Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 18:39:27

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 68 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 16-07-2010, 22:19:22 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-07-2010, 11:18:28
Berichten: 907
Locatie: België
de wereld word niet vernietig hoor het gaat gewoon veranderen

er komt gewoon een grote vloed water en die laat een kleine groep dieren leven en dan komen nieuwe soorten

de mens gaat dit wel overleven hoor..

en het komt pas in 2208 als we zo verder het milieu vervuilen, we kunne het enkel alleen maar uitstellen

groeten van ewout..

groot gelijk angst is een slechte raadgever:)

hoop is je de kracht geven om erin te geloven dat het werkt

moed is om je sterker te maken voor wat er komt

enzo verder

_________________
Kennis is Macht Maar Om Kennis Te Krijgen Heb Je Macht Nodig

Het grootste probleem wat (niet) opgelost kan worden is de mens zelf

het mooiste geschenk dat je kan geven is hoop :)

Het moeilijkste voor de mens is voorgoed afscheid nemen van personen die hij graag heeft

Actie is gelijk aan Reactie


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 17-07-2010, 03:11:14 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 17-06-2008, 21:07:13
Berichten: 2689
Ewout-Vandaele schreef:
de wereld word niet vernietig hoor het gaat gewoon veranderen

er komt gewoon een grote vloed water en die laat een kleine groep dieren leven en dan komen nieuwe soorten

de mens gaat dit wel overleven hoor..

en het komt pas in 2208 als we zo verder het milieu vervuilen, we kunne het enkel alleen maar uitstellen

groeten van ewout..

groot gelijk angst is een slechte raadgever :)

hoop is je de kracht geven om erin te geloven dat het werkt

moed is om je sterker te maken voor wat er komt

enzo verder


Wat fijn om te horen dat er niets zal gebeuren. Ik voel me nu geheel gerustgesteld :roll:

Waar haal je dit vandaan? welke achterliggende gedachtegang komt hierbij van pas? "het komt allemaal goed" is geruststellend... de stelligheid waarmee je het schrijft is voor mij ontstellend...

ajbwib...

_________________
If it looks like a duck,
and quacks like a duck,
we have at least to consider the possibility that we have a small aquatic bird of the family anatidae on our hands.”

Douglas Adams


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 17-07-2010, 13:00:17 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-07-2010, 11:18:28
Berichten: 907
Locatie: België
kijk de aarde is een planeet die opwarmt en dan weer afkoelt en tijdens die veranderingen komen nieuwe fauna en nieuwe flora
de mens gaat echt het overleven hoor dus maak je geen zorgen het water zal maar enkel een meter hoog staan

er komen conflicten tussen fauna en flora waardoor paar soorten uitsterven en dan komen nieuwe soorten

we moeten het gewoon zo lang mogelijk uitstellen door het milieu minder te vervuilen
en verantwoord Co² maken

de lucht zal ververst worden je zal overal groeiende bomen zien

de woestijn verdwijnt
de landen zullen veranderen van plaats.
en de mens moet gewoon zijn wereld opnieuw bouwen

bekijk dit als een nieuwe kans, hier kunne we onze fouten weer goed maken.

groeten van ewout..

_________________
Kennis is Macht Maar Om Kennis Te Krijgen Heb Je Macht Nodig

Het grootste probleem wat (niet) opgelost kan worden is de mens zelf

het mooiste geschenk dat je kan geven is hoop :)

Het moeilijkste voor de mens is voorgoed afscheid nemen van personen die hij graag heeft

Actie is gelijk aan Reactie


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 22-12-2010, 09:35:13 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 08-12-2010, 20:44:38
Berichten: 96
Locatie: Steenwijk
Wow Miracle, alweer zo'n mooi stuk.
Ik ben echt onder de indruk.

Maar paar vraagjes. Waneer misbruik je spiritualiteit. Dat is me niet helemaal duidelijk.

Ook zeg je: ze gebruiken spiritualiteit om te vluchten uit de werkelijkheid. Wat bedoel je daar precies mee?

Ik doe bv aan familieopstellingen. En ik zie dat het echt helpt. Ik ben genezen van epilepsie, astma, 12x blaasontsteking in 2 jaar tijd waar ik nu geen last meer van heb, ik heb borstkanker gehad. Je voelt echt dat familieopstellingen werkt. Ben ik dan op de vlucht geslagen? Bedoel je het zo? :roll:

En wat houdt spiritualiteit voor jou precies in?

Liefs Rowena

_________________
Wie niet kan loslaten, zal verliezen wat hij graag wil vasthouden.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 22-12-2010, 23:55:57 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-12-2010, 15:19:43
Berichten: 483
Jeuj! Miracle! Ik kom nu voor het eerst bij dit topic, maar ik vind de tekst die je hebt geschreven geweldig! En dat zet je dan op een spiritueel forum?... Wow, helemaal top! :wink: Ik ben fan! Jeuj, eindelijk!

_________________
Wie droomt, vermengt zich met de lucht


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 06-01-2011, 20:32:35 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 18-06-2009, 20:39:59
Berichten: 91
Citeer:
Geesten zien is een gevolg, uitreden is een gevolg van.. niet een doel opzich. Wanneer jij oprecht leeft. Liefde toont voor alles wat je doet, voor alles wat je hebt, voor alles wat er is. En deze leefwijze vasthoudt en begrijpt wat liefde is en wie je bent.
Code:
Dan is er misschien een kans dat het bovenstaande gebeurd, maar dan ook alleen als dit voor jou "nodig" is.



Daarmee ben ik het dan weer niet mee eens.
Als je echt oefent geesten te zien en ook nog eens uittreden, stel dat dat een doel van je is dan zal je dat lukken ook. Of het nu nodig is of niet, dat maakt geen enkel verschil.

Die kans is er altijd, niet misschien. De intentie van een mens is een heel machig wapen. Dus als iemand echt met de volle 100% intentie geesten wil waarnemen, met natuurlijk een stukje 'liefde' dan zal hij het voor elkaar krijgen! Of het nu vroeg of laat is. De kans is er, die kans kan je niet worden ontnomen.

_________________
Laat je door niemand wijsmaken dat je iets niet kan !!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 25-06-2011, 17:27:44 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 11-06-2011, 15:49:43
Berichten: 2214
Locatie: Halsteren
angie25 schreef:
Daarnaast zie ik geen reden om leren geesten te zien of uit te treden,als wij in het leven genoeg hebben om naar te kijken.
bijvoorbeeld de natuur.
Als je die al in je opneemt is dat al interessanter dan het zien van geesten,in mijn ervaring. :)

Uittreden is niet slechts het zien van geesten, je kunt d.m.v. uittreden achter het doel van het leven komen en alle plaatsen op deze aarde en daarbuiten bezoeken. Dus ook alle natuur op deze wereld waar je normaal niet zou kunnen komen. Dat zijn de reden waarom ik oefen om uit te treden.

_________________
Wie niets heeft, heeft ook niets te verliezen.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 11-08-2011, 12:52:13 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 13-06-2011, 21:57:05
Berichten: 73
miracle schreef:
Er zit mij iets dwars en dat wil ik met jullie delen. Het raakt ook dit forum, maar dat is goed. Ik ben moderator van dit forum en ik vind dat kritisch naar jezelf zijn een van de grootste kansen is voor groei. Mocht je, je aangesproken voelen reageer dan, want daar is dit forum voor bedoelt!

Het probleem zit hem in het feit dat mensen spiritualiteit niet begrijpen en dus misbruiken.

Ze "gebruiken" spiritualiteit om te "vluchten" uit de "werkelijkheid". Bezig zijn met uit je lichaam treden, te zoeken naar "geesten", te zoeken naar "engelen" lost dit problemen op??

Nee. Ik merk zelfs dat ik hier kwaad om wordt. Ook omdat ik die fout heb gemaakt en ook omdat ik weet wat voor gevolgen dit heeft. Spiritualiteit is een middel en (geen doel )om beter in het leven te gaan staan. Het is een levenswijze die ondersteunend werkt. Het moet met grote respect worden behandeld. Het is geen spelletje. De doelen die mensen hier willen nastreven en de zovele vragen die mensen hier op dit forum over dit onderwerp stellen maken mij soms erg ongerust.

Geesten zien is een gevolg, uitreden is een gevolg van.. niet een doel opzich. Wanneer jij oprecht leeft. Liefde toont voor alles wat je doet, voor alles wat je hebt, voor alles wat er is. En deze leefwijze vasthoudt en begrijpt wat liefde is en wie je bent. Dan is er misschien een kans dat het bovenstaande gebeurd, maar dan ook alleen als dit voor jou "nodig" is.

Om het kaf van het koren te scheiden. Spiritualiteit is een hype geworden. Iedere BN'er denkt iets te weten of te kunnen. Er wordt grof geld aan verdient. Er worden op TV in bv Uri Geller zelfs satanistische middelen gebruikt voor entertainment.
Dit is geen spiritualiteit. Dit is misleiding. Uri kan dan kwaad worden, uiteindelijk kiest hij ervoor om door te gaan met de show. The show must go on. Jammer.

cursussen zijn vaak onzin

Net zoals alle cursussen van ontmoet je gids, ontmoet je engelen. Het gaat niet om de ontmoeting met hun, maar de ontmoeting met jezelf. Wat is het belangrijkste tijdens een rondleiding in een stad met een gids? De Gids zelf?? Nee natuurlijk niet de Gids heeft als taak om jou te "helpen" te genieten van de omgeving. Het gaat dus om JOU.

Spiritualteit gaat om JOU! Wie Jij bent, Wat jij bent, Wat goed voor jou is. Laat alle randverschijnselen los dat is absoluut niet belangrijk. Dat jij gelukkig wordt hangt niet af van gidsen, engelen e.d. Het hangt af van hoe je in het leven staat.

Wie ben ik? Dat weet je prima zelf

Moet iemand jouw foto readen om jou te vertellen wat jou bezig houdt? Nee dat moeten zij niet. Bovendien kan niemand dat zo goed vertellen als jezelf. Jouw omgeving is jouw spiegel. Kijk daar eens naar. Of vraag het hun, want zij kennen jou beter dan iemand die op afstand jouw foto read. Bovendien wil je alleen maar lezen wat jou gerust stelt. Als zou een paragnost jou vertellen wat het probleem is, dan nog vind je mogelijkheden om er niks mee te doen. Want zeg nu eens eerlijk? Wat heb je nu werkelijk gehad aan deze informatie?

2012 vergaat de wereld, dacht het niet

Alle 100.000 topics, youtube filmpjes, websites. Het is onzin mensen. En weet je waarom? Omdat het angst is. En wat verkoopt beter? Als ik tegen jullie zeg: 2012 is een jaar zoals alle jaren, maar we zijn weer iets wijzer. Of.. 2012 wordt het jaar waarin we iets fantastisch gaan meemaken, we worden bevrijdt. We gaan in een nieuwe dimensie. Aliens komen ons ophalen enz. Dat laatste blijft hangen, terwijl mijn eerste opmerking net zo belangrijk is. Grote veranderingen zijn niet belangrijk want alle kleine veranderingen zorgen ervoor dat het leidt tot een grote verandering. Het heeft 300 jaar geduurd voordat er een zwarte president is. WOW wat leren wij snel. In 2012 is dit niet anders. Die snelheid kunnen we helemaal niet aan, dan zal alles wat we hebben opgebouwd in 1 keer wegvagen. Leer je daar iets van? Nee! En daarom gebeurd het niet.
Wat is leerzamer? Als ik jou eerst vertel wat 1+1 is of als ik jouw gelijk de stelling van pythagoras leer. Begrijp je het dan nog?


Ik hoop dat iedereen integer omgaat met spiritualiteit, maar wanneer je integer omgaat met jezelf gaat de rest vanzelf.
Onthou dat alles draait om jou. Je wordt alleen geboren en je gaat alleen dood. Het is niet zo dat iemand deze twee dingen voor jou gaat doen, je wordt misschien geholpen, maar jij doet het zelf. Dit is met alles zo! Onthou dat alles wat je doet gevolgen heeft voor jezelf. Wanneer je iets goed doet voel dan hoe je groeit. Wanneer je iets fouts doet voel dan de afbreuk.

Misbruik spiritualiteit niet om te vluchten lieve mensen. Wees kritisch naar iedereen die zegt dat hij contact heeft met de gene zijde. Wees kritisch naar elk verhaal wat je leest en wat je hoort. Wees kritisch met wel doel spiritualiteit wordt uitgedragen.
Elk geloof is spiritueel, maar is het oprecht? Is het wat jij wilt of is het iets wat jouw grootste angst verbergt?
Kijk naar alles om je heen en oordeel maar. Oordelen is niet fout, maar wees dan wel zo kritisch dat je, je eigen oordeel toetst. Klopt het? Ga maar naar een spirituele beurs en vraag maar aan een paragnost of je, je ware liefde ontmoet. Luister maar goed en hoor maar wat deze beste paragnost tegen je zegt. Is het graag wat je wil horen of moet je naar nog meer paragnosten om het bevrijdende antwoord te krijgen? Wat maakt het woord van een ander uit, wanneer jij het woord niet zelf kunt bedenken en voelen? Wees kritisch naar welke vragen je stelt. Een slechte vraag is: Kun jij mij antwoord geven op mijn probleem. Een goede vraag is: Kun jij mij helpen zelf het antwoord te vinden?

Zien jullie nu het verschil? Spiritualiteit is niet de oplossing, maar het is een middel om zelf de oplossing te vinden. Wanneer je spiritualiteit misbruikt, misbruik je, jezelf en er is niks ergers dan dat.

veel liefs,
Miracle

Ik ga totaal met je mee! helemaal! Als je ooit een campagne hierover wilt starten en het serieus gaat maken ben ik de eerste die zich bij je aansluit!

Wie kunnen de wereld veranderen? mensen zoals jij en ik en vele anderen die zo denken, daar ben ik zeker van!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 15-09-2011, 13:19:48 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 15-09-2011, 12:08:34
Berichten: 615
Misschien aan de late kant, maar ik sluit me aan bij Miracle


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 25-11-2011, 20:26:17 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 11-03-2005, 10:17:16
Berichten: 522
Het is nooit te laat om je aan te sluiten :)
Leuk dat dit topic nog steeds leeft

_________________
Alle antwoorden zitten in jezelf en zijn direct voor jou beschikbaar. Vertrouw daarop!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 26-11-2011, 11:16:20 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 25-11-2011, 13:09:12
Berichten: 13
Locatie: Voorschoten
Hallo Miracle,
nou, dat lucht je zeker op, zullen we maar zeggen.
Natuurlijk wil ik reageren.
1. Alles wat altijd op aarde gebeurt, gaat een eigen leven leiden. je kunt er gif op innemen. Wist je niet, dat in de Middeleeuwen mensen gemarteld werden uit naam van Christus, de liefdevolle? Daar "heb ik" een mooie blog over. Dus accepteer het maar, dat mensen roepen, dat ze heel spiritueel zijn, die het niet zijn. Nou èn? Maar ik begrijp het wel: jij strijdt voor eerlijkheid en tegen humbug. Blijven doen. Maar aan alle reacties te zien, krijg je genoeg gehoor. Dus je hebt een punt.
2. Laat duizen bloemen bloeien. Laat er bedrog en oneerlijkheid en gewaus en gedoe zijn. Alles komt uiteindelijk goed. Ik geloof in de mantra van het Hindoeisme, dat zelfs een omweg een weg naar God is. Dus ik denk, dat God zijn/haar pappenheimers wel kent. God heeft geduld. God ziet, hoe wij soms keihard en onwetend tegen een muur aan het rennen zijn en dan roepen "auau, waarom ik ?", en dan gaan nadenken en dan veranderen volgens de levensregel: niet goedschiks dan maar kwaadschiks.
Kortom, mijn boodschap aan jou is: laat lekker gebeuren, het eerlijke, waarachtige, echte blijft over, en het gemene, onechte gaat ten onder. Uiteindelijk altijd. Dat is vertrouwen in het leven en in God. "Heb ik" ook een blog over.
En dank voor jouw passie en eerlijkheid.
Groetjes, Frenkie Oosterveen.
ps: het zijn eigenlijk niet mijn blogs, maar die van Een stem in mij. Maar dat is een ander verhaal, zie http://watchthegod.blogspot.com of via Twitter @watchthegod
F.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 23-12-2011, 12:13:33 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 15-09-2011, 12:08:34
Berichten: 615
Ik ben het eens met de stelling dat spiritualiteit vaak wordt misbruikt.

En maar om 1 doel en reden: Macht en geld. Hoe vaak worden er bijvoorbeeld niet Reiki cursussen of cursussen "op zoek naar jezelf" gegeven voor duizenden euro's? Terwijl je in wezen niets leert wat je diep van binnen niet al lang weet. Je weet toch wie je bent?
Reiki is het omgaan met de Universele energie..die energie is GRATIS..waarom moet je duizenden euro's neertellen voor gratis gebruik van die prachtige energie die voor elk van ons beschikbaar is?

Waarom? Omdat als je zegt er Meester in te zijn, mensen je volgen, je hebt de macht.Jij zegt hoe het moet, anderen volgen je zonder veel kritische vragen.

Waarom? Omdat mensen haastig zijn, snel dingen willen leren,vluchten voor hun eigen leiderschap. Omdat ze daar grof geld voor neer WILLEN leggen. Wat is er mooier dan iemand die je vertelt dat jij heel bijzonder en heel spiritueel bent..dat jij een doel hebt hier op aarde. Dat je uniek bent.

Diep van binnen weten we toch hoop ik wel dat we allemaal heel spiritueel zijn en een doel hebben hier op aarde en dat we allemaal uniek zijn. En toch weer niet, omdat we een eenheid zijn?

Wat is er makkelijker dan een leider te volgen en die macht over je te laten hebben. Je kunt namelijk van alles wat fout gaat diegene de schuld geven...Lekker toch? Geen verantwoordelijkheid.

Wat betreft spiritualiteit en Uri Geller of andere shows. Heerlijk toch? Booming buissness mensen betalen grof geld om zich te laten oplichten... Er wordt de spot gedreven met de hogere macht. Ook met de hoogste macht, de mensen noemen het God. Maar maken er een boeman van, die je laat leven naar zijn regels..die je geld laat geven aan de kerk..die niet werd gebouwd omdat hij het wilde, maar omdat mensen in Zijn naam MACHT wilden hebben. Ik kijk gewoon lekker niet naar Uri Geller enzovoorts..Scheelt me ook veel irritatie.

Ja ik klink hier heel gefrustreerd. Om vele redenen. Maar meer om de teleurstelling in een groot deel van de mensheid die nog altijd wegvlucht voor eigen leiderschap...hun eigen unieke doel en het besef dat wij allen een zijn en macht en geld niet iets is wat daar waarde aan toevoegd. JA ik geloof in een hogere macht dan wijzelf. Noem het God.JA daar geloof ik in. Maar ik geloof ook in mijn eigen leiderschap en mijn eigen verantwoordelijkheid, mijn eigen uniekheid, mijn eigen doel.

Ik zou willen dat ik kon leven zonder geld. Helaas, staat de huidige wereld dat nog altijd niet toe.....

Kortom..lang verhaal I know..maar ik moest ook even mn ei kwijt....ik sluit me aan bij de topic starter.

laten we stoppen met misbruik maken van spiritualiteit en accepteren dat we allen uniek en bijzonder zijn, allen een doel hebben en uiteindelijk ook allen een zijn.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 24-12-2011, 07:43:05 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 25-11-2011, 13:09:12
Berichten: 13
Locatie: Voorschoten
Tamuril,
jij raakt me in mijn hart. En in God geloven, en in de kracht in jezelf.
In jouw eigen verantwoordelijkheid, en je zegt nee tegen angst en misbruik.
Ik denk wel, dat je een punt hebt als je zegt gefrustreerd te klinken. Verwacht niet teveel. Wij mensen gaan een lange weg van beest naar geest, van klein naar groot, van buiten naar binnen. God heeft meer geduld dan wij allen bij elkaar.
Groet Frenkie Oosterveen


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 24-12-2011, 16:58:32 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 15-09-2011, 12:08:34
Berichten: 615
Bedankt, mooie woorden. Enneh, samen lopen is altijd beter dan alleen!!!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 26-12-2011, 12:15:07 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 25-11-2011, 13:09:12
Berichten: 13
Locatie: Voorschoten
Hallo Mirror,
wat ik ervan weet, want je vertelt verder niet zo hoe het werkt en zo, reiki, werk je met energie, en vaak om anderen te helpen. Niemand weet waar die energie vandaan komt, maar het lijkt me alles geweldig, positief, menslievend. ik zou niet weten wat iemand daar tegen kan hebben.
Groetjes,
Frenkie Oosterveen


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 68 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl