Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 18:30:55

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: is telepathie voor iedereen?
BerichtGeplaatst: 23-09-2009, 20:57:35 
Offline
Kabouter
Kabouter

Lid geworden op: 15-09-2009, 16:03:53
Berichten: 204
ikzelf heb zo mijn redenen om op afstand te willen communiseren.
ik zou een meisje dat ver van me af woond in de gaten willen houden door veel met haar te praten (heeft niks met hormonen te maken, meer met haar psygische grens). helaas is de afstand net te groot om af en toe een bezoekje te brengen, en de beste telefoon zonder telefoonnummers is telepatie, niet?
dus nu vroeg ik me af, kan iedereen het leren?
op andere onderwerpen op deze site kon ik weinig vinden.
wat spirituele begaafdheid betreft ben ik redelijk onderweg.
wat zijn de voorwaarden?
wat zijn de gevaren?
wat zijn de gevolgen?

alvast bedankt.

_________________
alles wat ik type is mijn versie van waarheid.
er is geen vaste waarheid die voor iedereen acceptabel is,
daarom smeek je om commentaar op mijn berichten.
weten is een illusie, denk ik.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: is telepathie voor iedereen?
BerichtGeplaatst: 10-10-2009, 17:16:02 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 03-10-2009, 15:54:11
Berichten: 20
Locatie: Roermond
Ik ga voor je zoeken naar een goed artikel. Het is waarschijnlijk wel in het engels.

Verder kan ik zeggen dat het niet gevaarlijk is, voor iedereen te oefenen is, dat de oefening simpel is..
Maar, wel veel tijd kost om er uiteindelijk iets mee te kunnen.

_________________
Insecurities are about as useful as trying to put the pin back in the grenade.
-- Incubus.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: is telepathie voor iedereen?
BerichtGeplaatst: 13-01-2011, 22:11:17 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 13-05-2010, 19:34:03
Berichten: 58
Locatie: België
hoi hoi;

telepathie is denk ik wel voor iedereen zelfs voor schijnbaar ongevoeligen vermoed ik.
Wat de voorwaarden zijn?
voorzover ik denk te begrijpen komt het hier op neer:
je moet begrijpen dat als je dit gaat doen dat je onvermijdelijk met momenten op pijnlijke wijze met jezelf geconfronteerd gaat worden op sommige momenten. Je zal de mening van een ander horen; over alles aan jou. De meeste gevallen in verschillende stadia die ik tegen het lijf gelopen ben in heel mijn leven ben ik voornamelijk alleen telepaten tegengekomen die door hun levensomstandigheden deze mogelijkheid ontwikkelden. Verder moet je de mogelijkheid ontwikkelen om je innerlijke geluiden en vooral gevoelens te herkennen tussen die van anderen. Lucht geeft een soort gevoel, net als allerlei stiltes verschillend klinken. oefen je gevoel in vooroordelen:
ze zijn niet negatief maar wel een oordeel vooor het werkelijk (bijgestelde) oordeel.

Ga eens op een terras zitten en probeer het volgende: luister niet naar een gesprek, voel het en raad het onderwerp. Is deze getrouwd? hoe voelt ze zich? Is ze het eens met wat de ander zegt? wandel dan eens subtiel eraan voorbij als je naar W.C. gaat en controleer. Want je zal moeten oefenen om op gevoel een gedachte te formuleren en mensen te herkennen aan de manier waarop ze voelen. Zo onthoud ik slecht namen, maar weet ik perfect hoe iemand voelt waardoor ik ze onthoudt.

Als ik het goed heb wil je eigenlijk niet haar gedachten, maar haar gemoedstoestand en haar handelen hiernaar in de gaten houden.
Ook wil je haar uit haar probleem helpen, want het contact met mensen loopt haar nu niet goed, ze heeft er denk ik een tekort aan.

Wel is het zo dat niet iedereen er even gevoelig voor zal zijn, maar er zijn geen echte gevaren aan tenzij er Russen of Amerikanen aan te pas komen :D

Gevolgen? als je er erg goed in bent kan het moeilijk worden om er aan te ontsnappen want na een tijd ben ik het CONSTANT aan het horen. Je kunt je best doen om het weg te stoppen maar het blijft terugkomen. Verder kan je het moeilijk krijgen dat je zomaar dingen antwoordt zonder dat het gezegd is en dan komen de verwonderde/ boze blikken want niet iedereen wil zomaar dat je dingen weet. Het kan zowel voor jezelf als anderen een gevoel van schending geven, maar je beleeft er ook geweldige momenten mee waarbij men blij is dat iemand iets kan delen. Toch is het merendeel er bang voor, zo merk ik uit trail and error uit mijn oude omgeving en als ik het te vaak doe in mijn huidige krijg ik wantrouwen.

_________________
Can you feel alive today? ---omnia neocelt


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: is telepathie voor iedereen?
BerichtGeplaatst: 14-01-2011, 02:50:11 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 17-06-2008, 21:07:13
Berichten: 2689
the raven schreef:
Ga eens op een terras zitten en probeer het volgende: luister niet naar een gesprek, voel het en raad het onderwerp. Is deze getrouwd? hoe voelt ze zich? Is ze het eens met wat de ander zegt? wandel dan eens subtiel eraan voorbij als je naar W.C. gaat en controleer. Want je zal moeten oefenen om op gevoel een gedachte te formuleren en mensen te herkennen aan de manier waarop ze voelen. Zo onthoud ik slecht namen, maar weet ik perfect hoe iemand voelt waardoor ik ze onthoudt.


Dit klinkt meer naar (cold) reading.... Luisteren naar iemands gesprek en daaruit conclusies trekken... dat kan elk, op de mens georiënteerde, mens.

Daarnaast trek je wat conclusies die ik niet direct in zijn eerste post kan lezen. zoals:
the raven schreef:
Als ik het goed heb wil je eigenlijk niet haar gedachten, maar haar gemoedstoestand en haar handelen hiernaar in de gaten houden.
Ook wil je haar uit haar probleem helpen, want het contact met mensen loopt haar nu niet goed, ze heeft er denk ik een tekort aan.


Waar komt dat vandaan?

(Daarnaast is het een redelijk gedateerd bericht. Ik denk dat de vraagsteller ondertussen ofwel zijn antwoord heeft gevonden ofwel zijn controle heeft laten varen)

_________________
If it looks like a duck,
and quacks like a duck,
we have at least to consider the possibility that we have a small aquatic bird of the family anatidae on our hands.”

Douglas Adams


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: is telepathie voor iedereen?
BerichtGeplaatst: 15-01-2011, 12:24:22 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 13-05-2010, 19:34:03
Berichten: 58
Locatie: België
hoi,

Inderdaad Truitje, dat heb je goed opgemerkt en ik heb er ook een reden voor waarom ik cold reading aanhaal.
Cold reading, mits goed gedaan geeft een miniem gelijkaardig gevoel aan wat je ervaart tijdens telepathie. Telepathie echter gaat veel verder. Maar goed, cold reading geeft een beter idee over hoe mensen dingen beleven en wat dat doet met de betekenis van een gesprek, soms is dit een goede aanloop.

En ja mijn conclusie is subjectief die je citeert, want eigenlijk kan ik dit niet volledig vaststellen. Tuurlijk is dit waarschijnlijk een bericht dat een periode belichaamt dat het de vriendin in kwestie niet goed verging waarin ze eenigzins terughoudend was voor menselijk contact.
Maar nu zul je zeggen: het (kritieke) probleem is voorbij!
Wel, mss kan iemand op het forum of de persoon zelf het later opnieuw gebruiken. Ik probeer te helpen, te vertellen wat ik denk te weten en tegelijk is het een manier om over dingen te spreken die ik niet in mijn naaste omgeving kwijt kan.

Veel dingen over menselijk gedrag zijn subjectief en dat in combinatie met het gestelde gedrag zal maken of ik moet bijstellen aan mijn bewering. Dit maak ik in het begin van mijn zin duidelijk onderscheiden van het objectieve : als ik het goed heb...

En if it looks like a duck... :wave:

_________________
Can you feel alive today? ---omnia neocelt


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl