Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 26-11-2024, 07:30:11

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Ziekte maakt de mens eerlijk
BerichtGeplaatst: 09-12-2010, 17:10:20 
Dwerg
Dwerg

Heej allemaal,

Ik wil het graag met jullie hebben over ziekte.
Veel mensen zien ziekte als iets wat hen overkomt en waar ze zelf niets aan kunnen doen. Ik zie ziekte echter niet als iets wat je krijgt, maar wat je creeert door negatieve ervaringen te verdringen en/of af te wijzen. Het komt dan in je onderbewustzijn terecht.
Het ziekzijn geeft mensen precieze informatie over zichzelf en dwingt ze ertoe hierna te kijken. Elk symptoom ontmaskert meedogenloos de ware aard van een persoon. Je zou kunnen zeggen: ziekte maakt de mens eerlijk. Helaas, door het reguliere beeld van nu, wordt dit niet meer zo gezien en worden de symptomen bestreden, waardoor patronen en negatieve ervaringen lang in het lichaam sluimeren. De ziektes worden steeds erger omdat de mensen niet meer luisteren of kunnen luisteren naar wat het wil zeggen en worden zelfs chronisch of dodelijk ziek.

Ik heb hier een boek waarin bijna alle ziektes en kwalen staan met daarbij de psychische, onderliggende klacht. Wanneer deze klacht/ervaring in het bewuste komt en aangepakt wordt, zal de ziekte verdwijnen. Ik weet niet door wie het boek geschreven is, noch waar het vandaan komt, maar naar mijn idee klopt alles wat erin staat en ik gebruik het vaak als handleiding. Het is kei-hard, want het is niet voor niets datgene dat we het liefst willen verdringen.

Het lijkt me leuk om dit topic te wijden aan mensen die bepaalde onverklaarbare klachten hebben en graag de psychische oorzaak hiervan zouden willen weten volgens dit boek. Het is hierbij belangrijk dat je niet bang bent voor jezelf. Ik zal jullie antwoorden met hetgeen er in het boek staat en wanneer het er niet instaat zal ik het eventueel naar eigen inzicht invullen. Ik heb er inmiddels al een tijdje ervaring mee en ik hoop dat ik jullie ook op deze manier naar ziekte kan leren kijken.

Ik hoop dat jullie het leuk vinden en dat het een nieuwe deuren opent! Ik ben benieuwd naar jullie reacties!

Berichtenonderwerp: Re: Ziekte maakt de mens eerlijk
BerichtGeplaatst: 09-12-2010, 17:48:58 
Moderator
Moderator

Ik ben het niet helemaal eens met dat boek geloof ik, al vind ik psychologie achter een klacht wel interessant. Ik geloof niet dat mensen die ziek worden het zelf creëren. Ik vind nog steeds dat ziek zijn gewoon ligt aan bacteriën en vreemde mutatie,s van cellen enz. Behalve de lichamelijke klachten die je kunt krijgen van bijvoorbeeld stress en depressiviteit, dat doe je je eigen lijf aan eigenlijk.

Maar nu ben ik toch nieuwsgierig ;)
Ik heb vanaf mijn geboorte een schildklierafwijking (hij doet het niet). Nu kan ik me niet voorstellen dat ik bij mijn geboorte negatieve ervaringen heb verdrongen. Daar valt ook nog over te discussiëren natuurlijk, als je in reïncarnatie gelooft bijvoorbeeld.
Nu ben ik toch benieuwd wat er in dat boek staat ;)

'Pants are an illusion, and so is death'
"Huu"

BerichtGeplaatst: 09-12-2010, 18:37:39 
Feniks
Feniks

Ik merk dat ik hier ook een beetje sceptisch over ben. Er komt bij mij dan ook de vraag naar boven of kleine kinderen zo veel ziek kunnen worden omdat ze negatieve ervaringen verdringen, zo lang leven ze toch nog niet? Misschien uit een vorig leven inderdaad, maar zouden gebeurtenissen uit een vorig leven echt tot zware lichamelijke klachten kunnen leiden?

.... maar ondertussen ben ik ook wel nieuwsgierig :P

Ik ben geboren met een tekort aan het hormoon cortisol. Of mijn hypofyse geeft niet goed door aan mijn bijnier dat het cortisol aan moet maken, dat weet ik niet precies. Ik heb er in ieder geval te weinig van. Daarom ben ik in de eerste jaren van mijn leven om de haverklap ziek geweest (althans, we vermoeden dat het daardoor komt). Nu nog ben ik regelmatig ziek, maar lang niet zo veel meer als vroeger. Ik heb ook astma, maar niet in heel zware vorm.

BerichtGeplaatst: 09-12-2010, 19:39:57 
Dwerg
Dwerg

Ik snap dat jullie hier sceptisch over zijn; dat mag natuurlijk en om eerlijk te zijn was ik dat ook! Als kind was ik namelijk absurd veel ziek en ik vond het moeilijk te geloven dat ik ervaringen verdrong, maar toch klopten de teksten voor mij, hoe hard ze ook waren.
Ik heb volgens mij nog niet vermeld waarom mensen ervaringen verdringen, maar ik geloof dat omgeving (vooral ouders) enorm veel invloed op een kind kan hebben. Voor een kind is zijn binnenwereld buitenwereld en andersom. Ook is zelfs wetenschappelijk bewezen dat het kind veel meekrijgt tijdens de baarmoederperiode, hierin kunnen al trauma's ontstaan. Je hoeft hiervoor dus niet eens in reincarnatie te geloven :wink: Al geloof ik daar zelf wel in en geloof ik ook dat alles een reden heeft. Maargoed, dat is persoonlijk en ik vind dat iedereen zijn eigen waarheid mag hebben! Ik vind het leuk dat jullie in het boek geinteresseerd zijn!! Hierbij dus allereerst het antwoord volgens het boek voor Clio:

Ik vind het moeilijk om precies te zeggen wat er aan de hand is. De kwaal wordt in dit boek erg breed uitgelegd, waarbij de vele gevolgen alle weer een eigen betekenis op zich hebben (hypothyreoidie, zoals het hier genoemd wordt, kan in het uiterste geval namelijk zelfs zwakzinnigheid tot gevolg hebben en zo te merken heb jij dat niet haha). Ik zal daarom de algemene P.P actie (preventief-psychologisch) vermelden die hierbij hoort. Je kunt er dan zelf iets uitpikken wat voor jou waar is en als je toch graag meer wilt weten kan ik jouw specifieke klachten opzoeken :wink:

Je moet je durven heel bewust en volledig terugtrekken in jezelf, waarbij alle activiteiten tot het noodzakelijke minimum worden beperkt. De onverschillgheid waarmee je tot hiertoe alles beleefde moet worden getransformeerd tot een bewuste overgave. De levenstaak vestaat er niet uit je willoos door alles en iedereen te laten manipuleren, maar uit geduldig de taak en functie door het leven te laten aanwijzen. Het komt erop aan dat je al het oude kan laten sterven: alle oude gedrags-, gevoelens- en denkpatronen, alle oude plannen en voornemens, alles wat je al lang in het leven moe bent. Alleen als men leert loslaten kan men echt leven. In het uiterste geval gaat het er niet om dat men de 'grote bink' rol speelt, maar dat men een plaatsje inneemt in de grote wereld en daar een bescheiden rol leert spelen.

BerichtGeplaatst: 09-12-2010, 20:01:34 
Dwerg
Dwerg

Voor Moon-Pearl:

Astma

De astmapatient kent een innerlijke gespannenheid. Een soort levensangst, dat dreigend het hart doorboort. Men kent het gevoel dat iets of iemand meester maakt van hem/haar. Als een struisvogel tracht men zicht te verbergen in structuren, in wetten, het gezag van een persoon of van een systeem. Hierdoor voelt men zich beschermd.

P.P. Actie:
Je bent op de vlucht voor jezelf. Je leeft in een mengeling van waarheid, realiteit enerzijds en droom, illusie, nachtmerrie, onwerkelijke fantasieen anderzijds. Je moet je emoties trachten in evenwicht te houden. Wordt wat rustiger en voel je minder slachtoffer. Stop met steeds op wacht te staan, in verdedigende houding. Je hoeft niet langer op je hoede te zijn voor het onbekende gevaar dat je kan overvallen. Laat los die angstvallige grensafbakening tegenover je diepste zelf, tegenover je innerlijke en je emoties tegenover anderen. Hou op met die angstige zelfcontrole en de te grote aanpassing tegenover anderen ten koste van eigen aard. Stop met steeds te doen wat een ander je beveelt, met opstand, machteloze kwaadheid tot gevolg. Vertrouw meer en neem voldoende levensruimte in. Het leven is veilig wanneer jij het zelf in handen neemt. Jij bent niet verdoemd om je leven lang astmalijder te zijn. Geef jezelf nu alle ruimte en laat je energieen vrij doorkomen. Astma wijst op de ontkenning van de scheppende bron in jezelf. Kom in liefde tot jezelf, bevrijd je van ketenen en schenk vreugde in je leven.

BerichtGeplaatst: 09-12-2010, 20:05:06 
Dwerg
Dwerg

Sorry Moon-Pearl, ik kan niets over cortisol vinden. Wel een heleboel over bijnier en hypofyse, maar het is moeilijk te zeggen wat nu precies hetgene is dat bij jou past. Misschien kun je iets zeggen over de 'ziektes' die je vaak krijgt (vooral de symptomen, zoals koorts, migraine, keelpijn enz enz enz, alles wat je maar kunt bedenken om een precieze weergave te krijgen).. dan zoek ik die natuurlijk voor je op!

BerichtGeplaatst: 09-12-2010, 20:29:33 
Moderator
Moderator

Thanks voor de moeite :)

Nu geloof ik nog steeds niet dat mijn schildklier er daarom mee opgehouden is, maar ik herken wel een paar puntjes waar ik eens over na kan denken :)

"Huu"

BerichtGeplaatst: 09-12-2010, 21:07:24 
Feniks
Feniks

Een aantal dingen zijn wel wat om over na te denken, maar andere dingen kan ik niet tot mezelf van toepassing brengen. Maar ik neem aan dat het in z'n geheel ook niet overeen hoeft te komen met jezelf?

Over cortisol stuur ik je een pb :)

BerichtGeplaatst: 09-12-2010, 21:41:08 
Dwerg
Dwerg

Het probleem van kwalen is naar mijn idee dat ze zo ontzettend specifiek zijn. Wanneer we bijvoorbeeld astma nemen dan is dat erg gegeneraliseerd... wat zijn de precieze symptomen, wanneer krijg je de meeste aanvallen (of misschien komt het nooit tot aanvallen).. Is het echte astma (de aandoening zegmaar) of heb je slechts de symptomen van astma? In dit boek staan veel dingen heel erg specifiek uitgewerkt... Dus als je echt een precies beeld wilt hebben dan zul je inderdaad heel erg specifiek moeten zijn wat symptomen betreft.. Maar ik kan me goed voorstellen dat je jezelf daar niet zo prettig bij voelt haha! Ik zou zeggen pik eruit waar je iets mee kunt; het is tenslotte maar een boek en de oplossing staat er niet eens echt bij vind ik.. dat moeten we toch naar eigen inzicht oplossen. Ik vind het in ieder geval leuk om middels dit boek een nieuwe kijk op ziektes te geven en stof te geven om over na te geven. Als je inderdaad toch graag een specifiek beeld wilt hebben dan kun je de specifieke symptomen natuurlijk altijd in een pb zetten, of als je het niet erg vindt natuurlijk hier opsommen :mrgreen:
In ieder geval leuk dat er wel een aantal dingen bij zaten om over na te denken :wink:

BerichtGeplaatst: 10-12-2010, 12:27:28 
Moderator
Moderator

Ik zeg niet dat je als baby/jong kind geen schokkende ervaringen kan hebben gehad. Er valt inderdaad over te discussiëren. Maar zolang niemand concreet kan bewijzen dat een trauma al kan ontstaan in de baarmoeder blijf ik zo ongeveer bij mening dat het nauwelijks kan. En zo ongeveer omdat ik wel (bijna) overal voor open sta ;) Dus wie weet reïncarneren we inderdaad, dan vind ik het weer een heel ander verhaal. Dan kun jij het onzin vinden, prima, maar een weerwoord heb ik niet. Wel deel ik je mening dat als de moeder depressief is of angstig of een andere psychische of lichamelijke ziekte heeft, dat op het kindje kan worden overgebracht (maar het merendeel daarvan is ook wetenschappelijk bewezen bij mijn weten) Niet dat ik alles wetenschappelijk onderbouwd moet hebben, ik geloof in dingen die dat ook niet zijn, maar in veel dingen geloof ik ook gewoon echt niet, maar dat het geweldige euvel genaamd meningsverschil ;)

Dreamwalker schreef:
Verder vind ik het een interessant topic en verbaas ik me erover dat degenen die scepsis uitten, stiekem wél benieuwd zijn naar het boek :P prachtig, die menselijke psychologie. Alleen dát is al een reden temeer om je op z'n minst open te stellen voor wat Cornelia en haar boek je te vertellen heeft. Wij denken zoveel al over ons zelf te weten, maar in feite... ;)

Bij dit stukje voel ik me een beetje aangesproken. Ik stel me ook zeker wel open voor Cornelia en haar boek, maar dan hoef ik het er nog niet mee eens te zijn. En ja ik ben sceptisch, maar dat hoeft niet te zeggen dat ik het geen interessante theorie vind.
Ik mag dan misschien van mening zijn dat het boek geen gelijk heeft, toch vind ik het leuk om te weten wat het te vertellen heeft omdat je toch dingen kunt herkennen en over dingen na kunt denken,ook al hebben ze naar mijn mening weinig te maken met mijn aandoening.

"Huu"

BerichtGeplaatst: 02-01-2011, 15:23:46 
Kabouter
Kabouter

Ik vraag me af of Salmonella in dat boek staat. :)
Of zwakheid van de buik, of zo.

Ik heb namelijk een Salmonella-infectie opgelopen.
In plaats van de vaste 72 uur - waarna het normaal gesproken weg is - liep ik er maanden mee rond.
Zonder dat ik het wist overigens; ik dacht dat ik buikgriep had.
Ik kreeg uiteindelijk een darmontsteking en belandde in het ziekenhuis.

Nu gaat het al een stuk beter met me. :)
Maar ik kreeg van de doktoren te horen dat de Salmonella blijft zitten.
Misschien is het chronisch, misschien gaat het ooit een keer weg, dat kunnen ze niet zeggen.
Zolang het er zit, zal het af en toe opspelen en dan heb ik wat zij "slechte dagen" noemen, waarop ik er lichamelijk erg ziek van ben.

Nu heb ik zoiets:
Wie weet, als de reden dat ik ziek ben geworden verdwijnt, verdwijnt de Salmonella ook.

Zoek het maar eens voor me op. ;)

BerichtGeplaatst: 02-01-2011, 17:31:52 
Elf
Elf

Ik ben u ook ziekjes,

Oorzaak, een verzwakt immuunsysteem.

Ik denk dat er inderdaad ziektes zijn die voortkomen uit verdrongen zaken.
Maar er zijn ook ziektes die je gewoon krijgt door een verzwakt immuunsysteem. Slechte microbekes

Han Suyin

BerichtGeplaatst: 02-01-2011, 20:11:04 
Dwerg
Dwerg

Natascha schreef:
Ik ben u ook ziekjes,

Oorzaak, een verzwakt immuunsysteem.

Ik denk dat er inderdaad ziektes zijn die voortkomen uit verdrongen zaken.
Maar er zijn ook ziektes die je gewoon krijgt door een verzwakt immuunsysteem. Slechte microbekes

Vervelend zeg zo'n verzwakt immuunsysteem!
Naar mijn idee valt er wel te discussieren over de oorzaak daar weer van. Maargoed, dat denk ik..

Ik hoop ook niet dat ik mensen kwets door dit topic op het forum te zetten. Integendeel. Als kind was ik zelfs zo vaak ziek (mijn immuunsysteem was knap waardeloos) dat mijn ouders met mij van ziekenhuis naar ziekenhuis holde tot op het punt dat ik net niet overleed. Het is natuurlijk ook niet voor niets dat ik dit topic begonnen ben. Nu ik ziektes anders bekijk gaat het zoveel beter met me! Heb al lang geen ziekenhuis meer van binnen gezien en ik ben tot nu toe zelfs amper ziek geweest.
Eerlijk gezegd gebruik ik dat boek zelden, maar het heeft voor mij wel deuren geopend. Het is interessant om te zien hoe letterlijk de betekenissen van ziektes vaak zijn.. en dat laat het boek dan weer wel zien.
Het lijkt me interessant om hier eens met jullie over te discussieren. Wat zijn jullie visies hierop? :)

BerichtGeplaatst: 02-01-2011, 20:21:49 
Dwerg
Dwerg

@ Niamaris (ik citeer uit het boek:)

Een salmonella besmetting heeft alleen maar negatieve gevolgen wanneer er een psychisch voedingsbodem aanwezig is. De persoon voelt zich emotioneel volgeladen, met innerlijke spanningen. Men ervaart zichzelf eerder als flauw en zwak. Wellicht is men kwaad uit onmacht, tegen een gezag die men 'boven' zich ervaart. Hierdoor voelt men zich gebonden aan anderen. Men is niet vrij en voelt zich constant de greep van anderen. Men is niet echt zichzelf. Misschien toont men zich wel stoer en trots naar buiten toe, maar eigenlijk gaat het hier om een zelfbeschermende houding. Men spreekt niet echt voor zichzelf. Men durft de kwaadheid niet te uiten en zeggen wat er op de 'lever' ligt. Gevoelens vinden onvoldoende een uitlaatklep. Men lijkt gevuld met talrijke kleine 'boosheden.' Via deze besmetting kan de pyschische en lichamelijke ontgiftiging worden ingezet.

P.P. actie (die staat altijd in het boek als een soort tip om 'ervanaf' te komen)
Vooruit, zeg wat je bezwaart. Maak je los van je onmacht. Voel je niet langer gebonden door ongeuitte gevoelens. Heet liefde voor jezelf welkom. Stel je open voor vriendschap tot anderen. Voel je niet langer bedreigd. Angsten en zelfmiskenning vernietigen je immuniteit. Je moet nu je emoties verwerken en jezelf waarderen en erkennen als een autonoom mens. Vergiftig je leven niet langer met negatieve gedachten. Transformeer!

BerichtGeplaatst: 02-01-2011, 20:32:19 
Elf
Elf

De oorzaak is dat mijn dag/nacht ritme in de knoop ligt. Ik werk nu voor 's avonds en 's nachts.

Daarom dat ik ook zeg dat ik niet geloof dat alles terug te voeren valt op verdrongen situaties, problemen of trauma's.

Soms zal het inderdaad zo zijn dat deze de oorzaak zijn van ziektes, maar heus niet altijd.

Han Suyin

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00