oude gulden tijd wel anders :lol: ) dan mag je toch ook best kieskeurig zijn?

Vlees eet ik ook al een hele poos niet meer...was 12 toen ik van mn moeder geen vlees moeder hoefde te eten (wilde aanvankelijk ook eerder geen vlees meer eten maar moeders vond dat maar niks...) ben nu 25 en mis het nog steeds niet.

ben met name tegen het eten van dieren vanuit het oogpunt dat de beestjes van nu al opgewekt worden om als stukje vlees in de braadpan te eindigen... Vind dat een hele lugubere gedachte! :(

Wij hebben altijd dieren gehad. Ook mn opa die boer is geweest heeft zn kippetjes, konijntjes en varkentjes geslacht die wel altijd lekker buiten hebben geleefd, goed verzorgd zijn geworden ( ik mocht altijd meehelpen :wink: ) en goede voeding hebben gehad. Maar opa had er ook niet zoveel. Eigenlijk puur voor de familie en voor wat mensen uit het dorp. Hij verbouwde met name groente. Op zich zou ik er minder moeite mee hebben om die dieren te eten ( nogmaals, ik heb in principe geen vlees nodig om te leven)... Dus dieren die een goed leven hebben gekend en die ook echt de tijd hebben gehad om te groeien zonder opfok of hormonen spul in hun eten...

Eet jij wel vis? Vis heeft pech bij mij! :twisted:
Is te lekker en heeft in veel gevallen wel vrij rond kunnen zwemmen. ( als je een beetje oplet waar je je vis koopt)

liefs, binnenspiegel...

_________________
You can't always get what you want... You get what you need! ( Rolling Stones)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 13-12-2010, 09:36:20 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 02-07-2009, 12:03:07
Berichten: 781
Locatie: friesland
Neej ik eet ook geen vis, maar ook omdat ik dat niet lekker vindt, maar anders had ik het nog niet opgegeten. Het is en blijft een dier, of het nou een super leven had of een minder goed leven "ik persoonlijk zou het niet kunnen"

Soms had ik liever dat ik dat nog wel at , zodat ik wat meer vitamines binnen zou krijgen!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 20-12-2010, 11:47:20 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 10-12-2010, 15:19:57
Berichten: 875
Locatie: Zumpelfeld
Nou, wij mensen zijn van origine fructivoren oftewel, vruchten eters. Ons lichaam is erop gebouwd om noten zaden en fruit te plukken en te verteren.

Moet altijd lachen, mensen die beweren dat wij ras echte carnivoren zijn. Ze weten nooit wat ze moeten antwoorden als je ze vraagt: "Goh, waar zijn onze klauwen en ons schaargebit dan wat typisch is voor alle carnivoren?"

Wij mensen hebben een vrij kleine kaak en vrij afgeronde tanden, die kleine objecten goed kunnen afbijten en malen ( denk aan onze kiezen). Ook hebben wij de fijne motoriek in onze handen die nodig is om kleine zaden en noten te bewerken voor consumtie. Zelfs ons verterings stelsel is duidelijk niet gemaakt om vlees te verteren. ( onze darmen zijn hier te lang voor waardoor vlees de kans krijgt te rotten voor het ons lichaam verlaat). Denk eens aan het verschil tussen het verteringstelsel van een koe en dat van een jachtluipaard... De koe is bijna één en al buik :lol: . Die cheetah heeft een grote maag waar alles ineens kan worden opgeschrokt maar hele korte darmen zodat het vlees snel weer het lichaam uitkan. Wij mensen zitten hier tussenin. Wij kunnen bewerkt vlees ( lees gebakken) verteren maar eigenlijk is dit best zwaar voor ons verterings stelsel. onze darmen doen het beter op volkoren producten en fruit.

Door de tienduizenden jaren heen heeft de mens wel leren overleven op ander voedsel als ons eigenlijke voedsel schaars was. Door vlees te verhitten of te zouten wordt de houdbaarheid langer waardoor we er ook niet ziek van worden als we het eten. Zouden we enkel vlees eten, zou het ook niet goed zijn. ons lichaam en onze gewoonten heeft zich aangepast tot omnivoor maar de tekens dat wij eigenlijk voor ander eten gemaakt zijn, zijn nog duidelijk te herkennen...

Ik denk dat je het best alles kunt eten, als het maar afwisselend is en met mate...

Denk hier eens over na: een leeuw ziet een manke zebra lopen. Stel dat leeuwen zover konden denken: Hij weet dat dit dier een makkelijke prooi is maar daarnaast weet hij ook dat dit dier een lijdensweg tegemoet gaat ( in de natuur krijgt een zebra niet de tijd om zijn been rust te geven, waarschijnlijk wordt de kreupelheid alleen maar erger en zal hij aan een pijnlijke infectie sterven...) stem jij in dat die leeuw die zebra eet of vind je het verschrikkelijk en vindt jij dat die leeuw honger moet lijden...?

Probeer even bij dit voorbeeld te blijven en het niet op jezelf ( dat jij de leeuw zou zijn) te betrekken. Ik ben gewoon nieuwsgierig hoe jij dit ziet...

_________________
You can't always get what you want... You get what you need! ( Rolling Stones)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 20-12-2010, 17:15:08 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 25-05-2009, 22:48:48
Berichten: 231
Locatie: NL
meestal is het zo, zodra een dier zwakte begint te tonen dan is er altijd wel een roofdier in de buurt die trek heeft 8) .
de natuurlijk lost alles zelf op meestal niet altijd maar vaak wel P .
en de diersoort zelf word ok weer beter doordat alle zwakke dieren opgegeten worden door roofdieren

maar em.. een manke pootje voor een zebra is een enorme lijdens weg..
dus de leeuw doet de zebra een enorm plezier door em verlossen van de pijn denk ik :mrgreen: .
en leeuw kan haar welpjes weer voeden, niks mis mee :) .
heb zelf 1 jaar geen vlees geprobeerd te eten maar ik geef toe dat ik daar best wel gefaald in heb :D .
maar lekkere stuk fruit gaat er altijd wel in moet ik zeggeh P

tis inderdaad zo dat eten de basis vormd van je lichaam !
vandaar dat krachtsports veel eiwit eten voor de extra spiermassa :mrgreen: .
de manier waarop je eet bepaalt heel vaak of je dik of dun of tussen in zit :) .
voor suiker patienten licht het eff anders maar daar heb ik geen verstand van :) .

de shamanen geloofde dat als ze geen ritueel uitvoerde voor de ziel van het geslachte dier dat de mensen vervloekt zouden worden :| .


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 20-12-2010, 19:47:49 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 10-12-2010, 15:19:57
Berichten: 875
Locatie: Zumpelfeld
witte wolf schreef:
de shamanen geloofde dat als ze geen ritueel uitvoerde voor de ziel van het geslachte dier dat de mensen vervloekt zouden worden :| .


Dat vind ik sowieso een mooie gedachte... ( niet zozeer van dat vervloeken) maar wel dat je een dier kunt bedanken voor zijn vlees. Net zoals ik vaak moedertje aarde bedank dat ik hier mag zijn en van haar en haar kinderen mag genieten...

Ik mis het vlees eten totaal niet. Maar ik eet wel eens een eitje of een stukje vis. elke keer weer bedank ik stil de kip voor haar eitje of de vis voor zijn stukje lichaam. Ik vind dat dat het minste is wat je kunt doen voor een dier dat voor jou zn leven heeft gegeven.

Ik moet even lachen en terug denken aan mn opa. Die heeft ook altijd beestje zelf gehouden en opa en oma deden ze ook slachten als ze oud genoeg waren. Maar mijn opa kon dat dan zelf niet. Dan moest er iemand uit de buurt komen. Ik kan me mn opa nog wel voor me zien. Hij moest altijd even slikken als er een konijntje werd geslacht. Hij zette het beestje dan wel zelf op de bank (soort tafel waar je je beestje op kunt slachten) en gaf hem dan een aaitje...

Dan ging het stal deurtje dicht en moest ik naar binnen... :?

_________________
You can't always get what you want... You get what you need! ( Rolling Stones)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 20-12-2010, 19:54:06 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-07-2010, 11:18:28
Berichten: 907
Locatie: België
tja het soort vlees wat ik niet eet, zijn van de konijnen

ik eet alleen koeien vlees of kippenvlees, van geen andere dier :s

maar ik begrijp wel dat sommige mensen geen vlees willen eten

maarja, miss is het slimmer om iedere week 1klein stukje vlees te eten zodat je toch voedingstoffen binnekrijgt, en dan de rest van de week groenten en vleesvervangers neemt

trouwens ik vind vleesvervangend gehakt veel lekkerderder dan gewoon gehakt in de spaghetti :)

_________________
Kennis is Macht Maar Om Kennis Te Krijgen Heb Je Macht Nodig

Het grootste probleem wat (niet) opgelost kan worden is de mens zelf

het mooiste geschenk dat je kan geven is hoop :)

Het moeilijkste voor de mens is voorgoed afscheid nemen van personen die hij graag heeft

Actie is gelijk aan Reactie


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 20-12-2010, 20:03:53 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 10-12-2010, 15:19:57
Berichten: 875
Locatie: Zumpelfeld
Brotherhood schreef:
trouwens ik vind vleesvervangend gehakt veel lekkerderder dan gewoon gehakt in de spaghetti :)



haha, grappig...

Ja, weet je als ik zeg, ik mis het vlees eten niet bedoel ik niet alleen dat ik de smaak of het eten niet mis. Maar mijn lichaam mist het schijnbaar ook niet. Ik laat eens per jaar een bloed testje doen. Allemaal keurig binnen de gezonde waardes...

Toen ik begon met 'geen vlees eten' kon je eigenlijk alleen nog bij de toko vlees vervangers krijgen. Toen had je nog niet standaard bij de jumbo vleesvervangers liggen zoals nu... :)

Dus ik heb me er wel serieus in verdiept en het schijnt dat je met name op moet letten met ijzers, vitaminen b ( alle) en riboflaïne ( o.i.d.)... Dit krijg je binnen door op te letten dat je genoeg groene groenten, volkoren producten en vis te eten. ook limburgse stroop is een goeie ( laat ik nu net in limland wonen :wink: )..

Waar je op moet letten is dat de soorten ijzer, vitaminen b en de robiflaïne in plantaardige voeding minder goed bindt in je lichaam dan dierlijke ijzers en vitaminen b. Met name als je melk of koffie drinkt kun je zoveel plantaardige vitaminen mineralen en vitaminen eten als je wilt maar wordt de opname geblokkeerd door de koffie en de melk. ( hoe dit precies werkt zou je een arts moeten vragen, dat kan ik je helaas niet uitleggen... :wink: ) maar door hiermee rekening te houden en af en toe eens wat vitaminen tabletjes te slikken doe ik het al met al niet eens zo slecht blijkbaar...

_________________
You can't always get what you want... You get what you need! ( Rolling Stones)


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 9 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl