Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 12:39:38

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 13 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Wat is helderziendheid?
BerichtGeplaatst: 01-01-2005, 20:22:07 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 01-11-2004, 14:36:05
Berichten: 1136
Locatie: Huizen
Afbeelding

Vaak horen we mensen het paranormaal vermogen als helderziendheid beschrijven. Het woord 'helderziende' is misschien wel de meest gebruikte term ter omschrijving van iemand met een duidelijk paranormaal vermogen, en in het bijzonder van iemand die beroepsmatig paranormale consulten of lezingen geeft. Het is nauwkeuriger te zeggen dat helderziendheid een reeks paranormale vermogens beschrijft, gebaseerd op een ontwikkeld gezichtsvermogen. Letterlijk betekent het 'helder zicht'of 'heldere visie'. Een echte helderziende ontvangt door zijn of haar verhoogde visuele bewustzijn paranormale boodschappen of informatie.

Iemand met ontwikkelde helderziende vermogens heeft een sterk gevoel van innerlijke visie, en is in staat informatie te ontvangen in de vorm van visuele beelden of symbolen. De meste helderzienden ontvangen hun informatie van binnenuit, sommige zeggen in hun hoofd iets als een bioscoopscherm met beelden erop te zien; andere ontvangen individuele symbolen die zij leren te interpreteren.

Sommige helderzienden ontvangen informatie van buitenaf: ze zijn in staat in de geest mensen of dieren te zien, of kunnen de subtiele energie rond henzelf zien wanneer ze een kamer binnenlopen.

Net als mensen met een sterk paranormaal vermogen op andere gebieden, hebben veel helderzienden vaak een aantal andere paranormale vaardigheden (zoals helderhorendheid of heldervoelendheid), maar hun belangrijkste bron van informatie zal meestal visueel zijn. Wat onze speciale vaardigheden ook mogen zijn, we hebben allemaal de neiging om ons meest ontwikkelde zintuig eerst te gebruiken, en met onze andere zintuigen onze eerste indrukken te bekrachtigen en te interpreteren wat we waarnemen.

bron: Davis Lawson

_________________
"Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind."

-Dr. Seuss-


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Wat is helderziendheid?
BerichtGeplaatst: 01-01-2005, 20:28:49 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 13-10-2004, 19:42:50
Berichten: 1512
Locatie: Den Hoorn zh
Zie ook

http://forum.spirituelejongeren.nl/viewtopic.php?t=131


Liefs Carina ;)

_________________
oog om oog maakt de wereld blind


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Wat is helderziendheid?
BerichtGeplaatst: 10-01-2005, 14:20:57 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 21-10-2004, 16:36:19
Berichten: 392
Locatie: lelystad
helderziendheis is toch heel breed?? in toekomst kunnen kijken, beelden, energieen zien ( aura, geesten)


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Wat is helderziendheid?
BerichtGeplaatst: 10-01-2005, 16:15:05 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 13-10-2004, 19:42:50
Berichten: 1512
Locatie: Den Hoorn zh
dat is zeker heel erg breed Beau, alles wat je noemt kun je onder deze noemer "plakken"

Liefs Carina ;)

_________________
oog om oog maakt de wereld blind


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Wat is helderziendheid?
BerichtGeplaatst: 24-01-2006, 10:50:35 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 19-01-2006, 13:38:57
Berichten: 473
Ik heb ook wel als ik me ogen dicht doe dat ik dan een heleboel zie ik d8 dat dit niks te betekenen had.
Ook zie ik weleens symbolen op de muren


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Wat is helderziendheid?
BerichtGeplaatst: 24-01-2006, 20:28:06 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 23-01-2006, 17:46:04
Berichten: 21
Locatie: Heerlen
Hey,

Ik zie vaak engelen en geesten.
Ook zie ik soms een witte rand om mensen heen.


Kus Sanne


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Wat is helderziendheid?
BerichtGeplaatst: 25-01-2006, 16:02:09 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 23-01-2006, 19:31:59
Berichten: 6
hooi.

ik ben een paar maanden terug naar een medium geweest en het blijkt dat ik dat ik helderziend en heldervoelend ben. na dat gesprek benk me beetje in gaan verdiepen hiero op de site en herken heel veel van die verhalen van dingen zien en aanvoelen maar heb altijd ged8 dat het normaal was. en blijkt dus ook dat ik een gat in me kruin aura heb en dat ik me meer moes aarde. ik had dus hier gelezen hoe je zon oefening moes doen en deed dat dus.. en zag met me ogen dicht boven me hooft een heel mooi vloeien paars licht ent gaf me een heel goed gevoel..

en heb nog een vraagje maar denk nie dat ie hier thuis hoort maja .. heb in me jeugd dingen meegemaakt wat een mormaal iemand in een leven nog nie meemaakt. maar zit al 5 jaar nu int zelfde schuitje dak me deprie voel enzo en nie kunne slapen maar toch super moe ben en altijd negatieve gevoelens. blijkt dus dat ik een negatieve editeiten ofzoiets (kweet de naam ervan nie meer precies) bij me heb. maar hoe gaan die weg?


greetz jelle


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Wat is helderziendheid?
BerichtGeplaatst: 17-09-2006, 12:38:04 
Offline
Elf
Elf

Lid geworden op: 10-09-2006, 14:27:56
Berichten: 631
je bedoelt entiteiten.

Veel mensen herkennen het wel wat je schrijft over "ik dacht dat dat normaal was" .
Ik ook.

Sterkte met alles.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Wat is helderziendheid?
BerichtGeplaatst: 03-03-2007, 10:32:37 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 07-07-2005, 08:41:27
Berichten: 52
Locatie: Utrecht
..


Laatst gewijzigd door Ceres op 13-12-2014, 17:41:16, 1 keer totaal gewijzigd.

Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Wat is helderziendheid?
BerichtGeplaatst: 04-05-2007, 10:23:33 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 25-04-2007, 09:58:37
Berichten: 114
Locatie: utrecht
@wennys: dat gaat vanzelf.
dat komt omdat je je gaves steeds meer gaat ontwikkelen.
En dat gebeurd pas als je er klaar voor bent.

xxx

_________________
het is leven en laten leven en geniet van al het mooie om je heen!!!! ook van de dingen die niet zichtbaar zijn.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Wat is helderziendheid?
BerichtGeplaatst: 12-03-2008, 20:36:49 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 31-10-2007, 01:21:55
Berichten: 1276
Locatie: Papendrecht,zuid-holland
volgens mij heb ik ook wel iets van helderziendheid in me..
want elke keer als ik in m´n bed lig, zie ik altijd met m´n derde oog beelden, ik zie gezichten van mensen, of ik zie beelden die achter elkaar afspelen voor me ogen..
vroeger zag ik vaak energiebollen in m´n kamer en kon ik ook heel veel dingen zien door me´n derde oog, wat nu wat minder is om dat ik het zelf een beetje blokkeer door m´n angst.
ik heb ook een aantal jaren entiteiten gezien..op straat, thuis zag ik schimmen..
af en toe als ik met iemand aan het praten ben zie ik ineens een persoon voor me op de muur bijv.. die naar me zit te kijken.. dat soort dingen zeg maar..
en aura's enz. kan ik niet echt zien volgens mij maar ik zi wel vaak heldere witte randen boven mensen als ik met ze praat, soms is dat een hele groot rand dan lijkt het net of mensen een waterhoofd hebben ..dat allemaal is volgens mij ook wel helderziendheid ...
heb ook bevestiging van een aantal (betrouwbare) parognosten/mediums dat het zo is en da k et aan t ontwikkelen ben.. maar moet eerst meer in balans komen met mezelf.. :)

_________________
Ik maak een ontdekkingsreis, met als eindbestemming; mezelf


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Wat is helderziendheid?
BerichtGeplaatst: 27-12-2010, 22:46:06 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 27-12-2010, 22:07:12
Berichten: 38
Locatie: Alphen aan den Rijn
Hoi,


Ik weet niet of dit tot helderziendheid behoort, maar ik heb heel erg sterk de neiging om te zien of mensen ontzettend in strijd zijn met zichzelf,
of plekken waar mensen ontzettend in strijd zijn met zichzelf heb ik ook vaak de vormen van personen zien lopen als een soort zwarte waas maar dan in de vorm van een persoon..

Ik woon in een flat met veel mensen en hoor veeel en zie veel dingen, ontzettend veel gestress enz enz..
BV als ik even uit het raam naar buiten zit te kijken dan zie ik veel zwarte wazen lopen of tenminste vaak..
langs de muren of op de stoep , en elke keer wanneer ik dat zie dan komt er al een gedachte in me op zo die stressed..
wel vreemd maar mischien is dat mijn eigen illusie die ik creer ofzo als verwachting dat ik dat wel moet zien vandaag begrijp je ong wat ik bedoel?
hoewel ik ontzettend mezelf zit tegen te strijden als ik denk dat het een illusie is..

_________________
"tot mijn Zelf zal ik terugkeren' - Buddha


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Wat is helderziendheid?
BerichtGeplaatst: 27-12-2010, 23:07:38 
Offline
Gids
Gids
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-01-2007, 17:40:04
Berichten: 7650
Locatie: Onder een hoedje van papier
@ Polak

Ik denk meer dat het heldervoelendheid is dan helderziendheid

_________________
Hoi. Ik lijk op Jezus.
Ben ik nu de Messias of een Jezusfiguur?


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 13 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 6 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl