Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 19:49:52

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 165 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 15 6 7 8 911 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 10-11-2010, 12:17:46 
Offline
Dwerg
Dwerg

Lid geworden op: 19-02-2005, 22:09:36
Berichten: 313
gedachtenkracht schreef:
Rens schreef:
gedachtenkracht schreef:
Hoi,

als ik terug krijg op een jaar terug.
Zie ik dat ik positieve in het leven sta.
Laat meer dingen komen.
En kan ook beter los laten.
Besef wat mijn gevoel is en die van een ander.

Als jullie naar je leven kijken nu een jaar geleden vind je dat er veel veranderd is.

Gr gedachtenkracht

Er veranderd constant wat. Elke dag verander ik, elke uur, het is soms om gek van te worden :p Maar we leven niet in het verleden, dus heeft het wel zin om over jouw veranderingen na te denken? Je bent wie je bent, ongeacht of je je bewust bent wat je "vroeger" was. Het is verleidelijk soms, om voor jezelf duidelijk te stellen dat je "beter" bent geworden, of soms juist "slechter" (en dan kan je je slachtoffer voelen), maar het is zo, en alles wat je doet doe je nu.

Jij (gedachttekracht) stelde de vraag of hij zich nog kan herinneren wat het met hem deed op het moment. Maakt dit wat uit? Wat dat doet is je weer uit het huidige moment halen en terug in het verleden gooien. Ik bedoel niet dat dit "fout" is om zoiets te doen, maar waarom zou je?



Hoi,

Ik ben ervan overtuigd dat het soms nodig is om dingen te begrijpen. Maar dit is niet altijd nodig.
Het belang is wat jij nodig hebt om verder te evalueren.

Gr gedachtenkracht

Ja je hebt gelijk. Mijn vorige posts was wat al te impulsief geschreven :-)

_________________
Joy is the key


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 11-11-2010, 14:02:02 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 02-07-2009, 12:03:07
Berichten: 781
Locatie: friesland
Er zit verschil in de wereld en de aarde.

De wereld is wat wij ervan maken, ik vindt het verschrikkelijk hoe het er nu allemaal uitziet.

De Aarde vindt ik juist heel mooi. Maar door hoe wij mensen ermee omgaan word er steeds meer van de aarde vernield.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 13-11-2010, 10:08:08 
Offline
Kabouter
Kabouter

Lid geworden op: 21-07-2009, 20:22:38
Berichten: 216
Annaa schreef:
Er zit verschil in de wereld en de aarde.

De wereld is wat wij ervan maken, ik vindt het verschrikkelijk hoe het er nu allemaal uitziet.

De Aarde vindt ik juist heel mooi. Maar door hoe wij mensen ermee omgaan word er steeds meer van de aarde vernield.



Hoi Anna,

Al heb ik wel het idee dat de aarde zich laat horen.
Wat denk je van al die natuurrampen?

Gr gedachtenkracht


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 13-11-2010, 10:15:04 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 02-07-2009, 12:03:07
Berichten: 781
Locatie: friesland
gedachtenkracht schreef:
Annaa schreef:
Er zit verschil in de wereld en de aarde.

De wereld is wat wij ervan maken, ik vindt het verschrikkelijk hoe het er nu allemaal uitziet.

De Aarde vindt ik juist heel mooi. Maar door hoe wij mensen ermee omgaan word er steeds meer van de aarde vernield.



Hoi Anna,

Al heb ik wel het idee dat de aarde zich laat horen.
Wat denk je van al die natuurrampen?

Dat klopt! Maar ik denk dat het ook wel voorbereidingen zijn van 2012, ik weet het niet zeker, maar ik denk dat het alleen maar positief is dat er steeds meer natuur rampen zijn. Door die natuurrampen word men alleen maar bewuster.

En sowieso geloof ik dat alles een reden heeft

Gr gedachtenkracht


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 26-12-2010, 09:16:59 
Offline
Kabouter
Kabouter

Lid geworden op: 21-07-2009, 20:22:38
Berichten: 216
Hoi,

Op het moment ervaar ik dat het strenge winters zijn.
Zoveel sneeuw hadden we op kort termijn nog niet en ook de zomers kunnen warmer zijn.

Gr gedachtenkracht


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 27-12-2010, 22:07:38 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-07-2010, 11:18:28
Berichten: 907
Locatie: België
gedachtenkracht schreef:
Hoi,

Op het moment ervaar ik dat het strenge winters zijn.
Zoveel sneeuw hadden we op kort termijn nog niet en ook de zomers kunnen warmer zijn.

Gr gedachtenkracht


dat noemt de cooldown van de aarde :)

dat gebeurt door twee zaken

doordat de zonnestelsel steeds verplaatst in de melkweg stelsel waardoor de zon af en toe iets verder is

en ook omdat de aarde de kern heel snel laat afkoelen om de opwarming van de aarde beetje controleren :)

_________________
Kennis is Macht Maar Om Kennis Te Krijgen Heb Je Macht Nodig

Het grootste probleem wat (niet) opgelost kan worden is de mens zelf

het mooiste geschenk dat je kan geven is hoop :)

Het moeilijkste voor de mens is voorgoed afscheid nemen van personen die hij graag heeft

Actie is gelijk aan Reactie


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 28-12-2010, 12:37:12 
Offline
Dwerg
Dwerg

Lid geworden op: 19-02-2005, 22:09:36
Berichten: 313
Citeer:
doordat de zonnestelsel steeds verplaatst in de melkweg stelsel waardoor de zon af en toe iets verder is

Volgens mij is de afstand van de zon (in de afstanden waar het over gaat), van bijna geen invloed op de temperatuur van de Aarde.

_________________
Joy is the key


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 29-12-2010, 16:15:54 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-07-2010, 11:18:28
Berichten: 907
Locatie: België
Rens schreef:
Citeer:
doordat de zonnestelsel steeds verplaatst in de melkweg stelsel waardoor de zon af en toe iets verder is

Volgens mij is de afstand van de zon (in de afstanden waar het over gaat), van bijna geen invloed op de temperatuur van de Aarde.


weet je al eerst hoe dat op aarde leven kon ontstaan

alwel omdat hij op juiste afstand staat van de zon

in de groene zone


maar soms gaat die iets verder snapjee!!

beetje sterrenkunde leren voordat je iets zegt over dat onderwerp.

het is een aanrader :)

_________________
Kennis is Macht Maar Om Kennis Te Krijgen Heb Je Macht Nodig

Het grootste probleem wat (niet) opgelost kan worden is de mens zelf

het mooiste geschenk dat je kan geven is hoop :)

Het moeilijkste voor de mens is voorgoed afscheid nemen van personen die hij graag heeft

Actie is gelijk aan Reactie


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 29-12-2010, 16:38:54 
Offline
Dwerg
Dwerg

Lid geworden op: 19-02-2005, 22:09:36
Berichten: 313
Brotherhood schreef:
Rens schreef:
Citeer:
doordat de zonnestelsel steeds verplaatst in de melkweg stelsel waardoor de zon af en toe iets verder is

Volgens mij is de afstand van de zon (in de afstanden waar het over gaat), van bijna geen invloed op de temperatuur van de Aarde.


weet je al eerst hoe dat op aarde leven kon ontstaan

alwel omdat hij op juiste afstand staat van de zon

in de groene zone


maar soms gaat die iets verder snapjee!!

beetje sterrenkunde leren voordat je iets zegt over dat onderwerp.

het is een aanrader :)

Ja, maar de baan van de Aarde rondom de Zon is geen cirkel, maar een elips. Wat wil zeggen dat de afstand sowiezo soms groter, soms kleiner is. Echter dacht ik te weten dat die afstanden relatief zo klein zijn, dat ze van geen invloed zijn op de temperatuur op de Aarde. Wanneer de afstand zoveel is toegenomen dat dit een merkbaar effect op de Aarde zou hebben, zou het dan niet het gehele jaar door kouder zijn? Dit is niet zoveel kennis van sterrenkunde alswel logica :-) Wat we nu zien is namelijk warmere zomers en koudere winters dan paar jaar geleden.

Ook, hoe is de temperatuur van de kern van invloed op de temperatuur in de atmosfeer?

_________________
Joy is the key


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 29-12-2010, 16:59:43 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 24-12-2010, 22:23:31
Berichten: 3743
Locatie: Grunn
Er zijn verschillende factoren... en soms versterken die elkaar, en soms werken ze elkaar tegen.

Er zijn vaak maar kleine veranderingen nodig voor een wereld van verschil. Heel veel dingen zijn erg gevoelig voor kleine veranderingen. Waarom denk je dat er nog geen andere planeet is gevonden met leven zoals dat hier op aarde voor komt ;)?

Dus ook de kern is een bepaalde factor.

_________________
Tom schreef:
Er is geen hoop meer voor deze we dit forum.
Zonder Blackbird zijn er alleen nog maar super strenge moderators over :'(

Ik sal de haat overleve,
de lievde een kans geve,
de b1tches ontwijke
en me einddoel bereike.


PS Haters gaan haten!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 29-12-2010, 17:07:48 
Offline
Dwerg
Dwerg

Lid geworden op: 19-02-2005, 22:09:36
Berichten: 313
Blackbird schreef:
Er zijn verschillende factoren... en soms versterken die elkaar, en soms werken ze elkaar tegen.

Er zijn vaak maar kleine veranderingen nodig voor een wereld van verschil. Heel veel dingen zijn erg gevoelig voor kleine veranderingen. Waarom denk je dat er nog geen andere planeet is gevonden met leven zoals dat hier op aarde voor komt ;)?

Dus ook de kern is een bepaalde factor.

Dat we nog geen planeet hebben gevonden zoals de Aarde (weet trouwens niet of dat werklelijk zo is), wil niet zeggen dat deze er niet is. Hoeveel procent van de bestaande planeten hebben we nou werkelijk ontdekt? Zit akelig dicht tegen de 0% vermoed denk ik.

Maar wat je zegt kan natuurljk waar zijn, maar waar staaf je het mee? Het is niet zozeer dat ik jouw kennis wil tegenspreken, maar meer dat ik me afvraag of jij wel zo zeker kan zijn van wat je zegt.

_________________
Joy is the key


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 29-12-2010, 17:14:42 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 24-12-2010, 22:23:31
Berichten: 3743
Locatie: Grunn
Ik staaf mijn kennis op natuurkunde en de dingen die tot nu toe zijn ontdekt :wink: ... En ik ben denk ik net zo zeker van mijn zaak als jou.

Maar... ik ben zelf geen sterrenkundige noch beschik ik over die kennis en kunde die daarmee samenhangt.

_________________
Tom schreef:
Er is geen hoop meer voor deze we dit forum.
Zonder Blackbird zijn er alleen nog maar super strenge moderators over :'(

Ik sal de haat overleve,
de lievde een kans geve,
de b1tches ontwijke
en me einddoel bereike.


PS Haters gaan haten!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 29-12-2010, 17:15:52 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 10-12-2010, 15:19:57
Berichten: 875
Locatie: Zumpelfeld
goh, ik vind het een heel heftige tijd de laatste tien jaar... :roll:

als ik terug denk aan mijn kindertijd ( jow, de jaren tachtig :wink: ) en hoe snel nu alles gaat...
In de wereld lijken steeds meer heftige dingen te gebeuren maar ook steeds sneller achter elkaar. Maar ook in het klein zie ik deze beweging. Natuurrampen, oorlogen, ontvoeringen en wat mij nog misschien het meeste raakt leed bij kinderen en dieren... Als ik kijk binnen mijn eigen familie en vrienden kring, wat iedereen allemaal voor een ellende moet mee maken... poepoe... soms wordt me dat ook wel een beetje teveel.

ik geloof dat alles energie is en energie is ook constant in beweging. Ik denk dat we nu in een tijd zitten waarin bewegingen en trillingen steeds sneller gaan ( heb ook echt het idee alsof de tijd steeds sneller gaat :shock: ) totdat er een verandering plaats heeft gevonden. Hmm, krijg opeens een plaatje voor me van een klok die zichzelf gek draait tot hij springt. Dat past er wel bij ja...daarna zal er vast een tijd komen die meer rust brengt en waarin we dingen weer met meer aandacht en eenvoud kunnen doen...

Ik kijk ook het nieuws niet meer ( heb ik nooit graag gedaan, ik hoor het wel op de radio) omdat ik het gewoon te raar vind om op t.v. allemaal vers neer gemaaide mensen te zien in één of ander oorlogsgebied terwijl ik aan de aardappeltjes zit... :?

Toch heb ik vertrouwen in het goede van mensen en de kracht van de natuur. Ik leg wat dat betreft letterlijk mijn geloof hierin en zorg in mijn simpele leventje er voor dat ook zoveel mogelijk goede dingen probeer te doen... Daarnaast hoop ik door mijn beroep mensen meer in zichzelf en hun kracht te laten geloven en groeien, want goeie en gelukkige mensen daar kunnen we er nooit genoeg van hebben... :D

Ach ja, wat er ook gaat gebeuren... Mensen we zitten wel op de voorste rij, toch?! :lol:

liefs, binnenspiegel...

_________________
You can't always get what you want... You get what you need! ( Rolling Stones)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 29-12-2010, 17:22:48 
Offline
Dwerg
Dwerg

Lid geworden op: 19-02-2005, 22:09:36
Berichten: 313
Blackbird schreef:
Ik staaf mijn kennis op natuurkunde en de dingen die tot nu toe zijn ontdekt :wink: ... En ik ben denk ik net zo zeker van mijn zaak als jou.

Maar... ik ben zelf geen sterrenkundige noch beschik ik over die kennis en kunde die daarmee samenhangt.

Dus eigenlijk weet je ook niet goed waar je het over hebt :-) Als dat zo is dan is dat natuurlijk prima, maar pretendeer dan niet dat dat wel zo is. Schiet niemand iets mee op.

_________________
Joy is the key


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 29-12-2010, 17:33:21 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 24-12-2010, 22:23:31
Berichten: 3743
Locatie: Grunn
Hoho, ik heb wel natuurkunde gehad en ik heb nog steeds scheikunde. Aangetoond is dat kleine veranderingen wel degelijk grote invloeden kunnen hebben op processen, kijk maar naar simpele experimenten waar je nét iets meer reagerende stof bij toevoegd.

En ik geef alleen mijn mening ;). Ik baseer mijn beeld op de kennis die ik wél heb en een deel 'gokwerk'.

_________________
Tom schreef:
Er is geen hoop meer voor deze we dit forum.
Zonder Blackbird zijn er alleen nog maar super strenge moderators over :'(

Ik sal de haat overleve,
de lievde een kans geve,
de b1tches ontwijke
en me einddoel bereike.


PS Haters gaan haten!


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 165 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 15 6 7 8 911 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 14 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl