Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 10:26:33

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 12 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: December 2010: Wortelbrood
BerichtGeplaatst: 27-12-2010, 16:09:48 
Offline
Power Moderator
Power Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 18-03-2007, 19:08:40
Berichten: 2998
Locatie: Noord Holland
Hier het interview van December met Wortelbrood.

1. Hoe ben je op het forum gekomen en wat vind je het leukste aspect aan het forum?
Ik heb Teun leren kennen op mijn opleiding, hij muziek, ik drama. De eerste keer dat we elkaar op msn spraken stelden we ons een beetje aan elkaar voor, en zo kwam het onderwerp spiritualiteit naar boven. Hij verwees me naar dit forum en zodoende! Het leukste aspect aan dit forum vind ik het wederzijdse respect dat er getoond wordt. Alles is goed, niks is raar en alles kan. Ga allemaal zo door en ik ben niet meer weg te krijgen! :)

2. Beschrijf jezelf in een paar zinnen.

Ik heb me al eens zeer uitgebreid voorgesteld (haha), maar vooruit! Ik ben een zeer gevoelig meisje. Ik sta open voor veel ‘dingen’. Ik kom vaak over als een zorgeloos kind maar ben echt een denkertje. Achter mijn gezicht gaat vaak veel onzekerheid schuil. Als ik dit zo mag zeggen, ben ik meer volwassen van binnen dan ik er uit zie. Verder kan ik ontzettend enthousiast en spontaan zijn, maar trekt dit ook weer energie uit me. Ik moet die balans nog zien te vinden.. OH… ik zou bijna vergeten dat ik rete-eigenwijs ben!

3. Wat zijn je hobby’s?
Ik schrijf graag, teken zo nu en dan, houd van zingen onder de douche en speel piano. En ik mag van het geluk spreken dat ook mijn studie een deel van mijn hobby (toneel) is!

4. Wat betekend spiritualiteit voor jou? En hoe ga je ermee om in het dagelijks leven?
Spiritualiteit is een heleboel voor me gaan betekenen. Het is niet zo dat ik op een dag besloot me ermee bezig te houden, het is er langzaam ingeslopen. Spiritualiteit is alles en niets. Voor mij is het het geloof dat me staande heeft gehouden in zeer moeilijke tijden, en nog steeds. Het (voor mezelf) weten dat er meer is dan enkel het begin, midden en einde van een leven is een hele geruststelling. Het is zogezegd een kussen waarop ik kan landen als het even knudde gaat en ik niet meer weet wat ik met mijn leven aan moet. Ook ben ik er inmiddels heilig van overtuigd dat er meer is na de dood. Als ik ’s avonds in mijn bed lig en ik heb iets op mijn hart, kan ik dit gewoon uitspreken en weten dat ik gehoord wordt. Ik geloof wat ik wil geloven, en ik geloof ook dat dat geloof me alsmaar vooruit helpt.

5. Wat vind jij het belangrijkst in het leven?
Alles wat een mens doet is belangrijk. Aan elke handeling zou men evenveel aandacht moeten besteden. Dit alles draait volgens mij om liefde. Hoe cliché het ook klinkt, liefde is voor mij de kern in dit leven, in ieders leven. Nog het meest van alles leef ik voor mijzelf. In de hoop dat ik mag groeien, en dat ik hier anderen weer mee vooruit mag helpen. En dit alles uit… jawel; liefde!

6. Wat is je grootste droom?

Mijn grootste droom is dat op een dag mijn laatste adem uit mag blazen, wetend dat ik alles heb gegeven en er alles aan heb gedaan om een gelukkig leven te leiden. Dat de mensen waarvan ik houdt om mijn bed zullen staan en me zullen herinneren als een fijn mens dat gedaan heeft wat ze wilde doen. Dan is mijn leven compleet…

7. Wat is je grootste angst?

Heksen op bezemstelen, en een Voldermort onder mijn bed. Dat zou ik vroeger gezegd hebben. Maar jullie willen waarschijnlijk een serieus antwoord, dus: Nog meer mensen om mij heen verliezen. Ik weet dat het zeker niet voor niets is geweest allemaal, en ik ben dankbaar voor dat wat ik heb meegemaakt, maar ik zou het nu niet aankunnen. Ik beeld mij vaak in hoe mijn leven zou lopen als mijn moeder zou wegvallen. Mijn grootste angst ooit.

8. Er zijn onlangs mensen opgepakt die een terroristische aanslag op Nederland wilden plegen, is dit iets waar je bang voor bent?
Nee, eigenlijk niet. Laten we dan maar hard gaan hopen dat ons en onze naasten niks overkomt. We kunnen er wel een heisa van maken, maar wat kunnen wij er nou tegen doen?

9. Wat zijn jouw goede voornemens voor 2011?
Eerlijkheid, vertrouwen, openheid, medeleven en mededogen. Waar ik normaal niet doe aan goede voornemens, is dit eigenlijk het eerste jaar dat ik er wel een paar kan gebruiken! Ik wil er zijn voor mezelf, rust pakken. Ik denk dat dit een jaar wordt waarin “ik” centraal staat. Even niet alleen aan anderen denken, eerst maar eens zelf aansterken, dan kunnen we weer knallen!

10. Welke boodschap zou je aan de mensen van het forum mee willen geven?
Denk allemaal eens aan jezelf. Licht een kaarsje voor jezelf, koop een cadeautje, doe wat je altijd al wilde doen… Laat niks of niemand je tegenhouden! Volg je dromen en ga vooral niet bij de pakken neerzitten. Mocht het een keer niet lukken, denk dan aan al het goeds dat je al hebt mogen ontvangen in je leven. Geniet van alle kleine gunsten op je pad en bedenk je dat je ze verdiend hebt. En waag het vooral niet om hier een weerwoord op te geven….! Houd allemaal eens op met al het gejammer en GENIET. (Maar.. geef jezelf tijdens al het genieten ook de tijd om te treuren… ;) )

11. Vraag van Clio: “Welke eisen stel jij aan jezelf om je doelen te bereiken en wat doet dat met jou?”
Ik stel weinig eisen aan mezelf. Eigenlijk is het enige wat ik mezelf opleg, het eerlijk zijn naar mezelf toe. Wat dit doet met mij? Het geeft mij de ruimte om alles te mogen en alles te kunnen. Ik ben een vrij mens en gun mezelf die vrijheid. Het enige wat ik wel zou wíllen, maar wat ik mezelf niet op kan leggen, is het hebben van iets meer doorzettingsvermogen. Dat zit wel in mijn hoofd, maar het komt nog niet goed naar buiten. Ik vertrouw op mezelf!

12. Aan wie geef je het interview door en welke vraag wil je aan diegene stellen?

Hier heb ik echt even over nagedacht. Ik zou het leuk vinden als er écht aandacht wordt besteed aan het interview en toen kwam ik op Truitje! Weliswaar heeft zij 2 jaar geleden het interview gekregen, maar kwamen hier niet ontzettend veel reacties op. Ben erg benieuwd…! Mijn vraag aan haar:

“Hoe zie jij een eventueel leven na de dood?”



Bedankt voor je interview ;).
Volgende maand interviewen we Truitje.

_________________
De weg naar het licht, is de weg naar jezelf.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: December: Wortelbrood
BerichtGeplaatst: 27-12-2010, 16:17:44 
Offline
Moderator
Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 31-07-2010, 17:59:11
Berichten: 1583
Locatie: Oldenzaal
boarder schreef:
6. Wat is je grootste droom?
Mijn grootste droom is dat op een dag mijn laatste adem uit mag blazen, wetend dat ik alles heb gegeven en er alles aan heb gedaan om een gelukkig leven te leiden. Dat de mensen waarvan ik houdt om mijn bed zullen staan en me zullen herinneren als een fijn mens dat gedaan heeft wat ze wilde doen. Dan is mijn leven compleet…


Wauw Jits, dit vind ik echt ontzettend mooi (Y)

En de rest van je interview mag er ook zeker te weten wezen!

*Dikke Knuffel!*

_________________
'To the library!'
"Sokka"

'Pants are an illusion, and so is death'
"Huu"


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: December: Wortelbrood
BerichtGeplaatst: 27-12-2010, 17:22:29 
Offline
Gids
Gids
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-01-2007, 17:40:04
Berichten: 7650
Locatie: Onder een hoedje van papier
GaAF hoor Jits =D

weer een stukje wijzer over de samenstelling van een wortelbrood :p

_________________
Hoi. Ik lijk op Jezus.
Ben ik nu de Messias of een Jezusfiguur?


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: December: Wortelbrood
BerichtGeplaatst: 28-12-2010, 09:57:57 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 12-12-2010, 20:27:08
Berichten: 200
Locatie: Gemert, Noord-Brabant
Je bent een wijs persoon, Wortelbrood!

Een heel mooi interview met hele doordachte - maar vooral doorvoelde - antwoorden.
Indrukwekkend. :)

Veel liefs,
Kim

_________________
In het Begin was er niets... En toen ontplofte het ook nog...
Has the grass been greener on the other side at all?
Seize the time. Live now, make now. The most precious time. Now will never come again.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: December: Wortelbrood
BerichtGeplaatst: 28-12-2010, 10:57:49 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 03-08-2008, 19:26:18
Berichten: 570
Locatie: Heerlen
inzichtelijk geschreven. Nicely done! Kan me er voor een groot deel bij aansluiten.

_________________
-Your task is not to seek for love, but merely to seek and find all the barriers within yourself that you have built against it.
-Every situation, properly perceived, becomes an opportunity to heal.
-Nothing real can be threatened. Nothing unreal exists.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: December: Wortelbrood
BerichtGeplaatst: 28-12-2010, 15:26:11 
Offline
Moderator
Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 21-05-2010, 11:02:39
Berichten: 1571
Locatie: Brabant
mooi intervieuw, heldere antwoorden. :)


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: December: Wortelbrood
BerichtGeplaatst: 28-12-2010, 23:12:33 
Offline
Moderator
Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-09-2010, 22:39:50
Berichten: 2236
Locatie: Noord-Brabant
Allemaal ontzettend bedankt, ik vond het ook zeker leuk om te doen! Nog het meest van alles hoop ik dat jullie iets hebben aan mijn boodschap, of dat er in ieder geval eens over nagedacht wordt.

Een hele leuke manier van iets van jezelf mogen laten zien. Bedankt voor alle interesse :)

_________________
Nee hoor, grapje.

Klik hier om mijn column "Stomme mama" te lezen!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: December: Wortelbrood
BerichtGeplaatst: 02-01-2011, 14:21:33 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 02-04-2010, 22:56:13
Berichten: 430
Locatie: Steyl
Mooi interview Wortelbrood. Er zijn veel dingen waar ik volledig mee instem.

Ik ben het dus volledig eens met de rest. Top interview en top om je zo te leren kennen

_________________
Het lied van een gebroken hart
Is enkel hoorbaar voor degene die hem beheert
Zijn melodieuze klanken klinken betreurt
Hopend op geluk dat zijn droevenis omkeert


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: December: Wortelbrood
BerichtGeplaatst: 02-01-2011, 14:54:41 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-07-2010, 11:18:28
Berichten: 907
Locatie: België
ik vind het heel intressant om te lezen hoe jij je leven beleefd en wat jou meningen zijn over bepaalde onderwerpen :D

_________________
Kennis is Macht Maar Om Kennis Te Krijgen Heb Je Macht Nodig

Het grootste probleem wat (niet) opgelost kan worden is de mens zelf

het mooiste geschenk dat je kan geven is hoop :)

Het moeilijkste voor de mens is voorgoed afscheid nemen van personen die hij graag heeft

Actie is gelijk aan Reactie


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: December: Wortelbrood
BerichtGeplaatst: 02-01-2011, 14:58:25 
Offline
Moderator
Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-09-2010, 22:39:50
Berichten: 2236
Locatie: Noord-Brabant
Dankje beiden! Erg leuk dat mensen zoveel interesse kunnen opbrengen

_________________
Nee hoor, grapje.

Klik hier om mijn column "Stomme mama" te lezen!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: December: Wortelbrood
BerichtGeplaatst: 11-01-2011, 17:54:48 
Offline
Moderator
Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 02-01-2009, 11:43:33
Berichten: 3556
Locatie: Zuid-Holland
Gaaf interview! =D Goed verwoord allemaal. ^^

_________________
Chatpromo

[Tut] 17:57: Vrouwen...
[Tut] 17:57: Labiele wezens
[Misoyama] 17:57: idd Tut
[Misoyama] 17:57: jij snapt t kerel
[Butterfly12] 17:57: hahaha
[Tut] 17:57: Ja he
[Tut] 17:58: Wij mannen, wij zijn anders


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: December: Wortelbrood
BerichtGeplaatst: 11-01-2011, 19:47:53 
Offline
Moderator
Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-09-2010, 22:39:50
Berichten: 2236
Locatie: Noord-Brabant
Dankjewel Seih!!

_________________
Nee hoor, grapje.

Klik hier om mijn column "Stomme mama" te lezen!


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 12 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl