Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 22-12-2024, 23:44:31

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Blackbirds dromen
BerichtGeplaatst: 29-12-2010, 16:24:51 
Feniks
Feniks

Ik doe dit vaak met mijn psychologe, want dromen hebben veel betekenis. Ze zijn net als een spiegel... ze laten zijn wat je wel goed vind en wat niet en ze laten ook de onbewuste dingen (die je misschien wel wegstopt) zien. Maar ik post ze ook hier... :wink: , meer invalshoeken kan nooit kwaad. Vaak zijn er terugkomende elementen in mijn dromen, of bepaalde dingen patronen...

Bepaalde dingen die veel terugkomen/in een droom zitten:
- Ik ga vaak dood
- Bloed
- Ik ben vaak een meisje in mijn dromen
- Mijn familie/mensen die ik ken
- Schaduw
- Mezelf (ik speel zelf altijd de hoofdrol in mijn eigen dromen)
- Licht
- Maan

Een droom
Ik sta op een heuvel, de lucht is bloedrood en donker. Er zijn veel mensen bij me en ze huilen en schreeuwen. Ik ben gekleed in een harnas. Ik vertel ze om te vluchten. Er komt een leger op de heuvel gestormd. Het zijn geen mensen, het lijken hele smerige en zwarte gestalten. Ik voel niet echt angst, het lijkt eerder een soort haat gecombineerd met een soort rechtvaardigheidsgevoel. Een soort berusting ook, het lijkt alsof ik geen keuze heb. Op de een of andere manier ben ik volwassen in deze droom. Ik pak een zwaard en ren er op af. Ik vecht maar na een tijdje word ik geraakt door zwarte pijlen. Ik voel mezelf steeds meer verzwakken maar ik blijf doorvechten tot ik word gedood. Hierna word ik altijd wakker. Deze droom heb ik af en toe en hij is altijd hetzelfde.

Ik sal de haat overleve,
de lievde een kans geve,
de b1tches ontwijke
en me einddoel bereike.

PS Haters gaan haten!

Berichtenonderwerp: Re: Blackbirds dromen
BerichtGeplaatst: 29-12-2010, 17:30:43 
Nimf
Nimf

hey blackbird,

ook een vrije dag vandaag? :wink:

ik ben geen groot kenner van dromen en hun betekenis maar ik sta wel goed in contact met mijn gevoel en soms ook dat van anderen. Hierdoor lukt het me soms te duiden... proberen dan maar?

Ik denk trouwens wel, zeker met dromen, dat de dromer zelf het beste weet wat bepaalde elementen voor hem of voor haar betekenen...dus, haal er uit voor jou wat er in zit..:

de dood staat vaak centraal voor vernaderning en niet zozeer voor slechte dingen als vaak gedacht wordt. Tenminste bij is dat vaak zo. Je wordt als het ware herboren, je leert nieuwe dingen, je verandert of gaat een verandering tegemoet.

Bloed kan betekenen dat je je bewust bent van je innerlijke kracht, je energie, hetgeen dat je vooruit helpt in je leven...

als een jongen droomt dat hij een meisje is kan dit betekenen dat je in contact staat met je gevoelswereld. Je herkent je emoties en durft deze te laten zien. Voor mij geldt hetzelfde omgekeerd; ik droom vaak dat ik een man ben. ik weet dat dit voor mij betekend dat ik meer in mijn kracht mag komen te staan, ik mag standvastiger worden...

familie leden hoeven niet zozeer direct dezelfde rol in te nemen in je droom als dat je van ze gewend betn in real life. Ik denk dat het eerder gaat om het gevoel dat je krijgt bij die persoon of een beepaalde boodschap. ( had zelf eens gedroomd over mijn zus, waar ik toen heel hecht mee was dat zij mij verraadde e.d. ik denk dat mijn onderbwuste me wilde waarschuwen, vertrouw niet blindelings op mensen puur omdat je weet dat ze goed zijn. blijf voelen...)

ook ik droom vaker over de maan..haha, grappig. dit had ik wel eens opgezocht: de maan staat blijkbaar voor je vrouwelijke kant, je gevoelswereld maar ook voor een nieuw begin. dit sluit aan bij het feit dat je vaak droomt dat je een vrouwlijk figuur bent en dat je droomt over de dood of doodgaat.

schaduw en licht zou ik zo snel niet weten/ kunnen voelen...

BerichtGeplaatst: 18-01-2011, 12:44:23 
Feniks
Feniks

Een nieuwe droom.... van eergisteren. Eigenlijk was het een heel kort stukje, maar het heeft nogal indruk gemaakt...

In mijn droom lag ik in mijn bed, net zoals ik zou doen als ik aan het slapen was. Het was eigenlijk geheel realistisch. Mijn kamer was gewoon donker, dus ik dacht dat ik al wakker was. Ik gaf een beetje licht, maar dat wist ik al van mezelf, dat is mijn aura.

Alleen plotseling stond er iemand voor mijn bed. Het was donker (geen licht aan en mijn raam was dicht, want ik lag natuurlijk te slapen), dus ik durf ook niet te zeggen of het een man of een vrouw was. Het was in ieder geval iemand met pikzwart haar. Volgens mij had diegene ook een zwart shirt aan, alleen opengeritst. Eronder droeg die persoon een t-shirt, wit. Dat draag ik ook redelijk vaak.

Toen ging de wekker en werd ik echt wakker... maar ik dacht dus dat ik al wakker was. Ik schrok me dood en volgens mijn moeder heb ik ook een kreet uitgestoot.

Ik heb deze droom nog nooit eerder gehad. Heeft iemand misschien bepaalde ideeën of gevoelens bij dit verhaal?

Ik sal de haat overleve,
de lievde een kans geve,
de b1tches ontwijke
en me einddoel bereike.

PS Haters gaan haten!

BerichtGeplaatst: 18-01-2011, 17:26:28 
Nimf
Nimf

Hmm, aparte droom indd.. :?

Zou zo 1, 2, 3 niet weten wat deze droom zou kunnen betekenen. Wel zegt mijn gevoel dat die persoon misschien jijzelf was... En dat je misschien letterlijk bezig bent om meer naar jezelf en je handelingen te kijken. Wat doe ik, wie ben ik, waar wil ik heen... Het zou kunnen zijn dat je je bewuster bent van jezelf...

kijk maar of je hier iets mee kunt... :wink:

Liefs, binnenspiegel...

BerichtGeplaatst: 22-01-2011, 13:42:44 
Feniks
Feniks

Ik denk dat je heel aardig in de goede richting zit ;)...

Heb er met mijn psychologe over gesproken en ik was inderdaad zelf die persoon. Dat was mijn schaduwkant... die twee kanten zijn steeds meer met elkaar bezig.

Ik sal de haat overleve,
de lievde een kans geve,
de b1tches ontwijke
en me einddoel bereike.

PS Haters gaan haten!

BerichtGeplaatst: 22-01-2011, 15:42:30 
Nimf
Nimf

hey!

Fijn dat je dat samen met je psychologe ook die dromen analyseert. Lijkt me verheldernd werken...

liefs, binnenspiegel...

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00